• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
3 zasady, o których małe i średnie przedsiębiorstwa powinny pamiętać, prowadząc działania w social media
Home
Marketing
Social Media

3 zasady, o których małe i średnie przedsiębiorstwa powinny pamiętać, prowadząc działania w social media

osnews Marketing, Social Media 1 comments

Ogólna dostępność oraz powszechność internetu sprawiła, ze małe i średnie przedsiębiorstwa mogą podejmować działania marketingowego bez ogromnych nakładów finansowych. Dzięki temu mają szansę zaistnieć w świadomości swoich potencjalnych klientów. Oczywiście efektywne działania w social media nie są bezkosztowe, ale na pewno są znacznie korzystniejsze cenowo niż marketing tradycyjny.

Małe i średnie firmy zazwyczaj nie mają rozbudowanych działów komunikacji i marketingu, czy też milionowych budżetów na promocję, więc w tradycyjnych działaniach reklamowych nie stanowią konkurencji dla korporacji i dużych marek. Sprawa wygląda inaczej, jeśli weźmiemy pod uwagę social media. Nie wymagają one dużych nakładów finansowych, nie mają bariery wejścia. By dotrzeć do klientów wystarczy kilkusetzłotowy budżet na reklamę. Trzeba jednak pamiętać, że promocja w social mediach to nie tylko reklama, ale innowacyjne, całościowe podejście, w którym marketing stanowi element DNA firmy, a szczególnie obsługi klienta.
Biorąc pod uwagę powyższe, najistotniejsze jest, by marka w mediach społecznościowych była:

1. DOSTĘPNA
Jeśli firma chce być aktywna w social media, musi być dostępna – na stronie www, na infolinii, na profilach społecznościowych marki. Ważne, aby klienci mieli świadomość, że w każdym miejscu mogą zadać pytanie i uzyskać odpowiedź. Nie oznacza to oczywiście, że pracownicy mają pełnić 24-godzinne dyżury i po sekundzie rozwiązywać problemy klientów. Wystarczy korzystać z narzędzi monitorujących internet i kanały social media.

Warto brać przykład od najlepszych. Nie zaszkodzi być choć trochę jak Michał Sadowski z Brand24. Jakiś czas temu jeden z jego znajomych napisał mu na Facebooku, że jedzie właśnie pociągiem z Krakowa do Warszawy, a jego współpasażer przegląda stronę Brand24 w poszukiwaniu najlepszego abonamentu dla swojej firmy. Na reakcję Sadowskiego nie trzeba było długo czekać. Po kilku chwilach na stronie pojawił się komunikat: „Dla Pana jadącego pociągiem Smok Wawelski relacji Kraków -> Wawa, 23 miejsce, wagon 18, oferujemy 15% rabatu na wszystkie plany abonamentowe” .

2. POMOCNA
Marka w social media powinna być pomocna i wspierać swoich klientów. W ich świadomości ma istnieć przekonanie o tym, że jeśli zajdzie taka potrzeba, mogą liczyć na zainteresowanie i pomoc firmy w rozwiązaniu powstałego problemu. Nie jest to równoznaczne z tym, że każdy pracownik ma być alfą i omegą i znać odpowiedzi na wszystkie pytania. Kluczem do równowagi jest komunikacja. Z jednej strony ważny jest płynny przepływ informacji wewnątrz firmy pomiędzy osobami kontaktującymi się z klientami a działami technicznymi. Z drugiej strony trzeba też zwrócić uwagę na komunikację na zewnątrz. Nie oznacza to, że od razu należy oferować klientowi gotowe rozwiązania problemu. Czasami wystaczy wyrazić zrozumienie, zapewnić, że sprawa jest w trakcie wyjaśniania czy rozwiązywania i w miarę postępów, informować o procesie.

Wracając do przykładu Brand24, warto, by nasze podejście do klienta było otwarte i empatyczne. Dobro klienta przekłada się na dobro dla naszej firmy. Jeśli osoba ma problem, należy jej pomóc, a nie na siłę proponować produkt. Tym właśnie jest dobry marketing w mediach społecznościowych.

3. WZBUDZAJĄCA ZAUFANIE
Zaufanie jest podstawą każdej relacji. Podobnie jest na linii firma – klient. Marka, której ufamy to taka marka, która oferuje produkty dobrej jakości, a jej obsługa jest pomocna i dostępna. Dzięki temu klienci są jej w stanie więcej wybaczyć. Przecież wszyscy popełniamy błędy. Jednak kluczowe jest, by mieć taki kapitał zaufania, który sprawi, że klienci zrozumieją potknięcie, a nie odejdą do konkurencji. By wyrobić sobie opinię marki godnej zaufania, należy być transparentnym w social media, podawać przydatne, merytoryczne informacje i komunikować się na partnerskim poziomie. W skrócie oznacza to po prostu tyle, co być szczerym. Szacunek i zaufanie to następstwa szczerości,

Przy powyższych zasadach nie należy zapominać o jednej podstawowej rzeczy, którą jest życzliwość i uśmiech! Przecież to właśnie uśmiech przełamuje pierwsze lody i czyni nas bardziej przystępnymi. Marka też powinna taka być. W mediach społecznościowy swoboda komunikacji to bardzo ważny element. Użytkownicy są przyzwyczajeni do bezpośrednich interakcji ze znajomymi, skracania dystansu. Dlatego też marka powinna wziąć to pod uwagę i w odpowedni sposób komunikować się z klientami. Życzliwe, pełne zrozumienia podejście i dopasowany do sytuacji żart potrafią wiele zdziałać i pomóc w kryzysowej sytuacji. Często zdarza się, że dzięki takiemu podejściu marka zyskuje pozytywny odbiór. Sposób podejścia do problemu zostaje doceniony przez osobę zainteresowaną i przez całą społeczność. Dzięki temu ugaszenie pożaru to często bułką z masłem.

Artykuł został przygotowany na podstawie fragmentu książki „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw” autorstwa Marcina Żukowskiego. Książka wydana nakładem wydawnictwa Helion miała swoją premierę 5 lutego 2016 roku.

 

  • Tags
  • reklama
  • social media
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis SMS marketing wciąż wysoce skuteczny
Poprzedni wpis Laptop z Windows – jaki?

Warto przeczytać

Pomysły na trafione gadżety reklamowe Technologie
10 sierpnia 2019

Pomysły na trafione gadżety reklamowe

Push ads – czy reklamy w powiadomieniach są skuteczne? Marketing
16 czerwca 2019

Push ads – czy reklamy w powiadomieniach są skuteczne?

Krok w stronę interaktywnego przekazu treści Technologie
22 maja 2019

Krok w stronę interaktywnego przekazu treści

Oś czasu

13 Sty 09:19
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w styczniu?

08 Gru 16:04
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w grudniu?

08 Gru 16:00
Technologie

Wybieramy słuchawki – TOP 4

02 Gru 11:05
Technologie

Jaki monitor wybrać?

01 Gru 16:47
Technologie

Telefon do 1500 zł – TOP 4

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy sun Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.