10 sierpnia firma Google udostępniła do testów nowy silnik swojego sztandarowego produktu. Z zachowaniem nowej – starej wyszukiwarki można zapoznać się pod adresem http://www2.sandbox.google.com/.
Nowe rozwiązanie ma docelowo zastąpić obecnie wykorzystywaną architekturę. Nikogo nie trzeba przekonywać, że zmiana ta może mieć istotny wpływ na przedsięwzięcia, dla których “pozycja w Google” ma znaczenie podstawowe.
Pierwsze pobieżne testy pokazują, że generowane wyniki różnią się od dotychczasowych zauważalnie, choć jednak nie radykalnie. Wydaje się, że Google położyło jeszcze większy nacisk na wycięcie odnośników do stron, które wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania usiłują osiągnąć w sposób sztuczny. Firma zachęca do przesyłania komentarzy dotyczących nowego systemu przy wykorzystaniu odnośnika “Nie podoba Ci się? Pomóż nam ulepszyć tę usługę!”, znajdującego się poniżej wyników wyszukiwania. W zgłaszanej informacji należy użyć słowa “caffeine”. Deweloperzy szczególnie oczekują uwag o charakterze całościowym, np. wskazujących na klasy stron nieprawidłowo pozycjonowane w rezultatach wyszukiwania.