Po Elephants Dream i Peach, Instytut Blendera powraca z nowym, otwartym projektem: jest to Apricot. Lecz tym razem nie będzie to film, ale gra 3D!
Twórcy chcą stworzyć wieloplatformową grę (przynajmniej Linux, Windows i OS X), wykorzystując Blendera do tworzenia modeli i animacji, Crystal Space jako silnik 3D oraz Pythona jako “klej” do złączenia wszystkiego w jedną całość. Praca nad projektem rozpocznie się na początku lutego przyszłego roku, jednak pierwsze spotkanie organizacyjne odbędzie się już w połowie stycznia. Przewidywany termin zakończenia produkcji: lipiec 2008. Główni bohaterowie gry będą bazować na postaciach z filmu Peach.
Aby wesprzeć twórców gry, można przekazać na ten cel pieniądze przy użyciu PayPal. Wystarczy wejść na stronę gry i w dziale About poszukać Donations. W przypadku dotacji w wysokości co najmniej 35 euro można zostać wymienionym w napisach końcowych filmu, natomiast jeżeli przekaże się powyżej 250 euro można być wymienionym jako główny sponsor projektu.
Warto również wspomnieć, iż liderem zespołu programistów jest nasz rodak, Dariusz Dawidowski.