• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Czy jest jeszcze szansa na skuteczne wykorzystanie beaconów?
Home
Technologie
Sprzęt

Czy jest jeszcze szansa na skuteczne wykorzystanie beaconów?

osnews Sprzęt, Technologie 0 comments

Podczas zeszłorocznych podsumowań roku beacony były często wymieniane jako porażka 2015 roku. Zastanawiałeś się kiedyś jakie funkcje mogłyby uratować technologie beacon? Czego tak naprawdę zabrakło, żeby kampanie tego rodzaju były skuteczne i realnie angażowały konsumentów? Digtal Virgo podaje kilka propozycji rozwiązań możliwych do wprowadzenia, które pomogą beaconom odnieść sukces.

  1. Przemyślane zbieranie danych i personalizacja komunikatów

Beacony z założenia miały automatycznie wysyłać ustalony komunikat osobom, które wejdą w pole działania konkretnego nadajnika. A co by było, gdyby nie było jednego szablonu wysyłanych informacji, ale różne powiadomienia adekwatne do sytuacji i osoby?

Komunikaty powinny być różnicowane na jakieś podstawie – najlepiej w oparciu o wiarygodne dane. Wiele podstawowych informacji o klientach możemy bez problemu pozyskać wykorzystując technologię beaconów. Dane zbierane w ten sposób, z założenia ograniczają się do aktywności klienta w polu działania nadajników, w związku z tym nie są danymi drażliwymi. Tak zdobyte informacje dotyczą tego, jak często ktoś odwiedza nasz sklep, przy jakich półkach najczęściej się pojawia i jak długo przy nich przebywa. Dzięki temu możemy pozyskać niezwykle ważną informację – co interesuje naszego klienta. Zdobycie takiej wiadomości w inny sposób jest w zasadzie niemożliwe, ponieważ większość badań deklaratywnych może być przekłamanych. Tak dokładne dane mogą być zdobyte tylko poprzez długotrwałą obserwację, co w zasadzie ogranicza się do badań realizowanych z wykorzystaniem nowych technologii.

Zdobyte informacje pomogą lepiej zaangażować klientów i jeszcze lepiej odpowiadać na ich indywidualne potrzeby.

foto3

Nasza klientka najczęściej przebywa przy szafach dla młodych matek? Przy kolejnej wizycie, po przysłowiowe waciki, możemy jej przypomnieć o nowościach dla noworodków. Nasz klient regularnie odwiedza dział ogrodniczy? Podczas następnej wizyty po np. żarówkę, możemy poinformować go o promocji na meble ogrodowe.

Wiadomość dobrze spersonalizowana na pewno zachęci klienta do odwiedzin we wskazanych obszarach sklepu, ponieważ będzie odpowiadać na zapotrzebowanie konsumenta.

Jak dodatkowo można wykorzystać beacony? Do łatwej nawigacji, a w zasadzie do pokazania, że proponowany przez nas produkt jest na wyciągnięcie ręki. Dwa regały dalej, na półce obok albo z konkretnym wskazaniem miejsca (z dokładnością do parunastu centymetrów).

  1. Jasne zarządzanie kampanią

Jak już ustaliliśmy, dzięki beaconom możliwe jest zbieranie niektórych danych dotyczących klientów. Mimo że sytuacja daje duże możliwości, to łączy się również z pewnymi utrudnieniami – trzeba tymi danymi zarządzać. Do tej pory przy wysyłce standardowych komunikatów nie były potrzebne rozbudowane systemy zarządzające. Duża liczba danych determinuje zmiany w tej dziedzinie, m.in. powstanie rozbudowanych platform. Co taka platforma powinna umożliwiać?

Przede wszystkim definiowanie kampanii (czas trwania, format, targetowanie, geotargetowanie, capping, akceptację i uruchomienie kampanii), oprócz tego ścisłe zarządzanie (czyli możliwość testów oraz optymalizacji kampanii, wprowadzenie zmiany formatu i treści) oraz na koniec analizę wskaźników kampanii (określenie ilości wyświetleń, ilości kliknięć z podziałem na format, region etc.). Dopiero korzystając z tego typu rozwiązań, możemy w pełni wykorzystać potencjał płynący z pozyskanych danych.

  1. Adaptowanie aplikacji już istniejących

Widoczną wadą beaconów była bariera wejścia, która dotyczyła zarówno przedsiębiorców, jak i klientów. Przedsiębiorcy musieli posiadać swoją aplikację, specjalnie napisaną pod technologię beacon. Z tego powodu wiele mniejszych firm, nie mogło sobie pozwolić na wykorzystanie tego rozwiązania. Dodatkowym czynnikiem zniechęcających niektórych do beaconów, była bariera wejścia u klienta. Pozostawiając kwestie techniczne związane z bluetoothem, warto pamiętać, że klient musiał mieć zainstalowaną i włączoną odpowiednią aplikację. Ciężko jest przekonać klienta od pobrania aplikacji sklepu, a jeszcze ciężej zachęcić go, do jej trzymania na telefonie. Ograniczona pamięć i duża mobilność (zakupy w różnych lokalizacjach) wcale nie zachęcają klientów do instalowania, a następnie regularnego korzystania z aplikacji, które nie są niezbędne.

Co można zrobić z problemem bariery wejścia? Najlepszym rozwiązaniem, byłoby adaptowanie już istniejących aplikacji do technologii beacon. Coś takiego można byłoby uzyskać, przez specjalny kod, który można dodać do aplikacji w każdym momencie. Rozwiązanie jest o tyle ciekawe, że umożliwia wstawienie kodu także do aplikacji innych, niż zakupowe, o ile takie posiadamy. Na pewno pozbywamy się problemu posiadania nowej aplikacji, a w ramach możliwości, możemy skorzystać z innych aplikacji.

  1. Róże formaty przesyłanych komunikatów.

Ostatnią, ważną kwestią jest atrakcyjność komunikatów, które dostaje klient. Do tej pory najczęściej spotykanym formatem były notyfikacje. Jednak możliwości jest więcej. Oprócz notyfikacji (reklam tekstowo-graficznych wyświetlanych w pasku powiadomień), możliwa jest także reklama pełnoekranowa (interstitial AD) oraz forma łączącą notyfikacje/interstitiale z funkcją umożliwiającą interakcję (po kliknięciu w reklamę), czyli tzw. interactive AD. Czasami dobrze zaskoczyć klienta niespotykaną kreacją, adekwatną do sytuacji. Szczególnie, jeżeli w najbliższej okolicy naszych nadajników, znajduje się dużo innych beaconów, przez co klienci wśród wielu klasycznych notyfikacji nie zauważą naszego komunikatu.

 

Jak widać, rozwiązania oparte na beaconach, które mogliśmy spotkać do tej pory, mimo potencjału, miały pewne braki. Digital Virgo oferuje od niedawna nową usługę Targeds, która wprowadza wspomniane udogodnienia. Zarówno Application Server Targeds (aplikację zbierającą dane), Panel TargeDS (platformę do zarządzania kampaniami), jak i Targeds Development Kit (kod dodawany do aplikacji – nowych i już istniejących). Przed beaconami jeszcze wiele wyzwań, w tym najważniejsze obronić swoją pozycję. Są jednak sposoby, które mogą w tym pomóc.

  • Tags
  • beacons
  • reklama
  • Targetowanie-behawioralne
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Video w marketingu internetowym
Poprzedni wpis Boty psuja rynek reklamy internetowej

Warto przeczytać

Pozwól się zauważyć - jak wyróżnić swoją markę dzięki grafice reklamowej? Technologie
9 kwietnia 2022

Pozwól się zauważyć - jak wyróżnić swoją markę dzięki grafice reklamowej?

Kampanie Google Ads - czym są? Jakie mają zalety? Technologie
29 marca 2022

Kampanie Google Ads - czym są? Jakie mają zalety?

Allegro Ads, czyli jak skutecznie wspierać sprzedaż na Allegro Technologie
16 stycznia 2022

Allegro Ads, czyli jak skutecznie wspierać sprzedaż na Allegro

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.