Kategorie:
21

Atak na bunkier przeciwatomowy Zatoki Piratów

The Pirate Bay jest niedostępna w wyniku prawnych nacisków wymierzonych w ich dostawcę łącza.

Niecały miesiąc temu Sony Pictures, 20th Century Fox, Universal Studios i Warner Bros (razem, jako MPAA) zaczęły szantażować ISP Zatoki wyciągnięciem prawnych konsekwencji. MPAA wychodzi z założenia, że skoro ISP wie o naruszeniach prawa autorskiego przez ich klienta, to powinien odciąć mu dostęp do sieci:

The MPA stated that since CB3ROB knows that The Pirate Bay is “an infringing site”, then the company had to take responsibility for bringing those infringements to an end – in other words, stop providing the site with hosting and bandwidth. Failure to comply would result in the MPA taking legal action against CB3ROB in Germany.

Przypomnijmy, że w październiku 2009 The Pirate Bay zostało przeniesione z serwerów zlokalizowanych na Ukrainie do bunkra nuklearnego w Holandii. CB3ROB, niemiecki dostawca łącza z którego usług korzysta (korzystała?) Zatoka Piratów początkowo nie przejął się szantażem. Sven Olaf Kamphuis, właściciel CB3ROB, powiedział nawet, że jego firma zrobi wszystko co potrzebne aby dostarczyć łącze klientowi:

Kamphuis insists that his company will accept anyone as a customer who can pay the bills and they will do everything required to deliver Internet connectivity to them – period.

Kilka dni temu świat obiegła wiadomość, że Hollywood (konkretnie studia filmowe Columbia Pictures, Disney Enterprises, Paramount Pictures, 20th Century Fox, Universal i Warner Bros) udało się uzyskać nakaz sądowy (preliminary injunction) z sądu okręgowego w Hamburgu zmuszający CB3ROB Ltd do odcięcia TPB. Jak możemy przeczytać w oświadczeniu MPAA nakaz obowiązuje pod groźbą grzywny w wysokości do 250 tysięcy Euro za każde naruszenie prawa autorskiego lub do dwóch lat więzienia dla administratorów serwerowni:

If the defendants fail to comply with the order, they will be subject to a fine of up to € 250,000 for each instance of infringement or, if this cannot be enforced, up to two years imprisonment for the operators of Cyberbunker.

Właściciele CyberBunker wczoraj potwierdzili otrzymanie nakazu i zdecydowali się odciąć TPB do czasu, aż prawnicy CyberBunker nie przeanalizują otrzymanych dokumentów.

Administratorzy Zatoki zadecydowali, że nie będą czekać na prawników i wzięli sprawy w swoje ręce. Serwery TPB nie zostały naruszone, więc powrót do normalności wymaga tylko przekierowania routingu przez innego operatora. Zmiany można śledzić na twitterze TPB.

Więcej informacji: http://torrentfreak.com/the-pirate-bay-g...re-100517/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

127 komentarzy

zwiń wątek hiciu  17 maja 2010 o godz. 22:02 #
Gravatar

skoro ISP wie o naruszeniach prawa autorskiego przez ich klienta, to powinien odciąć mu dostęp do sieci

Moim zdaniem o tym, czy dochodzi do jakiegokolwiek naruszenia powinien zdecydować sąd. Dopiero potem można twierdzić, że jakiekolwiek naruszenia miały miejsce :P .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek DerDevil  17 maja 2010 o godz. 22:48 #
Gravatar

The Pirate Bay forever!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek trasz  17 maja 2010 o godz. 23:26 #
Gravatar

Drogi autorze – uzycie w tym przypadku slowa "szantaz" jest kompletnie nie na miejscu, bo zaden szantaz nie mial miejsca. Mialo miejsce _ostrzezenie_ o wyciagnieciu konsekwencji. Roznica jest miedzy innymi taka, ze szantaz jest etycznie nie teges oraz jest sprzeczny z prawem; w tym przypadku tego nie bylo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Gall  18 maja 2010 o godz. 9:46 #
Gravatar

Jak nie szantaż? Powinni tego prawnie zabronić. TPB przecież nie hostuje żadnych filmów, programów i mp3. Ktoś powinien zrobić porządek z korporacjami, które robią co chcą.

zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 9:49 #
Gravatar

@Gall: Nie ma kompletnie zadnego znaczenia, ze TPB nie hostuje filmow. Istotne jest to, ze celowo i swiadomie pomaga w lamaniu prawa, co fachowo nazywa sie pomocnictwem i jest przestepstwem.

zwiń wątek sig  18 maja 2010 o godz. 12:48 #
Gravatar

To zamknij też googla, rapidshare, megavideo i im podobne serwisy. Wyszukiwarki naruszają dokładnie te same paragrafy co "zatoka", zaś "składnice plików" podpadają pod większą liczbę paragrafów bo maja nielegalne treści u siebie w serwerowniach. Co innego gdyby ścigano tych co dodają tam te nielegalne treści, to już nie jest wylewanie dziecka z kąpielą. Swoją drogą dziwne że torrent nie wyparła jeszcze pradziadka (web)ftp (jest lepszy pod każdym względem z wyjątkiem PR-u).

 
zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 13:59 #
Gravatar

@sig: Bosz; kolejny, ktory nie rozumie podstawowych koncepcji. ;-/

Podstawowym celem istnienia Google'a nie jest lamanie prawa. Rapidshare wspolpracuje z policja, usuwajac nielegalne materialy. Nie wiem, czym jest megavideo. TPB natomiast swiadomie i celowo pomagalo w lamaniu prawa, udowadniajac to w dodatku publikowaniem zawiadomien od poszkodowanych oraz swoich odpowiedzi na nie.

W przypadku pomocnictwa kluczowe jest to, _po co_ cos jest robione. Jesli jestes taksowkarzem i podwieziony przez ciebie pod bank przypadkowy pasazer zrobi napad, to nie jestes winny pomocnicwa – nie wiedziales, po co tam jedzie. Jesli zorganizujesz transport pod bank grupie ludzi, ktora ma zamiar na niego napasc, i doskonale zdajesz sobie sprawe z ich zamiarow, to jestes winny pomocnictwa.

Wiec jeszcze raz, dla utrwalenia – pomocnictwo jest wtedy, gdy swiadomie i celowo pomagasz w lamaniu prawa. Celem istnienia Google'a nie jest lamanie prawa; celem istnienia TPB – owszem. Dlatego w pierwszym przypadku nie ma mowy o pomocnictwie, a w drugim – owszem.

 
zwiń wątek cutugno  18 maja 2010 o godz. 15:17 #
Gravatar

"To zamknij też googla, rapidshare, megavideo"

Pierwszy!

 
 
zwiń wątek sig  18 maja 2010 o godz. 21:38 #
Gravatar

re trasz A filetype:torrent dodano do googla przypadkiem?

zwiń wątek trasz  19 maja 2010 o godz. 9:32 #
Gravatar

@sig: Torrent jako protokol nie jest w zaden sposob nielegalny. Sprzeczna z prawem jest tylko dystrybucja plikow, do ktorych nie mamy praw. Na TPB praktycznie wszystkie torrenty byly pirackie.

 
zwiń wątek Quinn  19 maja 2010 o godz. 12:20 #
Gravatar

Na TPB praktycznie wszystkie torrenty byly pirackie.

