Kategorie:
25

Chile wprowadza neutralność sieci

Chile będzie pierwszym państwem na świecie z prawdziwą neutralnością sieci, umocowaną w prawie. Nowa ustawa zakazuje dostawcom Internetu blokowania jakichkolwiek usług internetowych, wchodzących czy wychodzących.

Dostępne jest na razie tylko automatyczne tłumaczenie ustawy, więc konkretne sformułowania mogą nie oddawać jej prawdziwej treści. Wygląda jednak na to, że nowe prawo zabrania blokowania, zakłócania, dyskryminowania, opóźniania czy jakiegokolwiek działania, które ograniczy dostęp do treści, aplikacji czy działających zgodnie z prawem usług internetowych. Dostawcy mają też zapewnić możliwość kontroli rodzicielskiej, poprawić umowy oraz zagwarantować użytkownikom prywatność podczas korzystania z sieci.

Zastrzeżenie purystów może budzić jedynie słowo „legitimate” (zgodne z prawem) w odniesieniu do usług. Krytycy ostrzegają, że jeśli uzna się np sieci p2p za niezgodne z prawem, dostawcy sieci będą mogli je blokować. To jednak na razie gdybanie. Wygląda na to, że chilijski rząd rozumie, że neutralna sieć to podstawa nowoczesnego społeczeństwa obywatelskiego, a obecna ustawa kładzie mocne fundamenty pod jego budowę w najdłuższym państwie świata.

Więcej informacji: http://yro.slashdot.org/story/10/07/13/2...gle+Reader

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

102 komentarzy

zwiń wątek eee  14 lipca 2010 o godz. 12:38 #
Gravatar

Zaczekam na tłumaczenie i podeślę KE.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek oO  14 lipca 2010 o godz. 13:54 #
Gravatar

A Polska jak zwykle za murzynami.

Do tego UE pcha drzwiami i oknami cenzurę i inwigilację, na co na pewno "nasz" rząd POzwoli i obwoła sukcesem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  14 lipca 2010 o godz. 13:57 #
Gravatar

Akurat Chile to dobry, katolicki kraj białych ludzi!

zwiń wątek Tomasz Woźniak  14 lipca 2010 o godz. 15:00 #
Gravatar

@michuk: z prawicowym rządem!

zwiń wątek MichuB  14 lipca 2010 o godz. 18:36 #
Gravatar

z prawdziwym prawicowym (liberalnym) rządem dodałbym, bo w Polsce ludzi rozumują tak, że jak jakaś partia chodzi co niedziela do kościoła to jest to partia prawicowa, a jak pluje na kościół i kler to są lewicowi, a jest niestety tak, że w Polsce mamy dwie lewice: wierzącą (PiS, LPR, prawica rzeczypospolitej (!)) i niewierzącą (SLD, SDPL, Socjaldomokratów) oraz parę partii centrolewicowych (PO, PSL [chorągiewki]), partią prawicową jest WiP i UPR, ale one są poza głównymi mediami, więc równie dobrze można napisać, ze ich nie ma, co mnie boli bardzo

 
zwiń wątek mc  15 lipca 2010 o godz. 4:55 #
Gravatar

Poniewaz w Polsce typowo uzywa sie slow lewica i prawica bez zrozumienia, odsylam do prostego narzedzia, ktore przy minimalnym wysilku naprostuje wam klasyfikacje (fakt, ze nieco zamerykanizowana) – tzw. World's Smallest Political Quiz:

http://www.theadvocates.org/quiz

Mozna sprobowac wpisac w niego program glownych polskich partii politycznych i wyjdzie ze (programowo, bo w quizie nie ma mowy o glownym zajeciu polskich politykow, ktorym jest stanie przy korycie):

PiS – etatyzm

SLD – lewica

PO – cholera wie – kazdy tu wpisze co innego – cos miedzy centrum z odchyleniem prawicowo-liberalnym a etatyzmem, w zaleznosci jak kto na nich patrzy

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  15 lipca 2010 o godz. 9:35 #
Gravatar

@MichuB: pełna zgoda- z małym wyjątkiem Prawica RP- akurat jej programowo (gospodarka i rola państwa) bliżej do WiP- bo wyznają minimalizm państwa. Spaczeni są jednak wizją podziału bogactwa i protekcję najsłabszych (to z chrześcijaństwa). Niemniej- aktualnie Marek Jurek to jedyny polityk, który publicznie pokazał, że zna znaczenie słowa honor i szanuje swoje słowa. Przy czym marny z niego przywódca, ale bardzo dobry polityk-urzędnik.

 
zwiń wątek MichuB  15 lipca 2010 o godz. 16:34 #
Gravatar

no tak, mea culpa, w miejscu Prawicy RP można wpisać Samoobronę za to ;)

 
zwiń wątek Reddie  15 lipca 2010 o godz. 17:13 #
Gravatar

@mc: kolejny. W którym miejscu, proszę pokazać palcem, SLD realizuje program lewicowy? Bo że mówi o nim w czasie kampanii to go jeszcze lewicą nie czyni.

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  15 lipca 2010 o godz. 22:07 #
Gravatar

@Reddie: w którym miejscu? Jak Kalisz podjeżdża swoim jaguarem pod obozowisko koczujących pielęgniarek i w towarzystwie kamer wypowiada swoje oburzenie i pełne poparcie. Potem odjeżdża do klubu- ciekawostka to to, że dniówka po Warszawie takim jaguarem kosztuje go więcej niż taka pielęgniarka zarobi przez miesiąc.

To ironia zaznaczę- nasza lewica chce być europejską lewicą, a nie zajmować się tradycyjnym elektoratem lewicy (który na zachodzie praktycznie nie istnieje). Na portalach nowej lewicy przeczytamy wszystko, ale nie o tym jak pomagać najsłabszym i pokrzywdzonym przez transformację. Do biednej matki której za to, że nie ma pracy i jest biedna wpada urząd po dzieci, prędzej zgłosi się Kościół niż jakakolwiek organizacja z lewicą w nazwie.

