Kategorie:
22

Drewniany laptop od Fujitsu

Fujitsu, chcąc być postrzegane jako firma dbająca o środowisko, wyprodukowała “ekologiczny notebook”, którego obudowa zbudowana jest w większości z drewna i składników pochodzenia roślinnego.

Fujitsu FMV-BIBLIO NX95Y/D posiada następującą konfigurację:

  • matryca 1440 x 900,
  • procesor Intel Core 2 Duo,
  • chipset graficzny ATI Mobility Radeon HD 2600,
  • dwa dyski o pojemności 160 GB każdy,
  • napęd Blu-ray
  • karta Wi-Fi 802.11a/b/g/n.

Na razie nie wiadomo czy drewniany laptop trafi do sprzedaży. Zaprezentowano go jako prototyp na targach Japan Design 2008 Innovation w Mediolanie.

Więcej informacji: http://www.idg.pl/news/147403.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

81 komentarzy

zwiń wątek michuk  13 April 2008 o godz. 11:43 #
Gravatar

Przy okazji — nigdy nie rozumiałem co oznacza pojęcie "ekologiczny". Czy wycinanie drzew w celu produkcji laptopów jest bardziej ekologiczne niż wydobywanie ropy naftowej i robienie z niej plastiku?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Grze_S  13 April 2008 o godz. 12:02 #
Gravatar

No właśnie podobne odczucie mam. Czy bardziej ekologiczne nie było by użycie aluminium albo magnezu, a zamiast 2 dysków 1, a do tego np. podzespołów nie zawierających ołowiu i metali ciężkich?

zwiń wątek ArchCezar  13 April 2008 o godz. 18:37 #
Gravatar

Aby uformowac aluminum, nalezy je rozgrzac do 600 ^0 C. Osiagniecie takiej temp. wymaga spalenia sporo surowca energetycznego, który prowadzi do wytwarzania C02. :] Inna sprawa – aluminum jest duzo drozsze ;

 
 
zwiń wątek Thar  13 April 2008 o godz. 12:16 #
Gravatar

Otóż to…

Malowanie plastikowym pędzelkiem jest nieekologiczne, bo będzie się rozkładał 300 lat. Malowanie drewnianym pędzelkiem jest nieekologiczne, bo do jego produkcji ścięto drzewo.

Świat stanął na głowie ;)

zwiń wątek quest  13 April 2008 o godz. 12:21 #
Gravatar

Chodzi o to, że ten laptop tak jak ekologiczne reklamówki wielokrotnego użytku rozłoży się samoistnie po dwóch latach. Nie będzie problemu z utylizacją/recyklingiem starego sprzętu :D

 
zwiń wątek AvantaR  13 April 2008 o godz. 19:33 #
Gravatar

Obudowa moze i sie rozlozy, ale reszta komponentow juz nie za bardzo ..

 
 
zwiń wątek jellonek  13 April 2008 o godz. 12:29 #
Gravatar

drewno jest nieco szybciej odnawialne niz zloza ropy, no i przy zlomowaniu – prosciej rozkladalne niz plastik.

duzym minusem drewna jest jego niska odpornosc mechaniczna (się kruszy/łamie się).

btw. wiele osob nie obeznanych z zagadnieniami ekologii (w sumie tez mam bardzo slabe w tej mierze pojecie) – nie wie, że wycinka drzew jest jak najbardziej naturalnym elementem dbania o srodowisko (moze nie liczac masowej wycinki w amazonii, ale juz w kanadzie robia to jak nalezy, tj. z ponownym obsadzaniem).

btw. ciekaw jestem ilu z wojujacych ekologow wie, ze w polsce mamy nadwyzke drzewa, ze lepiej uzywac wiecej produktow opartych o papier, niz np. o worki plastikowe. bardzo czesto pseudo ekolodzy "wojuja" dla samego "wojowania", nie majac podstaw w wiedzy…

zwiń wątek mtf  13 April 2008 o godz. 13:47 #
Gravatar

zgadzam się z jednym ale – nadwyżka, jak to określiłeś, 'drzewa' powodowana była w dużej mierze klęskami żywiołowymi, co nie zmienia faktu, że lasów powinno być w Polsce więcej i należy o to walczyć.

zwiń wątek Igor  13 April 2008 o godz. 18:05 #
Gravatar

Ciekawi mnie co oznacza termin "nadwyżka drzew"? Z drugiej strony tłumaczenie tej nadwyżki klęskami żywiołowymi jest również bardzo oryginalne.

Zapominamy o tym, że żeby móc nazwać kogoś ekologiem, to człowiek ten musi wykazać się ukończeniem studiów w tym kierunku. Tak samo jak nie nazwiemy inżynierami ludzi, którzy protestują przeciwko postawieniu kolejnego supermarketu w okolicy "bo jest brzydki". Natomiast większość działaczy, którzy bardzo chętnie przedstawiają się jako ekolodzy, to zwykli działacze polityczni, którzy mają z tego kasę;/ Uważam, że żeby ich odróżnić, można by o nich mówić "ekologowie", tak żeby nie było wątpliwości kto jest kim;]

 
zwiń wątek medevacs  13 April 2008 o godz. 18:20 #
Gravatar

Ludzie, pomyślcie! Jak posadzi się las to nie można go zostawić samemu sobie. Leśnicy muszą dbać o to by był zdrowy. Chorych drzew w wielu przypadkach nie można leczyć tak jak ludzi – nie na wszystkie roślinne choroby pomaga spryskanie cudownymi chemikaliami. Chore drzewa się wycina, a na ich miejsce sadzi nowe. Jeżeli mamy sporo lasów – a Polska ma ich dużo jak na kraje Europy środkowej, to też mamy dużo drewna z takich prewencyjnych wycinek – coś z nim trzeba zrobić. Inna sprawa to już wspomniane klęski typu wiatrołomy itp. Ewentualne niedobory drewna jako materiału budowlanego wynikają z faktu, że nie każde drzewo nadaje się do budowy domów – za to większość można przerobić na kartony czy torby papierowe.

 
zwiń wątek much  14 April 2008 o godz. 1:25 #
Gravatar

@Igor: mówi się, ale "ekologiści". przynajmniej na pl.sci.kosmos tak mówią;)

 
zwiń wątek jellonek  14 April 2008 o godz. 8:43 #
Gravatar

@much: p.s.k jest jakims wyznacznikiem ogolnym?

@igor: z tym ukonczeniem kierunkowych studiow to sie zapedziles. informatyk to ten co ukonczyl studia informatyczne? podobnie z elektronikiem? pracuje na stanowisku "inżynier systemowy", mimo tytulu technika. znasz moze znaczenie tytulu "profesor nadzwyczajny"? hint – to tytul zawodowy, osoby zatrudnionej na stanowisku profesora, a nie bedacej profesorem mianowanym przez prezydenta (zwyczajnym).

w przypadku "ekologa", podobnie jak "biologa", jak "radiologa" – jest to tytul zarowno naukowy jak i zawodowy.

 
zwiń wątek Kozodoj  15 April 2008 o godz. 1:54 #
Gravatar

@jellonek

Oj pomieszała Ci się troszkę terminologia… Prof. nadzwyczajny jest STANOWISKIEM, a nie tytułem dla osób ze stopniem naukowym doktora habilitowanego (zwykle). Wspomniany przez Ciebie mgr ekologii jest tytułem zawodowym, ale nie naukowym.

Osobiście mnie śmieszy nieco to zagmatwane i nieprecyzyjne nazewnictwo, niemniej ekologa postrzegam przede wszystkim jako człowieka posiadającego co najmniej licencjat z ekologii…

 
zwiń wątek Kozodoj  15 April 2008 o godz. 2:15 #
Gravatar

@medevacs

To powiedz mi jak rosły lasy przez te miliony lat bez czułej opieki człowieka? Opieki wymagają monokultury powstałe tylko do użytku gospodarczego. Niedobór różnorodności flory skutkuje małą różnorodnością fauny itd. Lasy takie wymagają stałego nadzoru z powodu – nazwijmy to – celowej nierównowagi w jakiej są utrzymywane dla zwiększenia korzyści materialnych wynikających z ich eksploatacji.

