Popularny serwis Consumer Reports przeprowadził dokładne testy telefonu Apple Iphone 4 i w przeciwieństwie do poprzednich wersji, nie poleca tego modelu konsumentom, jako powód podając problemy z przerywaniem sygnału.
Consumer Reports testował nowego Iphone’a w warunkach laboratoryjnych, z wykorzystaniem trzech modeli pochodzących z różnych źródeł. Testy wykazały ponad wszelką wątpliwość, że raportowany na wielu forach i w internetowych serwisach problem istnieje i jest poważny — w przypadku niezbyt silnego sygnału sieci, złapanie telefonu w wrażliwym miejscu może spowodować przerwanie sygnału podczas rozmowy bądź korzystania z Internetu przez 3G.
Potwierdzono też, że za problem nie odpowiada sieć AT&T, lecz jest to wada konstrukcyjna telefonu Apple.
W związku z tą wadą, mimo że telefon bryluje w wielu innych kategoriach, Consumer Reports nie rekomenduje tego modelu konsumentom, sugerując pozostanie przy Iphone 3G lub zakup innego smartfona (testowane w podobny sposób Palm Pre i Motorola Droid działały prawidłowo i oba uzyskały rekomendacje). Tym, którzy już nowego Iphone’a nieszczęśliwie nabyli proponuje natomiast zaklejenie jego spodu taśmą klejącą. Nie będzie to wyglądać najlepiej, ale eliminuje problem słabego sygnału.
Co ciekawe, informacja o raporcie Consumer Reports jest na tyle nieprzyjemna dla Apple, że moderatorzy oficjalnego forum kilkukrotnie już usunęli wątki z linkiem do raportu (dostępne są one w cache’u wyszukiwarki Bing).