Artykuł sponsorowany
Mimo intensywnego rozwoju nowych technologii to właśnie rozmowa telefoniczna wciąż jest najchętniej wybieraną formą kontaktu klientów z firmą. Pozwala szybko i w sposób wyczerpujący zasięgnąć potrzebnych informacji. Ta forma kontaktu ma również bardzo duże znaczenie w procesach sprzedażowych. Dlaczego tak się dzieje i dlaczego warto wdrożyć telefoniczny kanał sprzedaży w firmie?
Sprzedaż przez telefon – co warto o niej wiedzieć?
Sprzedaż przez telefon powszechnie uważa się za trudną, ponieważ ludzie nie lubią zwykle, gdy przeszkadza im się telefonami. Tymczasem profesjonalny telemarketing polega na dzwonieniu tylko do osób, które wyraziły na to zgodę i istnieje duża szansa, że będą zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Biura call center tworzą najpierw (często ze współpracy ze swoim klientem) dopasowane bazy danych, które są podstawą do realizacji strategii telemarketingowej.
Słowo strategia jest tutaj kluczowe, ponieważ profesjonalne działania telesprzedażowe opierają się o przemyślany plan, określony zestaw komunikatów i wyselekcjonowaną bazę kontaktów. Znany wielu przykład masowych telefonów (wykonywanych często przez automaty) z propozycją np. założenia fotowoltaiki są antyprzykładem profesjonalnego telemarketingu.
Jak wygląda obsługa telefoniczna w call center (contact center)?
Dobre biuro call center (współcześnie – względu na szeroki zakres oferty – częściej spotkamy się z pojęciem contact center) zatrudnia profesjonalnych konsultantów. Rozumiemy przez to osoby przeszkolone z oferty firmy, którą reprezentują, ale także z technik sprzedaży i wywierania wpływu, czy radzenia sobie z różnymi sytuacjami, związanymi np. z agresywnym klientem. Tacy pracownicy przechodzą kursy skutecznej komunikacji, radzenia sobie ze stresem i technicznej obsługi (np. szybkiego wprowadzania danych w trakcie rozmowy). Wszystko to sprawia, że rozmowa jest przeprowadzana sprawnie, szybko i merytorycznie – dzięki temu klient otrzymuje niezbędne informacje, a sama rozmowa nie trwa dłużej, niż by sobie tego życzył. Merytoryczny i przeprowadzony w odpowiedniej atmosferze kontakt przekłada się następnie na wzrost sprzedaży. Mamy tu do czynienia z klasyczną sytuacją win-win (która dotyczy firmy i jej klientów jednocześnie).
Jak wybrać dobrą usługę telemarketingową?
Jak wspomnieliśmy, kluczowy jest wybór firmy, która prowadzi przemyślane strategie telemarketingowe, a nie po prostu masowe telefony do przypadkowych osób, bez wcześniejszego przygotowania. Warto dodać, że nieprofesjonalny kontakt często przynosi więcej szkody niż pożytku – klienci zwyczajnie zniechęcają się do marki.
Profesjonalnym contact center jest firma Polcall z siedzibą w Częstochowie (które jednocześnie współpracuje z klientami z całej Polski).
Polcall Call Center oferuje projektowanie i wdrażanie profesjonalnych, dopasowanych do potrzeb przedsiębiorstwa strategii telemarketingowych, w tym tych ukierunkowanych na sprzedaż. Oprócz tradycyjnej infolinii sprzedażowej, marce możesz zlecić pozyskiwanie leadów, a nawet umawianie gotowych spotkań handlowych.
Biuro contact center to także wiele innych usług, często zintegrowanych w ramach strategii omnichannel. Dane o klientach pochodzące z różnych kanałów (np. infolinii, czatu na stronie, działu reklamacji) są zebrane w jednym miejscu, do którego dostęp mają wszyscy konsultanci obsługujący danego klienta. W ten sposób osoba kontaktująca się z firmą nie musi tłumaczyć kilkukrotnie swojej sprawy od początku. Wszystko to jest możliwe dzięki nowoczesnym narzędziom do automatyzacji kontaktu, zarządzaniem informacją i aktualizacją danych w czasie rzeczywistym – w różnych kanałach.