Kategorie:
33

Apple pozywa szkołę z powodu jabłka w logo

Jeżeli chcesz się narazić firmie Apple wystarczy, że założysz szkołę uczącą technik komputerowych i w jej logo znajdzie się jabłko.

Kanadyjska szkoła technologii i biznesu: „The Victoria School of Business and Technology” 26 września otrzymała list w sprawie bezprawnego użycia jabłka w swoim logo.

Porównanie logo szkoły, z logo Apple

Prawnik Apple, Stephanie Vaccari, w liście do szkoły:

Wasze logo biznesowe, odtwarza bez pozwolenia, logo naszego klienta Apple, szeroko wykorzystywane. Przez takie działanie, naruszacie prawa Apple, oraz fałszywie sugerujecie, że Apple udzieliło Wam pełnomocnictwa do podejmowanych działań.

Dyrektor szkoły, Dieter Gerhard:

Nasze logo jest unikalne i rozróżnialne w wielu aspektach od logo Apple, wliczając w to akronim „VSBT”, który jest częścią naszego logo. Czy sugerujecie, że ktokolwiek, kto wykorzysta jakikolwiek wariant jabłka w edukacji technologicznej, narusza znak handlowy Apple?

Wicedyrektor szkoły Christopher Boag, jest przekonany, że w sprawie sądowej nie wygrają z Apple, jednakże wierzy, że ich logo jest unikalne.
Szkoła wykorzystuje logo jabłka w kolorach niebieskim i zielonym już od 2005 roku.

Więcej informacji: http://www.cbc.ca/canada/british-columbi...-logo.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

53 komentarzy

zwiń wątek szmergiell  7 października 2008 o godz. 21:27 #
Gravatar

Jak według mnie, paranoja na maksa. Ciekawe do czego to jeszcze doprowadzi. Być może, jak założę warzywniak, a w jego logo zamieszczę jabłko, obgryzane przez robaki, to też mnie pozwą, bo psuję ich wizerunek.

Paranoja.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek dawid  8 października 2008 o godz. 10:18 #
Gravatar

Może i pranoja, ale nie wiem czy na maksa. Po co szkoła i to zajmująca się IT wybrała jako logo jabłko? Może ktoś się gdzieś doczytał ? O ile nie rozumiem ataku apple na akcje ekologiczną, to tutaj nie jest taka klarowna sytuacja. Na stronie głównej jest "szopa" gdzie już jest jednokolorowe logo, które już bardziej przypomina logo apple. Czy aby na pewno szkoła nie chciała wprowadzić w błąd (chociaż niektóych, tych mniej sprytnych;)) ?

zwiń wątek zumek  8 października 2008 o godz. 18:51 #
Gravatar

Firmy pochodzace np. z New York (jezeli sie nie myle) pewnie aby podkreslic swoje pochodzenie wlasnie jako logo wybieraja jablko – jako ze NY nazywany jest The Big Apple. Tym kierowalo sie Apple zakladajac swoja firme. I kazda inna moze tak zrobic. A zastrzegajac logo zastrzega sie konkretna budowe tego loga – proporcje, kolor, wszelakie katy itp.

zwiń wątek Memphis  9 października 2008 o godz. 15:28 #
Gravatar

Apple pochodzi z Kalifornii, nie z Nowego Jorku.

 
 
 
 
zwiń wątek chemikk  7 października 2008 o godz. 21:47 #
Gravatar

Zgadzam się w 100% No ale kasa to kasa. Będą szukać wszędzie czy aby nie promujesz się na "Ich" logo…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek brzzz  7 października 2008 o godz. 22:16 #
Gravatar

To chyba drobna przesada, aż tak podobne to to logo nie jest ( http://www.schoolvictoria.com/ w prawym górnym rogu strony gdyby ktoś chciał zobaczyć)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek melhiore  8 października 2008 o godz. 9:24 #
Gravatar

lewym??

