Dynamicznie rozwijający się rynek domen, doczekał się w krótkim czasie wielu wspomagających ten biznes serwisów i startupów. Bardzo popularnym sposobem zarabiania na zarejestrowanych domenach jest ich parkowanie. Jednak potentaci na rynku parkingów domen, firmy Namedrive i Sedo (te 2 firmy parkują ponad 99% domen .PL) chyba nie dostrzegli, że szybko rozwijający się rynek potrzebuje czegoś więcej.
Na konferencji „Future Business Trends in the Domain Industry” mogliśmy wysłuchać bardzo ciekawych prezentacji nie tylko obu tych firm, ale dużo mówiło się o nowo powstających parkingach domen „nowej generacji”.
Dotychczas parkowane domeny w posiadały jedynie stronę główną i na niej wyświetlane były reklamy. Nowe serwisy, które oferują parkowanie domen dają możliwość stworzenia unikalnego serwisu WWW (contentu) , który dzięki integracji z programami reklamowymi, kanałami RSS i agregatorami treści mają lepiej pozycjonować domeny oraz generować wieksze zyski niż parkowanie domeny na „zwykłym” parkingu.
Na naszym rynku możemy sprawdzić jak działa taki parking na http://droppark.pl (w fazie beta), który już w niedługim czasie może się spodziewać się ostrej konkurencji!
Jak bardzo smaczny jest to kawałek tortu, możemy domniemywać, wczoraj jedna z 3 największych firm parkingowych PARKED.COM kupiła powstały przed rokiem serwis WHYPARK.COM oferujący parkowanie domen poprzez tworzenie unikalnego contentu.