Artykuł partnera
Prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników na całym świecie i intuicyjny system reklamowy dla każdego – żaden przedsiębiorca czy agencja marketingu nie powinny ignorować potencjału Facebooka w promocji marek. Podpowiadamy, jak optymalizować reklamy Facebook Ads, by nie stracić kontroli nad swoim budżetem.
Oto najważniejsze błędy popełniane przez adeptów marketingu w mediach społecznościowych. Jeśli nie chcesz uczyć się na własnych błędach lub firmowe kampanie Facebook Ads nie przynoszą oczekiwanych efektów, agencja adCookie w pełni wykorzysta Twój budżet.
Brak konsultacji z doświadczoną agencją marketingu
Dwa razy więcej kliknięć przy tym samym budżecie na reklamę Facebook Ads? Może się to wydawać nierealne, ale tak właśnie jest. Fachowcy z agencji marketingowych potrafią sprawnie pozyskiwać leady online, wypracowują znacznie niższe stawki CPC oraz wiedzą w jakich sytuacjach lepiej postawić na model rozliczeń CPM za 1000 wyświetleń reklamy. Nie jest to zwykła intuicja – analiza setek kreacji reklamowych, popularności poszczególnych formatów czy umiejscowień umożliwia dopasowanie komunikatu reklamowego do potrzeb i przyzwyczajeń konkretnego konsumenta. Jeśli planujesz długofalową promocję marki na Facebooku lub chcesz przeznaczyć na nią nieco większy budżet, warto mieć pod ręką sprawdzonego eksperta. Zaoszczędzisz w ten sposób czas, nerwy i środki.
Korzystanie z automatycznej optymalizacji reklam Facebooka
Po co angażować agencję marketingową, skoro reklama Facebook Ads automatycznie dopasuje ustawienia kampanii? Istotnie, system reklamowy Facebooka posiada wbudowane narzędzia, które większość czynności optymalizacyjnych wykonają za nas. Problem polega na tym, że są one skuteczne tylko w przypadku kampanii na szeroką skalę, gdy każdą z kreacji reklamowych chcemy kierować do dziesiątek i setek tysięcy użytkowników. W przypadku małych marek bądź firm działających lokalnie lepiej sprawdza optymalizacja manualna, ze stopniowym zwiększaniem budżetu dla najlepszych zestawów reklam Facebook Ads. Pamiętaj, że czasem 500 użytkowników może wygenerować znacznie więcej konwersji, niż reklama, którą zobaczy sto tysięcy osób.
Nieprawidłowy dobór celu kampanii i grupy docelowej
W managerze reklam Facebook Ads znajdziemy aż 13 celów kampanii. Wybór jednej z nich odbija się zarówno na rezultatach akcji promocyjnej, jak i skuteczności poszczególnych formatów reklamowych. Przykładowo optymalizacja pod kątem wyświetleń strony docelowej jest nieskuteczna, gdy korzystamy z takich formatów reklamy, jak kanwa, oferta czy Messenger. Takich pułapek jest oczywiście więcej, a chwila nieuwagi przy określaniu celu kampanii może oznaczać błyskawiczne wyczerpanie budżetu przy praktycznie zerowym zwrocie z inwestycji.
Wiele firm samodzielnie prowadzących komunikację na Facebooku nie potrafi też wskazać grupy docelowej dla konkretnych kreacji reklamowych lub nie robi tego wcale. Zbyt wąskie lub zbyt szerokie targetowanie odbiorców reklamy to najkrótsza droga do przepalenia budżetu. Za absolutne minimum uznać należy określenie geograficznych i demograficznych kryteriów kampanii, by była ona skuteczna. Warto też rozważyć stworzenie różnych wariantów reklam dla tych samych grup docelowych, stopniowo zwiększając wydatki na kampanie przynoszące lepszy zwrot.