Takie czasy.

Pocieszam się analizą Giedroycia- Polska to kraj który nie potrzebuje lewicy. Jako naród prędzej czy później wybierzemy jedną z 2 opcji konserwatywnych- liberalną i socjalną. Socjalną już mamy- czekam na tą liberalną.

 
zwiń wątek gumis  16 lipca 2010 o godz. 11:35 #
Gravatar

Kalisz jezdzi toyota yaris zeby bylo smieszniej. zanim cos napiszesz sprawdz

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  16 lipca 2010 o godz. 17:59 #
Gravatar

@gumis: może sam sprawdź:
http://www.fakt.pl/Jaguar-za-ciasny-dla-Kalisza,a

 
zwiń wątek Reddie  16 lipca 2010 o godz. 22:20 #
Gravatar

@Tomasz Woźniak: no i znowu to samo:

prędzej zgłosi się Kościół niż jakakolwiek organizacja z lewicą w nazwie

Tak, to prawda, ale zrozum że jak ktoś sobie przypnie etykietkę lewicy (jak SLD) to go jeszcze lewicą nie czyni! A lewica jest właśnie bardzo potrzebna, sam wypisałeś problemy którymi powinna się zajmować ale się nie zajmuje, bo jej praktycznie nie ma. Na początku lat 90 reaktywowano PPS – agentura tak się przestraszyła, że w czasie akcji Lesiaka było inwigilowane bardziej niż Porozumienie Centrum. A teraz jedyną aktywność na polu tego, co powinna robić lewica, przejawia Ikonowicz…

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  17 lipca 2010 o godz. 20:22 #
Gravatar

@Reddie: ale ja to dokładnie wiem- Kalisza sobie opisałem jako ironię z lewicowości. Napieralski zamierza rozliczać prezydenta z 'parytetu', 'praw gwarantowanych' i innych równie nam potrzebnych wynalazków zachodu.

Błędem jest jednak twierdzenie, że lewicy nie ma- jest. Jest nią PiS- fakt, że to lewica narodowa czy może nawet klerykalna, nie oznaczą że to nie jest lewica.

To, że nie powstaje lewica laicka oznaczać może ni mniej ni więcej a to, że ludzie takiej lewicy nie chcą i tyle.

 
zwiń wątek Reddie  18 lipca 2010 o godz. 11:37 #
Gravatar

Ja sądzę, że ten brak wynika z bezmyślnego uznawania w każdych mediach SLD za lewicę, przedstawiania jeszcze Szmajdzińskiego jako "lewicowego kandydata" etc. w wyniku czego moloch jakim jest SLD zdominował lewą stronę sceny politycznej chociaż z lewicą ma niewiele wspólnego.

Dobrze widać to na podstawie Unii Pracy, która u swojego zarania była ugrupowaniem czysto lewicowym, potem zaczęła dryfować w orbicie SLD, by zejść do roli zdegenerowanej ideologicznie przystawki – a teraz praktycznie niczym się od lewizny nie różni. Każdą lewicową inicjatywę w Polsce spotkał taki los – albo wyrzucenie na margines.

Jednak uważam, że pewna lewicowość w narodzie jest. Polecam komentarze pod niniejszym felietonem, celnie punktujące oderwane od rzeczywistości postulaty "kawiorowej lewicy":
http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/Imgorzejty

 
 
zwiń wątek xyzz  15 lipca 2010 o godz. 11:58 #
Gravatar

Chile has an estimated 52.7% of European descent, with mestizos estimated at 44%

Już bardziej Argentyna ze swoimi 85 procentami. Niestety wszędzie jesteśmy wypierani przez niebiałą ludność. Nie miałbym w sumie nic przeciwko temu gdyby ich kobiety były ładniejsze od Europejek, ale niestety tak nie jest. :/

zwiń wątek eee  15 lipca 2010 o godz. 15:42 #
Gravatar

eee tam, Azjatki bywają super!

 
 
 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  14 lipca 2010 o godz. 15:01 #
Gravatar

@oO: bo od lat rządzą nami różnego koloru socjaliści udający że nie są po lewej stronie sceny politycznej. Brak prawdziwej prowolnościowej prawicy odczuwa się na każdym kroku.

zwiń wątek Reddie  14 lipca 2010 o godz. 17:24 #
Gravatar

@Tomasz Woźniak: bo nie są. Co, może takie SLD to lewica? ;)

zwiń wątek oO  14 lipca 2010 o godz. 18:08 #
Gravatar

SLD to jak najbardziej lewica zarówno gospodarczo jak i społecznie. Choć to tylko słowa, bo tak na prawdę to zdrajcy rozkradający kraj i żyjący sobie wygodnie z łapówek i przekrętów.

PO to liberalny gniot: społecznie bezprawie, a gospodarczo tzw. "wolny rynek", czyli martw się sam, państwo ma to gdzieś. Program więc niby jakiś mają, ale tak na prawdę chodzi też tylko o władzę i tzw. przywileje i prawa (choć kłamliwie przez nich interpretowane jako przeznaczone dla ich własnego użytku, a nie dla wypełniania celów pełnionego przez nich urzędu).

