Kategorie:
37

Benchmark silników renderujących

Na blogu, a raczej ich zbiorze, KDE Developers możemy znaleźć całkiem interesujący wpis dotyczący silników renderujących strony www, a konkretnie kolejne porównanie ich wydajności.

W teście znajdziemy porównanie następujących przeglądarek / silników:

  • KHTML/KJSKonqueror 4.1.2;
  • Presto/FutharkOpera 9.52;
  • Gecko/SpiderMonkeyFirefox 3.0.1;
  • WebCore/V8Chrome 0.2.149.27(beta)/wine 1.1.4;
  • QWebkit – przeglądarka demonstracyjna w Qt 4.4.

Wykorzystano w nim benchmarki przygotowane do testowania wydajności Opery. Okazuje się jednak, że KJS osiąga w nich bardzo dobre rezultaty (przynajmniej na platformie Linux IA-32).

Testy zostały przeprowadzone na maszynie AMD X2 4600+ z dwoma gigabajtami RAM i obejmowały konkurencje takie jak:

  • Javascript Raytracer;
  • Mesh Transform;
  • 3D Cube;
  • Celtic Kane’s JS tests;
  • Core DOM Performance;
  • Animation Test.

Podsumowując wszystkie testy, przeglądarki / silniki zostały uszeregowane w następującej kolejności: złoto dla Gecko, srebro dla Opery oraz brąz dla KHTML.

Więcej informacji: http://www.kdedevelopers.org/node/3701

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

23 komentarzy

zwiń wątek Domker_  29 września 2008 o godz. 22:16 #
Gravatar

W Opera 9.60 będzie znacznie lepiej :D :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek renq  29 września 2008 o godz. 22:36 #
Gravatar

Tylko dlaczego Chrome odpalona na wine? To na pewno wpłynęło na wynik.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Emdek  29 września 2008 o godz. 22:51 #
Gravatar

Może autor nie miał pod ręką żadnej instancji Windowsa?

Bo brak (jakiegokolwiek) IE w porównaniu mnie nie dziwi. Jego osiągi zaniżyłyby tylko czytelność wykresów, gdyby słupki nie były "przycinane" ;-) .

zwiń wątek krzychoocpp  29 września 2008 o godz. 23:22 #
Gravatar

Domyślam się że IE wypadłoby gorzej ? Wtedy słupki miałby krótsze i czytelość by się nie zmieniła, w końcu "Higher is better" :P

zwiń wątek Emdek  29 września 2008 o godz. 23:25 #
Gravatar

Tak, ale tak byłoby tylko na ostatnim i przy okazji jedynym załączonym tutaj wykresie, na pozostałych natomiast "lower is better" ;-) .

I kto by zauważył na tym ostatnim ten cienki paseczek należący do IE? :-D

 
zwiń wątek genobis  30 września 2008 o godz. 17:34 #
Gravatar

A czy IE w ogóle wspiera np. canvas? Mimo wszystko szkoda, że go brakło w wykazie, bo to jednak nadal wiodąca przeglądarka. Szkoda, też że u Firefoksa testowane SpiderMonkey, a nie TraceMonkey. Testowanie Chrome na wine, czy w emulatorze, to wg mnie pomyłka – jakoś nie chce mi się wierzyć, by V8 miał mieć aż tak słabe wyniki.

 
 
 
zwiń wątek fxd  30 września 2008 o godz. 1:17 #
Gravatar

Tak samo, czemu nie ma tridenta (IE) i oryginalnego webkita (safari)? Bo to testy przeglądarek działających na Linuxie, chyba?

Ja niestety widzę że opera (9.6rc) jest szybsza od gecko, m.in. przy przeciąganiu mapy w google albo animacjach zrobionych za pomocą scriptaculous, tak samo flash mniej się wiesza (śmiem powiedzieć że wcale) niz na fx (możliwe że na szybkość ma wpływ firebug – schowana, ale wtyczka ciągle aktywna… bo przy włączonym operowym dragonfly prędkość działania opery drastycznie spada)

zwiń wątek Ark  30 września 2008 o godz. 9:56 #
Gravatar

firebug to zło podczas korzystania "normalnie" z www :x D

niestety flash na x86_64 wiesza się trochę zbyt często :/

 
zwiń wątek matlas  30 września 2008 o godz. 10:34 #
Gravatar

Oj Flash w Operze od conajmniej 2 lat wiesza sie co chwile i nie widac poki co wiekszej poprawy! (mowie o Operze na Linuksie).

zwiń wątek jellonek  30 września 2008 o godz. 11:35 #
Gravatar

nie tylko w operze…

 
zwiń wątek BeCe  30 września 2008 o godz. 12:05 #
Gravatar

@matias: W 9.60 Beta 1 jest już znacznie lepiej.