Kłamiesz, nie wszystkie.

 
zwiń wątek trasz  19 maja 2010 o godz. 14:28 #
Gravatar

@Quinn: _Praktycznie_ wszystkie. To, ze ktos z nudow wrzucil tam dystrybucje linuksa, ktorej prawie nikt nie sciagal, nic nie zmienia.

 
 
 
zwiń wątek Marcin Wilk  18 maja 2010 o godz. 10:48 #
Gravatar

Przystowie Ci pistolet do glowy, i powiem ze za kazdy wyrzucony smiec na ulice, masz mi zaplacic 250K, to bedzie szantaz czy nie (w koncu smiecic nie wolno…)?

zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 12:32 #
Gravatar

@Marcin Wilk: To bedzie napasc z bronia w reku, w dodatku nie zwiazana z tematem niusa. Jesli poinformujesz mnie mailem, ze zglosisz na policje kazde wyrzucenie smieci na ulice, to to nie bedzie szantaz. A wlasnie taka sytuacja miala miejsce w przypadku opisanym w niusie.

 
 
zwiń wątek mor  18 maja 2010 o godz. 11:33 #
Gravatar

Szantaż nie musi być sprzeczny z prawem, żeby być szantażem.

 
zwiń wątek R  18 maja 2010 o godz. 12:15 #
Gravatar

Tyle, że prawo zakazujące niekomercyjnej wymiany plików jest właśnie nie teges, jako że zostało narzucone wbrew woli większości. System, w którym na każdym kroku obłudnie wychwala się demokrację a w praktyce o treści ustaw decydują zakulisowe naciski i pieniądze lobbystów, to pełna fałszu kloaka a fałsz nigdy nie jest etyczny.

zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 12:33 #
Gravatar

@R: Prawo zakazujace jazdy po alkoholu tez jest nie teges, bo wieksza czesc spoleczenstwa wolalaby moc jezdzic po paru browarach, prawda? ;->

zwiń wątek Sebastian Krzyszkowi  18 maja 2010 o godz. 17:37 #
Gravatar

@trasz: jesteś pewny, że większość byłaby za zniesieniem zakazu jazdy po alkoholu? Jedno nie implikuje drugiego.

 
zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 22:28 #
Gravatar

@Sebastian Krzyszkowiak: Taka sama "wiekszosc" jak ta, ktora bylaby za zezwoleniem na wymiane plikow wraz ze wszystkimi konsekwencjami.

 
 
zwiń wątek koniar  19 maja 2010 o godz. 9:07 #
Gravatar

@R – "zakazujące niekomercyjnej wymiany plików"

Z PWN – Wymiana «zastąpienie jakiejś rzeczy inną; też: zmiana kogoś na kogoś innego», jak ktoś pobierze twoją mp3, ty ja w dalszym ciągu masz, nie ma wymiany. Tak, tak niekomercyjna wymiana ładniej brzmi niż nieautoryzowane kopiowanie wraz z dystrybucją/piractwo…. magia słów, ale trzeba jeszcze znać ich znaczenie.

zwiń wątek el.pescado  19 maja 2010 o godz. 9:56 #
Gravatar

"To nie kradzież, to wymiana!"

 
 
zwiń wątek R  19 maja 2010 o godz. 15:47 #
Gravatar

@ trasz “Prawo zakazujace jazdy po alkoholu tez jest nie teges, bo wieksza czesc spoleczenstwa wolalaby moc jezdzic po paru browarach, prawda?”

Nieprawda. Doskonale wiesz, że obietnice ścigania pijanych kierowców, to jeden z najczęściej serwowanych gatunków kiełbasy wyborczej, który zawsze spotyka się z powszechnym aplauzem. Z forsowaniem kopyrajtowych ustaw jest dokładnie odwrotnie. Takie np. negocjacje w sprawie ACTA mają charakter utrzymywanych w głębokiej tajemnicy przed społeczeństwem, obrzydliwych knowań.

zwiń wątek trasz  19 maja 2010 o godz. 18:13 #
Gravatar

@R: W sumie masz racje, jest na odwrot – obietnice zluzowania prawa autorskiego to kielbasa wyborcza, ktora zawsze spotyka sie z powszechnym aplauzem mlodocianych internautow. Niestety, jak pokazuje przyklad Partii Piratow, uzytkownicy internetu w wieku wyborczym mysla troche sprawniej.

A ACTA nigdy nie mialo charakteru "knowan", co zostalo wczesniej dosyc dobrze wyjasnione. Negocjacje sa "tajne", bo nie ma powodu, aby byly jawne – w koncu to tylko dyskusja nad ksztaltem ustawy; glosowania nad przyjeciem lub zmianami beda pozniej i beda, jak w przypadku kazdego prawa, jawne.

 
zwiń wątek Gall  22 maja 2010 o godz. 11:58 #
Gravatar

Negocjacje w żadnym wypadku nie powinny być tajne, bo takie tajne negocjacje to zawieranie jakiejś tam umowy za plecami większości zainteresowanych. Dlaczego konsumenci nie mogą wysłać swojego lobby na negocjacje? Zapłaciłem dość haraczu w cenie płyt, które służą mi głównie do nagrywania rzeczy legalnie ogólnie dostępnych, poza tym haracz w cenie nagrywarki, i czego tam jeszcze? A im ciągle mało.

 
 
 
 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 5:49 #
Gravatar

Może Ameryki nie odkryję ale twierdzę, że ten nasz Świat jest porąbany. I z pewnością w takim kształcie nie jest miejscem przyjaznym dla ludzi.

Utkwiły mi w głowie niedawno zasłyszane słowa Cejrowskiego: Aborygeni od 40 tys. lat nie mają wojen bo nie znają prawa własności. Nasze życie to ciągła walka, o wszystko. Nawet o żywność. Świat, w którym patentuje się nasiona jest naprawdę porąbany. Innych słów nie znajduję.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 9:51 #
Gravatar

@ak99: Wolalbys zyc jak Aborygeni? Bo nie da sie polaczyc zalet naszego spoleczenstwa – od muzyki, przez samochody, po medycyne – i ich; m.in. z powodu podejscia do wlasnosci.

zwiń wątek pirogronian0  18 maja 2010 o godz. 10:44 #
Gravatar

Może i nie da, niemniej nie da się ukryć, że Aborygeni (i inne "dzikusy"), w większości przypadków żyją znacznie szczęśliwiej od nas. Muzykę na pewno mają. Samochody – ich ciemna strona przysłania jasną. Medycyna – w większości szkodzi, zamiast leczyć. Natury nie da się oszukać – odejście od niej nie może się dobrze skonczyć. Tak, gdyby to było bardziej możliwe (gdybym nie był do takiego stopnia zintegrowany między kółka cywilizacji), chciałbym żyć tak, jak oni :)

zwiń wątek Azrael  18 maja 2010 o godz. 13:17 #
Gravatar

"Medycyna – w większości szkodzi, zamiast leczyć."

LOOOOOOL!

Powiedz to tym których życie zostało uratowane dzięki medycynie – ludziom po zawałach, przeszczepach serca, itd.

