Artykuł sponsorowany
Dzisiaj obecność w sieci to nie dodatek, a fundament, który powinniśmy zbudować, prowadząc firmę, bloga czy własną witrynę. Zadanie wymaga profesjonalnego podejścia. Dobrze więc zadbać o wsparcie odpowiednich osób. Jak zacząć?
Sukces finansowy, wizerunkowy czy społeczny może wywindować osoby lub firmy w wirtualnym świecie. TOP rozpoznawalności w sieci nie kończy się na trzech pierwszych miejscach, choć jest to wisienka na torcie, ale na 10. Jest to liczba odniesień dla szukanej frazy, które wyświetla się na pierwszej stronie Google. Niektórzy żartują, że na drugiej stronie wspomnianej wyszukiwarki można schować trupa, bo i tak nikt tam nie zagląda. Nie mniej znalezienie się w czołówce witryn obejmujących konkretne tematy lub zagadnienia nie jest tak trywialne, jak mogłoby się wydawać. Do różnie definiowanego sukcesu prowadzą różne drogi, a wraz z nimi odpowiednie narzędziowe i merytoryczne wsparcie. Semcore to zespół, który sprawdzi się jako pomoc, ale także jako lider zmian. Jak to działa?
Przygotowanie do pozycjonowania i działań SEO
Wdrożenie rozwiązań zwiększających ruch, najczęściej chcemy wprowadzić od razu. Nawet budowa strony od zera wymaga ułożenia przemyślanej strategii, nie mówiąc o zaproponowaniu jej dla już istniejącej witryny. W tej kwestii przydatny będzie audyt SEO, który pozwoli ocenić, jak dana www kształtuje się na tle konkurencji oraz, jak rozpoznawalna i widoczna jest w sieci. Wszelkie mankamenty zostaną uwypuklone, a to pozwoli na obmyślenie działań korygujących. Choć zmiany przynoszące poprawę widać najczęściej gołym okiem (np. zwiększenie sprzedaży), to warto ponowić audyt po pewnym czasie. Wówczas uzyskamy obraz, który pozwoli na jeszcze skuteczniejszą ocenę implementowanych działań. Można także obrać inny kierunek lub uzbroić się w dodatkowe rozwiązania poprawiające widoczność, rozpoznawalność czy konwersję. Analityka internetowa pozwala na optymalizację wszystkich wspomnianych elementów i zbudowanie spójnej polityki z wyraźnie zaznaczonymi etapami, do których dążymy. Wiemy co mamy, wiemy, co chcemy i wiemy, co musimy zrobić, a więc do dzieła.
Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie witryny w sieci ma na celu realizację kilku wytycznych. Dla przedsiębiorców najważniejsza jest sprzedaż i jest to jeden z podstawowych parametrów. Jest on jednak wypadkową wzrostu odwiedzin, lepszego wizerunku firmy czy większej rozpoznawalności. Ostatecznie wszystkie te elementy przekładają się na realizację wytycznych stawianych przez firmy, blogerów czy różnego rodzaju twórców. Wspomniane elementy nie będą odpowiednio działały, gdy zabraknie umiejętności przy wykorzystywaniu różnych narzędzi oraz wiedzy. Wśród aspektów, które mają duże znaczenie w powodzeniu projektu, jest content. To nic innego jak wartościowe treści kierowane do użytkowników. Poza e-sklepem często spotykamy towarzyszący mu blog, na którym znaleźć można przydatne porady, ciekawostki, a także zdjęcia i filmy w przypadku przedmiotów użytkowych. Działa to na zmysły potencjalnych klientów, jest wartością dodaną i podnosi konwersje. Nie mniej w celu osiągnięcia podobnych rezultatów potrzebna jest odpowiednia strategia. Pomogą w niej, a nawet poprowadzą profesjonalne firmy trudniące się w podnoszeniu zasięgów i rozpoznawalności.
Narzędzia wspierające rozwój
Pozycjonowanie to temat szerszy od zamiennie stosowanego terminu SEO. Ten ostatni przywiązuje uwagę do zamieszczanych treści ich ilości i jakości. Algorytmy Google przywiązują wagę do tych elementów i w ten sposób windują witrynę w wynikach wyszukiwania. Ponadto odpowiada za strukturę treści czy choćby jakość kodu samej witryny, aby był on bardziej przyjazny dla wyszukiwarek. Z kolei pozycjonowanie zawiera w sobie SEO, ale także korzysta z content marketingu czy link buildingu. Całość najczęściej weryfikowana jest poprzez narzędzia analityczne, co pozwala na ocenę zmierzonych efektów. Jeżeli zaplanowane działania przynoszą oczekiwane rezultaty, to można pomyśleć o ich doskonaleniu lub szukaniu innych równie skutecznych kanałów dystrybucji i komunikacji z klientami. Takim sposobem może być aplikacja. Sprawdź ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie (…), kto cię napisał
Cena aplikacji uzależniona jest od wielu wytycznych i może oscylować w przedziale od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych. Uzależnione to jest od dedykowanego systemu (Android / iOS), ale także funkcjonalności. Jeśli apka ma służyć jako ciekawy dodatek lub wizytówka firmy, to lepiej zrezygnować z tego narzędzia. Jednak jeśli zamierzamy dzięki niej ułatwić klientom zakupy lub informować ich o produktach, promocjach lub nowych wpisach na blogu, a wszystko zwiększy nam konwersję, to warto. W innym wypadku zasoby lepiej przeznaczyć na dopieszczenie strony lub sklepu w sieci, a także zainwestowanie w wizytówkę Google, co poprawi naszą widoczność. Warto więc poświęcić czas na przemyślenie kwestii dotyczącej budowy i funkcjonalności aplikacji. Jeśli w ogólnym rozrachunku będzie nam się to opłacało, to warto spróbować.
Pozycjonowanie i kontrola efektów poszczególnych działań to wymagające wielowątkowe zadanie. Istnieje multum narzędzi, które odpowiednio wykorzystane przyniosą oczekiwane rezultaty. Z drugiej strony brak zarządzania całym procesem da mizerne skutki. Warto więc zainwestować w dobry zespół specjalistów, który zajmie się poprawą widoczności osób i podmiotów w sieci. Wspólna strategia, a co najważniejsze mierzalność efektów pozwoli na poprawę wyników i rzetelną ocenę. Na tej podstawie zaplanujemy następne kroki i przejdziemy na kolejny poziom sprzedaży.