Artykuł partnera
Jeśli chodzi o marketing, to obecnie sięga się nie tylko po zdjęcia, ale i wideo, a dokładniej po spoty reklamowe. Jest to sposób na ukazanie firmy w dobrym świetle, promowanie jej w Sieci oraz pokazanie jej zaplecza i kompetencji. Z całą pewnością warto zatem wykorzystać potencjał nagrań wideo dla własnych zysków. Trzeba jednak liczyć się z tym, że nie zawsze możliwe będzie nakręcenie spotu reklamowego ze względu na ograniczony budżet.
Trzeba pamiętać o tym, że nie chodzi o samo nakręcenie takiego spotu, ale także o wyemitowanie go w telewizji, co jest dosyć kosztownym przedsięwzięciem. Puszczenie reklamy w najlepszych godzinach to koszt z rzędu nie tylko kilkuset złotych, ale nawet setek tysięcy złotych. Oczywiście do dyspozycji są tańsze rozwiązania w postaci emisji spotu reklamowego w telewizji lokalnej. Pojawia się wobec tego pytanie, czy rzeczywiście nagrywanie spotów reklamowych jest opłacalne?
Produkcja spotów reklamowych – czy to ma sens?
Zaraz po Google największą wyszukiwarką na świecie jest YouTube, w przypadku którego średnio co minutę udostępnianych jest kilkaset godzin nowych materiałów filmowych. Oczywiście wiele z nich nie może pochwalić się dużą liczbą odwiedzin, ale nie zmienia to faktu, że wiele z nich ma miliony wyświetleń. Okazuje się, że większość osób preferuje obejrzenie filmu niż czytanie artykułu na firmowym blogu. Ponadto obecnie Internauci odtwarzają wideo na smartfonach, z którymi większość z nich praktycznie się nie rozstaje i ma stały dostęp do Internetu. Osoby korzystające z urządzeń mobilnych znacznie chętniej sięgają po treści multimedialne, które są łatwiejsze i przyjemniejsze w odbiorze.
Nie pozostało to niezauważone przez platformy social media, które ciągle udoskonalają swoje narzędzia do publikowania filmów i relacji video. Na treści wideo stawiają najpopularniejsze media społecznościowe typu Facebook, Instagram, Twitter czy Snapchat. Jeśli firma chce dotrzeć do wybranej grupy docelowej, musi stworzyć przekaz angażujący i wzbudzający zainteresowanie odbiorców. Niezwykle ważną kwestią jest wybór odpowiedniego kanału dotarcia, a najwięcej odbiorców jest właśnie na YouTube oraz na portalach społecznościowych. Statystyki nie kłamią, a według nich największym zainteresowaniem cieszą się właśnie materiały multimedialne. Z całą pewnością warto zatem postawić na spot reklamowy, który jest obecnie podstawa skutecznej komunikacji.
Co przemawia za nakręceniem spotu reklamowego?
Posiadanie własnego spotu reklamowego daje sporo możliwości i płynie z tego wiele korzyści:
- Film promocyjny można umieścić nie tylko na swojej witrynie, ale również na portalach społecznościowych typu Facebook YouTube czy Vimeo. W ten oto sposób można bez dodatkowych kosztów dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i to w bardzo szybkim czasie.
- Ponadto film udostępniony na YouTube jest dostępny dla Internautów przez 24h/dobę i to przez siedem dni w tygodniu. Nie jest się zatem ograniczonym do kilkudziesięciosekundowego wyświetlenia spotu w TV podczas przerwy na reklamy. Trzeba też pamiętać o tym, że coraz więcej osób rezygnuje z oglądania tradycyjnej telewizji na rzecz wszędobylskiego Internetu. Znacznie wygodniej jest obejrzeć to, co nas interesuje na ekranie swojego urządzenia mobilnego. Wystarczy ciekawie i właściwie opisać swój film, aby był on oglądany znacznie częściej.
- Spot reklamowy jest także sposobem na szybkie przekazanie informacji swoim potencjalnym klientom. Dzięki docieraniu do odbiorców dwoma kanałami – wizualizacja i dźwięk, możliwe jest szybsze przyswojenie przez nich komunikatu, a więc szybsze przekazanie im informacji o sobie.
Warto mieć na uwadze również pewien istotny fakt, a mianowicie to, że Internauci są z natury leniwi i po prostu nie mają ochoty na czytanie długich artykułów. Obszerne wpisy są w stanie wręcz zniechęcić do dalszej lektury. Film z kolei jest bardziej przystępny i wygodniejszy, gdyż wystarczy jedno kliknięcie, aby zapoznać się z informacjami. Spot reklamowy przyciąga i zwraca uwagę, a klienci wręcz oczekują wideo. Co więcej, za pomocą nagrania wideo możliwe jest nie tylko łatwiejsze pochwycenie uwagi odbiorców, ale i skuteczniejsze pokierowanie nią, aby osiągnąć zamierzony cel – sprzedaż czy nawiązanie kontaktu.
Niezaprzeczalną zaletą filmów reklamowych jest to, że za ich pomocą można zwiększyć zainteresowanie swoją witryną oraz budować zaufanie. Okazuje się, że firma inwestująca w spot reklamowy jest postrzegana jako profesjonalna, godna zaufania, oferująca fachową obsługę i wysokiej jakości produkty/usługi. Poza tym produkcja spotów reklamowych w postaci filmu promocyjnego jest znacznie trwalsza niż jakakolwiek inna forma reklamy. Za pomocą sieci społecznościowych można z kolei zwiększyć swój zasięg i dać poznać firmę ludziom z całego świata.