Rozumiem, że ty, w ramach bojkotu medycyny, nie korzystasz z usług żadnego lekarza, dentysty, pogotowia ratunkowego, itd?

 
zwiń wątek cutugno  18 maja 2010 o godz. 13:21 #
Gravatar

Azrael: "Rozumiem, że ty, w ramach bojkotu medycyny, nie korzystasz z usług żadnego lekarza, dentysty, pogotowia ratunkowego, itd?"

Woda utleniona na straży zdrowia! (i podobne; jeśli jeszcze nie czytasz, zacznij tu).

 
zwiń wątek karakar  18 maja 2010 o godz. 13:49 #
Gravatar

Samochody – ich ciemna strona przysłania jasną.

W retoryce nazywa się to "Petitio principii" (błąd niedostatecznego uzasadnienia)

Medycyna – w większości szkodzi, zamiast leczyć.

Pewnie dlatego żyjemy średnio 40 lat dłużej niż przed rozwojem medycyny.

Natury nie da się oszukać – odejście od niej nie może się dobrze skonczyć.

Dwa niepowiązane fałszywe założenia.

 
zwiń wątek Mikołaj Smal  18 maja 2010 o godz. 13:49 #
Gravatar

Ciekawe, skąd możesz to wiedzieć. Nie sądzę, aby perspektywa życia w społeczeństwie bardzo mało rozwiniętym cywilizacyjnie była taka szczęśliwa. No chyba, że w przypadku choroby chciałbyś być zdanym na terapię jakiegoś szamana lub modlitwę do okolicznego drzewa. Transport? Spoko, możesz się przejść, skorzystać z grzbietu jakiegoś zwierzęcia. Edukacja – tak, dowiesz się od Ojca, dlaczego Ziemia jest dyskiem, jakie stwory latają za widnokręgiem i którym przedmiotom oddawać cześć. Obrządek inicjacyjny też musi być spoko, bo kto nie chciałby być np. obrzezanym?

Można by tak wymieniać w nieskończoność. Jeśli tak przeszkadza Ci cywilizacja, to zainspiruj się bohaterem Into the Wild. Tylko obyś nie skończył tak jak on…

 
zwiń wątek pirogronian0  18 maja 2010 o godz. 14:06 #
Gravatar

Eh, posypało się ;) W naszej cywilizacji pozytywy przemieszały się mocno z negatywami. Wybierając się zamieszkać gdzieś w dżungli, chciałbym zabrać max dobrych osiągnięć cywilizacji. Nie, nie samochody. Myśl, że głównie wiedzę. Sądzę, że wbrew pozorom, to właśnie brak właściwej edukacji i otwartości umysłu jest jedną z największych bolączek tzw cywilizacji ;)

@karakar: Jak będę chciał dokładnie to udowodnić, to usiądę do tego na dłużej, i chyba nie zrobię tego w komentarzu ;)

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 14:57 #
Gravatar

@Mikołaj Smal: Mnie cywilizacja bynajmniej nie przeszkadza, choć nie wszystko poszło w odpowiednim kierunku. Ja pisałem o kwestii własności. Sorry, ale moje wyobrażenie świata, może nie idealnego, ale przynajmniej sporo lepszego, wielu osobom nie mieści się w głowie więc nie będę nawet próbował o tym dyskutować. Żyć jak Aborygeni w sensie braku prawa własności nie musi oznaczać technologicznego zacofania. Z drugiej strony, właściwie nie trzeba daleko szukać przestarzałych wynalazków w naszych czasach, których używamy tylko dlatego, że pewna grupa ludzi musi na tym zarabiać dopóki to możliwe. Ot choćby samochód napędzany silnikiem spalinowym. Bo ktoś POSIADA ropę.

@trasz: i znowu się nie zgadzam. Oczywiście, że da się pogodzić rozwój z brakiem prawa własności. I śmiem twierdzić, że rozwój cywilizacyjny w takich warunkach, niczym nieskrępowany, byłby o wiele szybszy.

 
zwiń wątek pirogronian0  18 maja 2010 o godz. 15:18 #
Gravatar

No, może błąd zrobiłem, że rzuciłem tutaj tą luźną i faktycznie mało konkretną opinię. ale za to czego się dowiedziałem o innych! :) Naszło mnie, że (jakkolwiek to, co się znajdzie w necie pod hasłem "medycyna naturalna" nie zawsze jest dobre i bezpieczne) w podobny sposób, jak ośmieszają bardziej "naturalne" metody leczenia tzw "normalni ludzie" – tak można by i osmieszyc medycyne konwencjonalną, czy w ogóle "konwencjonalny sposób na życie". I też zakończyć wywód pieknym "przykładów mozna mnozyć". Ograniczę się do zwrócenia uwagi na raka i najpopularniejszy sposób na niego – chemioterapii. Przecież wiadomo powszechnie, czy chemioterapia jest. Jest robieniem rozp* w organixmie w nadziei, że człowiek przeżyje, a rak zginie :) I robi się to często (bo nie zawsze, żeby nie było!) przy zupełnym lub stanowczo za dużym pominięciu włąściwych przyczyn choroby i ew własnych możliwości organizmu w tej materii. Prawda, że taka metoda może uratowała komuś/ przedłuzyłą zycie. Ale – "normalni" mogą się podśmiechiwac ile chcą – niekonwencjonalne metody też często pomagają. A komfort życia bywa znacznie lepszy – i to mniejszym kosztem.

Tak, wiem, że nie mam w ręku statystyk, a moja logika, to dla innych może być "logika" ;) Ale nie piszę tu rozprawy ani oficjalnego oswiadczenia albo wezwania do bojkotu cywilizacji. Po prostu podzieliłem się swoim zdaniem :) Nie zamierzam sie wykłucać. Inni maja prawo do swojego zdania. ale wymienić sie pogladami można, nie? :) Chociażby przez zaznaczenie, że się je ma. to już jakas informacja dla innych.

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 15:35 #
Gravatar

@pirogronian0: kiedyś ignorancja przez wyśmiewanie (i odwrotnie) "wykolejeńców" i "wrogów systemu" przez "tych normalnych" działa mi na nerwy. Dziś mam do tego stosunek bardziej ambiwalentny. Trudno walczyć z taką prześmiewczą postawą, niestety zwolennicy, jak to określasz "konwencjonalnego sposobu na życie" mają wile instrumentów by przekonać do tej jedynej słusznej drogi większość społeczeństwa, że wspomnę tylko o indoktrynacji od najmłodszych lat przez "edukację", media, czy wreszcie korupcję, która jest nieodłączną częścią systemu. A szkoda, bo gdyby większość była bardziej otwarta, można by wiele zmienić. To jak walka z wiatrakami. Czasem wydaje mi się, że ludzie przekonają się w jak bardzo złym kierunku pozwolili się poprowadzić, tyle że w tego będzie już trochę za późno.

 
zwiń wątek cutugno  18 maja 2010 o godz. 15:37 #
Gravatar

O, jaki fajny! prawda2, David Icke, Naturolog, Nie szczepimy czy coś innego?

 
zwiń wątek pirogronian0  18 maja 2010 o godz. 16:06 #
Gravatar

@cutugo: Heh, a czym my się tu na OSNews zajmujemy, hę? ;) Jakiś Linux, jakiś Opens Source, wolność wyboru i tym podobne chore informatyczne gusła? Może Stallman czy inny terrorysto – komunista? Mój drogi, tym tokiem rozumowania dochodzimy do tego, że jak ktoś używa, nie daj Boże jeszcze na co dzień do pracy, jakiegos linucha czy innego wynalazku, to jest oryginał albo masochista, a jak jest fanem OS, to jest fanatykiem, co to zawraca głowę normalnemu człowiekowi, który na szczęście ma tyle rozumu, żeby wiedziec, jaka to głupota nie używać Windy bądź Maka tylko jakieś darmowe badziewia. Ot, i użytkownicy OSNews sami potwierdzają moją tezę, że dzisiejszy swiat cierpi na zamknietość horyzontów :) Serio, no nie mogłem już tego łagodniej ując, niektórzy po prostu się proszą :)

PS: Wiesz, jak wygląda Wielkie Odkrycie wg Einsteina? ;)

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 16:19 #
Gravatar

@cutugno: ?

