Kategorie:
34

Błąd w jądrze niszczy karty Intela

Sterownik e1000e z openSUSE 11.1 Beta 1 i SUSE Linux Enterprise 11 Beta 1 może uszkodzić kartę sieciową.

Uwaga dla osób lubiących nowości: według Joe Brockmeiera, „community managera” w SUSE, driver do gigabitowych sieciówek Intela (e1000e) zawarty w openSUSE 11.1 Beta 1 i SUSE Linux Enterprise 11 Beta 1 może sprzętowo uszkodzić kartę sieciową.

Bug nie jest specyficzny dla openSUSE, dotyczy jądra 2.6.27-rc1 i wyższych. Błąd blokuje w tej chwili również wydanie Fedory 10 oraz Ubuntu 8.10.

Więcej informacji: http://lwn.net/Articles/299787/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

227 komentarzy

zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 10:17 #
Gravatar

Swoja droga, takie rzeczy – teraz sieciowka, kiedys CD-ROM – zdarzaja sie chyba tylko w Linuksie. Zna ktos przypadek uszkodzenia sprzetu przez jakis inny system?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek shutdownrunner  23 września 2008 o godz. 10:26 #
Gravatar

Tak. Kiedyś zainstalowałem Windows ME na partycję z Windowsem 98 (bez uprzedniego formatowania partycji). Kolega po prostu nie chciał stracić danych z dysku, a nie były to czasy nagrywarek DVD i flashy 8GB za grosze. W ten sposób udało mi się przeprogramować BIOS i komputer już nie wystartował. Goście z giełdy komputerowej stwierdzili, że jest to niemożliwe, ale w końcu uwierzyli jak im pokazałem tego kompa.

zwiń wątek OKII  23 września 2008 o godz. 18:38 #
Gravatar

Ten CD-ROM – to było z Mandrake 9.2 i napędami LG. :D Wpiszcie sobie w Google: "mandrake bios cd-rom" to jeszcze dziś można poczytać o tym. Pamiętam jak w Empik'ach na gazetki z Mandrake naklejali nalepki z ostrzeżeniem, że jak ktoś ma podane napędy to niech sobie tę dystrybucję daruje. Oj nieładnie! :D Tu jednak (SuSe) jest to Beta… i wszystko jasne! Potem jęczą, że mało kto im testuje i zgłasza błędy.

zwiń wątek macias  23 września 2008 o godz. 22:00 #
Gravatar

Kurde, chyba masz napisane jasno, ze to problem kernela, a nie suse jako takiego.

Po drugie, to byla wina LG, a nie MD.

 
zwiń wątek lukas  24 września 2008 o godz. 13:37 #
Gravatar

Trasz, tak znam. Nowy PC z WinXP podłączony do neta przez ponad 4 dni, zaczął zachowywać się jak zombie. Nie pomogła reinstalacja systemu, upgrade bios'a, świeże sterowniki itp. Objawy: niestabilne działanie, kilka razy w tygodniu niebieski wygaszacz ekranu od MS, zawieszanie, restarty itp. Właściciel nie wytrzymał i kupił nowy PC ; )

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 17:18 #
Gravatar

@lukas: A teraz uzasadnij, dlaczego uwazasz, ze to problem spowodowany przez Windows, a nie badziewnosc sprzetu.

 
zwiń wątek ech  24 września 2008 o godz. 18:06 #
Gravatar

Jesli uzasadni, napisz: "to byl feature, nie bug".

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 20:39 #
Gravatar

@ech: Rzecz w tym, ze nie uzasadni. Na Windows najlatwiej zwalic.

 
zwiń wątek flakoo  24 września 2008 o godz. 21:18 #
Gravatar

Szkoda tylko, lukasie, że objawy, które podałeś, nie mają nic wspólnego z działaniem Windowsa – bo to typowe objawy padniętego RAMu – a uwierz, w życiu przemieliłem już mnóstwo takich przypadków (ze swoim włącznie – młody byłem, w overclocking się bawiłem, z napięciem przegiąłem…). Całe szczęście ja wiedziałem już wtedy o istnieniu memtest86.

 
zwiń wątek ech  25 września 2008 o godz. 9:35 #
Gravatar

trasz: Rzecz w tym, ze nie zrozumiales, o uzasadnienie najmniej tu chodzi. Rzeczywiscie na windows najlatwiej zwalic, trudniej odpowiedziec Michukowi " podawałem niedawno w komentarzu linki do tekstów z opisem sprzętu jaki zniszczył Windows Vista (wersja tuż po wydaniu, bez serwis packów). Trochę tego było."

 
zwiń wątek trasz  25 września 2008 o godz. 18:40 #
Gravatar

@ech: Owszem, trudniej – nie widze nigdzie tego komentarza, w ktorym podawal linki.

 
 
 
zwiń wątek niedzwiedz_2  23 września 2008 o godz. 10:29 #
Gravatar

A skąd wiesz, że w wersjach rozwojowych Mac OSa albo Windowsa nie było kiedyś podobnego błędu? W przypadku wyżej wymienionych proces tworzenia jest zamknięty. Co prawda MS wydaje, z tego co wiem, wersje alfa i beta publicznie (pod nazwami, odpowiednio, beta i stable) ale Apple swojego Mac OSa już nie.

Oczywiście taki błąd jest czymś bardzo złym ale to chyba oczywiste, że jeśli produkt jest otwarty to więcej błędów wypływa.

zwiń wątek wolny  23 września 2008 o godz. 10:55 #
Gravatar

"MS wydaje, z tego co wiem, wersje alfa i beta publicznie (pod nazwami, odpowiednio, beta i stable)"

piękne!

 
zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 16:00 #
Gravatar

@niedzwiedz_2: Nie jest istotne, czy blad gdzies tam, na jakims testowym systemie developera, byl. Istotne jest, czy trafil do uzytkownikow i uszkodzil im sprzet.

zwiń wątek Plichu  23 września 2008 o godz. 16:03 #
Gravatar

Trzeba się z tym liczyć instalując/uruchamiając oprogramowanie w fazie alpha/beta itp :)

 
zwiń wątek cruncher  23 września 2008 o godz. 16:05 #
Gravatar

@trasz,

Czytaj ze zrozumieniem. Błąd jest w wersji -rc. Twoje komentarze wydają się być na poziomie dziecka, ale w sumie każdy może się tu wypowiadać.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  23 września 2008 o godz. 16:29 #
Gravatar

Zgadzam się, że JEST istotne, że taki błąd się pojawił. Ale tak samo JEST istotne to, że była to wersja beta ponieważ to są z założenia wersje nie dla użytkowników. Więc to normalne, że są w nich błędy. Co innego jeśli ściągasz/kupujesz wersję która jest rzekomo finalna.

 
zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 20:37 #
Gravatar

@Plichu: Jakos uzytkownicy FreeBSD czy Solarisa nie musza sie z tym liczyc, mimo ze maja ciagly dostep do najswiezszego kodu, jesli chca.

 
zwiń wątek Tomasz Chiliński  24 września 2008 o godz. 3:30 #
Gravatar

I oczywiście dużo mniej urządzeń jest wspieranych przez FreeBSD i Solarisa. Proponuję używać systemu operacyjnego, który zawiera się w programie rozruchowym i wyświetla komunikat Hello World.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 9:23 #
Gravatar

Żadnego BSD na moich 2 kompach nie udało mi się zainstalować z powodu braku obsługi sprzętu. Praktycznie każda dystrybucja Linuksa nie powoduje większych problemów (choć czasem coś nie działa albo nie działa do końca). Więc chyba jednak mniej sprzętu wspiera BSD

 
zwiń wątek tuxmaniak  24 września 2008 o godz. 9:37 #
Gravatar

@trasz:"@niedzwiedz_2: Nie jest istotne, czy blad gdzies tam, na jakims testowym systemie developera, byl. Istotne jest, czy trafil do uzytkownikow i uszkodzil im sprzet."

I kto to mówi?

Dla Ciebie było to wystarczająco istotne, by wyśmiać wersję testową jakiegoś linuksa (piszę "jakiegoś", bo zapewne nie miało dla Ciebie większego znaczenia, jaka to dystrybucja i wersja jądra, wystarczyło, że nie był to Windows, ani BSD czy Solaris, oraz "wyśmiać", bo słowo "skrytykować" brzmi zdecydowanie za merytorycznie, nawet jeśli krytyka jest niemerytoryczna).

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 13:03 #
Gravatar

@Tomasz Chiliński: Z drugiej strony duzo mniej popularnych urzadzen jest wspieranych przez Linuksa, niz przez Windows. A jakos Windows ludziom sieciowek nie uszkadza. ;-)

@niedzwiedz_2: Praktycznie kazda dystrybucja Linuksa powoduje na nowych komputerach jakies problemy – z usypianiem, grafika, wifi lub kilkoma na raz. Natomiast obsluga gigabitowych sieciowek Intela jest pod FreeBSD rownie dobra jak w Linuksie, bo driverami opiekuje sie Intel. Tyle, ze we FreeBSD te drivery niczego nie uszkadzaja.

