Messenger stanowi obecnie jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Większość osób używa go jako aplikacji do wymiany wiadomości na portalu Facebook.Chatbot zainstalowany na Messengerze posiada formę rozbudowanego komunikatora, który odpowiada w sposób automatyczny na otrzymywane wiadomości. Działa on na zasadzie wirtualnego asystenta/doradcy, rozmawiając z rozmówcą w taki sposób, by miał on wrażenie że prowadzi dialog z pracownikiem danej firmy. Ponieważ posiada tzw. sztuczną inteligencję, doskonale umie nawiązywać kontakt i wejść z rozmówcą w interakcję na zasadzie zwykłej, międzyludzkiej rozmowy. Odpowie więc na pytanie potencjalnego klienta, poinformuje o opcjach i wersjach danego produktu, promocjach i wszelkiego rodzaju możliwościach skorzystania z oferty. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii chatbot rozumie nawet sformułowania codzienne, potoczne, nieprecyzyjne, a nawet żarty.
Ponieważ platforma Messengera umożliwia przeprowadzanie bezpiecznego procesu płatności przy użyciu systemu np. PayPal, bot przeprowadza klienta przed cały proces zakupowy, aż do finalizacji transakcji. Dostępny jest 24 godziny na dobę, każdego dnia, co samo w sobie niesie określony pakiet korzyści dla firmy – oszczędza jej finanse (brak pracownika zatrudnionego na etat), buduje profesjonalny wizerunek firmy, skraca tzw. ścieżkę zakupową, bo klient nie musi pisać e-maili z pytaniami, dzwonić, wypełniać formularzy itd – wszystkie bowiem odpowiedzi na nurtujące go pytania otrzymuje w dogodnej dla niego porze i w jednym miejscu. Takie rozwiązanie automatyzuje w ogromnym stopniu pracę firmy, wpływając też pozytywnie na jej wizerunek.

źródło: https://www.mysocialseller.com/
Za pomocą Chatbota na Messengerze łatwiej dziś pozyskać grono potencjalnych klientów wśród młodszych klientów, którzy doceniają możliwości nowoczesnych rozwiązań i chętnie z nich korzystają. Jego stała obecność na Facebooku pozwala na efektywne zbieranie danych klientów, ich preferencji zakupowych, zachowań, najczęściej zadawanych pytań i wielu innych danych. Pozwala to na przygotowywanie coraz bardziej spersonalizowanych ofert, dostosowanych do danego segmentu odbiorców. Sprawdzają się one w praktyce zdecydowanie lepiej, niż oferty skierowane do ogółu. Wzmacnia to też więź z klientem, budując zaufanie dla firmy. Im dłużej pracuje, tym profesjonalniej działa, albowiem posiada on funkcję “uczenia się”. Zapamiętuje wszystkie dane, przetwarza je, coraz lepiej wychwytuje w konwersacji nie tylko język ludzki, ale i kontekst rozmowy, ironię, sarkazm, żart, czy też np.złośliwość. Uczy się więc także postępowania z tzw. trudnym klientem. Chatbot na Messengerze korzysta z API, poprzez tzw. User Profile API. Zbiera więc takie dane jak nazwa użytkownika, strefa czasowa, lokalizacja, zdjęcie profilowe, płeć, ID messenger. Łącznie stanowi to doskonały zestaw informacji niezbędnych przy budowaniu bazy klientów firmy. Zarówno stałych, jak i potencjalnych. Warto więc skorzystać z możliwości które stwarza, jeśli chcemy mieć prężnie i efektywnie działającą markę. Postępu cywilizacji i technologii zatrzymać się już nie da i w niedalekiej przyszłości takie rozwiązania będą stanowiły codzienność.