PiS to społecznie prawicowa partia, gospodarczo zaś odwołuje się do prawdziwego zachodniego kapitalizmu, gdzie rolą państwa było stworzenie warunków dla rozwoju firm. Walka z korupcją w najwyższych kręgach władzy też nie jest bez znaczenia, bo to obecnie największe zagrożenie dla uczciwego prawa oraz gospodarki Polski.

 
zwiń wątek gotar  14 lipca 2010 o godz. 18:46 #
Gravatar

A oO zjada szczeniaki.

 
zwiń wątek Reddie  14 lipca 2010 o godz. 18:49 #
Gravatar

@oO: to na czym w zasadzie polega wg. ciebie lewicowość SLD, skoro "to tylko słowa"?

 
zwiń wątek eee  15 lipca 2010 o godz. 15:46 #
Gravatar

"PiS [..] gospodarczo zaś odwołuje się do prawdziwego zachodniego kapitalizmu"

he he he

W zasadzie nie czytam tych politycznych wypocin, ale przejechałem oczyma po tym wersie i nieźle się uśmiałem. Zresztą masz w pewien sposób rację, bo walka o wyższy deficyt rzeczywiście jest nieodzwownym elementem współczesnego zachodniego kapitalizmu :)

 
 
zwiń wątek R  14 lipca 2010 o godz. 22:13 #
Gravatar

@ oO “PiS to społecznie prawicowa partia, gospodarczo zaś odwołuje się do prawdziwego zachodniego kapitalizmu,”

A nie słyszałeś jak w kampanii Pan Prezes gromko trąbił z trybuny o lewicowych skłonnościach swej partii i jeszcze polskiego patriotę – tow. Gierka za wzór nam postawił? Oj, najwyraźniej nie odrobiłeś lekcji, więc lepiej przestań tak nieudolnie spamować, bo się Pan Prezes na Ciebie obrazi.

 
 
 
zwiń wątek Compi  14 lipca 2010 o godz. 15:49 #
Gravatar

Serwer Chile chyba wyshlashdotowało, więc nie mogę sam sprawdzić. Ale czy ten news nie oznacza, że ISP nie będą mogli blokować klientom połączeń na port 25? Jeśli tak, to chyba mamy przesadę w drugą stronę…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Radek  14 lipca 2010 o godz. 16:01 #
Gravatar

Ale zwróć uwagę na ostatni akapit… Spamerów będzie można odcinać.

zwiń wątek gotar  14 lipca 2010 o godz. 17:12 #
Gravatar

Nie rozumiesz – prawidłowe podejście ISP to nie wycinanie spamerów (po fakcie), tylko wyłączenie 25 portu TCP dla każdego, kto nie zgłosi wprost chęci korzystania z niego.

 
 
zwiń wątek oO  14 lipca 2010 o godz. 17:35 #
Gravatar

Dlaczego?!

Niby jakim prawem ktoś ma odcinać czyjś komputer od usługi (SMTP) udostępnianej przez inny serwer?

Niech ten serwer troszczy się o autentyczność maili i ich pochodzenie (domenę).

Mam na myśli oczywiście zastosowanie rekordu SPF w DNS, które powinno być obowiązkowe (wystarczy nałożyć karę za dostarczenie odbiorcy fałszywej wiadomości wysłanej z IP nieprzypisanego do domeny nadawcy właśnie w rekordzie SPF).

Aby zapewnić bezpieczeństwo, trzeba ulepszać technologię, a nie odcinać ludzi od Internetu "na wszelki wypadek".

zwiń wątek Compi  14 lipca 2010 o godz. 18:14 #
Gravatar

Spamerów tak, ale dopiero po fakcie (a przynajmniej tak to rozumiem). A chciałbym coś w rodzaju tego, co ostatnio tepsa zrobiła (blokada portu SMTP dla wszystkich).

A co do prawa: osobiście uważam, że to powinno być opt-out (czyli jak w tepsie), ale powinno być zrobione. Normalnie na łączach klasy neostrady nie uruchamia się serwerów pocztowych, a tylko one potrzebują portu 25. Użytkownikom wystarczy 587.

A co do autentyczności i spfów… poadministruj sobie trochę jakimś serwerem pocztowym i poczytaj RFC. To ISP powinien dbać o to, aby z jego sieci nie wychodziły śmieci, odbiorca ma ograniczone możliwości filtrowania. A wszelkie uregulowania prawne w kwestii SPF oczywiście są utopią, chociaż ja to bym SPFa zabronił (to nie jest narzędzie antyspamowe, tylko kiepska próba weryfikacji nadawcy — GPG się tu dużo lepiej sprawdza. Do tego psuje takie zastosowania jak forwardowanie poczty albo używanie własnego MTA).

Ale dyskusja jest o blokowaniu usług, a nie o SPFie, więc nie zbaczajmy z tematu (i sam przepraszam, po prostu się we mnie gotuje, jak takie brednie o SPFie widzę).

zwiń wątek gotar  15 lipca 2010 o godz. 11:32 #
Gravatar

@Compi – SPF faktycznie jest wrzodem na d*, ale chyba lepsze to niż pojękiwania domorosłych 'informatyków', że ktoś się na skrzynkę włamał i on żąda naprawienia szkód.

Natomiast sama konieczność sprawdzalności nadawcy (server-side) zupełnie kłóci się z posiadaniem własnego MTA (bez używania jakichś publicznych repozytoriów kluczy czy sygnatur lub tworzenia dziwnych połączeń trójstronnych). PGP jest rozwiązaniem na poziomie użytkownika, a to już jest zbyt trudne (dla większości) i mało wiarygodne (ze względu na zarobaczenie końcówek klienckich).

 
zwiń wątek oO  15 lipca 2010 o godz. 23:52 #
Gravatar

Jak niby SPF i autentykacja IP nadawcy na poziomie publicznej wiedzy (DNS) kłóci się z ideą własnego MTA?

Dopisz swój adres IP do SPF jako mogący wysyłać maile z twojej domeny i już.

A nie każesz innym przyjmować wszystkie fałszywe wiadomości, bo ot tak nie chce ci się poprawnie skonfigurować swojej domeny.

I jeszcze żądasz od wszystkich serwerów, by wysłane z twojego lipnego MTA maile dochodziły do każdego adresata, a jak nie, to wina i błąd administratorów serwera odbiorcy.

 
zwiń wątek gotar  16 lipca 2010 o godz. 12:42 #
Gravatar

oO: zastanów się najpierw, co to jest własny MTA (a nie własna _domena_). W jaki sposób korzystając z poczty onetu mam do rekordu SFP ICH domeny dopisać swój prywatny adres IP?