Szczep się, najlepiej na wszystko. W TV mówią – pneumokoki, kleszcze, A/H1N1 – oni wiedzą najlepiej co dla Ciebie dobre.

Przepraszam, ale nie rozumiem twojego komentarza.

 
zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 22:30 #
Gravatar

@ak99: W wolnej chwili mozesz poczytac "Blog de Bart"; autor ladnie i przystepnie tlumaczy, dlaczego antyszczepionkowcy albo klamia, albo bredza.

 
zwiń wątek ak99  19 maja 2010 o godz. 9:08 #
Gravatar

@trasz: nie jestem przeciwnikiem szczepień, pod warunkiem, że szczepionka jest bezpieczna. Wiele z nich zawiera adjuwanty, na które składają się substancje skrajnie niebezpieczne dla organizmu, o czym lekarze milczą. To nie jest w porządku.

 
zwiń wątek trasz  19 maja 2010 o godz. 11:14 #
Gravatar

@ak99: Na szczescie te szkodliwe substancje istnieja tylko w glowach antyszczepionkowcow.

 
zwiń wątek me  19 maja 2010 o godz. 15:06 #
Gravatar

podobno zaprzestanie szczepienia przeciwko ospie może mieć jakiś związek z epidemią hiv w afryce

 
zwiń wątek cutugno  20 maja 2010 o godz. 9:51 #
Gravatar

me: Oj. Prawdziwi hardcore altmedowcy wiedzą, że AIDS nie istnieje.

 
zwiń wątek me  20 maja 2010 o godz. 18:51 #
Gravatar

widocznie mają w tym interes, a przecież interes jest dobry

 
zwiń wątek cutugno  21 maja 2010 o godz. 11:43 #
Gravatar

me: Gdzie jest granica między interesem a oszustwem? Tzn. zabraniamy pseudotaksówek bez naklejki a tymczasem są kolesie co zalecają leczenie raka sokiem czy wybielaczem, sprzedają te cudowne terapie i nikt ich nawet nie próbuje przymknąć.

 
zwiń wątek me  22 maja 2010 o godz. 15:32 #
Gravatar

dlaczego mnie pytasz o to dlaczego zabraniacie tego, a czego innego nie?

nie chce mi się domyślać wg jakich kryteriów to robicie

 
zwiń wątek cutugno  23 maja 2010 o godz. 20:30 #
Gravatar

me: My == państwo, niestety. Więc i Ty też. Sam bym chciał czasem wiedzieć, chociaż częściej dlaczego coś NIE JEST zabronione, niż dlaczego JEST.

 
 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 11:08 #
Gravatar

@trasz: W pewnym sensie wolałbym. Sądzę, że oni wiodą szczęśliwsze życie.

Natomiast jeśli uważasz, że to właśnie nasze rozumienie kwestii własności jest motorem napędowym rozwoju cywilizacji, to ja się z tym zwyczajnie nie zgadzam. Uważam, że to najsilniejszy hamulec. Ważnym elementem tego hamulca jest również system patentowy (oraz wiele innych, jak prawo autorskie itp.). Oczywiście doskonale rozumiem, że takie instrumenty są niezbędne w świecie, w którym jakość życia jednostki zależy od ilości posiadanych przez nią pieniędzy, ale do czego to w konsekwencji prowadzi? Prawda jest taka, że nasz system społeczny i gospodarczy jest do bani i to dlatego świat obecnie stacza się po równi pochyłej, a ja nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nie dzieje się to przypadkiem.

A wracając do Aborygenów, nie sądzę, że ich technologiczne względem "cywilizacji zachodu" zacofanie wynika z braku pojęcia własności. Składa się na to wiele czynników, z których najbardziej prawdopodobny wydaje mi się jeden: potrzeby. Widocznie ich potrzeby są inne niż nasze.

zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 12:41 #
Gravatar

@ak99: Ludzie poswiecaja czas w rozwoj nauki i techniki przede wszystkim dlatego, ze chca zarobic. Bez tej motywacji rozwoj siada. Byly juz proby z systemami, w ktorych pieniadz nie mial byc decydujacy, nawet w Polsce – i kompletnie to nie dzialalo, vide "czy sie stoi, czy sie lezy, tysiac zlotych sie nalezy".

A co do potrzeb – byc moze. Natomiast _moje_ potrzeby sa, jakie sa, i do zaspokajania ich potrzebuje rzeczy stworzonych z powodu checi zysku, jak plomby w zebach czy telefon.

 
zwiń wątek krzabr  18 maja 2010 o godz. 13:37 #
Gravatar

Oczywiście że nie pasuje , istnieje naprawdę wyłącznie garstka ludzi dla których rozwój technologiczny jest istotny (transhumaniści czy ludzie od dr. Amena) reszta wymyślała tą technologie tylko dla kasy lub w celu ułatwienia życia aby nie zjadły nas zwierzęta czy po pracy odpocząc od myślenia przy gierce .

Inna sprawa że burżuazji rozwój intelektualny jest nie na rękę im pasuje tępe jak but społeczeństwo , które mogą wyzyskiwać aby móc organizować neofeudalne bale , widać to zresztą po drastycznym obniżaniu poziomu edukacji od lat '90tych , czy propagandzie lenistwa i małp puszczanych w TV.

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 15:15 #
Gravatar

@trasz: bez motywacji w postaci zarobku rozwój siada? Każdy może twierdzić co chce, ale możesz to udowodnić? Czy inżynier pracujący przed czterema tysiącami lat nad wynalezieniem koła robił to bo chciał zarobić? Nie. Wynalazł koło z potrzeby ułatwienia sobie życia. I ponieważ szczęśliwie nie istniał wtedy idiotyczny system patentowy ani prawo autorskie, reszta świata mogła legalnie używać tego genialnego wynalazku, z korzyścią dla wszystkich ludzi. Dziś producenci kół musieliby wykupić licencje.

Chęć rozwoju nauki i techniki mogłaby być (na szczęście czasem jeszcze jest) kwestią mentalności ludzi, gdyby nie to, co w systemie w którym żyjemy rządzi naszym życiem – pieniądz.

Nie interesuje mnie system, który działał kiedyś w Polsce. Szkoda czasu na kontemplowanie idiotyzmów.

