W największym międzynarodowym portalu aukcyjnym powstała nowa sekcja, która będzie służyła do wypromowania nowych firm. Poznajcie Amazon Exclusives.
Portale crowdfundingowe zrobiły ogromną karierę na rynku, nic więc dziwnego, że Amazon chciałby wykorzystać ich popularność i zarobić nieco grosza na oferowanych tam produktach. Amazon Exclusives ma być miejscem, w którym firma promuje nowe, młode i interesujące marki, które nie wybiły się jeszcze na rynku.
Usługę promuje kilka sprzętów, które swój żywot rozpoczęły właśnie na Kickstarterze: przenośne ładowarki Jackery, rękawiczki dla rowerzystów Zackees oraz Olioclip, soczewki dla smartfonowych aparatów. Nie oznacza to jednak, że w Exclusives zobaczymy tylko produkty crowdfundingowe, do usługi trafią również inne sprzęty jak np. niezatapialna deska do pływania Tower.
Amazon liczy na to, że na współpracy z młodymi kreatywnymi twórcami skorzystają wszystkie strony – producenci, który otrzymają szansę na wypromowanie swoich przedmiotów, klienci, którzy kupią je w najlepszej cenie na rynku oraz oczywiście sam portal, który również zarobi na transakcjach.
Nazwa usługi jest jednak nieco myląca, gdyż sugeruje, że prezentowane produkty nie są dostępne w żadnym innym kanale dystrybucji. W rzeczywistości sytuacja wygląda nieco inaczej. Aby wejść w partnerstwo z Amazonem i sprzedawać swoje produkty w Exclusives, firma musi podpisać umowę partnerską, w której zgadza się na to, by Amazon był jedynym retailerem. Producent wciąż może oferować swoje produkty na swojej stronie lub w fizycznych sklepach firmowych.
Exclusives może okazać się doskonałym miejscem do promocji swoich produktów, zwłaszcza kiedy Amazon w końcu uruchomi polską wersję swojej witryny.