W ciągu ostatnich kilku lat telefonia VoIP znacząco nabrała na popularności. Nic dziwnego – szereg zalet, jakie wynikają z jej użytkowania w połączeniu z prostotą konfiguracji usługi i szeregiem funkcji dodatkowych tworzą z tej technologii nowoczesny system telekomunikacyjny dla przedsiębiorstw i call&contact center.
Czym jest telefonia VoIP?
VoIP (ang. „Voice over Internet Protocol”), czyli dosłownie ’głos przez protokół internetowy’ to technologia przesyłania głosu za pomocą protokołu IP.
Aby w pełni komfortowo wykonywać połączenia z klientami, potrzebny jest jedynie telefon stacjonarny SIP (lub bramka VoIP i zwykły telefon analogowy) oraz dostęp do Internetu. Można też dzwonić z komputera. Komputer można też wykorzystać jedynie do skonfigurowania telefonu IP lub bramki VoIP przez przeglądarkę internetową i korzystania z ich dodatkowych opcji i funkcjonalności.
Zasadniczymi zaletami telefonii VoIP są przede wszystkim bardzo niskie ceny rozmów w porównaniu z tymi oferowanymi przez operatorów analogowej telekomunikacji stacjonarnej, darmowa komunikacja wewnętrzna, a także bezkonkurencyjne stawki na połączenia międzynarodowe.
Dlaczego warto wybrać telefonię VoIP?
- doskonała jakość rozmów – połączenia VoIP mają najwyższą jakość dźwięku;
- brak kosztów związanych z utrzymaniem dodatkowej infrastruktury – tylko dla telefonii. Telefonia VoIP działa całkowicie na istniejącej infrastrukturze sieciowej;
- tanie rozmowy zagraniczne;
- skalowalność – łatwość przyłączania nowych użytkowników do sieci;
- łatwy i czytelny interfejs – prosta konfiguracja ustawień z poziomu panelu;
- kompatybilność poszczególnych usług.
Z myślą o właścicielach centrali telefonicznych IP-PBX, działających w technologii VoIP marka Datera przygotowała usługę SIP Trunk BIZ. SIP Trunk („Session Initiation Protocol”) to nic innego jak usługa połączeń głosowych telefonii VoIP dla firm. Jej zadaniem jest realizacja połączeń pomiędzy centralami telefonicznymi za pośrednictwem Internetu. Dzięki wykorzystaniu technologii VoIP, SIP Trunk jest ekonomicznym rozwiązaniem, zapewniającym niskie koszty utrzymania i personalizowane stawki połączeń. Do dyspozycji użytkowników pozostaje pula numerów lokalnych.
Na jakie funkcje można liczyć, korzystając z telefonii VoIP?
- interaktywne menu IVR (ang. Interactive Voice Response);
- telekonferencje – nawet do 50 osób;
- kolejkowanie połączeń – ułatwia obsługę dużego ruchu;
- wirtualny faks;
- usługa „Nagraj wiadomość” – nowoczesna poczta głosowa, która umożliwia przekierowanie wiadomości głosowych na firmową skrzynkę e-mailową;
- styki API/CTI – umożliwiają integrację z CRM i innymi systemami.
Specjalistyczną pomoc w konfiguracji telefonii VoIP i aktywacji usług dodatkowych można uzyskać dzięki informacjom zawartym na stronie internetowej https://www.datera.pl/.