Poza tym:

- nie autentykacja tylko autoryzacja IP (bo ono się autentykuje samo przez się),

- jeśli wolisz, to sobie ustaw odrzucanie poczty z domen nie posiadających rekordu SPF, w ten sposób nie przyjmiesz żadnych 'fałszywych' wiadomości. Ale zaraz zaraz – jeśli ustawię sobie +ALL to już będzie dobrze?

 
 
zwiń wątek gotar  14 lipca 2010 o godz. 18:45 #
Gravatar

Właśnie prawem zapisanym w umowie czy regulaminie świadczenia usług, głupie pytanie. Twoje 'rozwiązanie' polegające na… co się będę rozpisywał. Wyprowadź się do Utopii, tam tak mają, reszta świata używa usługi submission do przekazywania poczty, a SMTP do komunikacji międzyserwerowej.

 
 
 
zwiń wątek gotar  14 lipca 2010 o godz. 17:10 #
Gravatar

Określanie klas usług (QoS) jest normalną inżynierską praktyką, w niektórych protokołach (ATM) wręcz immanentną. Rozumiem, że takie przepisy zakazują klasyfikacji ruchu na best effort (ABR), low latency/stały jitter (CBR), streaming (VBR) itp. w związku z czym operator nie będzie mógł zagwarantować wysokiego priorytetu ruchowi np. VoIP czy grom sieciowym (bo wysoki prio dla jednych, to znaczy dyskryminacja innych), czyli krótko mówiąc każdy dostaje best effort? Genialne. Ja bym jednak wolał, aby zwolennicy tzw. 'neutralności sieci' zajęli się pasaniem kóz.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek agent_J  14 lipca 2010 o godz. 19:39 #
Gravatar

Skoro płacę za pasmo to chcę korzystać w 100% bez przerwy.

zwiń wątek gotar  14 lipca 2010 o godz. 22:57 #
Gravatar

Postaraj się zrozumieć, co napisałem. Jeśli nie pomogło – przeczytaj raz jeszcze. A jeśli wciąż nie rozumiesz, to zajrzyj do swojej umowy: masz tam wpisaną prędkość maksymalną i już nawet nie o to chodzi, że maksymalna to nie znaczy 100% bez przerwy, ale nie masz tam wpisanych ani opóźnień, ani jittera. I jak sobie odpalisz jakieś badziewie pokroju p2p na komputerze, to możesz się pożegnać z równoczesnym gadaniem przez VoIP-a czy graniem na drugim komputerze.

A z 'płaceniem za pasmo' to też niezły żart – wyobraź sobie, że płacisz za usługę około 10% wartości tego pasma – gwarantowanego.

I zanim jeszcze coś głupiego napiszesz, to na prawdę dowiedz się czegokolwiek o QoS.

zwiń wątek marcinsud  15 lipca 2010 o godz. 9:07 #
Gravatar

Zawsze można na własnym routerze poustawiać odpowiednie klasy

 
zwiń wątek gotar  15 lipca 2010 o godz. 11:26 #
Gravatar

Mając SLA (prędkość gwarantowana, opóźnienia) – może. Mając łącze abonenckie o bliżej nieokreślonej prędkości _aktualnej_ – może strzelać w jakąś wartość. Bo przecież nikt nie respektuje pól ToS/DSCP (w zasadzie te chilijskie przepisy pewnie tego zabraniają).

Pomijając tu zupełnie kwestię tego, czy router SOHO będzie w stanie odpowiednio sklasyfikować ruch, czy raczej pozostanie wydzielać sobie takie VoIP-y i gry, a całą resztę z założenia traktować jako burst.

 
zwiń wątek Budyń  15 lipca 2010 o godz. 20:16 #
Gravatar

@marcinsud

No i CO Ci to da :) ? To ustawienie na własnym routerze ? :)

 
 
zwiń wątek el.pescado  15 lipca 2010 o godz. 10:34 #
Gravatar

To kup łącze o gwarantowanej przepustowości – kilka razy droższe od "normalnego".

 
 
zwiń wątek back-to-root.blogspo  14 lipca 2010 o godz. 19:40 #
Gravatar

To dziś na zwykłym łączu abonenckim dostajesz do publicznej sieci IP coś więcej niż jedno wielkie g^Hbest effort? ;)

zwiń wątek gotar  14 lipca 2010 o godz. 23:05 #
Gravatar

Zależy od dostawcy. Jedni mają proste limitery pasma, które tną tam gdzie masz max, inni wielokolejkowe (klasyfikacja L7 w obrębie wykupionego pasma). Oczywiście na to drugie pozwolić sobie mogą tylko małe i średnie firmy, bo sprzęt kosztuje, a utrzymanie własnej sieci to jest koszt znacznie wyższy, niż właśnie te kupowane 'megabity' (mimo, że biznesowe kosztują 10x więcej niż takie właśnie zwykłe łącza abonenckie).

 
 
 
zwiń wątek es  15 lipca 2010 o godz. 12:24 #
Gravatar

Zastanawia mnie jak można rzeczoną ustawę nazywać dobrą, prawicową, wolnorynkową?

Absurd. Bzdura. Jest wręcz odwrotnie.

Już pierwszy akapit mówi, że ustawa "ZAKAZUJE dostawcom…". Co ma to wspólnego z wolnym rynkiem i nieingerowaniem władzy w działania przedsiębiorców?

Dowodem na to jest np. tocząca się dyskusja na temat tego, czy port 25 powinien być zablokowany, czy też nie. Tylko państwowe regulacje (nakazy/zakazy) wytwarzają tak szczegółowe problemy – które potem trzeba ujmować kolejnymi regulacjami. A nie o to tu przecież chodzi!

