Linux do pewnego momentu był praktycznie ziemią niczyją jeżeli chodzi o bardziej zaawansowane gry komputerowe. Pierwszą firmą, która na poważnie przełamała się i zaczęła wykorzystywać gamingowy potencjał pingwina było Valve, które najpierw skupiło się na portowaniu swoich popularnych tytułów, potem wzięło się za tworzenie własnej konsoli z własnym systemem operacyjnym opartym na Debianie. Wygląda na to, że ruch Valve odniósł swój zamierzony skutek, ponieważ i inne firmy coraz przyjaźniej zaczynają spoglądać na Linuksa pod kątem platformy do gier.
Firma Crytek, która znana jest m.in. z gier Crysis zapowiedziała, że silnik CryENGINE doczeka się natywnego wsparcia dla Linuksa. Warto nadmienić, że ten silnik będzie wykorzystywany w przyszłych produkcjach takich jak Star Citizen, Kingdom Come: Deliverance oraz Evolve. Czy te gry będą oficjalnie wspierać Linuksa? To już zależy tylko od deweloperów. Więcej informacji o samym silniku CryENGINE oraz wsparciu dla Linuksa dowiemy się w trakcie konferencji Game Developers Conference, która będzie trwać od 17 do 21 marca obecnego roku.