 
 
zwiń wątek morsik  7 października 2008 o godz. 22:17 #
Gravatar

A Apple mogło na to spojrzeć jak na dobrą darmową reklamę, ale nie! Niech świat o nich jeszcze usłyszy jaki jest wredny!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  8 października 2008 o godz. 16:15 #
Gravatar

co więcej w tej szkole uczą na makach http://www.schoolvictoria.com/files/DSC00074.jpg

 
 
zwiń wątek tanovich  7 października 2008 o godz. 22:30 #
Gravatar

niech teraz zrobią sobie logo w postaci ogryzka z podpisem there can be only one :P

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abec  8 października 2008 o godz. 8:21 #
Gravatar

piękny pomysł!

 
zwiń wątek azhag  8 października 2008 o godz. 9:09 #
Gravatar

one to rule them all ;)

 
 
zwiń wątek niedzwiedz_2  7 października 2008 o godz. 22:33 #
Gravatar

Ech :/

Polity Apple coram mniej mi się podoba :/ MS jakby się zrobił milszy to Apple zaczyna nadrabiać :/

A pomysł z ogryzkiem nie jest głupi :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Shagwest  7 października 2008 o godz. 23:22 #
Gravatar

Już nie pierwszy raz Apple gorączkuje się o swoje logo:

Władze Nowego Jorku promują najnowszą inicjatywę ekologiczną – GreeNYC – znakiem stylizowanym na jabłko. Koncern Apple wyraził jednak swoje zastrzeżenia do takiego znaku graficznego, informując, że jest on zbyt podobny do logo firmy.

Kampania GreeNYC, ogłoszona przez burmistrza Nowego Jorku Michaela Bloomberga, ma za zadanie uświadomić mieszkańców miasta o poważnych zagrożeniach ekologicznych. Autorzy inicjatywy chcą w ten sposób wpłynąć na nowojorczyków, by ci z większą dbałością obchodzili się ze środowiskiem naturalnym. Bardziej wymiernym efektem kampanii ma być m.in. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 30 procent.

Logo kampanii umieszczone jest m.in. na autobusach, taksówkach (auta hybrydowe) oraz ekologicznych torbach na zakupy. Jabłko w logo kampanii widnieje nie bez powodu – Nowy Jork na początku lat 70. ubiegłego stulecia zyskał sobie przydomek "The Big Apple". Tymczasem firma Steve'a Jobsa uważa, że znak ten "poważnie zaszkodzi reputacji firmy Apple, jaką ta osiągnęła dzięki swoim produktom i usługom".

Miasto złożyło formalny wniosek o zarejestrowanie logo jako znaku towarowego, przeciwko czemu zaprotestowała firma Apple. Przedstawiciele nowojorskiego magistratu utrzymują, że "roszczenia spółki z Cupertino nie mają uzasadnienia i żaden z konsumentów nie zostanie wprowadzony w błąd" – tego zdania jest Gerald Singleton, prawnik specjalizujący się w zagadnieniach prawa autorskiego, reprezentujący ratusz "wielkiego jabłka".

W najbliższych miesiącach zapewne wykonane zostaną niezależne ekspertyzy i sondaże w centrach handlowych, sprawdzające reakcję klientów na logo GreeNYC. Rozstrzygnięcie sporu ma nastąpić nie później niż za 9 miesięcy przed Trademark Trial and Appeal Board, ciałem wchodzącym w skład Amerykańskiego Urzędu Patentowego.

Apple w przeszłości już kilka razy toczyło spory o nazwę i logo firmy. Jednym z bardziej znanych jest zakończony niedawno konflikt z wytwórnią fonograficzną Apple Corps (wydającą chociażby płyty The Beatles) oraz spór z Cisco Systems o prawa do nazwy iPhone.

Źródło: idg.pl

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek noctivivans  7 października 2008 o godz. 23:37 #
Gravatar

Poniżej jest link do loga GreeNYC:
http://mediaenvironment.files.wordpress.com/2008/

zwiń wątek Lupinek  8 października 2008 o godz. 7:41 #
Gravatar

O ile logo tej szkoły jeszcze może nasunąć skojarzenie z apple, tak greenyc całkowicie go nie przypomina o.O

 
 
 
zwiń wątek Szwagier  7 października 2008 o godz. 23:31 #
Gravatar

Może opatentować jabłka? Każdy sad i firma przetwórstwa owocowo-warzywnego musiałaby płacić Apple haracz, a podwójnie ci co mają na swym terenie wiele ptactwa, co obgryza owoce…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek skoruppa  8 października 2008 o godz. 0:32 #
Gravatar

Scarry Movie 4: TriPod Atack:

"Destroy Humanity"

Nie wiem czemu ale właśnie ta scena przyszła mi do głowy po przeczytaniu tego newsa :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek abec  8 października 2008 o godz. 8:23 #
Gravatar