@tuxmaniak: Bylo wystarczajaco istotne, bo uzytkownik instalujac sobie Linuksa – dowolna wersje – raczej nie oczekuje, ze system uszkodzi mu sprzet. Inne systemy tego nie robia. Nawet Linux zwykle nie. ;->

 
zwiń wątek Thar  24 września 2008 o godz. 13:06 #
Gravatar

Z drugiej strony duzo mniej popularnych urzadzen jest wspieranych przez Linuksa, niz przez Windows. A jakos Windows ludziom sieciowek nie uszkadza.

Windows obsługuje MNIEJ sprzętu od Linuksa. Za to więcej sterowników powstaje na tą platformę.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 14:15 #
Gravatar

trasz, już Ci kilka osób udowodniło, że Linux NIE jest jedynym psującym sprzęt systemem (to normalne, że są błędy, czasem nawet bardzo poważne). Więc przestań powtarzać te kłamstwa. Orwell wynalazł świetne słowo na opisanie tego co robisz – dwójmyślenie. Pasujesz wprost idealnie.

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 15:40 #
Gravatar

@Thar: Windows obsluguje wiecej _popularnego_ sprzetu niz Linux.

Inna sprawa, ze statystyki obslugi sprzetu w Linuksie sa zawyzone – nie uwzgledniaja calkiem sporej ilosci sprzetu, do ktorego driver co prawda jest, ale nie dziala, bo sprzet jest egzotyczny, a driver stracil maintainera. To samo zreszta dotyczy listy obslugiwanych architektur – mozliwosc uruchomienia linuksa na takim sun3 jest mocno teoretyczna. Kiedys to i moze to dzialalo.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 21:36 #
Gravatar

Nie zauważyłeś różnicy trasz? Windows NIE OBSŁUGUJE więcej sprzętu jak Linux. Powiem więcej – obsługuje go dużo mniej i dużo gorzej (zwłaszcza XP). To producenci sprzętu wspierają windowsa. Czy dla końcowego użytkownika ma to jakieś znaczenie? Tak, bo dzięki temu sporo drukarek działa od ręki na Linuksie. Nie musisz się użerać z instalacją sterowników (a z nimi masą niepotrzebnego syfu).

 
zwiń wątek Thar  24 września 2008 o godz. 22:40 #
Gravatar

Fakt, w Windowsie stare sterowniki po prostu się wyrzuca, bo po co sprawdzać – "być może nie działa". Dzięki temu Vista już nie obsługuje mojego Sound Blastera PCI (który mi w zupełności wystarcza).

Popularny sprzęt jest obsługiwany tak samo dobrze – lub, jak kto woli, tak samo źle – w obydwu systemach.

 
zwiń wątek trasz  25 września 2008 o godz. 18:38 #
Gravatar

@niedzwiedz_2: Zauwazylem roznice – Windows _obsluguje_ duzo wiecej _popularnego_ sprzetu, niz Linux. I nie ma tu roznicy, czy sterowniki pisze Microsoft, czy producenci sprzetu. Wazne, ze pod Linuksem duza czesc popularnego sprzetu ma problemy, a pod Windows – mniej.

@Thar: Popularny sprzet jest obslugiwany zupelnie inaczej. Jak czesto slyszysz o problemach z karta graficzna czy WiFi pod Windows? O tym, ze uzytkownicy musza dizasemblowac sobie driver Linuksowy, bo pod Windows wsparcia producenta nie ma? Ze po instalacji poprawek przestal dzialac tryb graficzny, bo zmienilo sie ABI kernela dla sterownikow?

 
zwiń wątek Thar  26 września 2008 o godz. 1:23 #
Gravatar

Jak czesto slyszysz o problemach z karta graficzna czy WiFi pod Windows? O tym, ze uzytkownicy musza dizasemblowac sobie driver Linuksowy, bo pod Windows wsparcia producenta nie ma?

Windows obsługuje MNIEJ sprzętu od Linuksa. Za to więcej sterowników powstaje na tą platformę.

Spieprzenie sterownika do cudzego sprzętu miłe nie jest, ale na dobrą sprawę zrozumiałe – nawet w przypadku Windows, gdzie przecież Microsoft dostaje dokładne specyfikacje. Spieprzenie sterownika do swojego sprzętu, to już jest sztuka ;>

Dlatego, jak widzisz, jak najbardziej jest różnica, kto pisze sterownik. Windows obsługuje mniej sprzętu, chyba że obsługą nazwiesz API dla sterowników.

Ze po instalacji poprawek przestal dzialac tryb graficzny, bo zmienilo sie ABI kernela dla sterownikow?

Nie wiem, jak jest na twoim FreeBSD, ale moje iksy automagicznie przełączają się w tryb vesa. I tak, po aktualizacji kernela w Windows sterowniki graficzne również nie działają jak powinny. Właściwie to nie tylko graficzne i nie tylko sterowniki ;)

 
zwiń wątek trasz  26 września 2008 o godz. 12:23 #
Gravatar

@Thar: Uzytkownika nie obchodzi, kto pisze sterownik. Wazne, ze pod Windows dziala, a pod Linuksem – niekoniecznie.

Tez nie wiem, jak jest na FreeBSD, poniewaz w systemach innych niz Linux problem ciaglych zmian ABI dla sterownikow nie wystepuje. (Nie wiem, co zle robiles z Windows, skoro ci nie dzialalo; mozesz rozwinac?) Xorg jest ten sam, co w Linuksie, wiec przypuszczam, ze tez sie automatycznie przelaczy.

 
zwiń wątek Thar  27 września 2008 o godz. 0:28 #
Gravatar

Uzytkownika nie obchodzi, kto pisze sterownik.

Niech więc taki użytkownik nie ściąga wersji RC.

Nie wiem, co zle robiles z Windows, skoro ci nie dzialalo; mozesz rozwinac?

Sam raczej niewiele mogłem zepsuć – opcje Windowsowego instalatora są dość ubogie ;>

 
 
zwiń wątek Sławek  23 września 2008 o godz. 17:50 #
Gravatar

Ja akurat pracuje na dość starym zdechlaku i nie odczuam, jakby mi sprzęt padał :-) . System operacyjny, to oczywiście GNU/Linux. Dystrybucja OpenSuSE 11. Jednak ten nius jest dość niepokojący. Kto wydał kłopotliwy sterownik?

 
 
zwiń wątek janc  23 września 2008 o godz. 11:01 #
Gravatar

co jak:
http://www.engadget.com/2005/12/28/mac-os-x-updat…

http://www.watkissonline.co.uk/wordpress/?p=519

?:)

generalnie kazdy sprzet, ktory pozwala na pisanie do wlasnego eepromu mozna "uszkodzic" z poziomu systemu operacyjnego.

zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 11:58 #
Gravatar

np. bios kazdego dysku mozna przefleszowac z poziomu systemu operacyjnego – tyle ze rzadko sie slyszy o sterowniku, ktory "przypadkiem" uszkadza dysk (choc mialo to miejsce np. w przypadku co najmniej jednej serii dyskow ibm i windy 2000/xp).

 
zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 20:48 #
Gravatar

@janc: Potrafisz podac jakies _wiarygodne_ zrodlo? W sensie, wiarygodne bardziej niz pojedynczy, niczym nie potwierdzony, bez komentarzy i odnosnikow, nius? I Microsoft, i Apple w przypadku tego typu problemow wypuszczaja oficjalna informacje w, odpowiednio, KB i jak-to-sie-tam-w-apple-nazywa.

zwiń wątek tuxmaniak  24 września 2008 o godz. 9:46 #
Gravatar

@trasz, a jaki Ty podałeś link do stwierdzenia "Swoja droga, takie rzeczy – teraz sieciowka, kiedys CD-ROM – zdarzaja sie chyba tylko w Linuksie. Zna ktos przypadek uszkodzenia sprzetu przez jakis inny system?"

Bo ja tam linka nie widzę.

Nie liczę linka podanego w newsie, bo ten akurat dotyczy konkretnego przypadku, a nie ogólnikowego stwierdzenia "linuks niszczy sprzęt", którego jedynym potwierdzeniem jest przykład karty sieciowej (potwierdzony w newsie) i CD romu (do którego linka nie podałeś).

"I Microsoft, i Apple w przypadku tego typu problemow wypuszczaja oficjalna informacje w, odpowiednio, KB i jak-to-sie-tam-w-apple-nazywa."

Co do Apple, to nie wiem, ale jeśli chodzi o Microsoft, to nieraz w newsach dotyczących pewnych błędów czytałem, że ten "nie komentuje sprawy".

