• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS

Adobe wypowiada otwartą wojnę Apple. Na razie PR-ową. W nowej kampanii reklamowej zarzuca firmie Steve’a Jobsa ograniczanie wolności i tłamszanie innowacji.

Prawdziwym sloganem tej kampanii powinno być to, co jest napisane dużymi literami na stronie Adobe ”We love choice”, czyli kochamy wybór. Jest to analogia do wspomnianego wcześniej zbanowania Flasha ze świętych urządzeń Steve Jobsa. “Adobe ceni kreatywność, innowacje, aplikacje, sieć, ekrany dotykowe oraz HTML5, ale nie kocha nikogo, kto próbuje ograniczać wolność wyboru – co, jak tworzycie i jakie doświadczenia to niesie.”

Kochamy Apple to bardzo sprytna kampania reklamowa. Slogan skutecznie przyciąga uwagę a czytając pozostałe punkty kamapanii można odnieść wrażenie, że Adobe bardziej dba o developerów niż dba o nich Apple. Już sam fakt, że ich platforma posiada aż 3 miliony developerów przemawia zdecydowanie na jej korzyść. W końcu Adobe chciało stworzyć coś, co jest wieloplatformowe i za to im chwała.

Nawet jeśli Steve Jobs ma rację źle pisząc o Adobe, to ta kampania PR-owo jest zdecydowanym zwycięstwem jego przeciwników. Przeciętnemu zjadaczowi chleba łatwiej jest bowiem zrozumieć prosty przekaz płynący od Adobe niż zagłębiać się w niuansy problemów ze standardem video, bezpieczeństwem sieci oraz niską użytecznością Flasha na stronach WWW.

Wszystko zaczęło się na początku b.r. gdy Steve Jobs wyraził swoje zdanie na temat lenistwa programistów Adobe oraz bezużyteczności Flasha (bo świat przechodzi na HTML5). Adobe próbowało się bronić dowodząc, że technologia Flash odpowiada za wyświetlanie 75% video oraz jest zainstalowana na 98% komputerów. W sukurs Jobsowi przyszli eksperci d/s bezpieczeństwa, którzy nie zostawili na produkcie Adobe suchej nitki. Gdy już wydawało się, że spór ucichł Steve Jobs na oficjalnej stronie Apple ogłosił, że nie będzie Flasha na iPady, iPody i iPhone. Jako powody tej decyzji założyciel Apple wskazał przede wszystkim troskę o developerów a także brak otwartego kodu, zależność od firmy trzeciej, zawodności, nieużyteczność, niebezpieczeństwo, prądożerność i niekompatybilność z ekranami dotykowymi. Decyzja została podjęta tuż przed debiutem Flash Professional CS5 development suite na platformę Steve Jobsa. Produkt Adobe zawierał narzędzie tłumaczące skrypty Flash na język natywny iPhone’a.

Grzegorz Marczak tak komentuje sprawę na Antywebie:

Dlaczego uważam, że Adobe celnie strzela w kierunku Apple? Do tej pory nieskazitelny wizerunek firmy został ostatnio zachwiany poprzez aferę z iPhonem w której Apple zdecydowanie posunęło się o krok za daleko. Nie jest to jednak tak ciężki kaliber jak pokazanie Apple jako firmy, która chce maksymalizować zyski poprzez ograniczanie wolności wyboru. […] Jobs osobiście strzela do Adobe, stara się być przy tym merytoryczny ale schodzi na poziom wypowiedzi który nie jest zrozumiały dla przeciętnego kowalskiego. Adobe natomiast odpowiadając używa emocji i haseł które szczególnie w US są bardzo nośne, wolność wyboru, kontrola itp.

Reklamy to oczywiście PR, ale coraz istotniejsze jest również pytanie czy konflikt między firmami przeniesie się z informacji prasowych na sale sądowe. Spekulowaliśmy na ten temat już jakiś czas temu w tekście Czy Adobe pozwie Apple?

Nius jest połączeniem wpisu michuka oraz późniejszego wpisu spookypld, który został usunięty jako duplikat.

  • Tags
  • adobe
  • apple
  • biznes
  • flash
  • pr
  • reklama
  • Steve-Jobs
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Policyjna akcja przeciw użytkownikom odsiebie.com (akt.)
Poprzedni wpis Hakin9 oraz Software Developer's Journal do pobrania za darmo

Warto przeczytać

Serwis sprzętów elektronicznych- w jakich sytuacjach warto skorzystać z jego usług? Technologie

Serwis sprzętów elektronicznych- w jakich sytuacjach warto skorzystać z jego usług?

Sprawdź dlaczego treść jest tak ważna przy skutecznej kampanii reklamowej Google Ads Technologie

Sprawdź dlaczego treść jest tak ważna przy skutecznej kampanii reklamowej Google Ads

Jak wybrać serwis Apple? Technologie

Jak wybrać serwis Apple?

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.