Artykuł sponsorowany
Marketing jest podstawowym działaniem mającym na celu zarówno wypromowanie produktu, zwiększenie jego sprzedaży, jak i zakorzenienie w umysłach konsumentów. Poznajmy jedną z form, którą obecnie bardzo często wykorzystują agencje i domy mediowe.
Jest to trade marketing. Co kryje się pod tym tajemniczym pojęciem? Przede wszystkim szereg skutecznych działań marketingowych mających za zadanie zwiększyć sprzedaż oraz ekspozycję produktu w dystrybucji. Podejmowane działania mają także na celu nawiązywanie relacji partnerskich między wszystkimi podmiotami zajmującymi się dystrybucją i promocją produktów.
Trade marketing – osobna gałęź marketingu
Należy podkreślić, że trade marketing jest obecnie osobną gałęzią marketingu, z której korzysta wiele domów mediów, m.in. Codemedia. Ta forma marketingu stanowi naturalne wsparcie dla sprzedaży i promowania produktów w zakresie współpracy partnerskiej. Pozwala na wzajemny rozwój producentów oraz kanałów sprzedaży, z jakich korzystają.
Profesjonalne promowanie produktu
Istotne jest, aby trade marketingiem zajmowali się jedynie specjaliści. Tylko wtedy osiągnięcie właściwych rezultatów będzie możliwe. Każda osoba, która chce w taki sposób promować produkty, musi przejść szereg szkoleń pozwalających na zdobycie wiedzy. Jest to niezbędne, aby zrozumieć narzędzia obowiązujące w tej formie marketingu. Dopiero wtedy ich wdrażanie będzie możliwe i bardzo skuteczne.
Zakres trade marketingu
Umiejętne wdrażanie zasad trade marketingu jest sztuką, której można się nauczyć. Potrzeba jednak czasu, odpowiedniego kanały wiedzy i chęci. W obrębie tego rodzaju marketingu będzie prowadzonych bardzo dużo skutecznych działań, m.in.:
- tworzenie stabilnej sieci dystrybucji, atrakcyjnej dla producenta i dostosowanej do potrzeb specyfiki danej branży,
- zwiększenie udziału w rynku, a tym samym zwiększenie sprzedaży produktów,
- zwiększenie przewagi nad konkurencją poprzez skuteczne promowanie produktów i trafianie z nimi do szerokiej grupy odbiorców,
- budowanie relacji ze wszystkimi podmiotami działającymi w zakresie produkcji i dystrybucji produktów.