Google Analytics to jedn z najlepszych narzędzi do mierzenia oglądalności witryny. Teraz uzupełniono je o opcję odfiltrowywania botów, udostępniono też aplikację dla iOS-a.
Google robi co może, by dostarczyć swoim klientom jak najdokładniejszych informacji o odwiedzalności administrowanych przez nich witryn. By pogłębić analizę, firma dodała do Analytics nową opcję, która pozwoli odfiltrować aktywność robotów indeksujących przeszukujących naszą stronę. Dzięki temu ruchowi, klienci w końcu dowiedzą się, ilu tak naprawdę użytkowników korzysta z serwisu. Opcję można aktywować w Ustawieniach Widoku w panelu administratora.
Jednocześnie Google wypuściło na rynek oficjalną aplikację Analytics dla posiadaczy urządzeń z iOS-em. Choć to wczesna wersja oprogramowania, nie jest tak zaawansowana jak webowa wersja i już znalazło się kilka błędów do poprawienia, aplikacja wygląda niezwykle przejrzyście, jej obsługa jest intuicyjna, a co najważniejsze – Analytics dla iOS-a jest bezpłatny.
Korzystający z apki mogą sprawdzić, skąd generowany jest główny ruch na witrynę, co ułatwi zaplanowanie kampanii marketingowej, np. poprzez przeanalizowanie ilości wejść na stronę główną po rozesłaniu newslettera do użytkowników serwisu. Aplikacja pokaże także, w jakich godzinach czytelnicy najczęściej odwiedzają serwis, co pozwoli zaplanować godziny publikacji nowych artykułów. Dowiemy się także, z jakich krajów generowana jest największa liczba wejść.
Google Analytics w wersji mobilnej nie zastąpi pełnowymiarowej usługi, ale na pewno pomoże wielu właścicielom witryn choć w najmniejszym stopniu prześledzić przepływ odwiedzających. Tym, którzy już korzystają z narzędzia Google, da dostęp do części danych, gdy będą z dala od komputera, a nowych użytkowników może przekonać do stosowania pełnej wersji Analytics.