Wiecie co, to jakaś paranoja. Wicedyrektor szkoły otwarcie przyznał, że nie ważne, kto ma rację, tylko kto jest bogatszy, żeby opłacić lepszych prawników. To wiadomo nie od dziś, ale przynajmniej udawano, ze jest inaczej…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kayo  8 października 2008 o godz. 8:31 #
Gravatar

kolejny przykład głupoty prawników wielkiej korporacji – skoro jest to szkoła informatyczna to nawet gdyby logo było identyczne to dla firmy to tylko większy zysk – młodzi ludzie przyzwyczają się do tego znaczka i pewnie kupią komputer z tym właśnie logo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek robert  8 października 2008 o godz. 8:37 #
Gravatar

To już nie pierwszy taki numer Appla. Ta firma ma okropne podejście do klienta i stara się go kosić z kasy i ograniczać jego prawa konsumenckie na każdym kroku. Podług niej Microsoft to bardzo przyjazna firma.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek MichalK  8 października 2008 o godz. 8:45 #
Gravatar

Mimo to ma rzesze fanów którzy cię zaciukają za winklem jak krzywo spojrzysz na apple ;)

zwiń wątek Karl  8 października 2008 o godz. 11:18 #
Gravatar

I to właśnie jest najśmieszniejsze (i najbardziej przerażające jednocześnie).

 
 
zwiń wątek xd  8 października 2008 o godz. 11:09 #
Gravatar

Ale jak mówił o tym Stallman, to był "nawiedzony"?

 
 
zwiń wątek qwe  8 października 2008 o godz. 9:24 #
Gravatar

Przypomnina się T-Mobile i copyright na kolor magneta.

Nawet Engadgetowi się dostało: link

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mario  8 października 2008 o godz. 9:26 #
Gravatar

Zgadzam sie z Wami. Apple to o wiele gorsza firma niż Microsoft. Ich polityka jest po prostu powalająca. Współczuć ich użytkownikom, gdyby Apple miało rynek powyżej 50%… Niech najlepiej opatentują wszystkie jabłka. Każde zdjęcie z TESCO z jabłkami również… W końcu każde jabłko to Apple…

Ja opatentuję gruszkę… A co mi tam…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  8 października 2008 o godz. 11:21 #
Gravatar

alez to niedobra firma, skoro placi za rozwijanie na wolnych licencjach np. cupsa…

rownie niedobrzy sa bo przeciez zrodla do swoich kerneli na licencji bsd udostepniaja…

zwiń wątek Rafał P.  8 października 2008 o godz. 14:47 #
Gravatar

… i pozwalaja instalować co się chce i gdzie się chce, vide MacOs na dowolnym PC, i dowolne oprogramowanie na ich iPhonie.

zwiń wątek przepior  8 października 2008 o godz. 15:18 #
Gravatar

Zmuszaja Cie do kupowania iphone'a? Skoro nie podoba sie komus to, ze nie mozna instalowac dowolnego softu to niech nie kupuje. Kazdy ma prawo sprzedawac swoje produkty na swoich warunkach i jesli ich nie akceptujesz to nikt Cie nie smusza do korzystani z ich urzadzen i oprogramowania.

 
zwiń wątek Thar  8 października 2008 o godz. 15:27 #
Gravatar

Skoro nie podoba sie komus to, ze nie mozna instalowac dowolnego softu to niech nie kupuje.

I założę się, że nie kupił.

Kazdy ma prawo sprzedawac swoje produkty na swoich warunkach

Każdy ma prawo do wyrażania krytyki.

 
zwiń wątek SeeM  8 października 2008 o godz. 22:33 #
Gravatar

W zasadzie można instalować oprogramowanie z zewnątrz, są już dostępne stosowne "poprawki" do firmware, ale dla 2.1 chyba jeszcze nie ma. Co prawda z appstore jest wygodniej, ale iTunes to wyjątkowo nieintuicyjny program i warto sobie iphona poprawić chociażby po to, żeby móc normalnie zamontować jego filesystem do /mnt.

:

Skoro są na 1.1.x, to i nowe będzie rozpracowane. Tylko trzeba się wstrzymać z aktualizacjami, bo na nowsze poprawki czeka się zawsze dłużej.

 
 
 
 
zwiń wątek bartz  8 października 2008 o godz. 9:36 #
Gravatar

dobra. tylko teraz pytanie – tylko szczerze – Jak myslicie, dlaczego szkola ktora jest malo znana,a mocno powiazana z IT uzyla jablka jako swojego logo .Jablka ktore jest chociaz odrobine podobne do najpopularniejszego loga w IT… ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mikołaj  8 października 2008 o godz. 10:16 #
Gravatar

Bo tak.

