Wczoraj rozpoczęły się prywatne betatesty najnowszego produktu mogącego pomóc odzyskać Diggowi dawną pozycję. Od teraz newsy dostarczane przez użytkowników serwisu są grupowane tematycznie, a ich miejsce na liście zależne jest również od obecności danej informacji w portalach społecznościowych.
Dodatkowym czynnikiem wpływającym na przydatność Newsrooms jest aktywność użytkowników. Każdy temat posiada swoich liderów, którzy otrzymują rangi Ace lub Trendsetter w zależności od tego ile dodanych przez nich informacji znalazło się na stronie głównej danego tematu. Pozwala to na zwiększenie wagi ich głosu w dyskusjach oraz łatwiejsze dotarcie do najważniejszych informacji.
Po wprowadzeniu Newsrooms Digg wciąż miewa kłopoty ze stabilnością działania, jednak już teraz znacznie wpływają one na wygodę użytkowania i wartość serwisu dla użytkowników zainteresowanych najświeższymi informacjami jedynie z wybranych dziedzin. Nieznana jest jeszcze data udostępnienia nowego produktu szerokiej publiczności.