Pominąłem tu wiele czynników, niemniej w naszej strefie las to jest normalna sprawa – popatrz sobie na mapy potencjalnej roślinności naturalnej. :)

 
 
zwiń wątek Kozodoj  13 April 2008 o godz. 22:17 #
Gravatar

Nie wiem jak nazywać tzw. pseudoekologów, bo to problem terminologii – obraźliwej wręcz dla niektórych naukowców. Ekolog to człowiek zajmujący się bardzo ciekawą dziedziną wiedzy, a nie maniak zajmujący się obroną sarenki przed myśliwym itp.

 
zwiń wątek mario  14 April 2008 o godz. 8:17 #
Gravatar

Produkcja papieru powoduje nieodwracalne (przynajmniej nie w krótkim czasie) zanieczyszczenie wody i tez nie jest ekologiczna, choć sam papier rozkłada się szybko.

 
 
zwiń wątek Kozodoj  13 April 2008 o godz. 22:12 #
Gravatar

Równie dobrze można produkować matematyczne, bądź socjologiczne laptopy. Niestety, pojęcie ekologia zostało sprofanowane i spłycone przez dziennikarzy-nieuków i tak zostało… Mam wielu kolegów ekologów, którzy nie wiedzą jak mówić o tym czym się zajmują, aby nie być postrzeganym jako ludzie przykuwający się do drzew, czy statków i platform wiertniczych, bądź napadający na laboratoria i wypuszczający zwierzęta laboratoryjne. :)

 
 
zwiń wątek m4dm3n  13 April 2008 o godz. 18:23 #
Gravatar

"btw. ciekaw jestem ilu z wojujacych ekologow wie, ze w polsce mamy nadwyzke drzewa"

jak to nadwzyke, za duzo drzew przypada na jednego mieszkanca czy m^2 ?

Ze swojej strony napisze, ze siedzac na wyspach brakuje mi polskich lasow, tutaj tego nie ma, nie mowiac juz o cenach rzeczy drewnianych..

-

Oczywiscie zgadzam sie, ze jesli chodzi o rozklad drewno jest bardziej ekologiczne, ale sam laptop mi sie nie podoba.

-

ps. Slowo "odrobaczanie" kompa moze nabrac zupelnie nowego znaczenia, np. gdy korniki sie w nim zadomowia ;) )

-

pozdrawiam

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ktoś  13 April 2008 o godz. 22:16 #
Gravatar

plastik i tak jest bardzo ekologiczny. Trwałe polimery będą się rozkładać przez setki lat, więc przez setki lat będą zajmować miejce i co? No właśnie nic. Tworzywa trwałe nie zanieczyszczają środowiska, bo nie rozkładając się nie wydzielają toksycznych substancji. Produkcja wielu z nich też z resztą szczególnie szkodliwa nie jest. A np. polietylen (reklamówki i butelki) można częściowo rozłożyć, a częściowo np. brutalnie spalić w wysokiej temperaturze. Paradoksalnie palenie śmieci ( o ile robi się to w odpowiednich warunkach ) jest jedną z najbardziej ekologicznych metod pozbywania się ich.

Zgadzam się, że drewno z wiatrołomów czy przecinek jest bardziej ekologiczne, niż produkcja tworzyw, ale nie wyobrażam sobie używania drewnianego laptopa. Obudowa mogłąby być mniej wytrzymała od zawartości.

BTW, "magnezowe obudowy" są zrobione z metalu, który można znaleść w drugiej grupie głównej układu okresowego pierwiastków, czy to tylko nazwa handlowa jakiegoś stopu nie mająca nic wspólnego z magnezem? przecież Mg jest dość aktywny. Można go nawet i w zimnej wodzie roztworzyć jak się trochę poczeka, a zwracam uwagę, że ręce są ciepłe, laptop się grzeje, a pot jest kwaśny.

 
zwiń wątek jellonek  14 April 2008 o godz. 8:46 #
Gravatar

jesli nadal nie rozumiesz – przeczytaj ten komentarz – w dosc przystepny sposob opisal to medevacs.

.

ps. kiedy sie w koncu ludzie naucza klikac "Odpowied na ten komentarz"? to takie trudne?

zwiń wątek ktoś  14 April 2008 o godz. 17:22 #
Gravatar

mówimy o różnych rzeczach. Nie trafiłeś z odsyłaczem.

