Artykuł partnera
Współczesny e-commerce to dynamiczny kanał sprzedaży. Jeśli chcesz zaistnieć w sieci, musisz dostarczyć klientom aktualnych informacji w formie i kanale, w jakich ich poszukują. Jak zapanować nad ciągłymi aktualizacjami oferty, przecenami, sezonowymi wyprzedażami i promocją nowych produktów?
Partnerzy marketingowi sklepów internetowych jak sieci afiliacyjne, galerie handlowe online i porównywarki cenowe optymalizują formę prezentacji treści o produktach pod kątem potrzeb swoich użytkowników. Celem tych działań jest kierowanie ich aktywności w kierunku komfortowej decyzji o zakupie. Dla usprawnienia wymiany danych każdy partner udostępnia własne formatki plików produktowych CSV. Coraz częściej podobne pliki CSV są używane także do aktualizowania informacji w sklepach Internetowych, podczas gdy zarządzanie treścią w ofercie jest realizowane przez specjalnie opracowane do tego celu narzędzie Feedink. Liczne integracje i automatyzacja znacznie upraszczają publikacje informacji, które ułatwiają konsumentom podjęcie decyzji zakupowej. Istotną rolę w tym procesie odgrywa zwykły plik CSV.
Co to jest plik CSV?
CSV to popularny format plików służących wyłącznie do przechowywania i transferu danych. Ma postać nieskomplikowanego pliku tekstowego. Rozwinięcie skrótu CSV (comma-separated values) oznacza wprost – dane rozdzielone przecinkiem. Kolejne rekordy są zlokalizowane w poszczególnych wierszach. Pierwszy zawiera zazwyczaj oznaczenia kolumn tabeli, kolejne to wartości odpowiadające atrybutom danego produktu. Standardowe pliki CSV można tworzyć i modyfikować w arkuszu kalkulacyjnym lub w edytorze tekstu, ale byłoby to zadanie żmudne i czasochłonne, oraz obarczone dużym prawdopodobieństwem popełnienia błędu. Zwykła literówka czy nie prawidłowy separator mógłby spowodować wyświetlenie niewłaściwych informacji lub niewyświetlenie ich w ogóle. To istotne, biorąc pod uwagę, że plik CSV może mieć praktycznie nieograniczoną objętość.
Jak zarządzać różnymi plikami CSV?
Formatkę pliku CSV można edytować manualnie, stworzyć plik od podstaw za pomocą narzędzi Feedink do crawlingu danych z witryny e-sklepu lub generować wprost z narzędzia do zarządzania treścią, o ile zmapowaliśmy wcześniej informacje o produktach. Sam plik służy jedynie transferowi aktualnych danych na stronę sklepu internetowego, porównywarki cenowej, Google i innych partnerów marketingowych. Aktualizacja danych we wszystkich witrynach odbywa się poprzez przesłanie najnowszej wersji pliku. Ważne, aby dostarczony plik CSV odpowiadał unikalnym wymogom partnera. Można je tworzyć we własnym zakresie, ale znacznie bezpieczniej, szybciej i wygodniej jest, gdy pliki CSV generuje się z systemu do zarządzania treścią Feedink. Integracja uwzględniająca preferencje partnerów znacznie upraszcza proces aktualizacji plików CSV. Jednocześnie można zautomatyzować proces transferu kolejnych wersji do witryn, na których chcemy je prezentować.