Plomba w zębie to wynalazek stworzony by leczyć chore zęby, telefon by ułatwić komunikację. To że ktoś przy okazji zarabia to cecha charakterystyczna choroby która toczy świat.

 
zwiń wątek krzy3  18 maja 2010 o godz. 19:32 #
Gravatar

@ak99: Koło można było wyprodukować za 2 dni w stodole. Natomiast dyfuzji krzemu w stodole robić się nie da. I to jest taki "drobny" szczegół, który powoduje, że obecnie badania kosztują ile kosztują.

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 22:06 #
Gravatar

@krzy3: wyprodukowanie koła nie kosztowało więcej niż dobry pomysł. To było dawno temu. Od tego czasu nasza cywilizacja bardzo ewoluowała, a przy okazji wielu z nas stało się inżynierami. Teraz głowimy się nad problemami poważniejszymi niż koło, bo koło zostało już wynalezione, a analiza matematyczna opisała je na wszelkie znane nam sposoby. Myślimy nad czymś nowym i to się nazywa postęp. Granice stawia umysł, nie zasoby drukowanych papierków.

 
zwiń wątek krzy3  18 maja 2010 o godz. 22:41 #
Gravatar

@ak99: Powtarzam pytanie: czy jeśli ktoś wymyśli nowy rodzaj tranzystora, to ma wykonać prototyp W STODOLE, podobnie jak wynalazca koła? W ogóle wiesz ile nakładów (nawet nie pieniędzy, ale ogólnie nakładów) wymaga obecnie prawdziwa innowacja (tj. wykraczająca poza "wynalazki" w rodzaju Facebooka czy 1-click shopping)?

 
zwiń wątek Otaq  18 maja 2010 o godz. 23:07 #
Gravatar

krzy3 nikt nie będzie robił tranzystorów w stodołach… są od tego laboratoria :) Oczywiście, że to wymaga nakładów, pracy, zaangażowania, odpowiedniej wiedzy i pomysłu jak ją wykorzystać. Ale przecież nie to jest tutaj meritum sprawy. Rozchodzi się (akurat w tym wątku) o to co motywuje ludzi do ponoszenia tych nakładów, tego wysiłku. I niekoniecznie są to tylko kawałki celulozy w różnych kolorach :)

Oczywiście motyw finansowy jest istotny ale moim zdaniem nie jest najważniejszy. Przede wszystkim ludzie chcą coś po sobie pozostawić, ulepszyć świat (idealiści). Są jeszcze inżynierowie, którzy kierują się lenistwem: nie chce mi się chodzić… wymyślę rower, ale strasznie ciężko się pedałuje… zrobię dorożkę z koniem, tylko że trzeba o tego konia dbać… może wstawię jakiś silnik co by to samo jeździło, ale skąd ja wezmę kasę na benzynę… może spróbuję (pozostawiam margines na przyszły rozwój)

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 23:14 #
Gravatar

@krzy3: Nie, prawdopodobnie będzie musiał wykonać prototyp w odpowiednio nowoczesnym laboratorium. Wyobrażam sobie, że wykonanie i wyposażenie takiego laboratorium może, a nawet musi pochłonąć sporo nakładów. No i? Mamy zasoby w postaci umysłów inżynierów, które są potencjalnym źródłem wiedzy oraz zasoby w postaci materiałów? Mamy. To w czym problem?

 
zwiń wątek trasz  19 maja 2010 o godz. 9:35 #
Gravatar

@Otaq: Pytanie kontrolne – znasz jakiegos inzyniera? Jesli tak – naprawde pracuje za darmo, kierowany wewnetrznym pragnieniem ulepszania swiata? (krzy3: jakby co, to ja go zauwazylem pierwszy i ja go (za darmo) zatrudnie :-)

@ak99: W tym, ze i inzynierowie, i sprzet kosztuja.

 
zwiń wątek Otaq  19 maja 2010 o godz. 12:23 #
Gravatar

@trasz Tak, znam nawet niejednego. Oczywiście nie pracują oni za darmo, ale motywacja finansowa nie jest tą podstawową.

Jako przykład mogę podać zespół naukowców z Krakowa, który opracował niebieski laser (konkretnie metodę produkcji kryształów azotku galu wykorzystywanych w tym laserze). Dzięki "wspaniałemu zapleczu finansowemu" ze strony uczelni i państwa patent na swój wynalazek musieli opłacić ze swoich własnych oszczędności (chyba nawet kredyt wzięli). Żeby nie zbankrutować odsprzedali prawa do patentu i wyszli na zero. Ale przynajmniej pchnęli naukę o ten krok naprzód.

 
 
zwiń wątek cutugno  18 maja 2010 o godz. 11:47 #
Gravatar

@trasz: Warto przy tym pamiętać, że Cejrowski miewa dość oszczędny stosunek do prawdy.

zwiń wątek trasz  18 maja 2010 o godz. 12:36 #
Gravatar

@cutugno: Byc moze. Nie, zeby mi to robilo jakas roznice – Cejrowski to genialny showman, ktory rownie dobrze moglby zrobic cykl reportazy o produkcji łożysk tocznych, a i tak ogladaloby sie to swietnie. I nie jest w stanie tego zepsuc ani podejscie do faktow, ani jego, odwrotny niz moj, swiatopoglad.

 
zwiń wątek cutugno  18 maja 2010 o godz. 13:18 #
Gravatar

@trasz: Ja mam do niego trwałe obrzydzenie na które sobie zapracował "WC Kwadransem". Nie wiem co by musiało być alternatywą żebym się zdecydował oglądać buca. Filmy Mela Gibsona?

 
zwiń wątek krzabr  18 maja 2010 o godz. 13:19 #
Gravatar

Może i nie jestem zwolennikiem Libertynizmu gospodarczego , ale Cejrowski ma sporo racji w sprawie dzikusów i ich miejsca na świecie .

 
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 15:23 #
Gravatar

@cutugno: Ok, być może Cejrowski czasem mija się z prawdą, nie twierdzę, że tak nie jest. Ale nietrudno doszukać się logiki w słowach, które przytoczyłem. Nie znam historii Aborygenów, ale być może ją zgłębię. Ale nie w tym rzecz. News traktuje o własności, którą ktoś narusza. Tak zaczyna się każda wojna, łącznie z tymi, które aktualnie trwają na świecie. Nikt nie przekona mnie, że to optymalna droga rozwoju cywilizacyjnego.

 
zwiń wątek cutugno  19 maja 2010 o godz. 14:49 #
Gravatar

ak: "Nikt nie przekona mnie, że to optymalna droga rozwoju cywilizacyjnego."

Wygląda na to, że oparcie się o prawo własności jest nie tylko optymalną, ale w ogóle jedyną możliwą drogą rozwoju cywilizacji. Przynajmniej jeśli chodzi o gatunek homo sapiens.

 
zwiń wątek me  19 maja 2010 o godz. 19:18 #
Gravatar

podobnie jak ludożerstwo nie wydaje się najlepszym pomysłem, w przeciwieństwie choćby do wojny

 
zwiń wątek me  20 maja 2010 o godz. 18:47 #
Gravatar

w każdym razie jak dotychczas

 
 
zwiń wątek bartbar  19 maja 2010 o godz. 8:52 #
Gravatar

Nie – nie chcę od jutra zostać aborygenem. Ale myślę, że wolałbym się urodzić aborygenem w XV wieku niż Europejczykiem np. w 1939 roku.

 
 
 
zwiń wątek chellowiec  18 maja 2010 o godz. 11:36 #
Gravatar

juz dziala (upc)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kazik  18 maja 2010 o godz. 16:23 #
Gravatar

mi też działa:))

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sławek  18 maja 2010 o godz. 17:52 #
Gravatar

Nie mogliby, mimo nakazu sądu, oddać dostawcę do sądu?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek me  18 maja 2010 o godz. 21:51 #
Gravatar

liberalizm liberalizmem, ale brak obowiązku pracy jest amoralny. mam na myśli pracę, kombinowanie to może być najwyżej hobby

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ak99  18 maja 2010 o godz. 22:08 #
Gravatar

Brak obowiązku pracy jest amoralny

zwiń wątek me  19 maja 2010 o godz. 12:49 #
Gravatar

z drugiej strony ograniczanie wolności też nie jest moralne. najlepiej byłoby, gdyby wszystko co powyżej 24h w tygodniu to były nadgodziny, które są dopuszczalne tylko gdy nie ma dość chętnych do pracy, w ten sposób zamiast jednego święta pracy w roku, każdy miałby jedno w tygodniu, tylko rozbite np. na trzy dni ;)

 
 
 
zwiń wątek koniar  19 maja 2010 o godz. 10:07 #
Gravatar

@krzabr – "Inna sprawa że burżuazji", a obszarnikom na czym zależy ? jeszcze 3xTAK na stodole i czerwony sztandar niech powiewa 1 Maja…. Tak to jest jak do kogoś przychodzi Dziadek Mróz zamiast św. Mikołaja.

@ak99 – "Czy inżynier pracujący przed czterema tysiącami lat nad wynalezieniem koła" – Pytanie na które sobie najpierw należy odpowiedzieć czy najpierw pojawiała się myśl, żeby zrobić coś co ułatwia życie, czy może najpierw coś zostało zrobione a później szukano dla tego czegoś zastosowania ?? Np: "wynalezienia" ognia – Najpierw był, fascynował a później znaleziono zastosowanie. Ubranie – zjadłem niedźwiedzia, została mi skóra, chymmm to się nią okryje. Koło – spadło mi jabłko i się potoczyło – co by tu…. Jeśli więc proces twórczy był niejako samorodny, a nie tak jak obecnie ukierunkowany na cel, to pierwotny proces – "wynalazczości", a obecny różnią się diametralnie. Obecnie szczególnie w technice – Cel -> jak to zrobić, kiedyś coś jest -> cel. Owszem obecnie też pracując nad jedną wynalazkiem potrafi się przy okazji odkryć 4 inne…

Porównanie jest nie trafione.

@ak99 – "I ponieważ szczęśliwie nie istniał wtedy idiotyczny system patentowy ani prawo autorskie" – No cóż, prawa w tedy chyba nie było, albo było w powijakach, albo jakieś zwyczajowe plemienne, a na pewno istniało prawo silniejszej piąchy… zresztą wtedy ludzkość chyba bardziej ceniła sobie bochen chleba i babę z szerokimi biodrami niż Ifona i inne duperle … i to zjeść, ni ty się ogrzać (no chyba że wczesną wersją) :)

@ak99 – "że to właśnie nasze rozumienie kwestii własności jest motorem napędowym rozwoju cywilizacji, to ja się z tym zwyczajnie nie zgadzam"

- "Własność" to konkurencja, zjawisko będące jednym z mechanizmów ewolucji, czyli ROZWOJU – tak jak organizmy konkurują między sobą o zasoby, światło wodę itd, tak ludzkość konkuruje między sobą. "Własność", czyli bogactwo w zasoby – daje przede wszystkim możliwość przekazania genów, przetrwania gatunku i rozwoju tego gatunku. I dlatego jeśli ludzie konkurują między sobą, by zapewnić swoim genom ciąg. Gdyby nie istniała konkurencja – dalej byśmy mieszkali w jaskiniach a wieczorami zamiast plazmy byśmy oglądali tańczące płomyki ogniska na skałach.

Wiem, że trudno się z tym zgodzić, ale ludzie są a) zwierzakami – rządzi nami te samo prawo – instynkt przetrwani i przekazania genów. b) egoistyczni – pokazał 40-letni eksperyment, że jak nie muszą to nie będą.

Oczywiście zdarzają się idealiści… kilku na pokolenie, a oni niestety nie pociągną rozwoju cywilizacji, w stopniu dostateczny. Pociągnie złoto…

A jeśli ktoś myśli inaczej niech postawi się w takiej historii – przychodzi koleś i mówi tak – "Mam dla Ciebie super prace, w super firmie – będziesz pracował nad przełomowym wynalazkiem który jakoś tam ulepszy świat. Ale będziesz pracował po 16h na dzień, 7 dni w tygodniu za darmola. Wchodzisz w to ?" – Ci którzy odpowiedzą "TAK" niech się do mnie zgłoszą :) :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Quinn  19 maja 2010 o godz. 12:24 #
Gravatar

Zgłaszam się :) Co to za firma i wynalazek?

zwiń wątek koniar  19 maja 2010 o godz. 13:38 #
Gravatar

Prawo autorskie które pozwoli twórcom żyć i tworzyć jednocześnie z możliwością pełnego i bezpłatnego rozpowszechniania w sieci przez osoby trzecie – czyli zadanie z cyklu jak zadowolić wszystkich :) (nawet w burdelach rzadko się to udaje, powodzenia :)

zwiń wątek me  19 maja 2010 o godz. 16:53 #
Gravatar

masz na myśli tfurcuf?

 
 
 
zwiń wątek me  19 maja 2010 o godz. 13:17 #
Gravatar

słusznie prawisz, jak ktoś jest z dziada pradziada złodziejem, rolnikiem, arystokratą, czy niewolnikiem, to powinien się z tym utożsamiać, podobnie jak z narodowością, czy przynależnością gatunkową, co na gruncie fatalistycznej mitologi gatunkowego rozwoju łatwo pogodzić z koncepcją życia jako gry o sumie zerowej

 
zwiń wątek ak99  20 maja 2010 o godz. 13:13 #
Gravatar

Oczywiście zdarzają się idealiści… kilku na pokolenie, a oni niestety nie pociągną rozwoju cywilizacji, w stopniu dostateczny. Pociągnie złoto…

Bez sensu. Tak, zdarzają się idealiści. To ludzie, którym trudno wmówić, że system społeczny, gospodarczy, prawny itd w którym żyjemy jest jedynym słusznym bo potrafią sobie wyobrazić coś zupełnie innego. I nie mam tu na myśli różnic pomiędzy kapitalizmem i socjalizmem, które są pozornie różne, a tak naprawdę równie oszukańcze. Niestety nastawienie większości społeczeństwa do takich idei jest negatywne, a idealista może liczyć co najwyżej na opinie sekciarza lub nawiedzonego, względnie komunisty (tego to już zupełnie nie rozumiem).

Dlaczego nie pociągną rozwoju w dostatecznym stopniu? Dlaczego złoto pociągnie? A czymże jest złoto? Dla Inków złoto było niewiele wartym metalem, z którego wyrabiali co najwyżej ozdoby. Bo co, bo nie znali jego prawdziwej wartości? A może to my je przewartościowujemy? A może ktoś nas "nauczył", że złoto jest takie drogie, bo jest wartościowe (lub odwrotnie)?

Prawo własności powoduje konkurencję? Owszem. Ale po co nam ona? Wyobraź sobie, że największe koncerny softwarowe łączą siły by zbudować lepsze oprogramowanie. Lub analogicznie, koncerny samochodowe by wyprodukować pojazd drogowy nowej generacji. Sto razy lepsze rozwiązanie niż konkurencja. Tylko na drodze do realizacji takiego pomysłu stoją dwie przeszkody: pieniądze i marazm umysłowy ludzi. Gdyby odrzucić pieniądz jako narzędzie wynagradzania ludzkiej pracy, odrzucić prawo własności (przynajmniej to w obecnym kształcie), gdyby ludzie zamiast ze sobą konkurować i walczyć połączyli siły to ci najbogatsi, elity które faktycznie sprawują władzę w sposób destrukcyjny dla większości świata, straciliby nagle całe bogactwo i narzędzia do jego gromadzenia.

John Lennon śpiewał o takim świecie w utworze "Imagine".

zwiń wątek cutugno  20 maja 2010 o godz. 13:28 #
Gravatar

ak99: Dzwoniły lata sześćdziesiąte, pytały o Che Guevarę.

zwiń wątek ak99  20 maja 2010 o godz. 13:54 #
Gravatar

@cutugno: Z taką argumentacją nie da się wygrać. Dlatego nie chce mi się rozpisywać, ani nawet klikać + lub -. Dla większości to utopia. Za to matrix w którym żyjemy jest Ok.

Poddaję się. Zresztą to nie miejsce na takie dyskusje.

 
zwiń wątek cutugno  21 maja 2010 o godz. 11:43 #
Gravatar

ak99: No skoro Lennon śpiewał Imagine to coś w tym musi być.

 
 
zwiń wątek koniar  21 maja 2010 o godz. 10:11 #
Gravatar

Napisałem "złoto" – czyli pieniądze, a jak każdy wie, pieniądze nie maja już parytetu w złocie, wiec była to przenośnia.

"A może ktoś nas “nauczył”, że złoto jest takie drogie, bo jest wartościowe (lub odwrotnie)?" – bo jest rzadkie dlatego jest drogie. Inkowie mieli sporo dlatego nie cenili, bardziej za to cenili nefryt czy cos (chyba).

"Gdyby odrzucić pieniądz jako narzędzie wynagradzania ludzkiej pracy" – jeśli odrzucisz pieniądz czym będziesz wartościował wykonaną pracę ? Futrami, muszlami ? – Przyjmie to pieniądza w krótkim czasie, tylko zamiast monet będą brzdąkać muszle. Czy nie będziesz ? – Hipisowkie komuny krótko trwały.

"Gdyby odrzucić pieniądz jako narzędzie wynagradzania ludzkiej pracy, odrzucić prawo własności (przynajmniej to w obecnym kształcie), gdyby ludzie zamiast ze sobą konkurować i walczyć połączyli siły to ci najbogatsi," – to żeby zrobić coś takiego o czym mówisz, musiał byś najpierw stworzyć nowy typ człowieka – człowieka sowieckiego, a to się nawet Stalinowi nie udało.

Pozdrawiam

zwiń wątek Gall  22 maja 2010 o godz. 12:08 #
Gravatar

Poczytaj sobie "Rozmowy z Bogiem" i całą resztę. Tam znajdziesz spójną koncepcję lepszego świata ;) To, co mamy teraz, się nie sprawdza. Coraz więcej ludzi to widzi, ale zbyt dużo przeciwstawia się jeszcze zmianą. Najbardziej krzyczą ci, którzy skupiają 90% bogactwa tego świata. Bo to oni by najwięcej "stracili". Nieważne, że nawet by tego nie odczuli, a całej reszcie żyłoby się dużo lepiej. Ale jeszcze raz odsyłam do całkiem pasjonującej lektury.

 
zwiń wątek koniar  22 maja 2010 o godz. 14:00 #
Gravatar

"i całą resztę" – czyli co "Kapitał" ?

 
zwiń wątek ak99  22 maja 2010 o godz. 16:35 #
Gravatar

@koniar: trudno odgadnąć, że w przenośni chodziło Ci o pieniądze, skoro dawno temu odrzucono parytet złota, zresztą po to by móc do woli manipulować wartością pieniądza, głownie obniżając jego wartość czyli de facto okradając ludzi. Inflacja jest niczym innym jak kolejnym podatkiem. Złoty pieniądz to jedyna jego forma jaką byłbym w stanie zaakceptować i być może dałoby się tak żyć. Niestety to już umarło. Natomiast nie ulega wątpliwości, że parytet czegokolwiek jest sztuczny, wszak zasoby złota na ziemi są skończone.

Odpuść sobie hippisowskie komuny oraz człowieka sowieckiego. To ciosy poniżej pasa, o czym dobrze wiesz. Również wspomniany przez cutugno Che Guevara jest tu nie na miejscu. Ten facet koniec końców był mordercą.

W jednym z poprzednich komentarzy napisałem, że ludzie o podobnych mi poglądach ostatecznie zostają albo sekciarzami albo komunistami. Umysłowy marazm. Czy Ty, podobnie jak Steve Ballmer, również uważasz, że twórcy Linuksa to komuniści? Ten społeczny projekt jakim jest całe wolne oprogramowanie świadczy dobitnie o tym, że jednak można zrobić coś bez złota. Zdaję sobie sprawę, że 95% programistów open source pracuje na etatach, ale co niby mają robić? Żyć jak hippisi? W świecie na jakim żyjemy nie da się inaczej dopóki sami czegoś mocno nie zmienimy.

Nie trzeba tworzyć nowego typu człowieka. Wystarczy jedno pokolenie wychowane według nowych zasad moralnych. Problem w tym, że jeśli nawet tak otwarte i abstrakcyjnie myślące umysły jak nasze – ludzi związanych z IT nie są w stanie nawet tylko spróbować wyobrazić sobie świata bez własności i pieniądza to nie wiem kto niby ma to zrobić. Na szczęście są wizjonerzy, nawet jeśli jest za wcześnie na ich wizje, polecam lekturę strony: http://www.thevenusproject.com/
Obrażać i wyśmiewać jest najłatwiej. Znacznie trudniej zmienić na chwilę sposób myślenia i postrzegania by spróbować spojrzeć na świat z innego punktu widzenia. Tego nie jestem w stanie zrozumieć.

 
 
 
 
zwiń wątek Kristina Watkin  17 marca 2011 o godz. 16:44 #
Gravatar

I’d have to okay with you on this. Which is not something I typically do! I enjoy reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lenny Brasuell  8 kwietnia 2011 o godz. 22:00 #
Gravatar

towering logbook you take

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Orangeburg Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 3:02 #
Gravatar

Very cool, some wonderful points! I appreciate you making this article available, the rest of your site is also well done. I hope you have a great day.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek The Car Insurance Guy  12 kwietnia 2011 o godz. 3:11 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any important purchase however you must perform due diligence and research the companies before you buy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 kwietnia 2011 o godz. 4:11 #
Gravatar

Thanks for the post. My spouse and i have continually observed that many people are desperate to lose weight as they wish to show up slim as well as attractive. Even so, they do not constantly realize that there are more benefits so that you can losing weight in addition. Doctors claim that overweight people have problems with a variety of illnesses that can be instantly attributed to their particular excess weight. Thankfully that people who sadly are overweight as well as suffering from various diseases can reduce the severity of their illnesses by way of losing weight. You’ll be able to see a steady but identifiable improvement in health whenever even a bit of a amount of weight loss is reached.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diabetes Medicare Coverage  12 kwietnia 2011 o godz. 4:46 #
Gravatar

Great post, I just bookmarked your site and I’ll definitely be back again. -Diabetes Medicare Coverage

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dubturbo  12 kwietnia 2011 o godz. 5:58 #
Gravatar

My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a number of websites for about a year and am concerned about switching to another platform. I have heard great things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any help would be really appreciated!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Picture Scan  12 kwietnia 2011 o godz. 6:59 #
Gravatar

This is certainly a well written article. My only issue is I am experiencing an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an identical RSS issue? If anybody else is having the same issue please contact me Amo941@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomosci poznan  12 kwietnia 2011 o godz. 8:59 #
Gravatar

Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here! It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 14:22 #
Gravatar

My neighbor and I have been just debating this specific subject, he is usually searching for to prove me incorrect. Your view on that is great and exactly how I actually feel. I just now mailed him this web site to indicate him your personal view. After looking over your website I book marked and will probably be coming again to learn your new posts!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dean Cole  12 kwietnia 2011 o godz. 15:24 #
Gravatar

Thanks for the article. Can you please send me few more thoughts about this, I am definitely a fan of your website. Thanks, Dean Cole

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek War Games  12 kwietnia 2011 o godz. 15:27 #
Gravatar

Encompass yourself with one of the best individuals you will discover, delegate authority, and don’t intrude as long the coverage you’ve decided upon is being carried out.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek מומחה קידום אתרים  12 kwietnia 2011 o godz. 15:39 #
Gravatar

קידום אתרים עושים רק בחברת קידום אתרים אמינה כמו חברת נט-סטייל . צרו עמנו קשר על מנת לרכוש שרות של קידום אתרים בגוגל בדרך הטובה ביותר.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  12 kwietnia 2011 o godz. 16:03 #
Gravatar

Actually one of the challenges which people beginning a brand new on-line company face is that of obtaining guests to their internet site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek super katalog  12 kwietnia 2011 o godz. 17:08 #
Gravatar

Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Very helpful info specially the last part :) I care for such info much. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Kitchen Remodeling  12 kwietnia 2011 o godz. 18:05 #
Gravatar

I do know this isn’t exactly on subject, however i have a website utilizing the identical program as nicely and i get troubles with my feedback displaying. is there a setting i’m missing? it’s potential you could help me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 kwietnia 2011 o godz. 18:07 #
Gravatar

Great to be going to your weblog again, that continues to be several weeks for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Guadalupe Budinich  12 kwietnia 2011 o godz. 19:16 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bsa Rifle Scopes  12 kwietnia 2011 o godz. 20:14 #
Gravatar

Once I originally commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any method you’ll be able to take away me from that service? Thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cecil T. Strickland  12 kwietnia 2011 o godz. 20:27 #
Gravatar

Helpful

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Pauline Nichols  12 kwietnia 2011 o godz. 21:07 #
Gravatar

I generally don’t leave blog comments but your blog forced me to, amazing work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training courses  12 kwietnia 2011 o godz. 21:28 #
Gravatar

How do you fancy becoming your personal boss, choosing your own operating hours and meeting new people each day? Would you prefer to make very good revenue and have the satisfaction of helping people today understand something new? It really is effortless to determine why countless men and women from every single walk of life would like to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 kwietnia 2011 o godz. 21:32 #
Gravatar

Simply killing some in between class time on Digg and I found your article . Not usually what I favor to examine, but it was absolutely worth my time. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 kwietnia 2011 o godz. 22:11 #
Gravatar

Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to trade techniques with others, please shoot me an e-mail if interested.coach outlet

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quale  12 kwietnia 2011 o godz. 22:58 #
Gravatar

The structure for the web site is a bit off in Epiphany. Even So I like your blog. I might need to use a ‘normal’ web browser just to enjoy it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gasgrill  13 kwietnia 2011 o godz. 0:26 #
Gravatar

Do you treatment if I research part of this on my website if I publish a mention of the this website?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 0:55 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gender predictor quiz  13 kwietnia 2011 o godz. 1:00 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  13 kwietnia 2011 o godz. 1:06 #
Gravatar

I¡¯m delighted that I’ve noticed this weblog. Lastly something not a junk, which we go through extremely frequently. The website is lovingly serviced and saved up to date. So it need to be, thanks for sharing this with us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek artificial insemination cost  13 kwietnia 2011 o godz. 1:42 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Amberly Guidaboni  13 kwietnia 2011 o godz. 1:53 #
Gravatar

I much prefer a place where I could take all muscle building information from one source. Don’t get me wrong, this article is great. I’m going to link this on my site and refer it to others.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tonya Malone  13 kwietnia 2011 o godz. 4:56 #
Gravatar

Thanks for the article. Can you please send me few more links about this, I am definitely a fan of your blog. Thanks, Tonya Malone

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Russell Tanzer  13 kwietnia 2011 o godz. 6:06 #
Gravatar

Thank you so much for giving everyone an extraordinarily nice possiblity to read from this site. It can be so great and also full of a lot of fun for me personally and my office acquaintances to search your site a minimum of thrice in one week to read through the latest issues you will have. And lastly, I am certainly impressed concerning the effective knowledge served by you. Some 2 areas on this page are really the most suitable I have had.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gun Scopes Explained  13 kwietnia 2011 o godz. 6:41 #
Gravatar

Those are yours alright! . We at least need to get these people stealing images to start blogging! They probably just did a image search and grabbed them. They look good though!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Transport Osób  13 kwietnia 2011 o godz. 10:11 #
Gravatar

I used to be very happy to seek out this web-site.I wanted to thanks on your time for this excellent learn!! I definitely enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you blog post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Firma Autokarowa  13 kwietnia 2011 o godz. 12:20 #
Gravatar

This is an spectacular entry. Thank you very much for the supreme post provided! I was looking for this entry for a long time, but I wasn’t able to find a reliable source.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 13:01 #
Gravatar

I know this isn’t precisely on topic, however i have a web page utilizing the same program as nicely and i am getting troubles with my feedback displaying. is there a setting i am missing? it’s possible it’s possible you’ll assist me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek artificial insemination cost  13 kwietnia 2011 o godz. 14:00 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  13 kwietnia 2011 o godz. 14:58 #
Gravatar

I uncovered your blog web page on bing also check out a couple of ones own promptly pastes. Continue to keep up the highly rated operate. I simply extra increase protein intake Feed toward my own Yahoo Tv news Viewer. Seeking out toward analyzing further on your part later on!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Roman Mabus  13 kwietnia 2011 o godz. 15:17 #
Gravatar

This one is an inspiration personally to uncover out much more associated to this subject. I have to confess your information extended my sentiments in addition to I’m going to right now take your feed to stay up to date on every coming weblog posts you may presumably create. You are worthy of thanks for a job completely achieved!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Adrianna Elbe  10 września 2011 o godz. 20:58 #
Gravatar

I like this internet site because so much useful stuff on here : D.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia