Artykuł sponsorowany
Każda firma, która chce ukazać się w oczach klientów jako profesjonalna i nowoczesna, musi posiadać własną stronę internetową. Dzięki niej można poznać bliżej ofertę przedsiębiorstwa, jej misję czy też przykładowe realizacje oraz referencje. W sieci codziennie powstają setki nowych stron www, a każda z nich walczy o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Witryny z tych samych branż konkurują ze sobą nieustannie o uwagę internauty. Z tego względu tak ogromne znacznie ma pozycjonowanie strony www.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron jest długofalowym procesem, którego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania stron. Optymalne jest zajęcie przez witrynę jednej z trzech pierwszych pozycji, ponieważ wtedy istnieje największa szansa na to, by przełożyło się to na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Internauci bowiem zwykle korzystają z wyników wyszukiwania, znajdujących się wysoko w rankingu. Niezbyt często sięgają do stron, znajdujących się niżej niż na 3 pozycji, zaś jeżeli strona nie znajduje się na pierwszej stronie wyników Google, jej szanse na znalezienie przez internautę radykalnie spadają.
Pozycjonowanie to szereg działań, opartych na sprawdzonych metodach i technikach SEO (on-site). W zakres tej pracy wchodzi zarówno optymalizacja, czyli poprawa kodu czy też struktury strony, jak i tworzenie treści content marketingowych. Drugą sferą pozycjonowania są działania off-site, czyli pozyskiwanie linków do witryny. Skutki wszystkich tych prac są cały czas analizowane i modyfikowane w razie potrzeby (zmian algorytmów, intensyfikacji prac konkurencji). Najczęściej wymaga to wielomiesięcznej wytężonej pracy specjalistów. Taka cierpliwość jednakże na pewno zostanie nagrodzona dobrymi wynikami.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla Twojej firmy?
Bez pozycjonowania strony, nawet firma oferująca najlepsze towary czy usługi, nie ma szans na zaistnienie w sieci. Dlatego pozycjonowanie ma ogromne znacznie przez cały czas trwania działalności przedsiębiorstwa. Nie jest to działanie jednorazowe, ale zdecydowanie długofalowe. Zalety wysokiej pozycji w wyszukiwarce są nie do przecenienia. Przede wszystkim chodzi o duży ruch na stronie, co bezpośrednio przekłada się również na liczbę osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. To realni klienci, którzy nie tylko wejdą na witrynę, ale także na niej zostaną oraz dokonają akcji, czyli na przykład zrobią zakupy w sklepie internetowym lub zamówią usługę.
Z powyższych względów zaangażowanie do pozycjonowania własnej witryny firmy, która ma doświadczenie i kwalifikacje by to robić, ma ogromne znaczenie. Zazwyczaj dobre agencje SEO zajmujące się pozycjonowaniem oraz optymalizacją, zawierają ze swoimi klientami umowy pozwalające na wykorzystanie środków z góry (abonament), które są przeznaczane na skuteczne działania content marketingowe. Dzięki temu wzrasta znacząco ruch do strony. Czy warto decydować się na samodzielne pozycjonowanie stron? Zdecydowanie nie, jeżeli nie posiadamy w tym zakresie wiedzy.
Pozycjonowanie stron dlaczego warto – samodzielnie czy z agencją?
Nieumiejętne pozycjonowanie może bardzo szybko sprawić, że strona znacznie spadnie w wynikach wyszukiwania lub w ogóle nie będzie uwzględniona przez algorytm Google, a to ogromna strata dla firmy. Takie zaniedbania, wynikające z braku profesjonalizmu w działaniu, odbudowuje się niekiedy przez długie miesiące. Dlatego najlepiej od razu powierzyć je firmie, która cieszy się renomą, uznaniem oraz dobrymi referencjami na rynku. Najrozsądniej jest już w czasie pierwszego kontaktu poprosić o konkretne przykłady dotychczasowych działań oraz adresy pozycjonowanych stron. Dzięki temu można przekonać się o skuteczności danej agencji. Co jeszcze o niej świadczy? Między innymi jej własna pozycja w wyszukiwarce Google. Jeżeli nie jest wysoka, oznacza to, że agencja nie radzi sobie z konkurencją na tym polu. Czy będzie więc umiała skutecznie wypozycjonować stronę firmową klienta?
Pozycjonowanie dlaczego warto – najważniejsze aspekty
Pozycjonowanie strony firmowej jest tak istotne, ponieważ zapewnia:
- wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce
- większy ruch na stronie
- zysk dla przedsiębiorstwa
Działania należy powierzyć doświadczonej agencji, która potrafi robić to skutecznie i zgodnie z aktualnymi metodami oraz technikami.