Kategorie:
20

Adobe przywraca Flasha na 64bitowego Linuksa

Po dłuższej przerwie w rozwoju Flasha dla 64 bitowych komputerów pod kontrolą Linuksa, Adobe nareszcie szykuje wersję produktu oznaczoną numerkiem 11.

Flash Player logo Nowe wydanie to przede wszystkim asynchroniczne renderowanie bitmap, akcelerowane renderowanie grafik Stage 3D, programowe wsparcie dla klipów zakodowanych za pomocą H.264, szyfrowania TLS, bardzo efektywną kompresję SWF oraz natywne wsparcie dla formatu JSON.

Wielu użytkowników twierdzi, że nowy Flash znacznie przyspieszył i usprawnił odtwarzanie klipów na ich systemach, są jednak również tacy, którzy nie widzą różnicy w porównaniu z 10. Nie pojawiły się jeszcze wyniki testów, które pozwoliłyby jednoznacznie określić kto ma rację w tej sprawie.

Pojawienie się pierwszej bety nadchodzącego wydania dla 64 bitowego Linuksa oznacza, że oficjalnie wraca on do planu rozwoju Flasha przez Adobe na tej platformie i powinien pojawić się wraz z oficjalnym wydaniem jedenastki. Betę można pobrać z serwisu Adobe Labs zarówno na 64 jak i 32bity na stronie tej można również pobrać szczegółową listę zmian w pliku PDF.

Więcej informacji: http://digitizor.com/2011/07/14/flash-11...bit-linux/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS) | Trackback (URI)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

108 komentarzy

zwiń wątek Garrappachc  14 lipca 2011 o godz. 17:13 #
Gravatar

Nice. Kurczę, żeby tak flash działał bez zarzutu, amd robiło świetne stery (chociaż te obecne i tak nie są złe) i windziarze nie mają już żadnych argumentów ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tomaszkubacki  14 lipca 2011 o godz. 17:16 #
Gravatar

jaką karte amd trzeba mieć żeby załapać się na "obecne" sterowniki ?

zwiń wątek arme  14 lipca 2011 o godz. 17:42 #
Gravatar

A jaką kartę Nvidi trzeba mieć aby się cieszyć sterami pod W7?

zwiń wątek tomasz kubacki  14 lipca 2011 o godz. 18:50 #
Gravatar

nie wiem nie używam W7 – natomiast z tego co wiem pod Linuksem ATI/AMD zawsze działało kiepskawo stąd pytanie – czy wato kupić nową karte w AMD do Linuksa ?

zwiń wątek webnull  14 lipca 2011 o godz. 20:47 #
Gravatar

Niestety muszę odradzić – jako człowiek który prowadzi nieoficjalny support na forach, oraz na prywatnie przez komunikator śmiem stwierdzić, że z kartami AMD jest najwięcej problemów. Sprzęt może i mają dobry, ale przyłożyli by się do sterowników.

zwiń wątek Garr  14 lipca 2011 o godz. 21:08 #
Gravatar

To też zależy, trzeba mieć trochę doświadczenia. U mnie na Gentoo ati-drivers-11.4 działają np. lepiej niż 11.5 czy 11.6, które to wersje są mega zabugowane. Na glxgears mam z KWinem ponad 5000 fpsów, a problemów nie mam żadnych. Odkąd wydali 10.4, idą z duchem czasu i spokojnie mogę robić upgrade xorg-servera za każdym razem, nic się nie sypie, nie ma żadnych przekłamań/artefaktów i generalnie nie narzekam. Karta to HD5450 na chipsecie Evergreen.

 
zwiń wątek Budyń  14 lipca 2011 o godz. 21:50 #
Gravatar

Pod kiepski OS ciężko napisać dobre sterowniki….
…wreszcie, po co ? Konsola dobrze chodzi bez akceleracji :>

zwiń wątek tomaszkubacki  14 lipca 2011 o godz. 23:17 #
Gravatar

"Pod kiepski OS ciężko napisać dobre sterowniki"
nieprawda pod windows jest cała masa przyzwoitych sterowników

zwiń wątek Przemyslaw Rachwal  14 lipca 2011 o godz. 23:32 #
Gravatar

a po co ci akceleracja do konsoli?

zwiń wątek tomaszkubacki  15 lipca 2011 o godz. 7:33 #
Gravatar

Tak zupełnie serio to potrzebna mi rozsadna karta do virtualboxa wlasnie – wirtualizacji Visty i Win7. Choc Monodevelop z git master jest juz bardzo przyzwoity to mono nie wspiera WPF i musze miec VisualStudio na VirtualBox. Swoją drogą VS2010 to najlepszy program jaki widzialem w ogole (szczegolnie w polaczeniu z Resharperem)

zwiń wątek przemo_li  15 lipca 2011 o godz. 9:01 #
Gravatar

Do tego karta graficzna Ci nie jest potrzebna :)

Mam AMD 5730M i działa świetnie pod własnościowymi. Pod otwartymi przegrzewa mi się przy byle przeglądaniu internetu. Pod Ubuntu nie ma problemów ze sterownikami.

 
zwiń wątek dragonn  15 lipca 2011 o godz. 13:46 #
Gravatar

Polecam Widows Thin PC, taki odchudzony 7, ale oficjalne wydanie od MS, na starcie na Vbox zajmuje 300MB RAM-u.

zwiń wątek konski_pytong  16 lipca 2011 o godz. 9:45 #
Gravatar

i 3GB na dysku

zwiń wątek generator_hejtów  16 lipca 2011 o godz. 11:18 #
Gravatar

i GUI lubi się zacinać ;) Dla mnie póki co będzie to zbędna zabawka skoro nie idzie zainstalować SQL Servera…

 
 
 
 
 
 
zwiń wątek Sławek  16 lipca 2011 o godz. 11:02 #
Gravatar

Budyń. Niektórzy mają takie skrzywienie psychiczne, że muszą mieć np. animowaną tapetkę pod przezroczystym emulatorem terminala – teraz rozumiesz?

zwiń wątek Sławek  16 lipca 2011 o godz. 11:03 #
Gravatar

Co ciekawsze, to ja prócz konsoli używam do gier także PC-ta. Nie chce mi się za każdym razem odpalać Windy, a zresztą, to obecnie udaje mi się kupić każdego kompa bez Windy, choć nie jest łatwo.

 
 
 
zwiń wątek arme  14 lipca 2011 o godz. 21:56 #
Gravatar

No akurat w wszystkich obsługiwanych modelach do HD5xxx raczej z własnościowymi nie miałem ostatnio problemów, a i os są coraz lepsze. Nie wiem jak w wersji HD69xx i HD68xx bo akurat z tymi nie miałem do czynienia. Natomiast problem jest z sterami w W7 pod starsze Nvidie, te przed GF6xxx

zwiń wątek hienio  15 lipca 2011 o godz. 6:15 #
Gravatar

no u mnie wlasnosciowe na 67** nie dzialaja :(

 
zwiń wątek falkon  15 lipca 2011 o godz. 9:35 #
Gravatar

6850 aktualnie na catalystach 11.4 z debiana testing działa wyśmienicie.
W każdym razie gnome2, bo jak na Archu testowałem gnome3 nawet z najświeższymi sterami 11.6, to nie dało się tego niestety używać z powodu artefakty/wydajność.

 
 
 
zwiń wątek xarafaxz  15 lipca 2011 o godz. 2:03 #
Gravatar

NIE!!!

 
 
 
 
 
zwiń wątek karo  14 lipca 2011 o godz. 17:30 #
Gravatar

Ciekawe czy w końcu zadziała vdpau przy 64-bit… Szlag mnie trafia gdy CPU pracuje na 60% przy SD i na 100% przy HD.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vampire  15 lipca 2011 o godz. 22:09 #
Gravatar

no nie mow, ze mplayer Ci tyle zasobow zjada (rozumiem, ze -vo xv oraz dekodowanie idzie przez x264?)

zwiń wątek Pryka.Iluvatar  16 lipca 2011 o godz. 8:50 #
Gravatar

flash mózgownico :)

 
 
 
zwiń wątek generator_hejtów  14 lipca 2011 o godz. 17:48 #
Gravatar

np GF 330M, na linuchu też działa na własnościowych sterach.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  14 lipca 2011 o godz. 18:02 #
Gravatar

Pod Windows 64 Flash z włączoną sprzętową akceleracją śmiga aż miło i to od jak dawna :) .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek o_O  14 lipca 2011 o godz. 19:11 #
Gravatar

i?

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  14 lipca 2011 o godz. 19:24 #
Gravatar

Nie wiedziałem, że Linux jest taki zacofany – istne średniowiecze :) .

Nie ma to jak wciskać niedorobione produkty użytkownikom i najlepiej skroić kasę za instalację, a jak potem przyjdą z pretensjami czemu nie działa flash, silverlight, gry, directx oraz większość softu dostępnego w sieci, to wtedy trzeba powiedzieć, że jest głupi i zmanipulowany, a open source jest wyższy moralnie i ostatecznie delikwenta spuścić na drzewo.

zwiń wątek yogurt  14 lipca 2011 o godz. 19:34 #
Gravatar

aix_W_G polecam Vichy Normaderm , moi klienci sa zadowoleni wiec ufam ze i ty skorzystasz

 
zwiń wątek o_O  14 lipca 2011 o godz. 21:30 #
Gravatar

Nie chcę ci przerywać, ale… o czym ty piszesz?

Jeśli już koniecznie musisz przekuwać tworzoną przez siebie alternatywną rzeczywistość (zwaną też urojeniami) w słowa, to załóż sobie bloga, a nie pod newsami jakieś opowieści snujesz nieskładne i nie na temat.

 
zwiń wątek sprae  14 lipca 2011 o godz. 21:36 #
Gravatar

Zacofane to jest programowanie shaderow we flashu za pomocą jakiegoś assemblera AGAL (“Adobe Graphics Assembly Language”)

 
zwiń wątek maxx  16 lipca 2011 o godz. 0:26 #
Gravatar

Wiesz, że to można leczyć? No może nie twoją tytularną (i jak widać – również faktyczną) głupotę, ale obsesję z pewnością.

 
zwiń wątek norbert_ramzes  16 lipca 2011 o godz. 18:24 #
Gravatar

@aix_Wolna_Głupota, wytłumacz mi, jaki związek ma Flash z Linuksem w Twoim komentarzu odnośnie zacofania Linuksa bo nie rozumiem? Czy takie np. Ferrari 430 jest zacofanym technologicznie pojazdem gdy ściągniemy mu koła?

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  16 lipca 2011 o godz. 18:36 #
Gravatar

"Czy takie np. Ferrari 430 jest zacofanym technologicznie pojazdem gdy ściągniemy mu koła? "

Oczywiście, jeżeli do nowego Ferrari dostępne byłyby tylko opony diagonalne to byłby pod tym wzgledem zacofany – to jest przecież oczywiste.

zwiń wątek norbert_ramzes  16 lipca 2011 o godz. 19:09 #
Gravatar

Idąc tym tokiem rozumowania, oczywiste jest, że powinienem banować takie osoby jak Ty – to jest przecież oczywiste.

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  16 lipca 2011 o godz. 20:47 #
Gravatar

"Idąc tym tokiem rozumowania, oczywiste jest, że powinienem banować takie osoby jak Ty – to jest przecież oczywiste. "

hehhaha racjonalne argumenty już wyczerpałes??? W Twoim stylu:

Oczywiste jest to, że broń powinna być ogólnodostępna, żeby takie osoby jak Ty mogły z niej strzelić sobie w głowę ;) .

 
 
 
 
 
 
zwiń wątek marcinsud  14 lipca 2011 o godz. 19:37 #
Gravatar

flash 64 bitowy na linuksie działa od ładnych paru lat, z tym, że adobe olewało temat i nie było wersji oficjalnie stabilnych pod 64 bity.

zwiń wątek o_O  14 lipca 2011 o godz. 21:33 #
Gravatar

Nie mówiąc o tym, że 64-bitowa wersja najpierw pojawiła się właśnie dla Linuksa, bo tu było na nią zapotrzebowanie.

Windows 64-bity wtedy jeszcze nie nadawał się do użytku (do dzisiaj zresztą nie jest z tym najlepiej i 64-bitowy windows potrafi się losowo wywalić, bo jak widać microsoft nie jest w stanie poprawnie pisać na cokolwiek innego niż x86).

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  14 lipca 2011 o godz. 22:04 #
Gravatar

"Nie mówiąc o tym, że 64-bitowa wersja najpierw pojawiła się właśnie dla Linuksa, bo tu było na nią zapotrzebowanie. "

I Linuksiarze robili za betatesterów i z wersja beta zostali i to tylko po to, żeby Adobe mogło wydać porządną wersję pod Windows 64 i dopiero teraz po latach Adobe znowu łaskawie się Linuksem zainteresowało.

A wiesz czemu?? Bo znow Linuksiarze posłużą za króliki doświadczalne – miłego testowana, nie zapomnij zgłosić wszystkich bugów do Adobe :) .

zwiń wątek marcinsud  14 lipca 2011 o godz. 22:31 #
Gravatar

Pitolisz, że zostawił z betą, jak wyszły i wersje 10.2 i 10.3 flashplayera na 64 bity

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  14 lipca 2011 o godz. 22:51 #
Gravatar

"Pitolisz, że zostawił z betą, jak wyszły i wersje 10.2 i 10.3 flashplayera na 64 bity "

OK, to dlaczego zabrali 10.3 i zostawili tylko 11 beta??

