Fundacja Blender ogłosiła dostępność stabilnej wersji oprogramowania Blender w wersji 2.46. Nowa wersja powstała w oparciu o prace nad projektem Peach.
Fundacja Blender ogłosiła wydanie stabilnej wersji oprogramowania do tworzenia grafiki 3D – Blender w wersji 2.46.
Najnowsze wydanie Blendera zawiera nowości związane z pracami przy tworzeniu filmu “Big Buck Bunny” w ramach projektu Peach
Wśród nowości znajdują się:
- poprawiono rendering włosów, sierści, traw odpowiednio do potrzeb projektu Peach; uzyskano dzięki temu zwiększoną prędkość renderingu przy jednoczesnej redukcji wykorzystania pamięci operacyjnej
- dodano nową przeglądarkę obrazków
- dodano możliwość tworzenia odbić z załamaniami z możliwością kontroli ostrości
- dodano nowe narzędzie pozwalające na tworzenie tekstur UV (spłaszczania modeli 3D na grafikę dwuwymiarową)
- dodano możliwość tworzenia miękkich cieni dla każdego rodzaju oświetlenia
- zaktualizowano skrypty Pythona, dodano szereg nowych skryptów a także zmieniono API
- dodano wiele nowych elementów do sekwencera, w tym takie jak: możliwość dodawania markerów, wsparcie dla NTSC, narzędzie do korekcji kolorów
- przepisano na nowo Particle System
- dodano narzędzie do tworzenia ubrań
- dodano nowy zestaw ograniczników
- dodano próbkowanie Quasi-Monte Carlo (QMC Sampling)
Szczegółowy opis zmian znajduje się na stronach wiki Blendera wraz z odpowiednimi grafikami.