Czy tani tablet Kindle naruszy pozycję króla rynku- iPada2? Przekonamy się o tym najprawdopodobniej już jutro. Właśnie na środę przewidywana jest pierwsza prezentacja tableta marki Amazon.
Do tej pory o nowym produkcie krążyły tylko plotki. Osobą, która ponoć miała go w rękach jest redaktor TechCrunch – MG Sieglera. Testowany przez niego tablet miał 7-calowy ekran, co jest przedstawiane jako wada tego urządzenia. W sprzedaży ma znaleźć się również opcja 10-calowa.
Sukces Kindle ma być wynikiem połączenia znanej marki Amazon ze zmodyfikowanym interfejsem użytkownika w kolorach Amazon- czarnym, ciemnoniebieskim i pomarańczowym. Kindle będzie musiał się wykazać, bo konkurencja na rynku stale rośnie. Już teraz porównywany jest do iPada (jak wszystkie tablety), ale jako konkurentów wymienia się również Motorolę Xoom, Acera Iconia A100 czy Samsunga Galaxy Tab 10.1.
Przyjęta strategia dla Kindle skupia się przede wszystkim na cenie. Z kwotą 250$ będzie dwukrotnie tańszy od iPada. Firma oferuje zniżki za członkostwo w Amazon Prime (koszt dołączenia to $79) w wysokości ponad 30%. Kilka słabych punktów jakie przewiduje się odnośnie nowego tabletu to jego wielkość czy integralność z systemem Android. Ta druga cecha wymieniana jako mocna strona, może stać się piętą Achillesową Kindle Amazona. Ewolucje wprowadzane specjalnie dla użytkowników Amazona mogą stać się problematyczne przy wprowadzaniu nowej generacji systemu Android – Ice Cream Sandwich.
Być może już jutro wszyscy przekonamy się, jak wygląda nowy tablet Amazona.