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 14:12 #
Gravatar

"Co do Apple, to nie wiem, ale jeśli chodzi o Microsoft, to nieraz w newsach dotyczących pewnych błędów czytałem, że ten “nie komentuje sprawy”."

Albo, że był to zaplanowany ficzer :D

 
zwiń wątek PACH  24 września 2008 o godz. 19:19 #
Gravatar

@niedzwiedz_2

Tak z ciekawości pytam (bo często o tym słyszę, ale bez konkretów) jaki błąd został uznany za ficzer?

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 21:51 #
Gravatar

Szczerze to już nie pamiętam. Wiem natomiast, że była taka sytuacja na 100%

I chyba nawet tutaj o tym było.

 
zwiń wątek pawels  24 września 2008 o godz. 23:34 #
Gravatar

> Tak z ciekawości pytam (bo często o tym słyszę, ale bez konkretów)

> jaki błąd został uznany za ficzer?

np. ten w wywalającym się Wordzie: http://www.idg.pl/news/109180.html

 
zwiń wątek val-gaav  24 września 2008 o godz. 23:35 #
Gravatar

@PACH … MS Word się zawieszał przy otwieraniu jakiegoś tam typu pliku (dokładnie nie pamiętam o co chodziło)… Ktoś z MS powiedział , że to ficzer dla zabezpieczenia komputera przed zdaje się wirusami w takim pliku.. lub coś w tym stylu.

Oczywisty problem to to że gdyby to był ficzer to warto byłoby jakiegoś messageboxa użytkownikowi wyświetlić :)

 
 
 
zwiń wątek michuk  23 września 2008 o godz. 11:02 #
Gravatar

@trasz: podawałem niedawno w komentarzu linki do tekstów z opisem sprzętu jaki zniszczył Windows Vista (wersja tuż po wydaniu, bez serwis packów). Trochę tego było.

 
zwiń wątek rkowal  23 września 2008 o godz. 16:45 #
Gravatar

Nie wiem jak jest teraz ale w przypadku CD-ROM winna całkowicie leżała po stronie producenta sprzętu, olali specyfikacje.

 
zwiń wątek lazy_bum  23 września 2008 o godz. 19:41 #
Gravatar

Swoją drogą, "epicfail" to pisać pierwszy komentarz pod własnym newsem… (;

zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 20:39 #
Gravatar

Nius powinien byc obiektywny; komentarz nie musi. Jesli mam ochote dorzucic cos zlosliwego i subiektywnego, wole to zrobic wlasnie tam.

zwiń wątek Thar  23 września 2008 o godz. 23:26 #
Gravatar

Co trzeba prosto, wykręcą zawile.

Pisz bez ogródek: "jeśli mam ochotę potrollować…"

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 13:04 #
Gravatar

@Thar: Jesli mam ochote potrollowac, to robie to w komentarzu. Nius ma byc obiektywny.

 
zwiń wątek jellonek  24 września 2008 o godz. 16:00 #
Gravatar

hmmm… to dlaczego nie jest?

chyba ze obiektywizm w "twojej wersji" oznacza przetlumaczenie zrodlowej notki, bez sprawdzenia jej sensownosci…

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 17:15 #
Gravatar

@jellonek: Jak myslisz, dlaczego nius zaczyna sie od "według Joe Brockmeiera"? ;->

 
zwiń wątek jellonek  24 września 2008 o godz. 17:27 #
Gravatar

ok, plus dla Ciebie ;)

 
 
 
zwiń wątek Perper  24 września 2008 o godz. 7:46 #
Gravatar

trasz: "SUSE Linux Enterprise 11 Beta 1 może sprzętowo uszkodzić kartę sieciową"

Nie wiem jaką definicją uszkodzenia sprzętowego posługujesz się trasz. Źródło nic o tym nie mówi, napisane jest jedynie: "issue with the potential to

damage the network card in a way that it cannot be used any longer" oraz, że pracują nad tym.

Z komentarzy wynika, że nadpisywany jest BIOS karty i że jest to proces odwracalny, a Ty trasz w newsie już rozstrzygnąłeś, że niszczony jest sprzęt. Pewnie masz swoją teorię na ten temat, jak zwykle zresztą, ale dla mnie ten news jest napisany w nieobiektywny sposób.

zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 17:16 #
Gravatar

@Perper: Nie wiem, jak u ciebie, ale dla mnie firmware to czesc sprzetu. A ze _byc moze_ da sie przeflashowac bez uzycia lutownicy, to szczegol techniczny.

 
 
zwiń wątek dna  24 września 2008 o godz. 10:25 #
Gravatar

IMHO winny jest sprzęt. Sprzęt do zastosowań domowych nie powinien się uszkodzić w przypadku błędu oprogramowania. Może co najwyżej nie wytrzymać próby zbyt dużego, długotrwałego obciążenia (bo nie jest to sprzęt profesjonalny).

Jeśli nie Linux, to jakieś określone zawieszenie dowolnego systemu może potencjalnie w trybie RING0 zapisać coś po rejestrach i "uszkodzić" ten sprzęt.

 
zwiń wątek DrStorm  25 września 2008 o godz. 10:45 #
Gravatar

windows XP, sterowniki do tunera TV wykasowały EEPROM.

Windows XP, sterowniki beta do karty grafiki nie włączały wentylatora, na szczęście nie spaliła się (ale niewiele brakowało)

 
zwiń wątek ble  26 września 2008 o godz. 0:37 #
Gravatar

Zniszczenie sprzętu jest niczym w porównaniu do zniszczenia danych na taśmach pod FreeBSD: http://www.bacula.org/en/rel-manual/Supported_Tap…
Problem dotyczył wersji wydanych a nie rcX.

zwiń wątek trasz  26 września 2008 o godz. 1:03 #
Gravatar

@ble: No to juz wiesz, po co sie co jakis czas testuje backupy. ;-)

A tak serio – zupelnie inna klasa problemu. Tutaj masz driver, ktory uszkadza sprzet, tam miales problem na styku systemu operacyjnego i aplikacji, przez co aplikacja nie dzialala prawidlowo. Owszem, istotny problem, ale zupelnie innego rodzaju.

zwiń wątek CeCeron  26 września 2008 o godz. 1:19 #
Gravatar

Widzisz, jednak przy FreeBSD jakoś nie czujesz się bojownikiem przeciwko błędom w open source. Tutaj jest to istotny problem, ale nie warto go nadmuchiwać, nie to co błąd w niestabilnym wydaniu jądra Linuksa ;)

 
zwiń wątek trasz  26 września 2008 o godz. 12:25 #
Gravatar

@CeCeron: Napisalem przeciez – zupelnie inna klasa problemu. Rownie dobrze moglbym teraz wyciagnac ostatnia eksploitowalna dziure w Linuksowym kernelu. Bylaby rownie na temat, jak problem z watkowaniem w dawnym FreeBSD. Aczkolwiek znacznie powazniejsza. ;->

 
 
 
 
zwiń wątek janc  23 września 2008 o godz. 10:39 #
Gravatar

z tego co pisza to problem nie dotyczy tylko suse, ale ogolnie jajka 2.6.27-rc1

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 11:02 #
Gravatar

dokladnie – tak wiec tresc newsa jest poprostu nieprecyzyjna (w sumie – czego sie spodziewac po traszu ;) )

zwiń wątek [r4]  23 września 2008 o godz. 12:02 #
Gravatar

Ja z kolei gdzies wyczytalem, ze nieprawidlowo sa odczytywane adresy MAC tych urzadzen (przez co nie zgadza sie suma kontrolna); nie wiem, jaki ma to zwiazek z "uszkodzeniem" sprzetu.

zwiń wątek pyk  23 września 2008 o godz. 17:41 #
Gravatar

http://www.heise-online.pl/news/Wadliwy-sterownik…

1. Można spróbować naprawić kartę, co może się wiązać ze zmianą adresu MAC.

2. Z tej strony również wynika, że trasz coś niezbyt się postarał – nie sterownik e1000, ale e1000e jest wadliwy. Uwaga na to, co pisze trasz!

 
zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 20:50 #
Gravatar

@pyk: Whoops, faktycznie. Poprawione. Zapomnialem, ze w Linuksie do tego samego sprzetu potrafi byc kilka roznych sterownikow. ;->

 
zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 21:19 #
Gravatar

po twojej poprawce w jednym miejscu pozostaje e1000, w drugim e1000e.

ekh…

 
zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 2:19 #
Gravatar

pyk !!

W żadnym wypadku nie należy używać tego narzędzia w przypadku wystąpienia problemu ! Możesz zniszczyć sprzęt nieodwracalnie ! O czym pisałem w jednym z poprzednich postów !

Po więcej informacji odsyłam do wypowiedzi developerów z samego intela zamieszczonych na bugzilli.

Za Jesse Brandenburgiem (developer kernela pracujący w Intelu)

->

BTW, anyone who reads this far, DON'T RUN IBAUTIL.EXE to try to fix

this! It will (somehow) remove your LAN adapter from pci config space.

 
zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 2:33 #
Gravatar

btw. Problem jest zarówne z e1000 jak i z e1000e. Z tym że dla e1000 istnieje już patch (napisany przez gości z vmware, którzy mają mało do czynienia z interfejsami sieciowymi co ciekawsze)

-> http://git.kernel.org/?p=linux/kernel/git/torvald…

ps. I kolejny wpis Jesse Brandenburga odnośnie ibautil:

> Please DO NOT run ibautil as some sites on the web suggest to try to fix

> this issue. It will likely cause you to have to replace your motherboard

> to get LAN functionality back.

Więc hardcoreowcy… do dzieła ! ;)

 
 
 
zwiń wątek przepior  23 września 2008 o godz. 15:58 #
Gravatar

Troche krzywdzace dla suska swoja droga.

 
 
zwiń wątek 1hero2  23 września 2008 o godz. 11:27 #
Gravatar

W linku są informacje, mówiące o tym, że ten bug blokuje wydanie bety Fedory 10 i jest także zgłoszony na launchpadzie Ubuntu. Należałoby to dodać do wiadomości.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  23 września 2008 o godz. 12:24 #
Gravatar

Dopisane.

 
 
zwiń wątek wujek_bogdan  23 września 2008 o godz. 11:34 #
Gravatar

jeżeli te uszkodzenie polega na zmazaniu/modyfikacji eepromu to taka "usterka" jest (przynajmniej teoretycznie) do naprawienia.

@trasz

o innych systemach chyba nie slyszalem, ale dosyc glosna byla sprawa z uszkodzeniem dyskow przez Ubuntu. o ile dobrze pamietam chodzilo o problem z parkowaniem głowicy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 11:54 #
Gravatar

Ubuntu tak "uszkadzalo" dyski, jak kazda inna dystrybucja linuksa, jak i winda – poprostu te dyski inaczej mialy ustawione domyslne wartosci co do "oszczedzania energii", a lament podniosla osoba malo obeznana z tematyka (dyski notebookowe sa lepiej przystosowane do czestszego parkowania).

btw. pisanie ze to ubuntu "uszkadzalo" – jest rownie sensowne jak news trasza, bo w sumie – tez sie zgadza, a ze przy okazji przemilczane sa pozostale fakty…

 
 
zwiń wątek amilomi  23 września 2008 o godz. 11:46 #
Gravatar

artykuł specjalnie napisany aby zdyskredytować linuksa – autor pisze i sam sobie odpowiada – ŻENADA

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek MichalK  23 września 2008 o godz. 15:56 #
Gravatar

A zainteresowałeś się chociaż źródłami, nie? Twój komentarz jest niemerytoryczny. Żenada.

 
 
zwiń wątek Zajec  23 września 2008 o godz. 12:31 #
Gravatar

Skąd pomysł, że openSUSE korzysta z kernela 2.6.27-rc1? Bug raczej istnieje od wersji 2.6.27-rc1.

Poza tym dystrybucja nazywa się openSUSE. Nie OpenSUSE.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 12:47 #
Gravatar

to drugie poprawie (jako literowke), ale blad merytoryczny pozostawiam autorowi do poprawy…

 
zwiń wątek kumien  24 września 2008 o godz. 20:29 #
Gravatar

A nie raczej openSuSE?

zwiń wątek Moarc  24 września 2008 o godz. 20:58 #
Gravatar

Na oficjalnej stronie jest openSUSE. Coż, kiedyś było S.u.S.E. :p

 
 
 
zwiń wątek de_tox  23 września 2008 o godz. 14:01 #
Gravatar

Za tag "epicfail" ten koleś nie powinien mieć prawa dodawania wiadomości.

Każdy nie-troll wie, że wersje beta i RC są właśnie od wyłapywania błędów.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek 1hero2  23 września 2008 o godz. 14:16 #
Gravatar

Mi się akurat tag "epicfail" podoba. Jeśli potraktować go z odpowiednią dozą humoru to pasuje wszędzie: od bety Opery 9.6, poprzez Windows7 milestone 3 aż do newsa "Otwarte standardy będą “promowane” przez administrację" ;)

 
 
zwiń wątek ak47  23 września 2008 o godz. 14:18 #
Gravatar

Edward Tomasz Napierała, paskudny fribździarz i pasjonat historii informatyki. Sceptycyzm gwarantowany, sarkazm gratis. ;-)

za wikipedią:

Sceptycyzm jest terminem języka potocznego i w takim użyciu bywa często mylony z cynizmem. Postawa sceptyczna zakłada zawsze pewne obiektywne kryteria za pomocą których można rozróżnić prawdę i fałsz

rozróżnić prawdę i fałsz tutaj sie nie zgadza.

sarkazm to ironia, sorry kolego ale ani jednego ani drugiego u ciebie nie uświadczysz więc zmień sobie opis.

No chyba że sam opis jest ironią. Ale jak już, to bez polotu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  23 września 2008 o godz. 16:34 #
Gravatar

Pasjonat historii informatyki :D Doooobre :D

Wystarczy popatrzeć na pierwszy komentarz i odpowiedzi :D

 
zwiń wątek PACH  23 września 2008 o godz. 17:28 #
Gravatar

hehe cenzura zadziałała ;) tylko dziwne że tak wybiórczo działa. Mój komentarz został usunięty (dlaczego?) mimo że był moją odpowiedzią na powyższy.

To teraz go streszczę (może teraz przejdzie).

IMHO ten news jest ironią pokazującą jak powstają mity. Celowo przemilcza się pewne informacje by zmienić odbiór przez ogół (zły PR danego produktu/firmy – zazwyczaj odpowiednio Windows/MS) ;) .

zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 20:45 #
Gravatar

@PACH: Mozesz napisac, jaka to kluczowa informacje nius przemilcza?

zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 21:13 #
Gravatar

hint: po poprawkach michuka juz nie przemilcza…

 
 
 
 
zwiń wątek Adi1981  23 września 2008 o godz. 15:08 #
Gravatar

Dla uściślenia: błąd ten występuje dla kart e1000 i e1000e. Dla e1000 istnieje już patch (aczkolwiek dość problemowy jak na tą chwilę) → http://git.kernel.org/?p=linux/kernel/git/torvald…

Co więcej w sieci krąży informacja że uszkodzony sprzęt można naprawić używając narzędzi intela → ibautil.exe, co, jak stwierdzili developerzy (m.in z Intela), jest wysoce niezalecane (żeby nie powiedzieć że zakazane jest jego używanie do naprawy tych kart) jako że program ten jedynie bardziej pogarsza sytuację i jedynym sposobem odzyskania uszkodzonej karty może być wtedy wymiana płyty głównej.

I znowu kilku linków nie można wysłać i trzeba posta rozbijać :/

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek macias  23 września 2008 o godz. 22:05 #
Gravatar

POLSKI JEZYK!

Nie ta, tylko te

nie na te chwile, tylko w tej chwili

zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 2:06 #
Gravatar

nie "ta" tylko "tą", nie "te" tylko "tę" itd. I jak się nie ma czego czepiać tylko drobnych szczegółów to najlepiej się nie odzywać wcale. Chyba że masz zamiar poprawiać 99% internetowej społeczności w Polsce i uczyć ich poprawnej polszczyzny – wtedy życzę powodzenia.

zwiń wątek macias  24 września 2008 o godz. 11:04 #
Gravatar

Mam zamiar. Nawet jesli 99.999% internautow bedzie sie poslugiwac dresiarsko-telewizyjnym narzeczem.

 
zwiń wątek Thar  24 września 2008 o godz. 11:12 #
Gravatar

@Adi1981

Pisanie bez polskich znaków diakrytycznych jest o wiele bardziej akceptowalne niż błędy gramatyczne.

 
zwiń wątek mario  24 września 2008 o godz. 11:31 #
Gravatar

@macias, @Thar: do zgłaszania literówek i błędów językowych jest formularz, a nie komentarze.

 
zwiń wątek Thar  24 września 2008 o godz. 11:57 #
Gravatar

@mario: czy widzisz gdzieś formularz do zgłaszania błędów w komentarzach?

 
 
 
 
zwiń wątek Adi1981  23 września 2008 o godz. 15:09 #
Gravatar

cz.2 poprzedniego posta:

Ponadto bug jest zgłoszony na niektóre bugzille, m.in.

https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=45920… i

http://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=11382

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pi00  23 września 2008 o godz. 16:15 #
Gravatar

Ubuntu nie wyjdzie zgodnie z czasem? :-O Toż to niemożliwe hie hie.