Zauważmy dwie rzeczy:

primo – wolna konkurencja polega na tym, że ISP konkurują na rynku pozbawionym regulacji. Jeden dostawca zapragnie zablokować port 25, drugi dostawca zapragnie zablokować strony porno, trzeci dostawca zablokuje p2p, czwarty nie zablokuje nic. Pierwszego dostawcę wybierze człowiek, który boi się spamu; drugiego ortodoksyjny katolik; trzeciego rodzina która obawia się, że syn będzie ściągał "piraty" i będą musieli za to odpowiadać… itp. itd. Jeśli mój ISP zablokuje coś, co jest mi potrzebne – wybiorę innego! Po co dyskutować o tym, czy port 25 jest potrzebny – skoro można będzie wybrać ISP który ten port blokuje, albo wybrać ISP który tego portu nie blokuje, zależnie od preferencji. Na pewno część ISP nie będzie blokować nic, szczycąc się wręcz wolnością, którą jako ISP dają swoim klientom. Wolny rynek sprawi, że ISP niedostosowani zbankrutują, a działający rozsądnie – przetrwają. Jak we wszystkim. Różnorodność napędza gospodarkę, wolność sprawia, że idiotyczne i szczegółowe problemy rozstrzygane są indywidualnie przez ludzi, a nie przez urzędnika. Reasumując: nie widzę najmniejszego powodu, dla którego Państwo miałoby nakładać ZAKAZ blokowania jakichkolwiek usług przez ISP bo ograniczy w ten sposób jedynie konkurencyjność.

secundo – wspomniana wzmianka o tym, że zakaz obejmował będzie wszystkie legalne usługi oznacza wprost, że będzie możliwe (a zapewne i wymagane kolejnymi rozporządzeniami) blokowanie usług niezgodnych z prawem. Przypomina to trochę wolny rynek w wydaniu europejskim – mamy "zasadę swobody umów" z KC, która mówi, że można zawrzeć jakąkolwiek umowę – byleby była ona zgodna z prawem – i tu wkracza tajemnicze "prawo", dla przykładu ponadtysiącstronowy traktat reformujący UE regulujący dosłownie wszystko, np. kolczyk krowy, objętość buraka i krzywiznę banana. Oczywiście, to w rękach Państwa – bo to ono stanowi prawo – leżeć będzie pełna decyzyjność w temacie tego co jest z prawem zgodne, a co nie (przeważnie złe jest to, czego nie lubi większość, a że wyborcom trzeba się przypodobać… – takie uroki ukochanej demokracji (vide Dopalacze)) a co za tym idzie tego – co może, a co nie, zostać zablokowane. Taka sprytna furtka która sprawia, że ustawa absolutnie nie będzie spełniać roli, o której wszyscy tu dyskutują i się z tego bardzo cieszą.

To nie ISP są problemem braku neutralności w Internecie, ale totalitarne zapędy rządzących. Jedynym rozwiązaniem jest wprowadzenie do konstytucji prostego zapisu – Państwo nie może ingerować w działalność dostawców internetu. I będzie po problemie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Budyń  15 lipca 2010 o godz. 20:18 #
Gravatar

@es

Pierdołę w rodzaju Internetu i każdą liber-bzdurę chciałbyś do Konstytucji wpisywać ?

zwiń wątek es  16 lipca 2010 o godz. 8:51 #
Gravatar

Źle się wyraziłem. Preferowałbym rozwiązanie w stylu pierwszej konstytucji USA – która wszystkim przedsiębiorcom gwarantowała wolność, a mieściła się na kilku stronach (w przeciwieństwie do np. konstytucji… tzn. traktatu reformującego UE, który zajmuje stron tysiąc).

 
 
zwiń wątek X  15 lipca 2010 o godz. 23:13 #
Gravatar

Nie zgadzam się. Mozesz mieć tyciu tyciusienkie państwo w sensie oficjalnego rządu, a system opresji jak za najgorszego faszymu czy komunizmu gwarantowany przez jego nieformalne zamienniki. Nieprawdą jest, że brak ingerencji państwa automatycznie wszystko wyczyści z nieprawidłowości. Gdzie jak gdzie, ale w IT to widać bardzo dobrze, bo co zatosownie to powstaje naturalny monopol lub 80-90% koncetracja rynku w jednej firmie.

desktop – windows

wyszukiwarka – google

społecznościówka – facebook

LCD – kilku producentów na krzyż

hardware do grafiki – j.w

itd.

Kto się każe pół miliarda ludzi zapisywać do fejsbuka i podawać mu na tacy listę znajomych, preferencji, gustów itp.? Sorry, tak działa wolny rynek. Choć jestem zwolennikiem wolnego rybku, to mierzi mnie ta jego najbardziej porąbana, bałwochalacza, gimnazjalna, utopijna i naiwna wizja. Bez wad, sama idealizacja.

Wcale nie ma legionu ISP, którzy będa się zabijać by dogodzić klientowi. To raz. A dwa, jesli na zebraniu globalistów jakaś zasuszona dziadyga uzna, ze czas posprzątac Internet, to bank mafii tej dzadygi wpompuje 100 mld$ do w młode prężne firmy, które zmiota z rynku tradycyjnych ISP i zaprowadzą własny porządek. Tak się robi wielką politykę i inzynierię społeczną w skali makro. Pod płaszczykiem prywatnych firm i samorzutnych procesów. Rządzi ten kto ma dostęp do kreacji pieniądza. Dlatego taki durny YT albo FB może być całymi latami nierentowny. To są inwestycje wykraczające poza zarabiający na siebie biznes. Pora przejrzeć na oczy.

zwiń wątek es  16 lipca 2010 o godz. 9:26 #
Gravatar

Pytanie brzmi – czy to, że wytworzyły się wymienione monopole – to źle? Najwyraźniej były to w swoim czasie najlepsze produkty – więc zwojowały rynek. I tyle. Przypominam – im ktoś jest większym monopolistą, tym większa wewnętrzna biurokracja zjadająca tegoż monopolistę, a co za tym idzie – coraz gorsza jakość usług i powolny upadek. To naturalny cykl. Jeśli Microsoft nie upada to znaczy, że oferuje produkty na wystarczająco wysokim jeszcze poziomie (tylko proszę tu nie rozpoczynać prześmiewczych komentarzy co sądzicie o windowsie bo nie o tym temat…). I tyle.

