Artykuł sponsorowany
Wejście marki na rynki zagraniczne zawsze wiążę się z dużym ryzykiem. W krajach Unii Europejskiej marketing internetowy jest bardzo silnie rozwijającą się branżą. Dlatego rodzi się pytanie, czy polska firma może udźwignąć pozycjonowanie stron w innych krajach?
Pozycjonowanie za granicą – po pierwsze domena
Omówmy przykład polskiej marki, która postanawia rozszerzyć działalność na inne rynki. Wiele stron internetowych korzysta z wersji językowych, na jeden domenie, z końcówką .pl znajduje się kilka wersji językowych, które zmieniają adresy strony na zasadzie: .pl/de/. Jest to dobre rozwiązanie tymczasowe bądź dla firm, które obsługują niepolskojęzycznych klientów. Wejście na inne rynki powinno jednak wiązać się z kupnem nowej domeny, która będzie miała właściwy skrót. Dlatego podejmując próby pozycjonowania stron w Niemczech, konieczne jest zakupienie domeny z preferowanym rozszerzeniem .de, dla rynku brytyjskiego co.uk. Ponadto lepiej się one sprawdzają niż ogólne rozszerzenie .eu. Utworzenie nowej strony z narodowym rozszerzeniem bądź przeniesienie wersji językowej pod nowy adres pozwala na automatyczną geolokalizację, czyli w tym przypadku na wskazanie kraju działalności.
Ponadto warto także wiedzieć, że posiadanie hostingu brytyjskiego jest dodatkowym atutem, o tyle w przypadku rynku niemieckiego lokalne IP jest konieczne.
Pozycjonowanie stron w UE, a treści
Użytkownik po wejściu na daną stronę internetową oczekuje, że uzyska szereg potrzebnych mu informacji. Informacje to uzyskiwane są z treści, dlatego trzeba poświecić temu tematowi sporo uwagi. Przede wszystkim dużym błędem popełnianym przez firmy jest to, że umieszczają na stronie wtyczkę do automatycznego tłumaczenia. W ten sposób wygenerowany tekst jest nie tylko niezrozumiały, ale nie ma żadnej wartości dla użytkownika i robota Google. Pozycjonowanie stron www w UE nie różni się zasadniczo od pozycjonowania na polskim rynku, dlatego też treści są bardzo istotne. Dlatego wchodząc na obce rynki, należy solidnie podejść do tłumaczenia i zapewnić stronie unikalną treść.
Do pozycjonowania stron za granicą wartą zatrudnić polską firmę głównie dlatego, że eksperci doskonale znają mechanizmy wchodzenia na zagraniczne rynki i coś, co dla specjalisty z niemieckiej agencji jest oczywiste, może nie być oczywiste dla polskiego przedsiębiorcy. Dlatego warto współpracować z firmą, która przeprowadzi markę przez wszystkie meandry zdobywania nowych rynków w sposób możliwie jak najłatwiejszy.
Artykuł powstał we współpracy z Hot Creations – Manufaktura Marketingu Internetowego