Artykuł sponsorowany
Budowanie wizerunku, dobra strategia marketingowa czy trafiona reklama jest kluczem do sukcesu nie jednej firmy i często stawia biznes w dobrym, nowym świetle. Najważniejszy cel w biznesie osiągnąć sukces i zainteresować swoją ofertą jak najwięcej klientów, dlatego specjaliści od marketingu i public relations dwoją się i troją, aby wypromować każdą markę. Już od dawna sprawdza się teoria, że ludzi najlepiej przyswajają obrazy, dlatego coraz częściej stawia się na kampanie wizerunkowe z wykorzystaniem profesjonalnych zdjęć. Fotografia biznesowa zyskuje coraz większe znaczenie, a przy tym uznanie. Największe marki, jak również te mniej znane decydują się na profesjonalne sesje zdjęciowe, które w reklamie mają ogromny potencjał. Co zatem oferuje fotografia biznesowa?
Portrety
Podkreślanie osobowości i charyzmy przy pomocy zdjęć znane już jest od kilkudziesięciu lat. W ubiegłym stuleciu z metody tej korzystali najwięksi światowi przywódcy w tym również dyktatorzy, którzy pozyskiwali tłumy zwolenników. Zdjęcia osób wykonane w odpowiedniej scenerii czy sytuacji z odpowiednio dobraną mimiką mogą zdziała naprawdę wiele. Obecna fotografia biznesowa, która również stawia na profesjonalne a przy tym naturalne portrety, jest coraz chętniej wykorzystywana przy budowie wizerunku marek tych dopiero co wchodzących na rynek, jak również tych już doskonale znanych w społeczeństwie. W tym drugim przypadku jest ona bardziej wybierana dla reklamy przypominającej, która ma utrzymać osiągnięta pozycję na rynku bądź nawet podnieść jej świadomość wśród odbiorców. Wyspecjalizowane w tej dziedzinie agencje reklamowe doskonale wiedzą jak odpowiednio podejść do tego tematu. Dobrym przykładem jest tutaj PIX Agency, która w swojej ofercie posiada różnego typu fotografię biznesową w tym również portrety. Zdjęcia wykonują profesjonaliści z dziedziny fotografii, którzy również o budowie wizerunku wiedzą wszystko. Fotografie wykonywane są tak, aby w odpowiedni sposób zaistniały w social mediach i przyniosły wymierny skutek. Na pierwszym miejscu stawiana jest naturalność i profesjonalne podejście do tematu, dlatego najlepsze zdjęcia to te, które podkreślają charakter danej osoby w naturalnym, biznesowym otoczeniu, które chcemy rozreklamować. W tym celu sesje wykonuje się w infrastrukturze firmowej, często ukazując również architekturę. Specjaliści z PIX Agency dobierają rodzaj zdjęć indywidualnie do potrzeb każdego klienta. Kampanie reklamowe firm, czy nawet wyborcze w dużej mierze opierają się na zdjęciach portretowych i budowie wizerunku, warto więc z tego skorzystać, wchodząc na rynek czy próbując umocnić swoją pozycję.
Fotografie produktów
Oferta fotografii produktowej skierowana jest nie tylko do dużych firm i przedsiębiorców, ale również dla mniejszych, lokalnych producentów. Wraz z rozwojem technologii zdjęcia komercyjne nabrały sporego znaczenia i stały się filarem większości kampanii reklamowych. Zdjęcia, na których zostały przedstawione produkty z oferty danej firmy, dokładnie obrazują te cechy towaru bądź usługi, na które oczekuje klient. Perfekcyjnie wykonany obraz w odpowiednio dobranej scenerii staje się swego rodzaju wizytówką danej marki. Fotografowie specjalizujący się w tej konkretnej technice dokładnie wiedzą, jak wydobyć największe walory produktu np. przez ustawienia światła, kolorystykę, kadr, perspektywę czy elementy tła. Osoby zajmujące się na co dzień wykonywaniem zdjęć produktów w PIX Anecy potrafią w naturalny, jak również ciekawy sposób stworzyć ujęcia produktu, które z pewnością przyciągnie wzrok potencjalnemu klientowi. Tego typu fotografie sprawdzają się na wielu płaszczyznach m.in. w reklamie prasowej, w social mediach, na plakatach, witrynach, ulotkach, wizytówkach czy gazetkach promocyjnych itp. Dużo łatwiej jest przekonać drugą osobę do zakupu produktu poprzez jego zobrazowanie w reklamie niż przykładowo opis słowny, dlatego fotografia produktów to jedna z mocniejszych stron kampanii reklamowych. Na stałe wpisuje się w ofertę większości profesjonalnych agencji reklamowych. Zdjęcia produktów najczęściej stosowane są przez firmy gastronomiczne, motoryzacyjne, biura turystyczne, sklepy oferujące wyposażenie wnętrz, AGD i RTV, jak również w branży odzieżowej itp.
Fotografie siedzib firm
Innym, ale również coraz częściej stosowanym w kampaniach reklamowych rodzajem fotografii biznesowej są fotografie siedzib firm. Dzięki takiemu typowi zdjęć klient ma okazje poznać dany produkt bądź usługę bardziej „od kuchni”. Fotografowanie wnętrz firm, które następnie wykorzystuje się w celach marketingowych, równie pozytywnie wpływa na postrzeganie marki w oczach klientów. Zaciera się w ten sposób pewna linia niedostępności przedsiębiorstwa dla odbiorcy, który chce skorzystać z oferowanego produktu lub usługi. Zdjęcia siedzib firm, jak również portrety czy zdjęcia produktów tworzone są w indywidualny sposób dla każdego biznesu. Zdjęcia mogą przedstawiać budynek z zewnątrz lub wnętrze siedziby, mogą być łączone z wizerunkami osób pracujących tam czy produktami, które oferuje ta konkretna marka. Z takiej fotografii korzystają nie tylko potężne konsorcja, instytucje o zasięgu globalnym czy krajowym, korporacje, ale również i mniejsze, lokalne firmy, rodzinne biznesy i małe przedsiębiorstwa.
Dobrze wykonana zdjęcie obrazujące walory danego biznesu może stać się kluczem do sukcesu i zdobycia zaufania wśród setek czy nawet tysięcy klientów. W obecnej dobie ludzie nastawieni są na odbieranie informacji przy pomocy obrazów, które szybciej dostrzegają i chętniej analizują. Dlatego liczy się wykonanie i kreatywne podejście do prezentowanego tematu, czego z pewnością nie brakuje specjalistom z PIX Agency. W celu osiągnięcia zamierzonego celu warto postawić na doświadczenie i profesjonalne wykonanie takiej kampanii.