moBILET jest nową mobilną usługą, dostępną od 26 lutego 2008 roku dla pasażerów komunikacji miejskiej w Poznaniu.
System pozwala na otrzymywanie i kasowanie elektronicznych biletów za przejazdy środkami komunikacji miejskiej, przy pomocą telefonu komórkowego.
Do wykonania tej czynności wystarczy tylko telefon komórkowy, w dowolnej sieci komórkowej, wyposażony w usługę aplikacji Java i z dostęp do Internetu.
Koszt biletów nie będzie przekraczał stawek określonych w cenniku MPK Poznań. Mimo to, operator sieci może obciążyć użytkownika dodatkowymi kosztami połączenia telefonu z Internetem, w przedziale cenowym od 10 do 15 gr.
Żeby skorzystać z usługi należy bezpłatnie zarejestrować się na stronie moBILET.pl, pobrać ze strony aplikację Java i zasilić przydzielone konto. Kwota zasilająca konto wystarcza na zakupienie oraz kasowanie biletów według cennika MPK, do wyczerpania środków.
By skasować bilet należy wsiąść do autobusu i uruchomić aplikację Java w telefonie, następnie wybierać rodzaj biletu i potwierdzić chęć jego skasowania. Po skasowaniu otrzymujemy SMS-owe potwierdzenie skasowanego biletu. SMS zostaje zapisany w pamięci telefonu tak, byśmy mogli potwierdzić zakup biletu podczas kontroli.
Użytkownik ma pełną kontrole nad własnym kontem. W każdym miejscu, o każdej porze może zalogować się do swojego profilu i weryfikować na bieżąco “biletowe” transakcje. Wirtualne bilety posiadają wiele zabezpieczeń przed sfałszowaniem: dwuwymiarowy kod możliwy do skasowania jedynie przez kontrolera, zamknięcie aplikacji i jej opóźniony start przy kolejnej próbie, w przypadku zwlekania ze skasowaniem biletu przez pasażera.
Kasowanie biletu
Wyświetlanie skasowanego biletu