 
 
zwiń wątek krowa mućka  8 października 2008 o godz. 11:05 #
Gravatar

Prawo USAńskie (a pewnie inne też) mówi, że jeśli ktoś nie chroni swojego znaku towarowego, to może go stracić. Stąd pewnie przeczulica na tym punkcie i atakowanie nawet niezwiązanych z branżą celów. Natomiast z punktu widzenia PR to jest fatalne zagranie. Poza tym wcale nie jestem pewien, że szkoła przegra. MS przegrało sprawę przy próbie zawładnięcia słowem "window", Apple może przegrać sprawę z jabłkiem – poziom 'generyczności' jest podobny MSZ.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  8 października 2008 o godz. 11:26 #
Gravatar

ta, ale dotyczy to ochrony w dziedzinach, w ktorych dany podmiot "udziela sie". w przypadku apple – te dziedziny to produkcja sprzetu, produkcja software. w przypadku tej szkoly – edukacja.

nawet w porypanych stanach nikt nie zabroni nazwania firmy "windows" dzialajacej w dzialce produkcji/montazu okien, tylko dla tego bo jakas tam firma tego samego slowa uzywa jako nazwy swojego produktu…

przypadek "windows" jest bardzo podobny do "apple", a to z tego wzgledu, ze obie nazwy wykorzystuja powszechnie uzywane slowo – i w tym caly ich problem sie zamyka… co do loga – jedyne podobienstwo na korzysc apple – ksztalt i kierunek skierowania listka. cala reszte bardzo latwo obalic…

 
 
zwiń wątek SeeM  8 października 2008 o godz. 11:36 #
Gravatar

Moim zdaniem Apple ma rację, że się tak rzuca. Oni zarabiają na tym "Jabłku", tylko i wyłącznie. Mają jabłko – są fajni! Inni też chcą być fajni? To niech wydadzą na promocję (proporcjonalnie) tyle, co Apple.

:

Jabłko w informatyce kojarzy się na dzisiaj jednoznacznie, tylko z jedną marką. Wygląda po prostu na to, że pan Gerhard po prostu chciał przyciągnąć uwagę mając fajne logo.

:

Mój przepiśca przypomniał sprawę nazywania swoich produktów "Windows cośtam", albo "Win cośtam". To nie są produkty Microsoftu i moim zdaniem takie nazwy to nadużycie. Wówczas jednak chodziło o słowo "Windows", a teraz o logo i tu Apple na pewno ma większe szanse.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek sierra_papa  8 października 2008 o godz. 13:37 #
Gravatar

Moim zdaniem Apple ma rację, że się tak rzuca. Oni zarabiają na tym “Jabłku”, tylko i wyłącznie. Mają jabłko – są fajni! Inni też chcą być fajni? To niech wydadzą na promocję (proporcjonalnie) tyle, co Apple.

Powiedz to rodzicom Fiony Apple.

zwiń wątek Rafał P.  8 października 2008 o godz. 14:50 #
Gravatar

Pewnie okaże się że "zawsze może zmienić nazwisko"…

 
 
zwiń wątek tomekp  8 października 2008 o godz. 16:36 #
Gravatar

z twojej wypowiedzi mozna wysnuc wniosek, ze w nikt oprocz appla nie ma prawa poslugiwac sie wizerunkiem jablka w ogole, co moim zdaniem jest paranoja. to ze obie logowki przedstawiaja jablko to wg mnie za malo by robic z tego afere (logowki sa zupelnie inne – przynajmniej na moje oko). idac ta droga niedlugo skoncza nam sie owoce i zwierzatka do projektowania logowek :) a najgorsze jest to, ze spor wygra pewnie ten, kto bedzie mial wiecej kasy.

zwiń wątek SeeM  8 października 2008 o godz. 22:40 #
Gravatar

Mam prawo się posługiwać wizerunkiem jabłka, ale nie tak na chama podobnego. To tak jakby otworzył kurs prawa jazdy i miał w logo odwrócone kółko mercedesa. I to by miało znaczyć, że daję kursantom okularniki z klimatyzacją? Albo że po ukończeniu kursu są tańsze Merce dla tych co go zdali?

:

Nie, to nie ma nic a nic wspólnego z Mercedesami – daję takie logo, bo jestem wsiową firmą i próbuję się przebić. Bez obrazy dla szefostwa Victoria School, ale udawanie znanych marek to nie jest najlepszy sposób na promocję, przynajmniej nie na dłuższą metę.

zwiń wątek tomekp  9 października 2008 o godz. 10:09 #
Gravatar

jak proponowalbys narysowac jablko, zeby nie przypominalo jablka? bo moim zdaniem te dwa loga sa rozne. ale to chyba kwestia gustu. swoja droga, jakbym znalazl swoje rysunki z dziecinstwa znalazlbym tam tony jablek narysowanych tak jak to applowskie, co chyba jest dowodem tego, ze apple nie zaprojektowal jakiegos niepowtarzalnego jablka, tylko po prostu jablko. za to przyklad z logiem mercedesa jest zupelnie nietrafiony – nie znam historii loga mercedesa, ale chyba nie jest symbolem czegos tak pospolitego jak jablko, jest oryginalne i niepowtarzalne. jesli chodzi o przeslanki jakimi kierowal sie dyrektor szkoly… dopoki jego logo nie jest logiem appla, a moim zdaniem nie jest, to nie obchodzi mnie czym kierowal sie wybierajac takie logo.

pozdrawiam

p.s. ktos chyba wspomnial o kierunku, w ktory zwrocony zostal listek. jesli dobrze pamietam, jest to chyba podyktowane psychologia – listek w prawo to postep. mam nadzieje, ze nic nie przekrecilem.

 
zwiń wątek czarny  10 października 2008 o godz. 5:23 #
Gravatar

Logo mercedesa jest to po prostu kształt kierownicy z antycznych samochodów. Bardzo podobne logo ma zresztą (tyle, że dodatkowo ma w tym logu nazwę) polska firma transportowa: PKS.

 
 
 
 
zwiń wątek michu  8 października 2008 o godz. 14:50 #
Gravatar

Oszołomy z appla, takie same jak oszołomy z PełO. Po prostu żenada, ta firma już nic nie znaczy, dla nich liczy się tylko $$$ za coraz to bardziej badziewiaste zabawki.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mr Q  8 października 2008 o godz. 15:43 #
Gravatar

To mi przypomina trochę sprawę Microsoft przeciwko chłopaczkowi o nazwisku Mike Rosoft, wykazali mu zbieznosc fonetyczna w brzmieniu jego strony (bodajze http://www.mikerosoft.com) i zabrali mu domene :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  8 października 2008 o godz. 16:53 #
Gravatar

dokladnie.

do poczytania m.in. tu

 
zwiń wątek bartz  8 października 2008 o godz. 17:33 #
Gravatar

on sie nazywal rowesoft, mial wtedy 16 lat i to faktycznie bylo bez sensu, co z reszta MS sam przyznal.

zwiń wątek jellonek  8 października 2008 o godz. 18:00 #
Gravatar

nie "rowesoft", a "rowe", btw. nadal sie tak nazywa ;)

mikerowesoft.com to jego stronka…

 
 
 
zwiń wątek szarak  8 października 2008 o godz. 15:43 #
Gravatar

jak wie, że i tak nie wygra, to np., dla czego nie projektowali loga tak, aby ogonek był w drugą stronę? Swoją drogą, to Apple od kilku lat pokazuje, że jest większym zjeb#m od Microsoftu. Swego czasu pozywali nawet blogerów za to, że ci opisywali ich produkty. Masakra.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ak47  8 października 2008 o godz. 18:16 #
Gravatar

im jabłuszka nikt nie nadgryzł :)

 
 
zwiń wątek szatox (ktoś)  8 października 2008 o godz. 23:38 #
Gravatar

Te loga nie są podobne. Szkoła ma w logo jabłko, a apple zgniłkę

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek barteqx  8 października 2008 o godz. 23:46 #
Gravatar

Producenci i spzredawcy okien: Bójcie się! Microsoft może zrobić tak samo!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mike987  10 października 2008 o godz. 12:16 #
Gravatar

właściciele biur i serwerów też?

 
 
zwiń wątek calder  9 października 2008 o godz. 12:11 #
Gravatar

Cieszcie się, że nie jesteśmy w Stanach, bo redakcja już by była pozwana za umieszczenie w tekście logo Apple bez zapłacenia 10 milionów dolarów za licencję. Chociaż tam gdzie nie dotrą iPrawnicy zawsze mogą dotrzeć iNinja :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia