Wczoraj rozpoczął się kolejny QuakeCon czyli targi poświęcone produktom id Software. W tym roku John Carmack podtrzymuje tradycje i oddaje społeczności kolejną grę (a raczej dwie gry).
Tym razem padło na Return to Castle Wolfenstein oraz jego samodzielny dodatek Enemy Territory. Bardzo możliwe, iż udostępniając kod źródłowy John Carmack dał im drugą młodość (jeśli nie nieśmiertelność).
Do innych gier id Software, których kod źródłowy został udostępniony (np. Doom, Quake), do dzisiaj powstają modyfikacje i przeróbki silników, dzięki którym te gry wyglądają o wiele lepiej niż oryginalne wydania oraz jest możliwe ich bezproblemowe uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych.
Linki z których można pobrać kod źródłowy RTCW oraz ET znajduje się w źródle.
Niestety na razie nic nie wiadomo na temat uwolnienia kodu źródłowego silnika id Tech 4 pomimo, iż zapowiedź tego wydarzenia była kilka lat temu. Możliwe, iż wypuszczenie kodu źródłowego blokuje Zenimax – obecny właściciel id Software. W każdym razie Carmack ma jeszcze trochę czasu na spełnienie swojej obietnicy (obiecał uwolnienie id Tech 4 przed premierą gry Rage).
Niestety dla użytkowników Linuksa bardzo martwiący jest ostatni akapit:
In response to an audience question about Linux support, Carmack stated that it’s “really hard to justify the benefits” of porting to Linux, and projects like Wine “make more sense”, but they’ll continue to support open source at id. Previous high-profile id efforts for Linux (Quake III: Arena in particular) had “pretty negative” results, but he believes that Linux will have a role in future cloud gaming efforts.
Czyżby John Carmack zamierzał ostatecznie porzucić wsparcie dla Linuksa pomimo, iż liczba graczy Quake Live grający pod Linuksem przewyższa liczbę graczy pod Mac OS X?
Tegoroczny QuakeCon będzie trwał do 15 sierpnia, więc Carmack może nas jeszcze zaskoczyć.