Ja jakos koło roku 2005 instalowałem Mandrivę (wtedy Mandrake) na cd-romie LG i przez to mi się zepsuł owy cd-rom. Jakis czas potem wyczytalem w CHIPie, że to problem znany i należy Mandrivę instalować na wszystkim innym niż cd-romy LG.

Poszukałem i znalazłem linka, co by być wiarygodny: http://www.4peeps.com/ivb/lofiversion/index.php/t…

Zraziłem się wtedy do tej Mandrivy i zostałem przy XP. Gdyby nie to, używałbym Linuksa dużo wcześniej, a tak… Eh

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  23 września 2008 o godz. 16:24 #
Gravatar

Hmm, chyba słyszałem, że wystarczy zaktualizować firmware.

 
zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 17:05 #
Gravatar

podpowiem ci tylko ze to nie kwestia mandrivy, ale ogolnie problemow linuksowego kernela w obsludze skopanych biosow stacji cd/dvd.

mialem podobna sytuacje – upgrade firmware stacji rozwiazal problem…

zwiń wątek pi00  23 września 2008 o godz. 19:28 #
Gravatar

podpowiem ci tylko ze to nie kwestia mandrivy, ale ogolnie problemow linuksowego kernela w obsludze skopanych biosow stacji cd/dvd.

Teraz o tym wiem. Wtedy akurat mało mnie to interesowało, bardzo mało…

 
zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 20:53 #
Gravatar

@jellonek: Dziwne to skopanie, ktore powoduje problem tylko w przypadku jednego systemu operacyjnego, ktory, zamiast zachowywac sie zgodnie ze specyfikacja, postanowil sobie wysylac do napedu jakies smieci.

zwiń wątek jellonek  23 września 2008 o godz. 21:09 #
Gravatar

pewien jestes ze te "smieci" nie byly wysylane zgodnie ze specyfikacja?

producent tych napedow poprostu sprawdzil ich dzialanie w jednym "jedynym" systemie, po czym, po zgloszeniach uzytkownikow, bardzo szybciotko jednak poprawil ow bios… chyba o czyms to swiadczy…

mam dziwne wrazenie, ze gdyby takie zachowanie stacji rozpoznano pod frebzda inna mialbys spiewke (i nie pisz mi ze ona jest lepiej przetestowana, bo ma lepsza sciezke rozwoju, bo poprostu ma rzedy wielkosci mniej testerow, uruchamiajacych ten system na wszlekich dziwolagach sprzetowych).

 
zwiń wątek trasz  23 września 2008 o godz. 21:41 #
Gravatar

@jellonek: Nie przypominam sobie, aby ten problem wystepowal w przypadku jakiegokolwiek systemu innego niz Linux – a pare ich jest.

Nie mialbym innej spiewki, gdyby zdarzylo sie to pod fribzda. Problem w tym, ze sie nie zdarzylo. ;-)

 
zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 14:58 #
Gravatar

Trasz, czemu nie odpowiesz na komentarz michuka odnośnie sprzętu uszkadzanego pod Vistą a tak uparcie odpowiadasz na wszystkie inne komentarze pisząc bzdury że to tylko Linux uszkadza sprzęt ?

 
zwiń wątek trasz  24 września 2008 o godz. 17:14 #
Gravatar

@Adi1981: Dlatego, ze nie znalazlem komentarza z linkami, o ktorym pisal Michuk. Tak wiec na razie mamy dwa udokumentowane przypadki uszkadzania sprzetu przez Linuksa (jakis model napedu LG i sieciowki Intela) oraz zero udokumentowanych – albo chociaz uprawdopodobnionych – w przypadku innych systemow.

 
 
 
 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  23 września 2008 o godz. 21:13 #
Gravatar

Jak dla mnie to są żarty producentów sprzętu i tyle. Sterownik/program/user nie powinien mieć takiej możliwości i tyle.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Void  23 września 2008 o godz. 21:47 #
Gravatar

Nie wiem, może przegapiłem, ale jakoś nikt nie raczył wspomnieć przywołując wpadkę Madrake z napędami, że problemem nie był błędny kod sterownika, tylko błędy w firmware; ostatecznie firma LG wypuściła poprawione wersje firmware dla wadliwych napędów wraz z instrukcją, w jaki sposób można owe napędy sflashować "domowym sposobem" (z czego skwapliwie skorzystałem, będąc pechowym posiadaczem takiego CD-ROMu). Napęd odżył, instalacja też poszła bez problemu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek pi00  23 września 2008 o godz. 22:26 #
 
zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 2:45 #
Gravatar

Po prostu niektórzy trolle typu trasz wolą pewne niewygodne im fakty przemilczeć, tak aby tylko się dało zdyskredytować Linuksa. Naginanie rzeczywistości (i faktów) tak, aby osiągnąć swój cel (oczernienie Linuksa) też jest u nich na porządku dziennym. Taktyka znana bardzo dobrze z poczynań pewnego giganta z Redmond.

W sumie jedni drugich warci.

zwiń wątek arturz  24 września 2008 o godz. 9:56 #
Gravatar

A może to nie problem Trasza tylko problem niezdrowego spojrzenia na sprawę? Może nie potrafisz spojrzeć na to z innej perspektywy, takiej że faktycznie ktoś nieźle coś spieprzył.

Przykładem tego zaślepienia jest np. ostatni news o tym że reklamy MS są tworzone pod Mac'ami – tutaj już można naginać fakt? To nie MS przygotowuje te materiały tylko agencje reklamowe (co z resztą ktoś w komentarzach napisał) – ale to już nie jest oczernianie MS.

Także życzę wszystkim zdrowego spojrzenia na wszystko a nie przez pryzmat "Linux nie może być przecież zły".

zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 15:11 #
Gravatar

Ale czy to ja tego newsa o reklamach MS napisałem że piszesz o tym do mnie? Miej pretensję do autora tamtego newsa a nie do mnie. W tym newsie (i komentarzach trasza) jest oczywiste naginanie faktów (sprzęt psuje dystrybucja a nie kernel, cdromy były psute przez linuksa a nie przez wadliwy firmware, tylko linuks psuje sprzęt a już np windows Vista nie – patrz jeden z komentarzy michuka wcześniejszych).

Moje spojrzenie na sprawę jest całkiem zdrowe – developerzy kernela (a nie dystrybucje!) pokpili sprawę doprowadzając do zepsucia sprzętu. Choć i to jest jak na razie dyskusyjne, jako że nie znana jest jeszcze dokładna przyczyna tego błędu – czy nie jest to czasem problem na niższym poziomie niż sterownik – odsyłam do komentarzy pracowników intela na bugzillach i listach odnośnie tego problemu.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 21:59 #
Gravatar

Weź pod uwagę, że w komentarzach do wspomnianego przez Ciebie newsa jest sporo tekstów, że jest on na poziomie Faktu, że jest głupi bo to tak na prawdę nic nie świadczy, że to szukanie dziury w całym i że wcale nie dowodzi to tego, że produkty MS są gorsze generalnie tylko *prawdopodobnie* w tej części przemysłu (reklama). Więc trochę naginasz fakty ;)

 
 
 
 
zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 4:32 #
Gravatar

Jeff Kirsher udostępnił wstępne 4 patche które powinny rozwiązać problem uśmiercania e1000e, aczkolwiek nie są one jeszcze z różnych względów dostatecznie przetestowane

-> http://marc.info/?l=linux-netdev&r=1&b=20…

ps. Czemu usunięto mój post o pomijaniu "niewygodnych" dla siebie faktów przez trasza i innych jemu podobnych ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  24 września 2008 o godz. 9:10 #
Gravatar

nie usunieto, ale najwyrazniej nie przeczytales informacji znajdujacej sie pod polem do dodawania komentarzy…

zwiń wątek Adi1981  24 września 2008 o godz. 15:01 #
Gravatar

Jellonek: faktycznie nie zwróciłem uwagi na informację pod spodem. Chyba będzie trzeba się zalogować w końcu.

zwiń wątek jellonek  24 września 2008 o godz. 15:57 #
Gravatar

mozesz tez skorzystac z openid, mozesz nawet go postawic na wlasnym serwerze…

wazne ze twoje watpliwosci zostaly rozwiane ;)

 
 
 
 
zwiń wątek Alt  24 września 2008 o godz. 11:04 #
Gravatar

> @pyk: Whoops, faktycznie. Poprawione. Zapomnialem, ze w Linuksie do tego samego sprzetu potrafi byc kilka roznych sterownikow. ;->

Nie NAPIERAj tak sTRASZnie Tomku, bo niepotrzebnie się tak Ponuro Zacietrzewieasz. Sterowniki e1000 oraz e1000e nie są do tego samego sprzętu, o czym albo bardzo dobrze wiesz i standarodowo bezczelnie kłamiesz i siejesz dezinformację, albo jesteś niedoinformowany i rozpowiadasz urbal legendy. Żenujące.

