Co to jest content marketing i jakie oferuje korzyści?
Artykuł sponsorowany
Od kilku lat wiele dzieje się w dziedzinie marketingu. Nie da się ukryć, że ze względu na to, że sprzedaż w bardzo dużym stopniu przeniosła się do internetu, potrzebne są nowe metody reklamowania, zachęcania do zakupu, budowania rozpoznawalności marki. Stąd też content marketing. To wszelkie działania związane ze sprzedażą, które nacechowane są indywidualnym podejściem, budowaniem pozytywnego wizerunku marki. Content marketingiem współcześnie w dużym stopniu zajmują się osoby działające w sieci, nazywane influencerami.
Co to jest content marketing?
Osoby działające w internecie, prowadzące profile w social mediach, na przykład na Instagramie, Facebooku czy tiktoku, nazywane są twórcami internetowymi. To właśnie ci twórcy są specjalistami od content marketingu. Tworzą niezwykle ciekawe i zindywidualizowane kampanie promocyjne i reklamowe dla marek, ukazując produkt czy usługę w szerszym kontekście. Pozwala to innym odbiorcom na poznanie zalet produktu lub usługi.
Content marketing w social mediach
W dużym skrócie, tworząc content, a zatem treści, które mają wspierać sprzedaż produktów, stawia się na ciekawy sposób zaprezentowania, na przykład poprzez zdjęcia i filmy. Produkt zostaje pokazany w naturalny sposób podczas użytkowania, podkreślone są wszystkie jego najważniejsze cechy. Używa się tak zwanego języka korzyści, a także samego wizerunku twórców internetowych, którzy cieszą się sympatią ze strony swoich odbiorców. Wszystko to sprawia, że reklamowane w ten sposób produkty zwyczajnie przyciągają uwagę i są częściej wybierane przez konsumentów. To ogromna siła content marketingu.
Content marketing – czy to ma sens?
Współczesne reklamy, które związane są z content marketingiem, rzadko publikowane są w klasycznych mediach, na przykład w telewizji, radiu czy czasopismach. Są natomiast szeroko wykorzystywane w mediach internetowych, właśnie na portalach społecznościowych, chociażby na Facebooku czy YouTube. W content marketingu rzadko korzysta się z wizerunku osób anonimowych. Chodzi o to, aby osobą reklamującą produkt czy usługę był ktoś, kto jest znany jakiemuś gronu odbiorców, cieszy się ich sympatią i zaufaniem. Stąd też w przypadku kampanii tego typu znacznie częściej angażuje się osoby znane z sieci, niż na przykład znanych aktorów czy piosenkarzy. A przecież do niedawna było zupełnie inaczej. Osobami, które występowały w reklamach telewizyjnych czy prasowych najczęściej byli ludzie znani z show-biznesu. Czy content marketing ma sens? Zdecydowanie. Jeśli agencja zajmująca się marketingiem trafnie dobierze influencera, a zatem osobę działającą w sieci, można liczyć na ogromny wzrost rozpoznawalności marki, duży ruch na stronie internetowej sklepu. To wszystko przekłada się natomiast na dużo większą sprzedaż produktów lub usług, a przecież o to w tym wszystkim chodzi. Dobrze zaprojektowana strategia marketingowa ma przynieść zysk. Z reguły przynosi.