Artykuł sponsorowany
Czy kiedykolwiek wysłałeś wiadomość e-mail do klientów tylko po to, aby uzyskać odpowiedź? Czy oni nawet to otworzyli? Czy otworzyli tylko po to, aby ją usunąć? Może nawet nie wiesz, dokąd prowadzą realizowane przez Ciebie kampanie?
Wszyscy codziennie otrzymujemy wiadomość e-mail, którą:
- natychmiast usuwamy,
- oznaczamy jako spam,
- ignorujemy.
Jeśli tak dzieje się z Twoimi wiadomościami e-mail, musisz określić jaki jest tego powód. Może nie skutecznie przyciągasz uwagę grupy docelowej? A może Twoje tematy nie mówią “Otwórz mnie!” lub CTA nie krzyczą “Kliknij mnie!”?
E-mail marketing – czy to w ogóle działa?
Tak długo, jak długo nie spamujesz list swoich subskrybentów, e-mail marketing jest niesamowicie potężnym narzędziem do wysyłania wiadomości bezpośrednio do Twoich aktualnych jak i potencjalnych klientów. Wzmacnia relacje z klientami i przypomina o możliwościach dotarcia do Ciebie. Porozmawiajmy więc o tym, jak możesz poprawić swoje wysiłki w zakresie marketingu e-mailowego.
Niezależnie od tego, jakie wiadomości e-mail wysyłasz, ważne jest, abyś zastanowił się nad tym, co próbujesz osiągnąć i odpowiednio uporządkował przekaz i strategię.
Kilka wskazówek, które gwarantują sukces e-mail marketingu
Nawet jeśli masz już długą listę wiadomości e-mail dla klientów i potencjalnych klientów, nigdy nie powinieneś przestać tego rozbudowywać. Zwłaszcza, że nie jest to aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Na przykład upewnij się, że Twoja lista zawsze rośnie pasywnie dzięki funkcji rejestracji w Twojej witrynie.
Formularze subskrypcji powinny znajdować się na:
- stronie głównej,
- stronie bloga ,
- wszędzie, gdzie można ją dopasować, bez odrywania od ważniejszych treści.
Możesz także zbudować swoją listę w bardziej tradycyjny sposób. Jeśli masz stoisko na konferencji branżowej, zapewnij opcję zapisania się do newslettera. Nawet jeśli nie zakończysz sprzedaży bezpośrednio na konferencji, pozyskanie kogoś, kto zarejestruje się na Twoją listę e-mail, może zmienić się w możliwość biznesową.
Jeśli to możliwe, dodaj osobisty akcent do e-maili. Większość narzędzi do obsługi kampanii e-mail takich jak te oferowane przez https://sare.pl/ umożliwia wprowadzanie skrótów, które zostaną zastąpione imieniem i nazwiskiem odbiorcy po wysłaniu wiadomości e-mail. E-maile w ten sposób mogą stać się bardziej zabawne i na pewno osobiste. Szaty graficzne e-maili powinny być kreatywne, wiadomości powinny być wysyłane z adresu konkretne osoby, a sama treść – spersonalizowana. Jest to absolutna podstawa skutecznej kampanii e-mail marketingowej.