Takie działanie wskazuje na większą stabilność nowszej wersji mimo, że to beta.

W przeciwnym wypadku przymuszają do bycia królikiem doświadczalnym.

zwiń wątek anemus  15 lipca 2011 o godz. 2:07 #
Gravatar

Uch wg twojej koncepcji to M$ robi wszystkich swoich użytkowników w konia bo każdy ich całkowicie nowy system jest tak naprawdę betą do testowania i dopiero kolejny poliftingowy jest wersją stabilną.

zwiń wątek o_O  15 lipca 2011 o godz. 10:23 #
Gravatar

I jeszcze płacić każe!

zwiń wątek generator_hejtów  15 lipca 2011 o godz. 11:01 #
Gravatar

Czyli EA też oszukuje ludzi bo skoro co roku wydaje Fifę (albo inne gry sportowe) które za każdym razem mają coś tam dodane ale wg waszego DEBILNEGO rozumowania powinni raz wydać Fifę np 98 a potem dożywotnio wydawać uaktualnienia (za darmo oczywiście) i do tego źródła bo jeszcze mogą przemycić jakiś złośliwy kod. Zrozumcie, że biznes nie polega na rozdawaniu swojej pracy i zdychania z głodu licząc na jałmużnę w postaci dotacji.

Nie podoba się – nie korzystaj.
Masz zastrzeżenia – wypier*alaj.
Proste.

zwiń wątek MiL  15 lipca 2011 o godz. 14:12 #
Gravatar

Chyba nie zrozumiałeś co tam jest napisane.

 
zwiń wątek mikolajs  15 lipca 2011 o godz. 19:25 #
Gravatar

"Nie podoba się – nie korzystaj.
Masz zastrzeżenia – wypier*alaj.
Proste. "
Sam nie korzystam, a każdemu kto będzie miał z tym problem będę zachęcał do alternatywy dla Windows ;)

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  16 lipca 2011 o godz. 11:10 #
Gravatar

Jak czytam takie wypociny zastanawia mnie jak wyjaśnisz fenomen powstawania całej masy darmowego (nie koniecznie otwartego) oprogramowania.
No bo jakby to było tak banalne jak piszesz, to przecież biznesu tak się nie robi- to co? Firmy dające freeware kradną?

 
 
 
zwiń wątek MiL  15 lipca 2011 o godz. 10:30 #
Gravatar

Zgadza się, ale ten od głupoty tego i tak nie zrozumie, wiadomo dlaczego.

 
zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  16 lipca 2011 o godz. 14:31 #
Gravatar

"Uch wg twojej koncepcji to M$ robi wszystkich swoich użytkowników w konia bo każdy ich całkowicie nowy system jest tak naprawdę betą "

Każda Windowsowa beta jest testowana przez kilka razy większą ilość osób niż wszystkich linuksiarzy razem wziętych – to dlatego od jakiegoś czasu produkty Microsoftu są wielokrotnie bardziej stabilne niż Linuksowe.

zwiń wątek Adolf  16 lipca 2011 o godz. 17:08 #
Gravatar

Ciężko się nie zgodzić skoro trefne sterowniki do GPU potrafią totalnie zawiesić lipny x.org a od Visty w górę taka sama akcja powoduje tylko przeładowanie sterownika i dalszą pracę… ;)

 
 
 
 
 
zwiń wątek Sławek  16 lipca 2011 o godz. 11:25 #
Gravatar

Przestań się droczyć z nami. Jak Windowsiarze robią za beta testerów, to nie widzisz problemu. Większość programów wychodzi na Windowsa właśnie.

 
 
 
 
zwiń wątek Sławek  16 lipca 2011 o godz. 11:06 #
Gravatar

Ja korzystałem z 64 bitowego Flasha wcześniej niż ty mogłeś sobie zainstalować pod Windowsem – i też śmigał, że aż miło. Po prostu priorytetem był Flash na Windows z powodu większe liczby użytkowników.

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  16 lipca 2011 o godz. 14:22 #
Gravatar

"też śmigał, że aż miło"

Zawsze znajdzie się jeden, co wygrywa w totka :) .