 
 
 
zwiń wątek jupi  13 April 2008 o godz. 21:26 #
Gravatar

Już widzę jak użytkownicy odpędzają hordy korników ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abc  13 April 2008 o godz. 22:20 #
Gravatar

Już widzę użytkowników ;) Przecież to pewno będzie kosztować tyle co MacBook Pro czy ThinkPad T61 z dobrym wyposażeniem (mała seria)

 
 
zwiń wątek Ferry rozbrojony  14 April 2008 o godz. 8:41 #
Gravatar

musi byc straszne cięzki przez to drewno

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Kozodoj  14 April 2008 o godz. 9:21 #
Gravatar

To pewnie "chińska sosna, jak w Ikei". :) Więc lekkie, bo niezbyt gęste.

zwiń wątek Kosmos  15 April 2008 o godz. 8:28 #
Gravatar

policz wage tej sosny i aluminium, albo cienkiej blachy. z 10 razy wiecej!

zwiń wątek Kozodoj  16 April 2008 o godz. 21:18 #
Gravatar

To taki żart był. Jakbyś miał jakiś mebel z Ikei to byś widział z jakiego wspaniałego drewna jest zrobiony – często paznokciem można w nim żłobić dziury bez większego problemu…

 
zwiń wątek http://bagheera.myop  24 January 2009 o godz. 12:44 #
Gravatar

Racja, Niedawno składałem (zlepiałem? skręcałem?) meble z Jysk. Dwie szafki. O ile sam blat wierzchni jest dość gruby, to pozostałe elementy są raczej miękkie, nie wspominając już o spodnich częściach szuflad, które swoją strukturą raczej karton przypominają, aniżeli drewno..

 
 
 
 
zwiń wątek mimi  14 April 2008 o godz. 10:06 #
Gravatar

Troche dziwne. Kiedyś kiedyś oglądałem jakiś program o wyspach japońskich i tam jakaś dziewczyna wypowiedziała się, że bardzo jej się podobają drewniane meble ponieważ u nich wszystkie robi się z plastiku. Co prawda jest to tylko(?) "Japan Design" ale w tym kontekście podejrzewam japończyków o produkcję tego laptopa jako "szpanerski" a nie "ekologiczny". Coś jak komórki wysadzane brylantami. Drzewo pewnie nie będzie pochodziło z japonii ;)

.

A odnośnie tej ekologii w wątku (bardzo fajny zresztą) to czytałem w [no tu bedzie reklama] "Wiedza i Życie" (w dziale listy do redakcji) że wytworzenie 1L paliwa ekologicznego pochłania coś ~1.4 (1.6?) jednostki (aby wyprodukować 1(jeden) trzeba użyć 1.4), ot taka propaganda dla mas z tym ekologicznym paliwem?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek adios  14 April 2008 o godz. 12:55 #
Gravatar

Chcecie ekologiczny komputer ? Proszę bardzo, nazywa się deterministyczna maszyna Turinga i może nabyć ją każdy bez względu na dochody, ekologię, wojny i banicję na sprzęt Hi-Tech.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sheridan Khu  17 March 2011 o godz. 1:12 #
Gravatar

This site appears to get a great deal of visitors. How do you advertise it? It gives a nice individual twist on things. I guess having something authentic or substantial to talk about is the most important thing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek dubturbo  17 March 2011 o godz. 8:04 #
Gravatar

Hi there, I found your blog via Google while searching for a related topic, your site came up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tonda Fabel  17 March 2011 o godz. 17:54 #
Gravatar

It’s difficult to get experienced people on this subject matter, but you seem like you know what you’re dealing with! Thank you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek h miracle review  17 March 2011 o godz. 18:16 #
Gravatar

Howdy, I just hopped over for your website online via StumbleUpon. No longer one thing I’d usually learn, but I liked your thoughts none the less. Thanks for making something price reading.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek dubturbo review  18 March 2011 o godz. 4:59 #
 
zwiń wątek magniwork electricity generator  18 March 2011 o godz. 8:52 #
Gravatar

Nothing against the article, but I disagree with a couple of points to some extenct. I’m probably a minority though, lol. Thanks for sharing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jamal Sester  19 March 2011 o godz. 23:03 #
Gravatar

This can be the appropriate website for anybody who really wants to be made aware of that theme. You know a lot their virtually challenging to disagree together with you (not too My spouse and i basically would likely want…HaHa). You actually put a new rewrite on a matter that is been written about for years. Fantastic things, just simply good!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Backyard Farming  3 April 2011 o godz. 9:35 #
Gravatar

There are certainly a whole lot of details like that to take into consideration. That could be a great point to bring up. I provide the thoughts above as common inspiration however clearly there are questions just like the one you bring up where crucial factor shall be working in trustworthy good faith. I don?t know if greatest practices have emerged around issues like that, but I’m positive that your job is clearly recognized as a good game. Both girls and boys really feel the impression of only a second’s pleasure, for the remainder of their lives.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fullmovies.com review  6 April 2011 o godz. 7:19 #
Gravatar

Hey great stuff I agree with it but I’m sure some others wouldn’t be so quick to support these points. Well written. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fullmovies.com review  6 April 2011 o godz. 20:14 #
Gravatar

I’m definitely happy that I found your website, it had basically everything as far as the information I’ve been looking for

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fullmovies.com review  8 April 2011 o godz. 21:46 #
Gravatar

Nothing against the article, but I disagree with a couple of points to some extenct. I’m probably a minority though, lol. Thanks for sharing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Francis Barlowe  8 April 2011 o godz. 22:33 #
Gravatar

jumbo blog you’ve accept

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 April 2011 o godz. 3:02 #
Gravatar

Thanks for the tips shared in your blog. Yet another thing I would like to say is that fat loss is not exactly about going on a celebrity diet and trying to reduce as much weight as you can in a set period of time. The most effective way to shed weight is by getting it little by little and right after some basic tips which can allow you to make the most out of your attempt to slim down. You may learn and be following some tips, nevertheless reinforcing understanding never affects.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Darren Killer  12 April 2011 o godz. 3:22 #
Gravatar

Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice practices and we are looking to swap solutions with others, why not shoot me an e-mail if interested.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Riverside Fire Departments  12 April 2011 o godz. 3:42 #
Gravatar

This is definitely a excellent post. My only issue is I am experiencing an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an identical RSS issue? If somebody else is having a similar issue please let me know Gebo127@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Treatment of Type 2 Diabetes  12 April 2011 o godz. 4:05 #
Gravatar

You made some good points in this post. I’ve done a lot of searching on the topic and think almost all people will agree with your article. Thanks, Treatment of Type 2 Diabetes

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kate Porter  12 April 2011 o godz. 6:20 #
Gravatar

Wonderful post, I just bookmarked your site and I’ll definitely return in the future. -Kate Porter

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Milford Michigan Passport Offices  12 April 2011 o godz. 6:43 #
Gravatar

What a wonderful site and inspiring posts, I will add a link on my blogroll and bookmark this site. Regards! Thanks! Cheers! Milford Michigan Passport Offices

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten kaufen  12 April 2011 o godz. 7:11 #
Gravatar

What a wonderful post!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 April 2011 o godz. 9:27 #
Gravatar

Hullo, perhaps this is not on topic but anyhow, I have been browsing about your web site and it looks truly neat. impassioned about your writing. I’m building a new blog and hard put to make it appear great, and provide really good content. I have discovered a lot on your website and I look forward to more updates and will be coming back.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wii Homebrew  12 April 2011 o godz. 10:12 #
Gravatar

Getting Wii Homebrew enables you to to safely unlock your console, download lots and several Wii games, have admission to Nintendo 64 and SEGA Genesis emulators, and many other things.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 April 2011 o godz. 12:48 #
Gravatar

Remarkable rapid that report solved the problem loads. Express gratitude We on the lookout for the information….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ward Talentino  12 April 2011 o godz. 12:53 #
Gravatar

Continue your good work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Loise Esbrandt  12 April 2011 o godz. 13:58 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis zwarte woud  12 April 2011 o godz. 14:05 #
Gravatar

All in all, Limitless is like a roller-coaster ride- it is fast, fun, exciting and unique, but this roller-coaster had potential to have been better-designed and executed.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cherrie Hirschman  12 April 2011 o godz. 15:03 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 April 2011 o godz. 15:14 #
Gravatar

Definitely one of many challenges which people beginning a new on-line firm face is that of acquiring guests to their web site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 April 2011 o godz. 15:25 #
Gravatar

I noticed your main admission attractive perform I’ve added in a good Trackback to it on the subject of a good webpage :) ……

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek animalgames  12 April 2011 o godz. 15:49 #
Gravatar

If you happen gaze lengthy into an abyss, the abyss will gaze again into you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driveways manchester  12 April 2011 o godz. 16:01 #
Gravatar

I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Allyson Hosack  12 April 2011 o godz. 16:30 #
Gravatar

You have some helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 April 2011 o godz. 16:37 #
Gravatar

I will be back over a typical schedule for new topics.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek auto dealer supplies  12 April 2011 o godz. 16:54 #
Gravatar

Great blog. So many blogs like this cover subjects that can’t be found in magazines and newspapers. I don’t know how we got by 12 years ago with just print media.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek e-catalog  12 April 2011 o godz. 17:44 #
Gravatar

Thanks a lot for sharing this with all of us you really know what you’re talking about! Bookmarked. Kindly also visit my web site =). We could have a link exchange agreement between us!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Builder  12 April 2011 o godz. 18:24 #
Gravatar

Your house is valueble for me. Thanks!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mobile detail supplies  12 April 2011 o godz. 18:24 #
Gravatar

Great site here. Lots of blogs like yours cover subjects that can’t be found in magazines and newspapers. I don’t know how we got by 10 years ago with just print media.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rifle Scope Reviews  12 April 2011 o godz. 19:13 #
Gravatar

Hello! I just would like to give a huge thumbs up for the great info you have here on this post. I will be coming back to your blog for more soon.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Issac Maez  12 April 2011 o godz. 19:37 #
Gravatar

Didn’t know that the right would be that ridiculous but you know sometimes thats what happens and has to happen for you to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ernest O. Cole  12 April 2011 o godz. 20:09 #
Gravatar

Practical

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek running gels comparison  12 April 2011 o godz. 20:35 #
Gravatar

I’d should check with you here. Which isn’t one thing I normally do! I take pleasure in studying a post that may make folks think. Additionally, thanks for permitting me to remark!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training  12 April 2011 o godz. 20:50 #
Gravatar

How do you fancy becoming your own boss, choosing your personal functioning hours and meeting new folks every day? Would you like to make very good dollars and have the satisfaction of assisting people today learn about anything new? It’s quick to determine why so many persons from each and every walk of life need to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek loan modification  12 April 2011 o godz. 23:10 #
Gravatar

Annual checkups and tests including colonoscopies and PSA assays are essential, but it’s not a good suggestion to rely on tests alone to guard you from cancer.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Veneers Kosten  12 April 2011 o godz. 23:20 #
Gravatar

Site may be added to my personal RSS feed with regard to later browsing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek metabolic cooking review  13 April 2011 o godz. 0:29 #
Gravatar

Hi there, I found your blog via Google while searching for a related topic, your site came up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 April 2011 o godz. 0:42 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lin Vineyard  13 April 2011 o godz. 1:47 #
Gravatar

I much prefer a place where I could take all muscle building information from one source. Don’t get me wrong, this article is great. I’m going to link this on my site and refer it to others.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewóz Osób Sopot  13 April 2011 o godz. 10:44 #
Gravatar

It appears that you’ve put a big amount of effort into your article and I want a lot more of these on the World Wide Web these days. I sincerely got a kick out of your post. I do not have a bunch to say in reply, I only wanted to register to say remarkable work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek british silver  13 April 2011 o godz. 12:13 #
Gravatar

British Sovereigns struck in more today’s world are in high demand amongst investors in lieu of collectors.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Autobus Gdańsk  13 April 2011 o godz. 12:52 #
Gravatar

Wow! what an idea ! What a concept ! Beautiful .. Amazing

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek domain names buy  13 April 2011 o godz. 13:11 #
Gravatar

Domain registrations – web domain name registration for your site is rapid and straightforward to at Register.com. Check accessibility with our search domains tool.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sena Gusa  5 September 2011 o godz. 6:39 #
Gravatar

I think this internet site holds some really fantastic information for everyone : D.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia