Artykuł partnera
Badania dowiodły, że sklepy internetowe, posiadające bloga, na którym regularnie pojawiają się wpisy, odnotowują ponad 500 procent więcej zaindeksowanych stron w wyszukiwarkach. Blog na stronie internetowej jest częścią tak zwanego marketingu treści. Klienci zwracają uwagę na posty share’owane na blogach, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży usług oraz produktów.
Pozycjonowanie
Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarka Google promuje strony internetowe, które posiadają dużą ilość wartościowej treści. Właśnie dlatego publikowanie postów na blogu sklepu jest tak istotne. Pamiętaj, żeby treści dodawać regularnie – dzięki temu łatwiej uzyskasz pozycję w upragnionej „topce” w wynikach wyszukiwania. Treści te muszą być wartościowe, dzięki temu zdobędziesz więcej czytelników-klientów. Pisząc bloga staraj się planować treść tak, aby uwzględniała ona słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swoją stronę.
Przyciąganie treścią
To oczywiste – tworząc treść, która jest ciekawa, możesz zdobyć naprawdę sporą widownię. Wszyscy blogerzy zaczynali od zera, a tworząc interesujące, oryginalne wpisy wspięli się na samą górę blogowej sławy. Dlatego ważne jest jak najlepsze operowanie językiem podczas pisania treści. Prowadząc bloga należy intrygować czytelników. Mając wielu odbiorców, blog zarabia praktycznie na siebie, dzięki czemu zwracają się koszty poniesione na szablony i sklepy Shoper. A jeśli nie, to przynajmniej będzie świetną promocją Twojego sklepu. Może i czytający nie dokona od razu zamówienia na duże kwoty, ale z pewnością zapewni wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej, którą jest sklep na Shoperze.
Sprzedaż na blogu
Bloga możesz z powodzeniem użyć jako narzędzia, dzięki któremu sprzedasz swoje produkty lub usługi. Umieść w treści artykułu link do Twojego sklepu – jest to znacznie skuteczniejsze od reklamy pojedynczego produktu. Warunkiem jest oczywiście to, żeby wpis był rzeczowy oraz fachowy. Dzięki rekomendacji przez treść wysokiej klasy znacznie szybciej przekonasz potencjalnego klienta do zakupu promowanego przedmiotu czy usługi.
Jak pisać na blogu?
To, jak pisać na blogu, w głównej mierze zależy od tego, do kogo skierowana ma być treść. Właśnie dlatego musisz przeanalizować grupę docelową, czyli tą, do której adresujesz bloga. Pamiętaj o regularności we wpisach – ustal sobie harmonogram. Promuj swoje wpisy w mediach społecznościowych, dzięki czemu dotrzesz ze swoim blogiem do szerszego grona odbiorców. Nigdy nie kopiuj treści z innych stron internetowych! Google wyłapuje takie działania i karze takie strony, czego na pewno chcesz uniknąć.