Artykuł sponsorowany
Z pewnością docierają do Ciebie informację o tym, że prowadzenie facebooka czy instagrama staje się coraz ważniejsze. Firmy kładą na tą formę komunikacji coraz większy nacisk, a odpowiednio dobrana komunikacja stała się już niezbędnym elementem każdej organizacji. To w zupełności prawda. By osiągnąć sukces i rozwinąć biznes, musisz tam być. Wielu z was może się wydawać, że prowadzenie mediów społecznościowych nie jest wyzwaniem i może stanowić jedynie przedłużenie ręki, a informacje publikowane tam to kolejny newsroom, do którego wklejamy aktualności. Jednak idąc tym tokiem myślenia, nigdy nie wykorzystasz potencjału social mediów, nigdy się do nich nie przekonasz i nigdy nie osiągniesz u ich boku swojego sukcesu. Dlaczego jedna osoba nie wystarczy by zbudować zaangażowanie i efektywnie wykorzystać siłę social media, dowiesz się z poniższego artykułu.
Przestań myśleć, że social media to dodatek!
Komunikacja w social media to jeden z najważniejszych filarów, na którym buduje się marketing swojej firmy. Dotyczy to zarówno rynku B2B jak i B2C. Nie da się ukryć, że budowanie relacji z odbiorcami odbywa się obecnie głównie poprzez media społecznościowe. Droga pomiędzy przedsiębiorcą, a klientem do nawiązania wspólnego dialogu nigdy nie była krótsza. Licząc na profesjonalny kontakt z potencjalnymi klientami nie warto zlecać prowadzenia Facebooka czy Instagrama osobie, która nie jest specjalistą w swojej dziedzinie. Sukces budowany latami może zepsuć jeden kryzys wizerunkowy. Czy grafik, handlowiec lub programista to na pewno odpowiednie osoby do podejmowania decyzji w tym zakresie? Czy na pewno chciałbyś aby od ich wniosków zależał głos Twojej marki? Z pewnością nie, dlatego pozwól by Twoją komunikacją zajęli się specjaliści, którzy na co dzień obsługują dziesiątki profili społecznościowych i w każdej godzinie podejmują w tym zakresie wiele skomplikowanych, a często odważnych decyzji. W oparciu o takie doświadczenia, Twój marketing internetowy może zacząć podążać w odpowiednim kierunku.
Co jest najważniejsze we współpracy z agencją social media?
Przede wszystkim, liczy się indywidualne podejście do każdej firmy, jej otoczenia i zamierzonych celów. Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jedna osoba jest w stanie zastąpić wyspecjalizowaną agencję social media, zastanówmy się najpierw, co właściwie należy do jej zadań:
- tworzenie strategii komunikacji social media (sprawdź, jak wygląda komunikacja centrum handlowego w social media),
- bieżące badanie rynku i konkurencji,
- przygotowywanie harmonogramów postów,
- angażowanie użytkowników i tworzenie społeczności wokół marki,
- codzienne moderowanie Facebooka, Instagrama i innych platform społecznościowych,
- dynamiczne reagowanie na sytuacje kryzysowe,
- projektowanie graficzne,
- copywriting oraz content marketing,
- zarządzanie budżetami reklamowymi,
- planowanie i zakup mediów,
- tworzenie i obsługa płatnych kampanii w social media,
- analiza, raportowanie i wyciąganie wniosków…
…a to wciąż tylko ułamek kompetencji, jakie wnosi do Twojej komunikacji, współpraca
z profesjonalną agencją social media! Mnogość wiedzy i umiejętności, a także liczba zadań, która jest potrzebna do efektywnego działania w social media nie pozostawia złudzeń – teg nie może zrobić (dobrze) jedna osoba!
Co wniesie do Twojej firmy współpraca z agencją social media?
Badania wykazują, że ponad połowa wszystkich ludzi na świecie korzysta z mediów społecznościowych. Stanowią one źródło informacji, a co najważniejsze dla przedsiębiorców – rekomendacji, którymi kieruje się większość osób przed podjęciem decyzji zakupowej. Podejmując współpracę z agencją social media, twoja firma przede wszystkim zyska nieoceniony dostęp do zespołu pełnego aktualnej wiedzy. Od tego momentu pod telefonem, będziesz miał ludzi, którzy śmiało podpowiedzą Ci jakie podjąć kroki, z jakich rozwiązań skorzystać, które z nich przyniosą jakie efekty. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się pomyśleć „gdybym tylko wiedział/a to kilka lat temu to teraz byłbym/abym o krok dalej”. Dlatego tak ważne jest, by przekazać prowadzenie kanałów social media agencji marketingowej, nie zwlekać z tą decyzją i nie tracić czasu, który jest najcenniejszą i nie odnawialną walutą w naszych portfelach.
Pierwsza fala trwającej pandemii potwierdziła siłę internetu. Według Raportu IAB Polska, jest on jedynym medium, które nie odnotowało spadków w budżetach marketingowych. Co więcej, mimo ciężkiej sytuacji wielu firm, na plus wypadły wydatki marketingowe na reklamę w mediach społecznościowych. Takich faktów nie można lekceważyć.
Podsumowując..
Do działań komunikacyjnych zaangażuj wyspecjalizowaną agencję social media, która na co dzień ma dostęp do bieżącej i zaawansowanej wiedzy w tej dziedzinie. Współpraca ze sztabem specjalistów pozwoli Ci zaoszczędzić czas, pieniądze i pozyskać lokalnych klientów dla Twojego biznesu. Tam gdzie będziesz za 2 lub 3 lata, możesz być za 2 lub 3 miesiące. Zbudujesz zaangażowanie wokół swojej marki, a także zwiększysz świadomość odbiorców na temat swojej oferty. Będziesz spał spokojnie, bo nawet będąc blisko kryzysu wizerunkowego, umiejętnie Cię z niego wyprowadzimy. Po prostu… rób biznes, a my zajmiemy się resztą!
Focus Agency to agencja marketingowa, która od lat dostarcza klientom zintegrowane rozwiązania w zakresie strategii i promocji marek oraz poszczególnych produktów, generując wzrost konwersji i sprzedaży. Wieloletnie doświadczenie w branży centrów handlowych, real estate i agriculture pozwoliło na wypracowanie rozwiązań marketingowych, które gwarantują klientom, pełne zadowolenie ze świadczonych usług oraz zwrot z inwestycji. Główne kompetencje Focus Agency to: strategia komunikacji, projektowanie i branding firm, media, brand activation, social media, PR i monitoring mediów.