• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
5 dowodów na to, że potrzebujesz merchandisingu
Home
Marketing

5 dowodów na to, że potrzebujesz merchandisingu

osnews Marketing 0 comments

Artykuł sponsorowany
Jak sprawić, aby klient kupił właśnie twój produkt? Czy możesz go zachęcić do wybrania twojej marki? Oczywiście, że tak! Wszystko to dzięki sztuce podnoszenia efektywności sprzedaży, czyli merchandisingowi.

O merchandisingu mówi się, że jest to sztuka manipulowania klientem. Jest w tym trochę prawdy, ale rzetelniej mówić o wywieraniu wpływu na zachowanie klienta, które przekłada się potem na wzrost sprzedaży. Stąd prosty wniosek, że jeśli chcesz zyskać uwagę klienta, powinieneś pomyśleć o prowadzeniu działań merchandisingowych.

Czym jest merchandising?

Samo pojęcie merchandising kojarzone jest wyłącznie z wykładaniem towaru wraz z jego prawidłowym rozmieszczeniem. Jednak jest to pojęcie o wiele bardziej szczegółowe i dotyczy szeregu czynności, których zadaniem jest wsparcie dynamicznej sprzedaży produktów.

Mówiąc o merchandisingu, mówimy tym samym o działaniach marketingowych, które ingerują w zachowania konsumentów poprzez określony wygląd pomieszczeń, zagospodarowanie powierzchni handlowej, stworzenie przyjaznego klimatu i atrakcyjne przedstawienie asortymentu. Celem tych zabiegów jest przede wszystkim zyskanie i skupienie uwagi potencjalnych klientów, co w efekcie przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Działania te są ściśle zaplanowane i w sposób świadomy wpływają na aktywność konsumentów, którzy sprawniej dokonują decyzji zakupowych.

Co daje merchandising?

Oto 5 korzyści, jakie daje zastosowanie merchandisingu:

  • Wzrost sprzedaży.
  • Uatrakcyjnienie produktu w oczach kupującego i zyskanie ich zainteresowania.
  • Poprawa wizerunku firmy i wzmocnienie pozycji marki.
  • Właściwa ekspozycja produktów w placówce handlowej.
  • Niedopuszczenie do występowania braków w asortymencie w placówce handlowej.

Jak sprawdzić, czy merchandising działa?

Najczęściej stosowaną metodą do zbadania, czy merchandising jest prawidłowo prowadzony w placówce handlowej, jest badanie tajemniczy klient (inaczej mystery shopping), którego zadaniem jest przygotowanie pełnego raportu na temat placówki handlowej w kontekście wybranego produktu czy marki, których badanie dotyczy. Merchandiserzy są wysyłani przez agencje badania rynku i są ściśle przez te agencje szkoleni i instruowani, a także otrzymują pełen pakiet narzędzi, aby jak najrzetelniej przeprowadzić to badanie marketingowe. Wyniki najczęściej dostępne są od razu, tj. real-time, a ankieterzy mają do dyspozycji scenariusze badania, o czym można dokładnie przeczytać tutaj: http://skilltelligence.pl/korzysci/

Głównym zadaniem jest sprawdzenie, czy sklep dobrze prezentuje twój produkt, dba o jego prawidłową ekspozycję, uzupełnia niedobory i właściwie prezentuje materiały wspierające sprzedaż (POS) oraz jak zachowuje się sam personel i czy w placówce panuje atmosfera sprzyjająca zakupom. Reasumując, mystery shopping bada poziom obsługi w sklepie, jakości produktów i ich ekspozycję, motywację i zachowanie personelu.

Celem badań rynkowych i marketingowych, dotyczących m.in. skuteczności merchandisingu, jest dążenie do zwiększenia zysków finansowych poprzez zastosowanie technik, które przyciągną uwagę konsumentów. Placówki handlowe i producenci, którym zależy na maksymalnej sprzedaży swoich produktów, nie tylko powinni prowadzić merchandising w placówkach sprzedaży, ale przede wszystkim cyklicznie badać jego efektywność, by szybko reagować na zmiany zachowania konsumentów, zmiany rynkowe czy działania ze strony konkurentów, które mogą zagrażać rentowności firmy.

  • Tags
  • merchandising
  • sprzedaż
  • sprzedaż detaliczna
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis iPhone 6 Plus może emitować nawet 6 razy więcej promieniowania niż inne smartfony
Poprzedni wpis Robot na wrocławskim lotnisku

Warto przeczytać

Na czym polega pozyskiwanie leadów Marketing
30 lipca 2019

Na czym polega pozyskiwanie leadów

Współczesne techniki marketingowe: efektywna ekspozycja produktu Marketing
18 czerwca 2017

Współczesne techniki marketingowe: efektywna ekspozycja produktu

Jak zwiększyć skuteczność sprzedaży na Allegro? Marketing
11 marca 2017

Jak zwiększyć skuteczność sprzedaży na Allegro?

Oś czasu

20 Sty 09:54
Technologie

Najlepsze telefony do 1000 zł

13 Sty 09:19
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w styczniu?

18 Gru 13:41
Technologie

Coraz więcej cyberataków dotyczy firm produkcyjnych

08 Gru 16:04
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w grudniu?

08 Gru 16:00
Technologie

Wybieramy słuchawki – TOP 4

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy sun Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.