Artykuł partnera
Kompletny audyt SEO strony może być konieczny w sytuacji, kiedy pozycjonowanie wbrew oczekiwaniom nie przynosi efektów. Z czym się wiąże taka usługa?
Pozycjonowanie stron internetowych to prężnie rozwijająca się branża, która polega na optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. W przypadku Polski mówimy w zasadzie wyłącznie o Google. Według najnowszych badań gs.statcounter.com z marca 2019 aż 98,6% polskich internautów szukając informacji korzysta właśnie z Google. Zatem im wyżej witryna jest w Google, tym więcej osób w nią klika i większe zyski generuje dla właścicieli firm lub sklepów.
Pozycjonowanie stron to działania wielotorowe
Skuteczne pozycjonowanie wymaga wiedzy i umiejętności. Firmy chcące zająć się na poważnie biznesem w sieci raczej wynajmuję w tym celu profesjonalne agencje SEO niż biorą się za to samodzielnie. Przyczyną jest fakt, że współczesne pozycjonowanie sklepów jest dużo bardziej złożone niż jeszcze 10 lat temu. Zatrudniając agencję SEO taką jak np. Pozycjonusz otrzymujesz kompleksowe usługi SEO wliczając w to optymalizację strony, pozyskiwanie linków (link building), copywriting SEO, konsulting SEO, przyspieszanie stron i inne. Szczególną usługą jest audyt SEO, od którego powinno zaczynać się całe pozycjonowanie. Na czym polega audyt SEO?
Audyt SEO: co to jest i kiedy należy go przeprowadzić?
Audyt SEO to analiza strony pod kątem jej aktualnego zoptymalizowania, budowy, kwestii technicznych oraz ich zgodność z wytycznymi Google. Wszystkie błędy wpływają na to, że Twoja witryna ma gorsze pozycje w wyszukiwarce. Celem audytu jest zaprezentowanie w postaci raportu elementów strony wymagających poprawy. Na jego podstawie można dokonać poprawek, które przełożą się na ich wyeliminowanie.
Usługi takie jak audyt SEO wykonują zazwyczaj duże agencje. Do jego przeprowadzenia potrzebna jest wiedza nie tylko specjalistów SEO, ale także programistów czy copywriterów. Pamiętaj, że audyt SEO warto przeprowadzić w każdej sytuacji, kiedy dotychczasowe działania nie przynoszą efektów. Np. w Pozycjonuszu w ramach tej usługi specjaliści sprawdzą między innymi:
- podstawową widoczność strony w wyszukiwarce internetowej,
- meta dane i strukturę nagłówków,
- czas ładowania strony na komputerach i telefonach,
- przystosowanie do urządzeń mobilnych (smartfony, tablety),
- jakość tekstów na stronie,
- przyjazność i długość adresów URL,
- linkowanie wewnętrzne i linki wychodzące,
- poprawność plików robots.txt, sitemap.xml.
Poza powyższymi audyt SEO obejmuje także wskazanie ewentualnych innych problemów ze stroną. W konsekwencji otrzymujesz raport zawierające konkretne zalecenia, które będą pomocne w osiąganiu wyższych pozycji w Google.
Konsulting SEO jako opcja budżetowa
Audyt SEO polega na głębokiej analizie witryny – wymaga odpowiedniego czasu oraz zaangażowania kilku specjalistów. Jeśli zależy Ci na tańszej alternatywie możesz zdecydować się na konsulting SEO. Jest to opcja mniej rozbudowana, a przez to tańsza. Pozycjonujesz poleca konsultację SEO szczególnie osobom, którym zależy jedynie na zasięgnięciu porady specjalisty od pozycjonowania.
W przeciwieństwie do oferowanego audytu SEO, konsultacje w Pozycjonuszu są krótsze i mniej techniczne, ale za to mają o wiele bardziej otwarty charakter. To znaczy, że pomoc dotyczy każdego problemu związanego z SEO i nie skupia się tylko na technicznych aspektach.