Dla niezorientowanych – ostatnio została zrobiona reorganizacja, w wyniku której powstał nowy sterownik (e1000e), przy założeniu iż:

– e1000 jest dla starszych karty PCI oraz PCI-X

– e1000e jest dla nowszych kart PCI-E

Karty te są na tyle różne, iż okazało się uzasadnione zrobienie takiego podziału.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mario  24 września 2008 o godz. 11:35 #
Gravatar

A czy ktoś zadał pytanie kto napisał sterownik do karty sieciowej Intela i kto popełnił ten błąd? Może to był gość z Intela? Ponadto błędy zdarzają się zawsze a jak nie zdarzają się w wydaniu stabilnym to nie widzę w tym problemu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Apage  24 września 2008 o godz. 13:11 #
Gravatar

Ludzie!!

Kasujcie swoje linuksy! Naczelny hater linuksiany wynalazł poważny błąd już w wersji RC!! Instalujcie Vistę – to przyniesie wam pełnię szczęścia i spełnienie (jakby co to i tak MS nie produkuje sterowników i winę można zawsze zrzucić na kogoś innego).

Nie myli się tylko ten kto nic nie robi

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 14:20 #
Gravatar

Dobre :D Nieźle się uśmiałem czytając to :D

 
 
zwiń wątek Kruk  24 września 2008 o godz. 15:21 #
Gravatar

Dopóki nie wyeliminują tego błędu wystarczy nie używać tej wersji jądra, pozostać przy starszej, stabilnej i tyle. Ja w swoim Debianie i tak zawsze odpalam system na stabilnym kernelu. Obecnie jade jeszcze na 2.6.24, bo miałem problemy z grafiką nvidii. W ogóle nie ma się czym tu podniecać. :)

@michuk – mógłbyś jeszcze raz podać te linki odnośnie Visty, o których wspominasz we wcześniejszym komentarzu? Nie mogę tego znaleźć. Z góry dzięki.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Noctivivans  24 września 2008 o godz. 16:43 #
Gravatar

Ja mogę podać przykład z własnego doświadczenia, jak Windows Vista (prawie) uszkodził mi napęd dvd w komputerze. Otóż zainstalowałem w/w Vistę (wersja 64bit z MSDNAA) na laptopie FS Amilo Pa 1538. Jak to w Windowsie, brakowało kilku sterowników, które były dołączone do komputera na płytce. Włożyłem płytę do napędu, a ta zaczęła się coraz szybciej kręcić, aż cała obudowa wpadła w rezonanas (brzmiało, jakby płytka miała wybuchnąć – kto nie słyszał płytki na zbyt dużych obrotach, to pewnie nie uwierzy). Na szczęście natychmiast nacisnąłem przycisk na cd-romie (zatrzymując go), inaczej (tak przypuszczam) napęd uległby zniszczeniu. Inne płyty też chodziły (wg. mnie) o wiele za szybko.

Dodam, że na innych komputerach oraz na tym, ale pod innymi systemami operacyjnymi (XP, Gentoo, Ubuntu), ta i inne płyty działa normalnie.

I co wy na to?

zwiń wątek pardusfan  24 września 2008 o godz. 17:35 #
Gravatar

zgłoś to do pomocy technicznej microsoftu – napewno się ustosunkują o ile masz oryginał.

zwiń wątek LM  24 września 2008 o godz. 18:48 #
Gravatar

10 …proszę czekać na połączenie z konsultantem…

20 -Ja nie wiem, ale przełączę pana, dobrze?

30 GOTO 10

 
zwiń wątek Holden  24 września 2008 o godz. 19:58 #
Gravatar

… byle nie OEM, bo wtedy możesz nie dzwonić tylko od razu do sprzedawcy zgłaszać problem. Powodzenia.

 
zwiń wątek mdh160  25 września 2008 o godz. 11:38 #
Gravatar

Napisał, że ma z MSDNAA.

 
 
zwiń wątek Kruk  24 września 2008 o godz. 18:42 #
Gravatar

Ja miałem podobny przypadek tyle, że w Mandrake Linuksie(chyba 8.2). Wyglądało to podobnie jak w Twoim przypadku. Płyta rozpadła się na małe kawałeczki, ale sam napęd nie uszkodził się. Udało się dokładnie wyczyścić go z resztek płyty.

 
zwiń wątek adz  24 września 2008 o godz. 19:39 #
Gravatar

Ja na to że bzdury piszesz. To nie wina Visty tylko prawdopodobnie nośnika, być może płyta była odkształcona lub z jakiegoś wybrakowanej partii lub coś jest nie tak z napędem.

zwiń wątek niedzwiedz_2  24 września 2008 o godz. 22:03 #
Gravatar

"Inne płyty też chodziły (wg. mnie) o wiele za szybko.

Dodam, że na innych komputerach oraz na tym, ale pod innymi systemami operacyjnymi (XP, Gentoo, Ubuntu), ta i inne płyty działa normalnie."

Czytaj ze zrozumieniem ;)

 
 
 
 
zwiń wątek dk  24 września 2008 o godz. 18:20 #
Gravatar

Może ktoś z kolegów wie. Na czym, przynajmniej w zarysie, polega to uszkadzanie?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wo  24 września 2008 o godz. 18:39 #
Gravatar

W podanych linkach do systemów śledzenia błędów jądra, susła, redhata, ubuntu to nie łaska przeczytać?

zwiń wątek Kruk  24 września 2008 o godz. 18:44 #
Gravatar

Może nie zna angielskiego. ;)

 
 
 
zwiń wątek Zajec  24 września 2008 o godz. 19:42 #
Gravatar

Wg komentarzy w bug reporcie karta potraktowana wadliwą wersją sterownika e1000e nie jest niszczona (nadająca się do wylutowania/wyjęcia i wyrzucenia) tylko unieruchamiana, możliwa do naprawienia.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Noctivivans  24 września 2008 o godz. 22:07 #
Gravatar

@pardusfan:

System jest z MSDNAA, tak że pomoc techniczna raczej mi nie pomoże.

@adz:

Sprawdzałem tę płytę na tym samym laptopie na innych systemach operacyjnych i nie sprawiała problemów (tych co wymieniłem w poprzednim komentarzu). Podobnie na innych komputerach – (ale na innych na Viście nie odpalałem) też działa normalnie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek adz  24 września 2008 o godz. 23:25 #
Gravatar

a to w takim razie zwracam honor

 
 
zwiń wątek Michałn  24 września 2008 o godz. 22:18 #
Gravatar

Wiecie co jeszcze nie widziałem dyskusji o podobnych tematach na OSNews żeby nie skończyła się wojną Linux vs Windows … ja pier…le ludzie przyczepiacie się do jakiejś bety, która coś robi od tego idziecie do tego, że Windows wam po 2 dniach nie działa … a potem od razu zaczynacie nawalać na Gates i Stallmana … normalnie jak w przedszkolu. Nie można tego potraktować jako normalny fakt? No po prostu spie…liło się i już człowiek istota omylna… poza tym skąd wiecie w jakich okolicznościach powstał błąd? I w jakich jakiś głąb nie potrafił tak skonfigurować Windowsa żeby mu działał? Co myślicie, że jak się konfiguruje Linuksa to jest to jaką magia i jest się wielkim (fanboyem debilem) a jak ktoś robi to samo z Windows to jest głupi?

Michał

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kric  25 września 2008 o godz. 10:04 #
Gravatar

Mnie uczyli na technikach mikroprocesorowych że tak należy zaprojektować sprzęt żeby nie dało się go uszkodzić programowo, no ale może źle mnie uczyli.

Artykuł za krótki, pewnie gdyby zagłębić się w temat wiele wyżej wymienionych wątpliwości zostało by rozwianych.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  25 września 2008 o godz. 18:42 #
Gravatar

@kric: A uczyli cie, jak pogodzic to z mozliwoscia uaktualnienia firmware'u?

 
 
zwiń wątek Roosevelt Byars  10 marca 2011 o godz. 19:57 #
Gravatar

I wish more people would write blogs like this that are really fun to read. With all the fluff floating around on the net, it is rare to read a blog like this instead.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kitchen cabinet  16 marca 2011 o godz. 21:10 #
Gravatar

I don’t normally comment on blogs.. But nice post! I just bookmarked your site

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lorenzo Nazario  17 marca 2011 o godz. 16:47 #
Gravatar

I’d come to comply with you here. Which is not something I typically do! I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bathroom wall cabinets  17 marca 2011 o godz. 19:14 #
Gravatar

Very good entry. I have been looking for a while and you gave me a lot of information.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek space kitchens  21 marca 2011 o godz. 3:14 #
Gravatar

Great job here. I really reveled what you had to state.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek slimline bathroom furniture  23 marca 2011 o godz. 7:40 #
Gravatar

Hello this is amazing site! really cool and it will be a new inspirations for me

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gloss bathroom furniture  25 marca 2011 o godz. 1:09 #
Gravatar

good post,however i get a bit of trouble in understanding the last paragraph, could you please explain a little more in depth?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lonna Yuricic  28 marca 2011 o godz. 19:58 #
Gravatar

Great blog, Just wanted to comment that i can not connect to the rss stream, you might want install the right wordpress plugin for that to workthat.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek howdens bathrooms  30 marca 2011 o godz. 8:53 #
Gravatar

Are you making this up as you go along?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jone Dielman  30 marca 2011 o godz. 12:30 #
Gravatar

Good post! I have a random question for you. How do you get your blog indexed by bing? I have a related web blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rigoberto Quebedeaux  30 marca 2011 o godz. 16:40 #
Gravatar

Howdy blogger, thank you for providing this article.. I found it first-class.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Antonio Reing  30 marca 2011 o godz. 22:07 #
Gravatar

Thanks for the post I actually learned something from it. Very good content on this site Always looking forward to new post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek sleep apnea machine  31 marca 2011 o godz. 7:52 #
Gravatar

I just added your blog site to my blogroll, I pray you’d give some thought to doing the same.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Alejandra Fulco  31 marca 2011 o godz. 9:00 #
Gravatar

Hey friend can i publish some paragraph of your article on my little blog of university.I have to publish a good articles out there and i really think your post Fits best into it.I will be grateful to give you an source link as well.I have two blogs one my own and the other which is my college blog.I will publish some part in the university blog.Hope you do not mind.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lakesha Knowell  31 marca 2011 o godz. 13:27 #
Gravatar

Just wanted to give you a shout from the valley of the sun, great information. Much appreciated.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek discount kitchens  1 kwietnia 2011 o godz. 21:42 #
Gravatar

This site about home decor is very useful

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek make money online from home  3 kwietnia 2011 o godz. 2:40 #
Gravatar

I enjoy visiting daily to see your writings. I have your page bookmarked on my daily read list!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek naprawa sterowników pomp  3 kwietnia 2011 o godz. 8:59 #
Gravatar

Your place is valueble for me. Thanks!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek diy kitchens  3 kwietnia 2011 o godz. 20:08 #
Gravatar

I guess you hear and read this a lot: Thank you, thank you, thank you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek sleep apnea treatment  4 kwietnia 2011 o godz. 8:45 #
Gravatar

Audio began playing any time I opened up this web-site, so frustrating!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek test  5 kwietnia 2011 o godz. 2:38 #
Gravatar

THANK FOR YOUR POST MAN

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wedding DJ Liverpool  5 kwietnia 2011 o godz. 9:42 #
Gravatar

What a great blog!!!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Starr Feighan  5 kwietnia 2011 o godz. 11:09 #
Gravatar

It’s fresh to see a real debate online and not all just agreeing with the author for a change.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek resim upload  5 kwietnia 2011 o godz. 18:19 #
Gravatar

I like this web blog so much, saved to favorites .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie stron Warszawa  8 kwietnia 2011 o godz. 3:06 #
Gravatar

I believe it’s among the most significant information for me personally. And i’m happy analyzing your article. But want to remark on some basic things, The blog layout is perfect, the content articles is really good :) . Good job, cheers,

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wheel  8 kwietnia 2011 o godz. 20:01 #
Gravatar

Thanks for helping me to obtain new tips about pcs. I also contain the belief that certain of the best ways to help keep your notebook computer in prime condition has been a hard plastic-type case, or maybe shell, that will fit over the top of the computer. A lot of these protective gear are model precise since they are manufactured to fit perfectly on the natural covering. You can buy them directly from the seller, or from third party sources if they are readily available for your laptop computer, however not every laptop can have a shell on the market. Once again, thanks for your recommendations.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Darwin Sajor  8 kwietnia 2011 o godz. 22:22 #
Gravatar

This post appears to get a large ammount of visitors. How do you get traffic to it? It gives a nice individual twist on things. I guess having something real or substantial to give info on is the most important thing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Seo Blog  9 kwietnia 2011 o godz. 0:27 #
Gravatar

Great post! Tnx for share.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek запознанства  10 kwietnia 2011 o godz. 2:02 #
Gravatar

Запознанства – онлайн запознанства – секс запознанства , запознанства , запознанства за възрастни и всякакви сериозни запознанства

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie stron Warszawa  10 kwietnia 2011 o godz. 7:33 #
Gravatar

I haven’t checked in here for a long time since I thought it was getting boring, however the last several blogposts are wonderful top quality so I think I’ll add you back to my regular bloglist. You deserve it my friend :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Vampire Movies  10 kwietnia 2011 o godz. 8:35 #
Gravatar

Запознанства – онлайн запознанства – секс запознанства , запознанства , запознанства за възрастни и всякакви сериозни запознанства

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Madison  10 kwietnia 2011 o godz. 12:57 #
Gravatar

Special article – Just what I asked to get working this afternoon

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gayle Cayouette  10 kwietnia 2011 o godz. 18:03 #
Gravatar

Simply, admirable what you’ve got performed right here. It is pleasing to seem you express from your heart along with your clarity on this considerable content material could be quickly looked. Exceptional publish and will search ahead in your potential update.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bailey  11 kwietnia 2011 o godz. 8:46 #
Gravatar

Is it OK if I syndicate your post on my website?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek zero friction marketing review  11 kwietnia 2011 o godz. 11:28 #
Gravatar

The ideas you shared here are very priceless. It was such a pleasurable surprise to see that awaiting me immediately i woke up now. They are often to the point plus easy to grasp. Thanks a lot for the useful ideas you’ve shared above.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Aubrey  11 kwietnia 2011 o godz. 13:56 #
Gravatar

Hey just wanted to let you know that your content is very impressive, also Youre writing is wicked!, thanks again.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  12 kwietnia 2011 o godz. 1:09 #
Gravatar

Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your web page, exactly how can i subscribe for a blog site? The account helped me a suitable deal. I had been tiny bit familiar of this your message provided brilliant clear idea.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gerry Dabney  12 kwietnia 2011 o godz. 1:39 #
Gravatar

You genuinely are a very wise person!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance guy  12 kwietnia 2011 o godz. 3:05 #
Gravatar

While I tend to side with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any important purchase however you must perform due diligence and research the companies before you buy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jospeh Wootton  12 kwietnia 2011 o godz. 3:24 #
Gravatar

Hi are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you require any coding knowledge to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Chadbourn Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 3:36 #
Gravatar

You made some valid points in this article. I’ve done a lot of searching on the topic and think most people will agree with your post. Thanks, Chadbourn Fire Departments

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie stron  12 kwietnia 2011 o godz. 3:38 #
Gravatar

Very nice blog post. I just now stumbled upon your current blog site and wanted to say that I have truly loved browsing your blog articles. After all I will be subscribing to your feed and I am hoping you write again very soon!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  12 kwietnia 2011 o godz. 3:56 #
Gravatar

Hey highly good weblog!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will book mark your web page and take the rss feeds also…I am pleased to find a lot of useful info here in the write-up, we need develop more strategies in this regard, thank you for sharing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek College Tutor  12 kwietnia 2011 o godz. 4:34 #
Gravatar

I’m impressed, I need to say. Really not often do I encounter a weblog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you could have hit the nail on the head. Your thought is outstanding; the problem is one thing that not sufficient persons are talking intelligently about. I’m very comfortable that I stumbled across this in my search for something relating to this.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie stron  12 kwietnia 2011 o godz. 5:26 #
Gravatar

A person essentially help to make honestly articles I’d state. This is the first time I visited your website page and thus far? I surprised with the research you made to create this particular post extraordinary. Terrific work!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten kaufen  12 kwietnia 2011 o godz. 5:30 #
Gravatar

Excellent article! The length of time have you been operating your website?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  12 kwietnia 2011 o godz. 5:56 #
Gravatar

I think other internet site masters should really consider this web-site as an model, extremely clean and awesome user friendly style and design, as well as the content. You’re an expert in this subject!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dub Turbo Beat Maker  12 kwietnia 2011 o godz. 5:58 #
Gravatar

Please let me know if you’re looking for a article author for your site. You have some really good posts and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an e-mail if interested. Many thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Un Graceffo  12 kwietnia 2011 o godz. 6:09 #
Gravatar

I like what you guys are up too. This kind of clever work and coverage! Keep up the excellent works guys I’ve included you guys to my personal blogroll.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jesse Benesh  12 kwietnia 2011 o godz. 6:17 #
Gravatar

Thanks for your blog post. A few things i would like to add is that computer memory is required to be purchased when your computer cannot cope with what you do along with it. One can deploy two RAM boards of 1GB each, as an example, but not certainly one of 1GB and one having 2GB. One should check the company’s documentation for the PC to make sure what type of memory is required.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek West Sacramento Industrial Station Post Office  12 kwietnia 2011 o godz. 6:37 #
Gravatar

Having just been browsing for useful websites for the research project I’ve been working on when I happened to come across yours. Thanks for this helpful content! — West Sacramento Industrial Station Post Office

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 9:41 #
Gravatar

An interesting discussion is worth comment. I think that you should write more on this topic, it might not be a taboo subject but generally people are not enough to speak on such topics. To the next. Cheers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 kwietnia 2011 o godz. 11:20 #
Gravatar

Superb Put up.many thanks for publish..a lot more hold on .. ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie stron  12 kwietnia 2011 o godz. 11:26 #
Gravatar

It is actually perfect time to make several plans for the future and it’s time to be happy. I have read this blog post and if I could I wish to suggest you some helpful points or suggestions. Possibly you could write next posts referring to this article. I desire to read even more things about it!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 12:35 #
Gravatar

Salutation, perhaps this is not on topic but anyhow, I have been browsing about your web site and it looks truly tidy. impassioned about your activity. I’m building a new web log and hard put to make it appear great, and provide really good content. I have discovered a lot on your site and I look forward to more updates and will be coming back.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis zwarte woud  12 kwietnia 2011 o godz. 13:05 #
Gravatar

Aside from the premise, there’s nothing really special about the movie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek finance  12 kwietnia 2011 o godz. 13:51 #
Gravatar

You got a really useful blog I have been right here reading for about an hour. I am a newbie as well as your good results is quite significantly an inspiration for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 14:02 #
Gravatar

Hey all! Ones posting gravel which is really a top notch be aware of!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  12 kwietnia 2011 o godz. 14:02 #
Gravatar

Its like you read my thoughts! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you just could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this really is amazing site. A superb read. I will surely be back again.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek stickman games  12 kwietnia 2011 o godz. 15:10 #
Gravatar

The battle for the individual rights of girls is one among lengthy standing and none of us should countenance anything which undermines it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Luigi Tuel  12 kwietnia 2011 o godz. 15:16 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek nieruchomości poznań praca  12 kwietnia 2011 o godz. 15:50 #
Gravatar

Good blog! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 kwietnia 2011 o godz. 15:53 #
Gravatar

I would like to be able to thank you for the actual efforts you get in creating this article.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  12 kwietnia 2011 o godz. 16:09 #
Gravatar

I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is attractive, your published subject matter stylish. nonetheless, you command get got an shakiness over that you just wish be delivering the following. Unwell unquestionably come further formerly again as the exact same nearly a lot often inside case you shield this hike.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Nelson Bastarache  12 kwietnia 2011 o godz. 16:20 #
Gravatar

This is definitely a great article. My only issue is I am having an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an similar RSS problem? If anybody else is having the same issue please contact me Dary262@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 16:43 #
Gravatar

Congratulations on possessing certainly one in all one of the crucial subtle blogs Ive arrive throughout in a while! Its simply superb how much you’ll be able to consider away from a factor mainly simply because of how visually beautiful it is. Youve place collectively an excellent weblog website space –great graphics, films, layout. That is certainly a should-see web site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Taylor  12 kwietnia 2011 o godz. 17:16 #
Gravatar

Do you by any chance have a top posters page to reward your best blog comments?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Remodeling  12 kwietnia 2011 o godz. 17:49 #
Gravatar

Congratulations on possessing certainly one in every of probably the most refined blogs Ive arrive throughout in a while! Its just amazing how a lot you’ll be capable to consider away from a thing basically simply because of how visually beautiful it is. Youve place collectively an ideal weblog site house –great graphics, motion pictures, layout. This is actually a must-see website!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek central heating problems  12 kwietnia 2011 o godz. 18:19 #
Gravatar

I precisely had to thank you so much once more. I do not know the things that I would’ve made to happen in the absence of the actual hints provided by you on this field. It truly was a fearsome matter in my view, nevertheless finding out this professional approach you dealt with that made me to weep with delight. I will be grateful for your work and even trust you comprehend what an amazing job that you’re doing training other individuals all through a blog. Most likely you haven’t come across all of us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Merry Diomede  12 kwietnia 2011 o godz. 19:03 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet online  12 kwietnia 2011 o godz. 20:31 #
Gravatar

Amazing blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out. Please let me know where you got your theme. Thanks a lotcoach outlet

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek esparza  12 kwietnia 2011 o godz. 20:33 #
Gravatar

Is it alright to insert part of this on my personal webpage if perhaps I submit a reference to this web-site?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Caroline H. Shields  12 kwietnia 2011 o godz. 20:47 #
Gravatar

Helpful

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Matthew C. Kriner  12 kwietnia 2011 o godz. 21:08 #
Gravatar

loved what you are doing with the blog man if you are looking for ill clothes come check out Hm Clothing

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ashlee Petrella  12 kwietnia 2011 o godz. 21:39 #
Gravatar

This is absolutely a excellent article. My only issue is I am having an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an similar RSS issue? If somebody else is having a similar issue please contact me Rillera1017@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 22:04 #
Gravatar

I’m still learning from you, but I’m bettering myself. I actually love reading everything that is written in your blog.Hold the stories coming. I beloved it!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  12 kwietnia 2011 o godz. 22:35 #
Gravatar

Hey, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor”.I am attempting to discover items to improve my blog! I suppose its fine to use most of your thinking!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Erektile Dysfunktion  12 kwietnia 2011 o godz. 22:45 #
Gravatar

I’ll be subscribing to your feed and that i hope you post again soon.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gender prediction quiz  13 kwietnia 2011 o godz. 0:52 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 1:38 #
Gravatar

Many thanks for posting this, It?s just what I used to be researching for on bing. I?d lots comparatively hear opinions from a person, barely than a company internet page, that?s why I like blogs so significantly. Many thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 2:17 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie stron  13 kwietnia 2011 o godz. 3:35 #
Gravatar

Whoah this site is good i really like studying your article content. Continue the wonderful work! You know, lots of people are hunting around for this information, you can help them greatly.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pozycjonowanie  13 kwietnia 2011 o godz. 4:04 #
Gravatar

It’s like you read my own thoughts! You seem to know so much about it, like you wrote the book in it or something. I’m sure that you simply can do with some pics to drive the message home a bit, but instead of that, this really is wonderful web site. A great read. I will surely be back again.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 4:14 #
Gravatar

I know this isn’t precisely on subject, however i’ve a website utilizing the identical program as well and i am getting troubles with my comments displaying. is there a setting i am lacking? it’s possible you might assist me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sherrell Curameng  13 kwietnia 2011 o godz. 5:31 #
Gravatar

Hi my name is bob khakshooy. You completed a few nice points there. I did a search on the issue and found most persons will agree with your blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Meaghan Mckellop  13 kwietnia 2011 o godz. 5:51 #
Gravatar

Many thanks for posting this, It?s just what I used to be researching for on bing. I?d rather a lot comparatively hear opinions from an individual, slightly than an organization internet page, that?s why I like blogs so significantly. Many thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Brooke  13 kwietnia 2011 o godz. 11:05 #
Gravatar

Very good site and your site seems to have a lot of people adding comments so you are doing something good.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ozie Stanfill  13 kwietnia 2011 o godz. 14:50 #
Gravatar

Now you may have your new web page and also you’re keen to begin making some sales! However, how will you make gross sales in the event you shouldn’t have high volumes of holiday makers to your web site?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  13 kwietnia 2011 o godz. 14:52 #
Gravatar

Your house is undoubtedly valueble for my situation. Thanks a bunch!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Blacharz Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 15:25 #
Gravatar

Don´t want to hijack this blog, but I have to post this quick: please donate for Egypt! The situation is really out of control! They need our support now! I also just donated! Every Cent helps! Please also remind your friends and family!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek adana evden eve  29 czerwca 2011 o godz. 17:56 #
Gravatar

I follow your articles. I ‘ve some Say Thank gonna. Are you the author page, I write?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Otilia Ocallaghan  28 sierpnia 2011 o godz. 4:27 #
Gravatar

Thanks for finding the time to debate this excellent, I am ardently regarding and therefore have a passion for grasping much more about this excellent concept. If perhaps prospects, simply because you realize practical knowledge, do you ever feelings posting to your ultimate webpage because of a lot more information and facts? This is a good choice for everyone.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cara Wigginton  31 sierpnia 2011 o godz. 13:57 #
Gravatar

Sweet site, super style and design , rattling clean and utilise genial .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia