Kategorie:
34

Canonical sprzedaje kodeki w Ubuntu Store

Gerry Carr, szef marketingu Canonical Ltd, ogłosił na blogu firmowym, że w Ubuntu Store nabyć można teraz własnościowe kodeki do odtwarzania „zakazanych” formatów wideo, w tym DVD.

Kodeki multimedialne (m.in. Windows Media, MPEG2/4, H.264/AVC, MP3, AAC) jako wtyczki do GStreamer dostępne są w dwóch pakietach, dzięki współpracy z firmą Fluendo.

Dostępność programu PowerDVD for Linux to efekt współpracy Canonical z CyberLink.

Kodeki i programy dostępne w Ubuntu Store instaluje się w podobny sposób jak normalne aplikacje w Ubuntu, z tym że wymagana jest wcześniej autoryzacja i uwierzytelnienie w sklepie.

Wszystkie własnościowe pakiety dostępne są zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i dla firm decydujących się sprzedawać komputery z preinstalowanym systemem Ubuntu Linux.

Więcej informacji: http://blog.canonical.com/?p=37

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

66 komentarzy

zwiń wątek clondike  19 września 2008 o godz. 23:34 #
Gravatar

Aż sprawdziłem ceny: Fluendo Windows Media and MP3 Playback Pack za £ 12.28, Fluendo Complete Playback Pack £ 19.66, dostępne tylko w wersji 32-bitowej…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  22 września 2008 o godz. 22:36 #
Gravatar

Open Source nie jest synonimem darmochy tylko otwarcia kodu – a to nie to samo.

 
 
zwiń wątek scapegoat  20 września 2008 o godz. 0:36 #
Gravatar

Jak się okazuje nie wszystko jest za darmo.. nawet w świecie Open Source ;) .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Tor  20 września 2008 o godz. 0:47 #
Gravatar

A ktoś mówił, że tak jest? Zresztą jak to rozumiesz w kontekście newsa? Jak przyjdzie zabulić 50zł za cd z muzyką, którą b ędziesz chciał posłuchać na pc, to też tak powiesz? Bo płytka kosztowała 50 zł, a empeczy z Ich Troje nie ma w repo?

Sorry, późno jest. :/

zwiń wątek scapegoat  20 września 2008 o godz. 1:10 #
Gravatar

Doskonale wiesz ,że chodzi o możliwość odtworzenia a nie o dany materiał [aluzja z ich troje jest dla mnie co najmniej niejasna], poza tym to nie sprawiłem ,że linux/open source stały się synonimem darmochy. btw. Zdaje się ,że nawet pod Windowsem nie trzeba płacić za H.264.. albo o czymś nie wiem..

zwiń wątek el.pescado  20 września 2008 o godz. 11:28 #
Gravatar

A przypadkiem H.264 nie jest wliczone w cenę Windows?

 
zwiń wątek michuk  20 września 2008 o godz. 11:30 #
Gravatar

Płacisz za Windows, a w ramach jego ceny masz również opłacone tantiemy dla posiadaczy praw do najpopularniejszych formatów jak MP3. W Polsce to wywalone pieniądze w błoto, bo u nas odtwarzania MP3 z wykorzystaniem wolnego oprogramowania czy łamanie zabezpieczeń DVD na prywatny użytek jest legalne. Ale już np. we Francji i w USA nie i stąd pewnie Canonical wpadł na pomysł sprzedawania tych kodeków.

 
zwiń wątek revcorey  20 września 2008 o godz. 11:41 #
Gravatar

może się i stały synonimem darmochy ,ale tak nie jest. W ramach GPL możesz pobierać opłaty za wsparcie techniczne patrz red hat. A w kontekście linux=za darmo popatrz na oferowane oprogramwoanie komercyjne(tak jest takie tylko że jest to oprogramowanie zazwyczaj profesjonalne i dla tego chodza legendy że takiego nie ma)np. pierwsze z brzegu QCAD(cena za wersje 2005 zaczyna się od 340 zł)

 
zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 11:41 #
Gravatar

Zdaje się ,że nawet pod Windowsem nie trzeba płacić za H.264.. albo o czymś nie wiem..

Bingo! Powiem więcej, nawet nie "o czymś", a sporo nie wiesz ;>

Tu przykładowo masz płatny kodek H.264 na Windows:
http://www.elecard.com/products/products-pc/codec

Tu, dla odmiany, darmowy odtwarzacz (i encoder!) na Linuksa obsługujący H.264:
http://www.mplayerhq.hu/

Jeszcze jakieś bystre uwagi, Sherlocku?

 
zwiń wątek scapegoat  20 września 2008 o godz. 13:53 #
Gravatar

Ja korzystam z darmowego KMplayera na mojej ulubionej platformie i też nie muszę za nic płacić, Watsonie ;) .

 
zwiń wątek mario  21 września 2008 o godz. 12:35 #
Gravatar

@scapegoat: wydaje mi się, że wyjaśnienie michuka jest na tyle jasne, że nawet idiota to powinien zrozumieć. W PL używanie opensource implementacji własnościowych kodeków jest legalne, ale są kraje w których trzeba za nie zapłacić, jeśli chcesz ich używać. Stąd Canonical sprzedaje te kodeki, jest to oferta skierowana zwłaszcza na rynek francuski i USA.

Co do darmowości OpenSource o stanowczo się nie zgadzam! OpenSource czy FreeSoftware nie mówi nic o cenie programu, tylko o tym co użytkownik może z nim zrobić. Program taki możesz spokojnie sprzedawać i nikt Ci tego nie zabroni! Na allegro zresztą możesz kupić dystrybucje Linuksa i jest to w 100% legalne i zgodne z ideą i licencjami OpenSource/FreeSoftware!

 
 
 
zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 7:35 #
Gravatar

Oczywiście. Wolne != darmowe.

Oferta kierowana zapewne do mieszkańców USA.

zwiń wątek Plichu  20 września 2008 o godz. 12:49 #
Gravatar

z tym że sprzedawane przez nich kodeki nie są wcale wolne także i nie darmowe :)

zwiń wątek rysiek  20 września 2008 o godz. 13:58 #
Gravatar

i nie mają być. o ile w Polsce legalnie możesz sobie z repo pobrać wsparcie dla empeczy czy wma, bo u nas patenty na oprogramowanie na szczęście nie działają, o tyle w Stanach jest to przestępstwo. i jest to poważny problem dla amerykańskich juzerów Linuksa, szczególnie tych korporacyjnych (czyli bardziej na kontrole narażonych).

więc Canonical postanowiło ułatwić im *legalne* rozwiązanie tego problemu, poprzez zintegrowanie Fluendo z Ubuntu. nam to wisi, ale dla Amerykanów (i innych nacji z problemem patentów na soft) jest to złote rozwiązanie. szczwgólnie – dla firm.

 
 
zwiń wątek evil_core  20 września 2008 o godz. 22:27 #
Gravatar

Thar: Wolne jest zawsze darmowe, tylko nie wszystko co darmowe musi byc wolne. Wolne to znaczy ze cos jet zarowno darmowe, jak i otwarte.

zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 22:31 #
Gravatar

Nie. "Free as in freedom, not as in free beer".

 
zwiń wątek mario  21 września 2008 o godz. 12:39 #
Gravatar

@evil_core: czyli jak jutro wystawie na allegro płytkę z gNewSense to już to nie będzie FreeSoftware? Wolne Oprogramowanie, to takie, którego właścicielem możesz się poczuć w 100% i zrobić z nim co chcesz – nawet sprzedać. Nie ma też niczego niewolnego w kupowaniu FreeSoftware.

 
 
 
zwiń wątek niedzwiedz_2  20 września 2008 o godz. 8:28 #
Gravatar

Taaa tylko, że te kodeki nie mają za dużo wspólnego z OpenSource. Poza tym – nikt nie mówił, że wszystko jest darmowe.

Czy ten troll może w końcu znaleźć się na liście do moderowania? Bo czasem mam już dosyć czytać jego wypowiedzi…

zwiń wątek michuk  20 września 2008 o godz. 11:30 #
Gravatar

Jest na tej liście. Ten komentarz przepuściłem chyba przez nieuwagę. Postaram się poprawić :)

zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  22 września 2008 o godz. 22:44 #
Gravatar

Zamiast wrzucać kogoś na czarną listę to może lepiej wytłumaczyć?? Ja się prawie codziennie spotykam z ludźmi, którzy jak słyszą LINUX to mówią: aaaaa – nie chciał zapłacić za licencję, albo – system dla ""bidaków"" i ""nendzaków"".