 
 
 
 
zwiń wątek roktiw  29 września 2008 o godz. 23:17 #
Gravatar

ciekawe jak by wyszedł benchmark tych samych przeglądarek pod wine kontra natywnie ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jabaca  29 września 2008 o godz. 23:17 #
Gravatar

Opera miażdży w HTML Canvas, reszta wskazuje na FF :) Swoją drogą mam wrażenie, że 3.0.3 chodzi znacznie szybciej niż 3.0.1, ale nie wiem czy rzeczywiście coś w tym kierunku robiono.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Zbigniew Braniecki  30 września 2008 o godz. 0:26 #
Gravatar

nie. słowo. nic nie robiliśmy w 3.0.3 :) Tylko bezpieczeństwo…

Ale za to nightly Fx 3.1 powinny dać Ci ciekawe rezultaty ;)

zwiń wątek jellonek  30 września 2008 o godz. 0:31 #
Gravatar

czyzby dzieki jit w js engine?

czy moze wlasnie w canvas cos drastycznie poprawione zostalo?

 
zwiń wątek fxd  30 września 2008 o godz. 1:23 #
Gravatar

A czy gecko implementuje już malowanie grafik przez Xshm? Zdaje się że to bardzo przyśpiesza, ale nie za duzo o tym wiem :)

 
zwiń wątek lukas  30 września 2008 o godz. 8:23 #
Gravatar

Może coś "źepśuliście" i sami nie wiecie? ;) Po aktualizacji (3.0.2 -> 3.0.3) strony wyraźnie ładują się szybciej.

DSL 512, OpenDNS: osnews=3 sek, jakilinux=3 sek, linuxpl podobnie ;D

zwiń wątek Ark  30 września 2008 o godz. 9:57 #
Gravatar

placebo ?

 
zwiń wątek lukas  30 września 2008 o godz. 13:04 #
Gravatar

Nie! Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem u niektórych ;) Wyraźnie napisałem, że wyraźnie ładują się szybciej. I nie tylko ja to zauważyłem ;)

 
zwiń wątek Alenson  30 września 2008 o godz. 13:53 #
Gravatar

Ja wyraźnie zauważyłem, że ładują się dokładnie tak samo, do tego nadal nie ma poprawy w okropnie długim czasie uruchamiania i intensywnej pracy dysku w różnych momentach (na Windows XP), które prawie zupełnie uniemożliwiają pracę na komputerze. Używam Firefoksa od wczesnych wersji, kiedy jeszcze nie nosił nawet tej nazwy i takich problemów, jak z "trójką", nie zanotowałem nigdy.

 
zwiń wątek troll z bagien  30 września 2008 o godz. 18:41 #
Gravatar

@Alenson:

Podpisuję się obiema rękami pod Twoją wypowiedzią.

 
zwiń wątek bies  1 października 2008 o godz. 5:16 #
Gravatar

Alenson: wyłącz cache dyskowy. Jeśli masz dość szybkie łącze cache dyskowy jest niepotrzebny (wystarczy ten w pamięci). Poza tym do obsługi dysków Windows XP dodaje ciut od siebie (na Linuksie FF tyle nie mieli dyskiem).

 
zwiń wątek Alenson  1 października 2008 o godz. 12:36 #
Gravatar

@Bies: Dzięki, spróbowałem, czas uruchamiania nie zmienił się jednak. Skonsultowałem sprawę z Google, ale wszelkie znalezione porady również nie skutkowały, podobno jest to powiązane z dynamicznymi zakładkami i Places. Poczekam spokojnie na następną odsłonę przeglądarki lub pokombinuję jeszcze z profilem. Z tego co pamiętam, jakieś błędy na ten temat były zgłoszone w bugzilli, stąd cierpliwie czekam.

 
 
 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia