Firma z Cupertino po raz kolejny włącza się w charytatywną akcję mającą wspomóc walkę z AIDS. Tym razem w ramach RED będzie sprzedawać aplikacje.
Apple startuje z masową akcją dobroczynną. W tym tygodniu firma rozpoczyna kampanię Product for RED, której celem będzie zebranie pieniędzy na fundację walczącą z AIDS. W App Store do 7 grudnia będzie można zakupić specjalnie oznaczone aplikacje, przychód z ich zakupu – oraz ze wszystkich mikrotransakcji – będzie przeznaczony na walkę z tą chorobą.
Akcję ochrzczono mianem Apps for RED, a przyłączyli się do niej producenci najpopularniejszego oprogramowania. Wśród aplikacji biorących udział w zbiórce znajdziemy takie tytuły jak Garageband, Clear, Monument Valley, FarmVille 2, Angry Birds, Threes, Paper, Cut the Rope, FIFA 15, Rayman Fiesta Run czy The Sims. Ani deweloperzy ani Apple nie otrzymają ze sprzedaży nawet centa, wszystkie środki zostaną przekazane na konto fundacji The Global Fund, która walczy z AIDS, malarią i gruźlicą.
Ale Apps for RED nie ogranicza się wyłącznie do oznaczonych aplikacji. Apple poinformował, że przekaże fundacji część zysków z całkowitej sprzedaży w salonach i sklepach online z 1 grudnia, podczas Światowego Dnia Walki z AIDS. W tym roku wypada on w trakcie amerykańskiego Cyber Monday, dnia masowych zakupów w sieci. Dzięki temu Apple może zebrać naprawdę pokaźną sumkę dla fundacji.
Firma nie powiedziała, jaką część z zysków przekaże na walkę z AIDS, ale przedstawiciel Apple poinformował USA Today, że z zakupu jednego iMaka będzie można sfinansować czteromiesięczną, alternatywną terapię dla pacjenta chorego na HI/AIDS. Ponadto podczas Czarnego Piątku, kolejnego wyprzedażowego dnia w Stanach, firma będzie rozdawać karty podarunkowe RED dla iTunes’a do niektórych sprzętów. Po aktywacji karty i zakupie utworów, Apple przekaże pewien procent na konto fundacji.
Nie po raz pierwszy firma z Cupertino angażuje się w taką akcję, już wiele lat temu można było zakupić np. czerwone iPody nano z serii RED. Apple twierdzi, że od początku 2006 roku, kiedy uruchomiono program RED, firma przekazała na rzecz fundacji blisko 75 milionów dolarów. W tym roku ta kwota może się znacząco powiększyć.