:

A swoją drogą – to może warto by zrobić jakąś akcję/propagandę, że wybierając Linuksa wybiera się jakość a nie darmowość (czytaj: ochłapy)!!!

 
 
 
zwiń wątek Jolly Roger  21 września 2008 o godz. 12:02 #
Gravatar

Tyle, że te kodeki nie są Open Source.

 
 
zwiń wątek mondeoscotch  20 września 2008 o godz. 2:53 #
Gravatar

Czy to oznacza, że będzie można odtwarzać filmy na blue-ray??

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Magnes  20 września 2008 o godz. 9:59 #
Gravatar

PowerDVD jest pod Linuksa? Nie lubię tego programu, ale ciekawe, że zrobili wersję linuksową.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek adrian5632  20 września 2008 o godz. 11:02 #
Gravatar

Ta… To jest pewnie ta stara wersja, która ukazała się bodajże w 2001 roku, bo jak na razie, to nigdzie nie wyczytałem, by kiedykolwiek wypuścili nowszą…

 
zwiń wątek sevos  20 września 2008 o godz. 11:18 #
Gravatar

TO nie jest PowerDVD tylko kodek packi wydane we wspolpracy z producentem PowerDVD. Przynajmniej tak wynika z treści newsa.

zwiń wątek sevos  20 września 2008 o godz. 11:20 #
Gravatar

aaa przeraszam! chyba wczesne wstawanie szkodzi na mózg.

 
zwiń wątek raj  23 września 2008 o godz. 22:22 #
Gravatar

Mnie sie jednak wydaje, ze osobnym produktem sa codec packi, a osobnym PowerDVD – tak wynika ze strony sklepu Canonical…

 
 
 
zwiń wątek Moro  20 września 2008 o godz. 11:27 #
Gravatar

Fajnie, ze udostepniaja taka mozliwosc, i to calkiem niezly zestaw jak widze. Kazdy chetny bedzie mial teraz mozliwosc skorzystania z tego pakietu co tylko polepszy wizerunek Ubuntu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przemek  20 września 2008 o godz. 11:45 #
Gravatar

na reszcie będzie można pooglądać audycje w h.264/AVC na Linuxie :) )))

DVB-S i DVB-T w tym standardzie dotąd były dostępne jedynie pod windowsem

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  20 września 2008 o godz. 11:49 #
Gravatar

W USA/Francji/innych krajach ze skopanym prawem patentowo-autorskim.

zwiń wątek Przemek  20 września 2008 o godz. 12:02 #
Gravatar

chodzi mi o to że dotąd nie było tego kodeka – tak jak jest np. CoreAVC na WIndowsie…

zwiń wątek Moarc  20 września 2008 o godz. 12:12 #
Gravatar

Skoro tak, to jak np. taka Ekiga przesyła obraz w H.264?

 
zwiń wątek marcinsud  20 września 2008 o godz. 13:45 #
Gravatar

a w ekidze nie am czasem x264?

 
zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 17:15 #
Gravatar

Owszem, jest. I co w związku z tym?

 
zwiń wątek marcinsud  21 września 2008 o godz. 23:03 #
Gravatar

no to, że jest to wolna implementacja, a nie fizyczne ten sam kodek i jakoś nie jest wspierany przez układ na karcie graficznej, jednak zaznaczam sam nie sprawdzałem tak tylko czytałem

 
zwiń wątek Thar  21 września 2008 o godz. 23:19 #
Gravatar

Jak napisał poniżej kolega vandut – nie ma czegoś takiego jak jeden kodek H.264. x264 to jedna z wielu implementacji, z których też tylko kilka ma wsparcie dla dekodowania przez GPU. Jednak nie wpływa to na to, że bezproblemowa obsługa standardu H.264 na Linuksie jest od dawna.

 
 
 
zwiń wątek D3X  20 września 2008 o godz. 12:56 #
Gravatar

Niestety muszę Cię zmartwić. Kodeki h.264 (a konkretnie to x.264) są przecież od dawna. Problemem jest raczej wsparcie sprzętowego dekodowania w sterownikach kart graficznych… Na szczęście coś w końcu zaczyna się dziać na tym polu (vide: niedawny news o ATi), ale to jeszcze nie to, co by mogło być… (czyt. na swoim geForcie nadal nie mogę oglądać materiału HD :/)

zwiń wątek vandut  21 września 2008 o godz. 23:12 #
Gravatar

H.264 to standard, natomiast x264 to implementacja standardu. Tak jak mpeg i ffmpeg.

 
 
 
zwiń wątek uosiu  20 września 2008 o godz. 13:27 #
Gravatar

poza tym to sa kodeki dla gstreamera, dla xine od dawna sa darmowe na stronie mplayera ;) jako w32codecs

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek el.pescado  20 września 2008 o godz. 17:13 #
Gravatar

w32codecs to, jak sama nazwa wskazuje, kodeki dla MS Windows, które przy pomocy chyba kawałków Wine udało się zmusić do współpracy z MPLayerem.

 
zwiń wątek evil_core  20 września 2008 o godz. 22:30 #
Gravatar

w32codec to ogolnie zestaw dllow windowsa w jakiejs paczce(zaleznei od distra). Oczywiscie oistnieje odpwoiednie pluginy zarowno dla mplayera, xine czy gstreamera(nawet w PLD takowy mam), dzieki ktorym mozna ich uzywac. Dla ubuntu szukajcie w zewnetrznych repozytoriach.

 
 
zwiń wątek Fazer  20 września 2008 o godz. 14:14 #
Gravatar

A mnie interesuje, dlaczego nikt jeszcze nie napisał newsa o Ubuntu 8.10 Alpha 6? :-)

http://nancib.wordpress.com/2008/09/19/ubuntu-int

http://www.ubuntu.com/testing/intrepid/alpha6

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek val-gaav  20 września 2008 o godz. 14:24 #
Gravatar

Jak dla mnie to ubuntu sporo traci na takim ruchu. Marketingowe wypowiedzi na blogu na ten temat,opis w sklepie ubuntu oraz w dużych serwisach a nigdzie nie jest powiedziane, że by być legalnym trzeba za to płacić tylko w niektórych krajach (USA). Reszta świata może spokojnie nie płacić używając w32 codecs z mplayerem itd.

Niestety nie jest to zaznaczone więc ktoś nieobeznany kupi ten pack mimo że nie musi. Jak dla mnie jest to poprostu nieuczciwe.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 14:38 #
Gravatar

"Ignorantia iuris nocet". Nieznajomość prawa szkodzi.

zwiń wątek R  20 września 2008 o godz. 16:21 #
Gravatar

Szkodzi to sobie najbardziej Canonical. Uczciwy wizerunek firmy to w tej branży kluczowa sprawa.

A panom marketingowcom z Canonical mogę powiedzie tylko tyle: wolę oryginalnego Debiana. Z waszej oferty nie skorzystam. Powodzenia w szukaniu naiwnych. :D Cwaniakujcie dalej, zobaczymy jak daleko na tym zajedziecie.

zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 17:18 #
Gravatar

Ech, jakich naiwnych? W Ameryce algorytmy kodowania obrazu i dźwięku podlegają prawu patentowemu. Ich implementacja pod otwartymi licencjami jest prawnie wątpliwa. Oferowane przez Fluendo kodeki są dla ludzi, którzy nie chcą ryzykować. A jeśli kupi to jakiś ciołek z naszej strony Atlantyku to sry – sam jest sobie winien…

 
 
zwiń wątek R  20 września 2008 o godz. 18:49 #
Gravatar

"A jeśli kupi to jakiś ciołek z naszej strony Atlantyku to sry – sam jest sobie winien…"

Podobno Ubuntu jest w założeniach łatwą dystrybucją skierowaną właśnie dla takich "ciołków" – osób początkujących, nieobeznanych z tematem, których ma prowadzić za rączkę. Dlatego nieinformowanie o nieprzydatności płatnych kodeków w wolnym świecie uważam za próbę wykorzystywania niewiedzy i brak szacunku wobec użytkowników.

zwiń wątek Plichu  20 września 2008 o godz. 18:58 #
Gravatar

"Podobno Ubuntu jest w założeniach łatwą dystrybucją skierowaną właśnie dla takich “ciołków” – osób początkujących, nieobeznanych z tematem, których ma prowadzić za rączkę."

Pewnie że tak, dlatego nikt im bezpośrednio poprzez dystrybucję nie każe płacić za kodeki jak to ma miejsce w fedorze.

Ej sorry ale czemu canonical ma informować komu te kodeki potrzebne są a komu nie? To nie leży w ich gestii…

czy na allegro albo w jakimś innym sklepie internetowym sprzedawca informuje komu sie dany produkt przyda a komu nie? Chyba ci się coś pomyliło…

 
zwiń wątek Thar  20 września 2008 o godz. 19:10 #
Gravatar

@R: jeśli kupisz urządzenie elektryczne i w domu okaże się, że nie sprawdziłeś i ma wtyczkę do innego typu gniazdek – też będziesz się powoływał na reklamę "user friendly"?

 
 
 
zwiń wątek val-gaav  21 września 2008 o godz. 6:19 #
Gravatar

Rozwinę nieco swoją poprzednią wypowiedź, bo chyba nie wyraziłem się dość jasno.

Nieznajomośc prawa szkodzi ? OK ale Ubuntu to "Linux for human beings" innymi słowy Linux z ludzką twarzą. Nie mam nic przeciwko tym kodekom o ile byłoby wyraźnie zaznaczone, że nie wszyscy ich potrzebują by być legalni. Takiego info nie ma. Obawiam się też by po odpaleniu ubuntu i próbie odczytu wmv lub mp3 w np. totemie użytkownik był od razu kierowany do sklepu z tymi kodekami. W ten sposób sporo osób nie z USA by się nacieło.

Takiego ukrycia faktów spodziewałbym się po Redhacie lub Novelu a nie po Ubuntu, które od początku starało się być bliżej społeczności swoich użytkowników (tak tych darmowych).

zwiń wątek Thar  21 września 2008 o godz. 23:24 #
Gravatar

To nie jest ukrywanie faktów. Normalnym zachowaniem każdego klienta jest sprawdzenie, co kupuje. Ubuntu, w przeciwieństwie do Fedory, nie kieruje do sklepu. Żeby tam dotrzeć trzeba wiedzieć, że taki sklep w ogóle istnieje i że można w nim kupić kodeki. Przeciętny użytkownik odpali Synaptic, wpisze mp3 i voila – ma wsparcie za darmmo.

 
zwiń wątek Plichu  21 września 2008 o godz. 23:43 #
Gravatar

Jakiego ukrycia faktów człwieku! W interesie klienta jest zapoznanie sie z produktem i zdecydowanie czy ejst mu potrzebny przez zakupem.

Jakby ubuntu zachęcało bezpośrednio do ich instalacji to wtedy jest ukrywanie faktów. jeżeli to dla ciebie jest nie w porządku to współczuje ci jeżeli zmuszony jesteś do kupowania w zyciu czegokolwiek… w zieleniaku nie powiedzieli ci ze cebuli dzis nie potrzebujesz?

 
zwiń wątek raj  23 września 2008 o godz. 22:21 #
Gravatar

"Obawiam się też by po odpaleniu ubuntu i próbie odczytu wmv lub mp3 w np. totemie użytkownik był od razu kierowany do sklepu z tymi kodekami. W ten sposób sporo osób nie z USA by się nacieło."

Na razie przy takiej probie totem sciaga sobie kodeki z repozytoriow i jednak spodziewam sie, ze tak zostanie. Jezeli sie pomyle, to trudno, ale Canonical jednak przez tyle lat zachowywalo sie w sposob bardzo uczciwy wobec userow – czy teraz chcieliby jedym ruchem zaprzepascic ten kapital zaufania, ktory zdobyli? Ja na miejscu szefa firmy nie zdecydowalbym sie na taki ruch.

 
 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  22 września 2008 o godz. 23:10 #
Gravatar

@val-gaav – chciałbyś aby jeszcze w Canonical analizowali prawo każdego państwa/stanu/landu??? Uważam, że przesadzasz.

:

Każdy w branży dobrze wie, czy u niego prawo zezwala czy nie.

 
 
zwiń wątek C1REX  20 września 2008 o godz. 18:26 #
Gravatar

No dokładnie. Przecież mplayer i win32codecs nie zginą z repezytoriów Debiana.

Teraz mamy wybór. Albo darmowe kodeki, które są nielegalne w niektórych krajach, albo płatne.

Co może być złego w dawaniu wyboru?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Piotr  20 września 2008 o godz. 19:12 #
Gravatar

Skoro michuk wykopałeś temat, to może dodałbyś, jak to jest w u nas z tymi kodekami. Czy używając pakiet ubuntu-restricted-extras jestem legalny czy nie. Dla mnie taki news to jakaś prowokacja. Co ona ma wspólnego z Polską? A parę osób może zniechęcić do dystrybucji. Dla mnie to info jest nieprofesjonalne i nierzetelne.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Plichu  20 września 2008 o godz. 19:48 #
Gravatar

A czemu musi być związane z polską? Wystarczy że dotyczy IT.

Stary nikt niema obowiązku informować komu potrzebne są te kodeki. Sąci potrzebne? Sam sobie odpowiedz na to pytanie jak i inni.

 
zwiń wątek bies  21 września 2008 o godz. 0:36 #
Gravatar

To ma być zniechęcenie do dystrybucji? Bo Canonical coś sprzedaje? To: http://www.kroah.com/log/linux/lpc_2008_keynote.h… jest zniechęcenie do dystrybucji. ;)

Teraz możesz oskarżyć Grega KH o nieprofesjonalizm i nierzetelność.

 
 
zwiń wątek MatCh  20 września 2008 o godz. 23:36 #
Gravatar

Nie rozumiem, czemu niektórzy komentatorzy tego wpisu tak się denerwują. To jest krok w stronę spopularyzowania Ubuntu w USA i Francji, a nie w Polsce, gdzie takie ograniczenia nas nie dotyczą. Możecie dalej legalnie korzystać z wolnych kodeków. Ja się tak zastanawiam, czy to, że jakakolwiek firma zajmuje się Linuksem musi oznaczać że jej produkty muszą być za darmo ? Bo po wypowiedziach niektórych osób odnoszę wrażenie, jakby tego wręcz wymagali.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Piotr  21 września 2008 o godz. 3:16 #
Gravatar

I widzisz o to mi chodziło. Ta informacja i Twoje wyjaśnienie rzetelnie wyjaśnia sprawę. I dlatego zabrakło mi tam komentarza autorskiego. Może się czepiam, ale tak mnie nauczono, żeby gruntownie wyjaśnić temat, a nie dawać pożywkę do domysłów. Poczytajcie sobie jakie głupoty wypisują na innych forach. I to nic nie znaczy, że ktoś w 10 postach wyjaśnia, że to chodzi właśnie o USA i Francję. A jak jest info od autora zaraz sprawa wygląda inaczej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Plichu  21 września 2008 o godz. 23:48 #
Gravatar

Life is brutal – na każdym kroku nikt cie nie będzie prowadził za rączkę na przykladzie co ci jest potrzebne a co nie, jeżeli naprawde jesteś przekonany że to w geście sprzedającego jest informowanie komu dany produkt sie przyda a nie w gescei kupującego to radze zejść na ziemie bo w obłokach bujasz…

Tak po za tym jestem zdania że jakby canonical wygłupiło by sięz jakimś dopiskiem że te kodeki potrzebne są francuzon/amerykanom to byłoby to z ich strony nieprofesjonalne i lamerskie…

zwiń wątek Piotr  22 września 2008 o godz. 8:33 #
Gravatar

@Plichu

Albo wstałeś lewą nogą, albo masz problemy z pozytywnym stosunkiem do innych ludzi.

A podobno ludzie używający linux są określani mianem społeczności.

Życzę więcej pozytywnej energii na przyszłość.

Life is beautiful.

zwiń wątek Plichu  22 września 2008 o godz. 10:48 #
Gravatar

Jeśli tę cebulę odebrałeś negatywnie to powiem że nie o to mi chodzilo – potrzebny był poprostu prosty przykład.

Poza tym (może to moja wada) irytuje mnie jak ktoś się upiera przy swoim gdy jest w błędzie i mimo prób wytłumaczenia dalej drąży to samo..

 
 
 
 
zwiń wątek Gandalf21  21 września 2008 o godz. 12:15 #
Gravatar

Straszne, Ubuntu schodzi na psy.

Czysta komercja. Istny koniec świata.

Świat już dla mnie nie istnieje. ;-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek el.pescado  21 września 2008 o godz. 13:18 #
Gravatar

A jak to jest z tym, że niby patenty nie dotyczą użytkowników końcowych?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Thar  22 września 2008 o godz. 0:12 #
Gravatar

Jeśli nie używasz ich do celów zarobkowych.

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia