Artykuł sponsorowany
Nowoczesne narzędzia do obsługi klientów ułatwiają prowadzenie przedsiębiorstwa i automatyzują wiele czynności. Jednym z narzędzi pozwalających na sprawniejszą obsługę klientów jest chatbot. To narzędzie opierające się o sztuczną inteligencję posiada olbrzymie możliwości i może być wykorzystane w firmie na wiele sposobów. Warto tym samym zainteresować się nim i za jego pomocą docierać do zainteresowanych osób. Prezentujemy najważniejsze funkcje oferowane przez takie narzędzie oraz doradzamy, gdzie może ono zostać wykorzystane.
Świetny sposób na obsługę klientów w sieci
Chatbot po polsku to rozwiązanie dedykowane dla firm, które prowadzą swoją działalność również w sieci i w ten sposób pozyskują nowych klientów. Dzięki inteligentnemu narzędziu można ułatwić obsługę i w sposób zautomatyzowany odpowiadać na najczęściej zadawane pytania. Chatbot jest w stanie łączyć się ze stroną internetową przedsiębiorstwa, ale również może zostać zintegrowany z social mediami. Można go użyć między innymi do obsługi klientów kontaktujących się za pomocą Facebook Messenger. Poradzi sobie także z obsługą zapytań wysyłanych poprzez aplikację mobilną. Narzędzie może tym samym zostać użyte w wielu miejscach i za każdym razem sprawdzi się znakomicie i usprawni cały proces związany z kontaktowaniem się z klientami.
Stale rosnąca jakość obsługi
Obecnie dostępne chatboty nie przypominają już tych sprzed paru lat. Współczesne narzędzia te są w stanie poradzić sobie z wieloma zapytaniami i udzielić odpowiedzi, które przypominają konwersację z żywym konsultantem. Wielu klientów może nawet nie zauważyć, że tak naprawdę nie rozmawia z realną osobą. Dodatkowo rozwiązania, jakimi są chatboty, mogą uczyć się nowych zapytań i odpowiedzi. Dzięki temu narzędzie z czasem będzie w stanie coraz lepiej radzić sobie z obsługą klienta i rozwiązywaniem wszystkich jego wątpliwości.
Jak możesz wykorzystać chatbota?
Dla biznesu online chatbot oferuje mnóstwo funkcjonalności i może zostać wykorzystany w wielu różnorodnych miejscach. Narzędzie to z uwagi na swoją uniwersalność jest w stanie sprawdzać się bezkonkurencyjnie i może w wysokim stopniu pomagać w działalności wszystkich przedsiębiorstw, które są obecne na rynku.
Chatbot może także pełnić funkcję informacyjną. W takiej sytuacji dzięki połączeniu z bazą wiedzy będzie w stanie udzielać informacji na temat najczęściej zadawanych pytań, statusu zamówienia, czasu oczekiwania na przesyłkę czy innych problematycznych kwestii.
Chatbot online może być także użyty w sklepach internetowych do pomocy w całym procesie zakupowym. W takiej sytuacji narzędzie może wskazywać miejsca, w które należy kliknąć, aby przejść dalej, a także będzie prezentowało dostępne funkcjonalności.
Wirtualny asystent pomoże przejść przez proces rezerwacji konkretnej usługi. W takim zastosowaniu sprawdzi się w systemach rezerwacji oferowanych między innymi przez hotele jak również w urzędach przy rezerwacji wizyty co jest istotne w dobie pandemii i nakazów zachowania dystansu społecznego.
Chatbota można także wykorzystać jako wsparcie działów HR i procesów rekrutacyjnych. Wirtualny asystent jest w stanie przeprowadzić wstępną rozmowę z kandydatem i w ten sposób pozyskać istotne informacje na jego temat. Dzięki temu dział HR otrzyma kompleksową informację na temat konkretnego kandydata, co ma duże znaczenie dla procesu rekrutacji, który będzie dzięki temu przebiegał zdecydowanie sprawniej i przyjemniej.
Polski chatbot od InteliWISE może także realizować pewne działania marketingowe. Na tym polu może zostać wykorzystany na wiele zróżnicowanych sposobów i może stanowić bardzo duże wsparcie przy pozyskiwaniu nowych klientów dla przedsiębiorstwa. Wirtualny asystent bowiem zatrzyma klientów na dłużej na konkretnej stronie internetowej.
Wyróżnij się na tle konkurencji
Stawiając na wsparcie bota w komunikacji online, można liczyć na wyróżnienie się na tle konkurencji. Wiele firm nadal nie korzysta z takich narzędzi, a zatem wprowadzenie ich do swojego przedsiębiorstwa będzie dawało wiele korzyści i znakomite efekty z takiego działania. Każda osoba odwiedzająca konkretną stronę poczuje się wyróżniona dzięki możliwości skonsultowania wszystkich swoich wątpliwości. Szczególnie operatywnie sprawdza się to w sklepach internetowych, gdzie wirtualny asystent jest w stanie pomóc w wybraniu odpowiednich produktów i dodaniu ich do swojego koszyka. Możliwości takiego narzędzia są praktycznie nieograniczone i może ono pomagać w bardzo wielu obszarach. Istnieje możliwość wybrania opcji czatu wideo. Dzięki temu rozmowa z wirtualnym asystentem będzie dla klienta jeszcze bardziej realna i przyjemniejsza.
Zmniejsz koszty obsługi klienta
Odpowiadanie na pytania klientów to w wielu firmach proces, który wymaga zaangażowania dodatkowych pracowników. To z kolei rodzi bardzo duże koszty. Rozwiązaniem może być tutaj chatbot, który zdecydowanie zmniejsza liczbę zapytań koniecznych do obsłużenia. Dzięki temu w efekcie możliwe jest zminimalizowanie kosztów związanych z działaniem konkretnego przedsiębiorstwa. Inwestycja w wirtualnego asystenta powoduje, że każda firma jest w stanie w dłuższej perspektywie czasu sporo zaoszczędzić w ten sposób i zdecydowanie lepiej radzić sobie z zaspokajaniem potrzeb klientów. Dodatkowo ceny chatbotów nie są wygórowane, a koszty zakupu takiego rozwiązania mogą zwrócić się w krótkim czasie.
Najlepsze chatboty na rynku
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań z zakresu wirtualnych asystentów. Nie wszystkie są jednak warte zainteresowania. Przykładem świetnego chatbota może być rozwiązanie od firmy InteliWISE. Oferowany przez firmę wysokiej jakości rozwiązanie bardzo wyraźnie usprawnia wszystkie procesy związane z obsługą klienta. Dzięki temu sprawdza się rewelacyjnie w swojej roli i jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. AI chatbot II generacji wykorzystywany jest też przez lidera e-administracji. Sprawne wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz technologii Machine Learning gwarantuje uzyskanie świetnych efektów. Ten chatbot to pewność dla Twojej firmy, że każdy z klientów zostanie obsłużony w pełni profesjonalnie i narzędzie będzie stanowiło dla niego olbrzymią pomoc.