Twórcy wtyczki AdBlock Plus zapowiadali stworzenie przeglądarki dla systemu iOS, niestety nic z tego nie wyszło. Teraz wzięli się za użytkowników Androida.
Reklamy są jedną ze zmór użytkowników internetu, z czego zdają sobie sprawę programiści odpowiedzialni za wtyczkę AdBlock Plus, którzy już wkrótce wypuszczą na światło dzienne przeglądarkę skrojoną specjalnie pod urządzenia mobilne. Ma ona jeszcze lepiej blokować reklamy niż oprogramowanie konkurencji.
Jeśli przecieki na temat domniemanej przeglądarki okażą się prawdą, trafi ona na rynek już 20 maja, a do wyświetlania witryn będzie wykorzystywana technologia chromium. Na razie nie wiadomo, czym jeszcze miałaby przyciągnąć potencjalnych klientów, jedno jest jednak pewne – jeśli uda się przekonać opinię publiczną, że dzięki przeglądarce AdBlock reklamy niemal całkowicie znikną z sieci, oprogramowanie przyciągnie do siebie całkiem spore grono sympatyków.
Najmniej zadowoleni z wypuszczenia nowej przeglądarki będą z pewnością wydawcy, dla których reklamy są jednym z podstawowych źródeł dochodu.