Kilku monopolistów w historii jednak upadało, czyż nie?

Tak czy siak, wbrew temu co możnaby sądzić po twoim komentarzu: różnorodność jest – macie Linuksa, macie Onet.pl, macie naszą klasę…

Co do "legionów ISP zabijających się by dogodzić klientowi" – przykładowo, operatorzy komórkowi których nie jest jednak tak wiele – niemal zabijają się, żeby dogodzić klientowi. Sam spójrz jak rysowały się ceny rozmów tel. na przestrzeni lat. Co więcej, furorę robi świeżynka na rynku, Play, udowadniając, że skostniały monopol/oligopol da się przełamać.

"Rządzi ten kto ma dostęp do kreacji pieniądza" – tu się zgodzę. Z tym, że obecności instytucji kreujących pieniądze też nie popieram (FED jest największym bólem amerykańskiej gospodarki od 80 lat!). Powiem wprost – przez wieki gospodarka amerykańska rozwinęła się z bandy uciekinierów z Anglii koczujących po lasach w największą gospodarkę świata – właśnie dzięki braku jakichkolwiek regulacji i wpływu rządu na kreację pieniądza, przedsiębiorczość, itp.

zwiń wątek gotar  16 lipca 2010 o godz. 12:53 #
Gravatar

@es:

1. monopole nie powstają przez najlepszy produkt, a wyniszczenie lepszych produktów (w skali makro np. wrogie przejęcia, w skali mikro np. nasłanie paru łysych na knajpy w okolicy). Wolny rynek działałby tak, jak przewidują ideowcy, gdyby każdy produkt mógł zarabiać wyłącznie sam na siebie, co oznaczałoby brak promocji wiązanych (Internet+TV+telefon), brak dotowania jednego produktu z drugiego (reklamy googla finansujące YT) itp. Czyli de facto tworzenia osobnego przedsiębiorstwa dla każdego produktu czy usługi. Czyli – ustawową funkcję regulatora rozdzielającego firmy (vide przypadek TPSA-klilenci i TPSA-infrastruktura), lecz działającego na każdym rynku i w dużo większej skali (na codzień).

2. jakiś monopolista upadł inaczej, niż przez jeszcze większego?

3. gdzie ci operatorzy komórkowi obniżają ceny roamingu? A może jeszcze nie słyszałeś o zmowach cenowych? I zapewne nie wiesz, że Play jest konkurencyjny wyłącznie dlatego, że jako młodziak ma promocję na MTR (czyli za ich niższe ceny płaci w zasadzie każdy, kto ODBIERA połączenie z ich sieci)?

Gospodarka USA rozwinęła się dlatego, że ich US Army walczyła poza granicami własnego kraju, bo lokalnie nie miała z kim. A my tutaj mieliśmy jedną rozpierduchę za drugą, do dziś to spłacamy.

 
 
 
zwiń wątek oO  16 lipca 2010 o godz. 0:00 #
Gravatar

@es

Konwencja Genewska ZAKAZUJE ludobójstwa.

A to zbrodniczy lewicowo-komunistyczny akt prawny nastawiony na odbieranie ludziom wolności!

Wolność ponad wszytko! Chcemy wolności do zabijania innych, kto ma prawo nam zabronić?! (tak to mniej więcej widzą skretyniali liberaliści)

zwiń wątek es  16 lipca 2010 o godz. 8:56 #
Gravatar

Moja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. W kontekście takiej definicji wolności twoje wypociny to brednie.

A tak poza tym to z Panem skretyniałym zamordystą nie zamierzam więcej dyskutować.

zwiń wątek Reddie  17 lipca 2010 o godz. 15:35 #
Gravatar

Poczytaj Hobhouse'a.

Wolność oznacza także wolność od biedy.

 
 
 
 
zwiń wątek AJ  15 lipca 2010 o godz. 15:42 #
Gravatar

@es: Rynek ISP to nie jest targ owocowo-warzywny, gdzie kilkudziesięciu sprzedawców oferuje (niemalże) identyczny towar. Providerów jest zawsze ograniczona liczba. Masz na przykład w miejscu gdzie mieszkasz do wyboru 2 lokalne kablówki, providera ogólnokrajowego, i internet bezprzewodowy. Jeżeli chcesz mieć internet, musisz zaakceptować którąś z ofert, nawet jeśli żadna ci do końca nie odpowiada. Całkowita deregulacja rynku ISP bynajmniej nie jest panaceum na taką sytuację, i nie spowoduje że rynek ten zacznie przypominać bazar. Po prostu bariery wejścia na ten rynek – również czysto ekonomiczne (koszty!) – będą istniały zawsze.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek es  16 lipca 2010 o godz. 9:09 #
Gravatar

Gdyby nie to, że TPSA miało latami Państwowo ustanowiony monopol na usługi telekomunikacyjne, na pewno miałbyś znacznie więcej dostawców. U mnie w Szczecinie kilku lokalnych, prywatnych dostawców działa już od kilku lat.

"Jeżeli chcesz mieć internet, musisz zaakceptować którąś z ofert, nawet jeśli żadna ci do końca nie odpowiada." – a jak masz oferty z góry uregulowane, to wtedy wszystkie będą ci odpowiadać? Właśnie o to chodzi, że mając różnorodność – masz wybór!

Co do barier czysto ekonomicznych – pretensje do ludzi którzy wymyślili ten absurdalny system podatkowy promujący biurokrację a nie przedsiębiorczość.

 
 
zwiń wątek krzabr  15 lipca 2010 o godz. 19:18 #
Gravatar

Możecie skończyć te debilne spory ideologiczno-polityczne bo mi się już tym żygać chce w dodatku zaśmiecacie tymi bredniami kolejny ciekawy topik .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Reddie  15 lipca 2010 o godz. 20:46 #
Gravatar

Nie podoba się – nie wchodź, nie czytaj.

zwiń wątek krzabr  15 lipca 2010 o godz. 21:24 #
Gravatar

Nie , bo zaśmiecacie ciekawe topiki gównianianymi nic nie wnoszącymi dysputami nad wyższością Leseferyzmu nad Etatyzmem czy Pingwina nad Oknami i Jabłkami . Imo chętnie bym widział jej zastosowanie w praktyce czy raporty nowości (luk) w systemach . A niżeli to co jest nad moją wypowiedzią .

zwiń wątek krzabr  15 lipca 2010 o godz. 21:25 #
Gravatar

I nie ma opcji Nie – czytaj , bo posty są ciekawe tylko komentarze , wszystko psują .

 
zwiń wątek Reddie  15 lipca 2010 o godz. 21:37 #
Gravatar

Komentarze znajdują się pod tekstem, więc jeśli nie chcesz ich czytać wystarczy zakończyć lekturę strony na przeczytaniu samego tekstu.

 
zwiń wątek krzabr  15 lipca 2010 o godz. 22:15 #
Gravatar

Kija prawda , najciekawsze kwestie się często pojawiają jak ktoś coś ciekawego podlinkuje w dyskusji .

 
zwiń wątek Reddie  15 lipca 2010 o godz. 22:16 #
Gravatar

Aha – czyli chciałbyś, żeby komentarze były o tym co CIEBIE interesuje? To sorry, ale chyba musisz pisać je sobie sam ;)

 
zwiń wątek X  15 lipca 2010 o godz. 23:20 #
Gravatar

Zgadzam się, że te dyskusje polityczne nad wyższością jednego ideolo nad innym ideolo troszkę jałowe są. Ale…Ten portal jest niespecjalnie ruchawy. 1 nowy news na dzień, z reguły mało techniczny. Naprawdę wchodzisz tu z myślą o klimatach PR0? :D . Daj się chłopakom wyszumieć.

 
zwiń wątek es  16 lipca 2010 o godz. 9:28 #
Gravatar

Z tego co widzę komentarze na portalu są w strukturze drzewiastej. Możesz bez problemu przewinąć cały wątek i przejść do kolejnego, który być może spełni twoje wymagania co do tematyki.

 
 
 
zwiń wątek X  15 lipca 2010 o godz. 23:16 #
Gravatar

Po polsku pisze się. Temat. TEMAT! Topik – tak sobie możesz nazwać psa, pod warunkiem, ze nie ma on więcej niż 10kg.

zwiń wątek trasz  16 lipca 2010 o godz. 10:02 #
Gravatar

Bo powyzej 10kg to juz nie topik, a tłusty top? ;-)

 
 
 
zwiń wątek witek  15 lipca 2010 o godz. 23:50 #
Gravatar

A co na to ISP? Mogą stosować kontrole przepływu i priorytyzacje ruchu? Wiecie, ruch VoIP, gry, www, p2p mają trochę różne wymagania odnośnie przepustowości, prędkości, straconych pakietów, itp.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gotar  16 lipca 2010 o godz. 12:56 #
Gravatar

@witek: kto by się tam przejmował inżynierskimi faktami, polityczna poprawność zakazuje dyskryminacji pakietów, inaczej jesteś Żydem, masonem, cyklistą, pedofilem, terrorystą, konunistą, rasistą, seksistą, podnosisz temperaturę na planecie i niszczysz warstwę ozonową.

 
 
zwiń wątek Lavera Sabeiha  16 marca 2011 o godz. 19:59 #
Gravatar

extended register you land

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Enid Altobelli  16 marca 2011 o godz. 21:52 #
Gravatar

I’d have to buy into with you one this subject. Which is not something I typically do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek what is sleep apnea  4 kwietnia 2011 o godz. 8:16 #
Gravatar

Terrific article, I have bookmarked this webpage so with any luck , I’ll see more on this subject matter in the foreseeable future!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek laptop  8 kwietnia 2011 o godz. 10:08 #
Gravatar

Thanks for making me to get new thoughts about computer systems. I also have the belief that one of the best ways to keep your laptop computer in primary condition is with a hard plastic material case, as well as shell, that will fit over the top of your computer. These types of protective gear usually are model unique since they are made to fit perfectly on the natural housing. You can buy all of them directly from the owner, or through third party places if they are available for your notebook computer, however don’t assume all laptop could have a shell on the market. Yet again, thanks for your tips.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Loida Kositzke  8 kwietnia 2011 o godz. 22:19 #
Gravatar

This page seems to get a great deal of visitors. How do you promote it? It gives a nice unique spin on things. I guess having something authentic or substantial to say is the most important thing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance guy  12 kwietnia 2011 o godz. 3:05 #
Gravatar

While I tend to side with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the insurance companies before you purchase.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rickie Goen  12 kwietnia 2011 o godz. 3:24 #
Gravatar

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I’m looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. many thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Type 1 Diabetes  12 kwietnia 2011 o godz. 4:45 #
Gravatar

Having just been searching forwell written websites for the research project I’ve been working on when I happened to stumble upon yours. Thanks for this useful content! — Type 1 Diabetes

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek College Tutoring  12 kwietnia 2011 o godz. 4:51 #
Gravatar

It is best to take part in a contest for the most effective blogs on the web. I’ll recommend this website!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek green hornet  12 kwietnia 2011 o godz. 5:21 #
Gravatar

Hey nice blog check out my site

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 kwietnia 2011 o godz. 5:44 #
Gravatar

I discover you haven’t written yet another weblog for a time?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dub Turbo Beat Maker  12 kwietnia 2011 o godz. 5:58 #
Gravatar

Great site you have here but I was curious about if you knew of any message boards that cover the same topics talked about in this article? I’d really love to be a part of community where I can get opinions from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Kudos!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clovis Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 6:19 #
Gravatar

You have many helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomosci poznan  12 kwietnia 2011 o godz. 8:22 #
Gravatar

I’m wondering now if we can talk about your sites statistics – search volume, etc, I’m trying to sites I can buy adspace through – let me know if we can talk about pricing and whatnot. Cheers mate you’re doing a great job though.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis zwarte woud  12 kwietnia 2011 o godz. 14:07 #
Gravatar

Abbie Cornish does a fine job and redeems herself in my eyes for Sucker Punch and proves to be both confident and competent as an actress.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 14:38 #
Gravatar

Very effectively written information. It is going to be worthwhile to anybody who usess it, together with myself. Keep up the great work – for sure i’ll take a look at extra posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek escape games room  12 kwietnia 2011 o godz. 14:40 #
Gravatar

Without God, democracy won’t and cannot long endure.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek קידום בגוגל  12 kwietnia 2011 o godz. 15:46 #
Gravatar

קידום דפי גלישה מקוונת עושים רק בחברת קידום אתרים מקצועית כמו חברת נט-סטייל . צרו עמנו קשר על מנת לרכוש שרות של קידום אתרים בגוגל בדרך הטובה ביותר.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 kwietnia 2011 o godz. 17:38 #
Gravatar

That is a great launch, Ill return again down the road to have a take a look at other posts that you have on your own website.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington Remodeling  12 kwietnia 2011 o godz. 18:03 #
Gravatar

This actually answered my downside, thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 19:35 #
Gravatar

Very efficiently written information. It will be worthwhile to anybody who usess it, together with myself. Sustain the great work – for positive i will take a look at extra posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Andrew Pelt  12 kwietnia 2011 o godz. 19:53 #
Gravatar

Man thats crazy that you did that can you believe it only takes that long to promote the gospel.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training  12 kwietnia 2011 o godz. 20:41 #
Gravatar

How do you fancy being your own boss, deciding upon your own working hours and meeting new men and women just about every day? Would you prefer to make superior money and have the satisfaction of assisting folks find out one thing new? It is uncomplicated to determine why a great number of men and women from each and every walk of life wish to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Donna L. Blalock  12 kwietnia 2011 o godz. 20:52 #
Gravatar

Remarkable

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 kwietnia 2011 o godz. 21:40 #
Gravatar

You ought to essentially think about working on creating this weblog into a major authority in this market. You evidently have a grasp deal with of the topics everyone seems to be trying to find on this website anyhow and you could certainly even earn a buck or two off of some advertisements. I would explore following latest topics and raising the amount of write ups you set up and I guarantee you’d start seeing some superb focused site visitors in the close to future. Only a thought, good luck in no matter you do!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek chicago blackhawks  12 kwietnia 2011 o godz. 21:41 #
Gravatar

After research a couple of of the weblog posts in your web site now, and I truly like your means of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and can be checking again soon. Pls check out my web page as well and let me know what you think.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Aquarium  13 kwietnia 2011 o godz. 0:01 #
Gravatar

I’ll publish a hyperlink for this web page on my personal weblog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 1:19 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Marcos Specht  13 kwietnia 2011 o godz. 6:04 #
Gravatar

Thanks so much for giving everyone such a brilliant chance to discover important secrets from this site. It’s always so good and also full of fun for me and my office peers to visit the blog minimum three times a week to see the new things you have got. And indeed, I am just certainly impressed with all the special pointers you serve. Selected 4 points on this page are certainly the finest I’ve had.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Air Gun Scopes  13 kwietnia 2011 o godz. 7:38 #
Gravatar

I’m just commenting to let you be aware of what a brilliant encounter our daughter encountered studying your web site. She figured out a lot of details, which include how it is like to possess a marvelous teaching heart to let men and women without hassle learn chosen very confusing topics. You actually surpassed readers’ desires. Thank you for giving these important, healthy, informative as well as easy thoughts on that topic to Evelyn.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wynajem Autobusów Sopot  13 kwietnia 2011 o godz. 11:43 #
Gravatar

Nice!! Great Ifo. Great People. Great Blog. Thank you for all the great sharing that is being done here

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 13:11 #
Gravatar

You ought to actually take into consideration engaged on creating this weblog into a serious authority in this market. You evidently have a grasp handle of the subjects everyone is trying to find on this website in any case and you could possibly actually even earn a buck or two off of some advertisements. I might explore following recent matters and elevating the quantity of write ups you place up and I assure you’d begin seeing some amazing targeted site visitors in the near future. Just a thought, good luck in no matter you do!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Autokary Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 13:38 #
Gravatar

That’s incredible!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Walton Delbalso  13 kwietnia 2011 o godz. 15:13 #
Gravatar

There are some interesting points in time in this article but I don’t know if I see all of them heart to heart. There’s some validity however I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we want extra! Added to FeedBurner as well

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 15:33 #
Gravatar

My partner and I really enjoyed studying this weblog publish, I was just itching to know do you commerce featured posts? I’m all the time looking for someone to make trades with and merely thought I would ask.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  13 kwietnia 2011 o godz. 15:34 #
Gravatar

I recently came across your personal webpage on google plus have a look at a lot of the early posts. Sustain in the wonderful get the job done. I just complementary the Rss to actually excellent Live messenger Reports Reader. Going after forward to looking through more on your part down the road!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia