Burger King, ogromna amerykańska firma z filiami na całym świecie, zaprezentowała ostatnimi czasy reklamę mówiącą, iż cheesburgery są lepsze niż piractwo muzyczne.
W nowej kampanii reklamowej Burger King porównuje swoje produkty spożywcze do piractwa muzycznego. Reklama mówi, iż jedzenie cheesburgerów firmy Burger King jest jak pobieranie muzyki z internetu, jednakże jest lepsze, ponieważ jest legalne
Nikt nie rozumie sensu reklam giganta produktów fast-food. Blog TorrentFreak mówi, iż aby analogia była kompletna, należy umożliwić dzielenie się produktami firmy ze swoimi znajomymi i znajomymi ich znajomych pozostawiając swoją “kopię” przy sobie. Poza tym cheesburgery powinny być w takim przypadku dostępne za darmo:
That said, if BK want to complete the analogy, I want their burgers leaked to file-sharing sites before their promotion starts, available 24/7 via The Pirate Bay, I want to be able to share this food with my friends (and them with their friends) without ever taking my hands off my ‘copy’. And I want my burger for free, if you don’t mind.
Taka akcja reklamowa może jedynie świadczyć, iż piractwo osiągnęło punkt, w którym można stwierdzić, że o jego istnieniu wie większość społeczeństwa.