Artykuł partnera
Pojęcie „influencer” regularnie towarzyszy nam w mediach społecznościowych… i nie tylko. Mimo jego stale wzrastającej popularności, dla wielu osób jego znaczenie nadal bywa niejasne. Zebraliśmy najczęstsze pytania dotyczące influencerów i udzielamy na nie odpowiedzi!
1. Kim są influencerzy?
Influencer to osoba, która dzięki swojej działalności w mediach społecznościowych, stała się liderem opinii. Wiele osób regularnie śledzi jej wpisy, zdjęcia czy nagrania, zwracając uwagę na produkty, które są w nich polecane. Dzięki swoim wpływom, influencerzy mają wpływ na kształtowanie gustu i opinii swoich fanów, a tym samym bez problemu mogą reklamować kolejne produkty.
2. Kto zatrudnia influencerów?
Obecnie coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie influencerów – czy też raczej na współpracę z nimi. Do najpopularniejszych twórców marki same zwracają się z propozycjami kontraktów. Ci mniej znani mogą liczyć na zatrudnienie przez internetowy casting, na którym przedstawiciel firmy określa wymagane zasięgi i tematykę postów.
Influencer marketing – dlaczego to dobra inwestycja? Przede wszystkim, dlatego, że przy dobrym doborze influencera, marka w prosty sposób dociera do ściśle odpowiadającej jej grupy docelowej. Dlatego wykorzystanie influencerów może być jedną z najskuteczniejszych form reklamy.
3. Co robi i czym się zajmuje influencer?
Praca influencera polega przede wszystkim na tworzeniu regularnej i spójnej komunikacji z obserwującymi w social mediach. Popularność nie jest jednak celem samym w sobie, a wykorzystywana jest do promowania kolejnych marek.
W ramach takich współprac influencer prezentuje we wcześniej ustalony sposób produkt lub usługę. W zależności od ustaleń są to określone lub samodzielnie przygotowane przez influencera publikacje, polecenia, testy, etc.
4. Jakie cechy charakteru powinni posiadać influencerzy?
Influencer powinien być osobą otwartą, budzącą zaufanie. Konieczna jest też dobra samoorganizacja, kreatywność i pracowitość. Bardzo często influencerzy stają się jednoosobową firmą czy wręcz marką, a utrzymanie takiego statusu wymaga regularnego kontaktu z fanami, ciekawego prowadzenia profili internetowych i stałego tworzenia nowej i oryginalnej treści. Tylko wówczas są w stanie przyciągać nowych fanów oraz utrzymywać ich zainteresowanie – a tym samym nie tracić swojej wartości dla marek.
5. Ile zarabiają influencerzy?
Stawki influencerów wzrastają wprost proporcjonalnie do ich popularności i zasięgów w mediach społecznościowych. Mniej znane persony mogą liczyć na otrzymanie darmowych produktów do prezentacji lub nawet samej zniżki na samodzielny zakup. Najpopularniejsi influencerzy mogą liczyć na wielotysięczne, a nawet wielomilionowe kontrakty z popularnymi markami.
6. Jak zostać influencerem?
Najpierw musimy mieć dobry pomysł na siebie i na samoprezentację w sieci. Cała masa internetowych profili walczy codziennie o popularność, musimy zatem stworzyć coś, co w jakiś sposób wyróżni nas na tle pozostałych, pomoże się wybić i zainteresuje kolejne osoby.
7. Czy każdy może zostać influencerem?
Najprostszą odpowiedzią będzie – każdy. Jednak nie jest to łatwa i spokojna praca, a każdy kto się jej podejmie, będzie potrzebowałam mnóstwo samozaparcia i cierpliwości, aby uzyskać oczekiwany efekt swoich starań.