 
 
 
zwiń wątek wladca_kodu  14 lipca 2011 o godz. 18:48 #
Gravatar

O, to Flash jeszcze żyje? Ktoś w tym coś robi?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek konski_pytong  14 lipca 2011 o godz. 20:29 #
Gravatar

lepszy niz html5

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek webnull  14 lipca 2011 o godz. 20:48 #
Gravatar

Nie znasz się – HTML5 to przyszłość, flasha wyślemy w piach za niedługo :-)

zwiń wątek konski_pytong  14 lipca 2011 o godz. 21:36 #
Gravatar

półki co pod każdym względem (pomijam ideowe) jest wydajniejszy, efektywniejszy, szybszy, ponadto obsługuje DRM

zwiń wątek ali  14 lipca 2011 o godz. 22:25 #
Gravatar

Haha, Flash jest tak beznadziejną technologią, że nie ma systemu operacyjnego na którym działałby on w 100% poprawnie. Ponadto jest toporny, słabo integrujący się z przeglądarkami, powolny. Częste anomalie w wyświetlaniu podczas np. skalowania są chlebem powszednim tej "technologii".

zwiń wątek Rafal  14 lipca 2011 o godz. 23:00 #
Gravatar

Flash jest rzeczą idealnie zbędną. Filmiki na Youtube można oglądać za pomocą programu Minitube. Oglądanie migających ozdóbek i reklam na ociekających kiczem stronkach mnie nie interesuje. Normalnie rozwiniętemu człowiekowi taka wtyczka w przeglądarce jest niepotrzebna.

zwiń wątek blz  14 lipca 2011 o godz. 23:16 #
Gravatar

No ale na bank ją masz….

zwiń wątek Ajnsztajn  15 lipca 2011 o godz. 0:28 #
Gravatar

Niekoniecznie ;) . Ja (z własnego w pełni świadomego wyboru) na przykład nie mam ;P.

 
zwiń wątek Rafal  16 lipca 2011 o godz. 11:49 #
Gravatar

Naprawdę nie mam. O dziwo bez dziadostwa da się żyć. Jedyne co trzeba zrobić, to zmienić dwa ustawienia w about:config, żeby uniknąć irytujących komunikatów Firefoksa po wejściu na takie strony.

 
 
 
zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  14 lipca 2011 o godz. 23:03 #
Gravatar

Może i beznadziejna, ale nawet osnews.pl z niej korzysta i większość portali.

zwiń wątek Ajnsztajn  15 lipca 2011 o godz. 12:28 #
Gravatar

Hm… może jestem ślepy – ale w którym miejscu? Bo po usunięciu flasha nie zauważyłem żadnych braków…

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  15 lipca 2011 o godz. 12:59 #
Gravatar

Materiały wideo są we flashu:
http://osnews.pl/microsoft-potwierdza-oficjalna-nhttp://osnews.pl/nowy-android-market-teraz-kupisz

No i oczywiście reklamy, w które powinno się kliknąć od czasu do czasu, bo w końcu utrzymanie takiego serwisu trochę kosztuje :) .

zwiń wątek Ajnsztajn  15 lipca 2011 o godz. 13:16 #
Gravatar

Materiały wideo nie są całkowicie we Flashu. Bo jakoś tak się dziwnie składa że mnie załadowała się wersja w htmlu5 ;) . Także nie – tu Flasha nie potrzebujemy.

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  15 lipca 2011 o godz. 15:06 #
Gravatar

Faktycznie ładnie działa 1080p bez flasha, zarówno pod IE9 jak i Chrome, jest jednak pewne ale: WebM zużywa ok. 3 razy wiecej procesora niż H.264.

zwiń wątek chleb  16 lipca 2011 o godz. 2:02 #
Gravatar

Człowieku a twój procesor to bułka ktora ma Ci wystarczyc na rano ?

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  16 lipca 2011 o godz. 11:10 #
Gravatar

"Człowieku a twój procesor to bułka ktora ma Ci wystarczyc na rano ? "

Po prostu stwierdza fakt: WebM ma 2 razy większe zużycie procka od flasha i 3 razy od HLML5 H.264, jednocześnie nie dając nic w zamian.

zwiń wątek mikolajs  16 lipca 2011 o godz. 12:54 #
Gravatar

"Po prostu stwierdza fakt: WebM ma 2 razy większe zużycie procka od flasha i 3 razy od HLML5 H.264, jednocześnie nie dając nic w zamian. "

Developerom daje coś w zamian ;)

 
zwiń wątek adiblol  18 lipca 2011 o godz. 11:11 #
Gravatar

A mplayer ma 2..3× mniejsze zużycie od Fla$ha. Też (już) nie mam Fla$ha. Pozdrawiam użytkowników dających zabierać sobie wolność przez wielkie korporacje. http://blog.adiblol.1tbps.org/?p=40

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
zwiń wątek Darkhog  15 lipca 2011 o godz. 0:27 #
Gravatar

Fajnie, że w tym przyszłościowym H(a)T(e)ML 5 audio działa że aż miło! Normalnie tak świetnie działa, że w większości gier napisanych w czystym html5 jakość ścieżki dźwiękowej jest porównywalna do tej z Tibii. Oczywiście pomijając te, które się właśnie flashem do wytwarzania dźwięku posługują. Ale wtedy co to za sens robić grę w html5, a tylko część dźwiękową we flashu? Nie lepiej od razu we flashu napisać?

Już pomijam fakt, że portale z grami online, przynajmniej te największe jak Kongregate czy Newgrounds nigdy nie zezwolą na ry w html5, bo to XSS w czystej postaci.

zwiń wątek Darkhog  15 lipca 2011 o godz. 0:32 #
Gravatar

Żeby nie było – możliwe że kiedyś zmienię zdanie. Jednak ta technologia jest na razie w powijakach i jeśli bym miał to porównywać do stanu rozwoju innych technologii informatycznych, to Flash byłby jak kernel 2.4 (z Molehillem 2.6), a HTML5 jest na razie jak kernel 1.0

zwiń wątek Garrappachc  15 lipca 2011 o godz. 1:02 #
Gravatar

Ale popatrz się na poziom rozwoju HTML5 i Flash. Ten drugi już trochę istnieje. Póki co, oczywiście, HTML5 jest w powijakach, ale idea jest zacna i rozwój tego też w miejscu nie stoi. Jak będzie – zobaczymy ;)

zwiń wątek anemus  15 lipca 2011 o godz. 2:11 #
Gravatar

Użytkownicy przetestują solidnie w W8 to i w necie zacznie to działać i w w9 również…

zwiń wątek przemo_li  15 lipca 2011 o godz. 9:06 #
Gravatar

Co ma piernik do wiatraka?

zwiń wątek Pryka.Iluvatar  16 lipca 2011 o godz. 8:53 #
Gravatar

nie wiesz, że troll musi żyć? :)

 
 
 
 
 
zwiń wątek przemo_li  15 lipca 2011 o godz. 9:07 #
Gravatar

Pewnie taki, że programiści to pragmatycy.

Poza tym Flash też nie chroni przed kradzieżą gier z naszej strony.

zwiń wątek Darkhog  16 lipca 2011 o godz. 12:09 #
Gravatar

Jest coś takiego jak sitelock, wiesz? A co do HTML5, to raczej nie zezwolą na to na dużych portalach z grami jak np. Kongregate czy Newgrounds, bo ktoś puści "gierkę" która wysyła ciastko usera na jakiś obcy serwer i przejmuje jego sesje. To bardzo łatwo w js zrobić – wystarczy wywołać jakiś skrypt php na stronie włamywacza (może być nawet na cba.pl) podając w GET wartość document.cookie. We Flashu tak łatwo nie zrobisz, m.in. że z poziomu flasha masz tylko dostęp do local storage objects, nie do ciastek.

zwiń wątek mikolajs  16 lipca 2011 o godz. 13:05 #
Gravatar

Przecież można zabezpieczać ciasteczka parametrem path?

 
zwiń wątek adiblol  18 lipca 2011 o godz. 11:14 #
Gravatar

Przecież grę html5 można umieścić w ramce…

zwiń wątek Darkhog  18 lipca 2011 o godz. 18:11 #
Gravatar

…która ma dostęp do strony poprzez własność window.parent. Po za tym kto ci będzie chciał to hostować. Na kongregate czy Newgrounds upasz żeby właśnie nie musieć u siebie hostować.

 
 
 
 
zwiń wątek o_O  15 lipca 2011 o godz. 10:28 #
Gravatar

Jedyny "problem" z HTML5 to przeglądarki, które go słabo wspierają, czyli głównie IE i częściowo Opera. Na Chrome i Firefoxie 5 chodzi aż miło.

zwiń wątek generator_hejtów  15 lipca 2011 o godz. 11:03 #
Gravatar

IE9 nie wspiera HTML5? A to dobre :D Mamy rok 2011 snobie.

zwiń wątek Sebastian Krzyszkowiak  15 lipca 2011 o godz. 16:08 #
Gravatar

IE9? No nie żartuj, "obsługa" HTML5 w nim to dopiero zalążek poprawnej implementacji. Dopiero IE10 ma realną szansę nadgonić konkurencje, ale jak to z nim faktycznie będzie, to się dopiero okaże.

 
 
zwiń wątek KWwk  15 lipca 2011 o godz. 16:57 #
Gravatar

"Jedyny "problem" z HTML5 to przeglądarki, które go słabo wspierają, czyli głównie IE i częściowo Opera. Na Chrome i Firefoxie 5 chodzi aż miło."
Rozumiem, że nie lubisz IE i częściowo Opery, ale po co siać bajki? Obecnie nie ma przeglądarki, która idealnie wspiera HTML5, ponieważ ten projekt nie został ukończony, aż tak ciężko z logiką?

 
zwiń wątek el.pescado  16 lipca 2011 o godz. 11:52 #
Gravatar

Jedyny "problem" z HTML5 to przeglądarki, które go słabo wspierają, czyli głównie IE i częściowo Opera. Na Chrome i Firefoxie 5 chodzi aż miło.

LOL, może wszystkie przeglądarki w sumie obsługują jakieś 90% HTML5, a nie każda z osobna. Przykład: Firefox nie obsługuje głupiego zapętlenia w tagu <audio>…

A przeglądarki mobilne to już lepiej pominąć milczeniem. Mobile Safari to śmiech na sali, androidowy WebKit to w ogóle żenada, a cała reszta to konkurować może z Lynxem.

zwiń wątek el.pescado  16 lipca 2011 o godz. 11:54 #
Gravatar

PS. Zauważ, że prawie każdy przykład wspaniałości HTML5 (Doom w JS i podobne) ma adnotację "działa tylko na najnowszym Chrome/FF".

zwiń wątek mikolajs  16 lipca 2011 o godz. 13:08 #
Gravatar

HTML5 to pieśń przyszłości, a nie współczesność. Przecież jego całkowite wprowadzenie zapowiadane jest na 2022 rok. Do tego czasu prawie nikt nie będzie używał starych przeglądarek.

 
 
 
 
 
zwiń wątek el.pescado  16 lipca 2011 o godz. 11:46 #
Gravatar

Flash ssie, niestety póki co HTML5 ssie o wiele bardziej.

 
 
 
zwiń wątek Wredny Wredal  15 lipca 2011 o godz. 14:45 #
Gravatar

Flash? Przecież to przeżydek, Mamy przecież Jobsa i HTML5.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek KWwk  15 lipca 2011 o godz. 16:59 #
Gravatar

Trzymam mocno kciuki projektowi HTML5, ale jeszcze sporo czasu upłynie zanim Flash będzie przeżytkiem.

 
zwiń wątek pow3r_shell  15 lipca 2011 o godz. 17:19 #
Gravatar

taa radzę zainwestować w słownik ortograficzny . BTW – HTML 5 jest jeszcze w powijakach i nic na razie nie wróży aby to się zmieniło – wszystko za bardzo się ślimaczy

 
zwiń wątek DeBill  15 lipca 2011 o godz. 17:30 #
Gravatar

"Przeżydek"? To jakiś taki zajebisty, mały żyd? :P

zwiń wątek mikolajs  15 lipca 2011 o godz. 19:29 #
Gravatar

Nie to żyd, któremu udało się przeżyć.

 
 
 
zwiń wątek Holden  15 lipca 2011 o godz. 19:58 #
Gravatar

Nigdy nie sądziłem że to napiszę, ale tęsknię za traszem. Mogłem się z nim nie zgadzać, czasami trollował specjalnie ale był to gość na poziomie w przeciwieństwie do różnych kisieli, okularników i xeniksów.

Ja mam dość dobry mentalny killfile, ale zaczynacie mnie chłopaki męczyć. Może jakieś wakacje od osnews?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ssk  15 lipca 2011 o godz. 22:14 #
Gravatar

Linux jest porostu systemem mniej wydajnym od win xp i win 7
jak niewyżycie to sprawcie na phoronix.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek arme  15 lipca 2011 o godz. 23:59 #
Gravatar

Mam gdzieś co piszą inni. XP jest zabytkiem o mizernej wydajności i poważnych brakach w zarządzaniu procesami i pamięcią. W7 jest całkiem sprawnym systemem ale jednak Linuksa można lepiej przysposobić (zalety OS). W moim wypadku to ok 20% szybciej wykonana praca więc inwestycja w W7 się nie opłaciła.

zwiń wątek arme  16 lipca 2011 o godz. 0:11 #
Gravatar

ps. Widzę, że nie zauważyłeś, że to testy wydajności sterowników do Intel HD Graphics 3000 i z włączoną optymalizacją dla SB to właściwie tylko w Nexuiz Windows jest jednoznacznie szybszy. W innych testach raz na, raz pod wozem i to mocno zależnie od rozdzielczości, w zakresie powyżej netbookowych ale jeszcze rozsądnych raczej ten z Linuksa lepszy, a średnio porównywalne. Całość i tak odnosi się do gierek więc właściwie to mnie nie interesuje

zwiń wątek aix_Wolna_Głupota  16 lipca 2011 o godz. 0:44 #
Gravatar

Test cudem na Ubuntu przeszedł do końca, ale środowisko graficzne jest i tak wielokrotnie bardziej niestabilne pod Linukem niż pod Windą.

zwiń wątek mikolajs  16 lipca 2011 o godz. 13:11 #
Gravatar

Jak ktoś zakłada z góry wynik to tak mu potem wychodzi jak sobie założył ;)

 
zwiń wątek adiblol  18 lipca 2011 o godz. 11:17 #
Gravatar

Dziękuję za menedżer okien wbudowany w jądro jak to jest w Window$.

zwiń wątek wladca_kodu  18 lipca 2011 o godz. 13:46 #
Gravatar

Co do phoronixa, to ich metodyka jest bardzo daleka od naukowej, więc żadnych wniosków bym z tego nie wyciągał.

Co do managera ekranu i usług graficznych to akurat właściwe miejsce tego komponentu jest w kernel-space. Linux robi to źle. Wynika z tego cała masa problemów z wydajnością.

zwiń wątek Karol  18 lipca 2011 o godz. 15:23 #
Gravatar

Po co w ogóle systemy operacyjne. Przecież program napisany z obsługą wszystkiego wrzucony do pamięci będzie działał znacznie szybciej…

zwiń wątek wladca_kodu  18 lipca 2011 o godz. 16:41 #
Gravatar

Właśnie m.in. po to aby zarządzać sprzętem. Ekran / grafika to sprzęt. Rysowanie w 2D / 3D to operacje wyjścia. Obsługa wejścia/wyjścia to standardowe zadanie jądra większości systemów. Tylko jądro Linuksa jest trochę niedorobione i nie "rozumie" grafiki (framebuffer się nie liczy).

Poza tym co z tego, że w Linuksie manager okienek to aplikacja jak i tak chodzi jako root i i tak potrafi zdestabilizować system (mnie pare razy Xy jądro zawiesiły).

Linuks na serwery jest ok, ale jako system pod zastosowania graficzne, to już nie jest z tym najlepiej. I to nie chodzi o kwestie wydajności, tylko właśnie o to, że zrobią sterownik (zamknięty) do jakiejś karty i 3 wersje jądra / X.org później już ten sterownik sobie można wsadzić w wiadomo co.
http://lwn.net/Articles/204197/

 
 
 
 
 
 
 
zwiń wątek herr  18 lipca 2011 o godz. 17:53 #
Gravatar

"jak niewyżycie"

Zainstaluj słownik do przeglądarki. Natychmiast.

 
 
zwiń wątek Paweł  18 lipca 2011 o godz. 15:39 #
Gravatar

Jest różnica jeśli macie dwa różne systemy np. Windows i Linux tak jak ja odczujecie różnice w działaniu systemu u mnie wszelkiego rodzaju filmy chodzą bardzo płynnie na linuxie a w Windowsie są przytnięcia i gorsza jakość obrazu i tu apel do tej Firmy aby dalej rozwijała Adobe Air oraz Flasha bo jest różnica w oglądaniu filmów na Linuxie testowałem to wielokrotnie i wielokrotnie moge stwierdzić, że Linux jest po prostu lepszy pozdrawiam.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek aaa  26 lipca 2011 o godz. 23:54 #
Gravatar

o rany, już od kilku miesięcy na swoim gentoo używam 64-bitowego flasha (chociaż jest to wersja – jak podaje adobe – testowa). Jednak nie cieszcie się tak mocno, bo póki co to działa to ciulowo

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek hackintosh1984pl  4 sierpnia 2011 o godz. 21:58 #
Gravatar

jest chyba rozwiazanie, mozna uzywac chyba wersji 32 biwe flasha i przegladarki tez na systemach 64 bitowy , wowczas jest chyba lepsza wydajnosc

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia