Prędzej czy później możliwości ekspansji Facebooka skończą się. Ale Zuckerberg ma pomysł, jak zaangażować użytkowników innych mediów. Serwis będzie agregował treści z zewnętrznych stron.
Plan szefa największego portalu społecznościowego jest niezwykle prosty. Chociaż wkrótce liczba użytkowników portalu może przestać widocznie rosnąć, można znacząco zwiększyć ich akrywność na Facebooku. Wystarczy tylko dostarczać do strumienia wiadomości bezpośrednio pobierane z witryn firm zewnętrznych.
Jak poinformowali dziennikarze The New York Times, Zuckerberg jest już po rozmowach z przedstawicielami co najmniej sześciu firm z branży mediów informacyjnych. Według wstępnych ustaleń, publikowane przez nie treści wkrótce mogą być dostępne bezpośrednio z poziomu Facebooka, bez konieczności przechodzenia na stronę źródłową. W rozwój usługi zaangażowały się takie witrny jak The New York Times, Buzzfeed, National Geographic czy The Huffington Post.
Powód, dla którego Facebook zdecydował się na taki krok jest prosty – średni czas wczytywania zewnętrznych witryn na urządzeniach mobilnych wynosi osiem sekund, co zniechęca użytkowników do odpalania na tabletach i smartfonach artykułów linkowanych na Facebooku. Długi czas ładowania stron często jest spowodowany przeładowaniem witryn reklamami. Publikowanie treści bezpośrednio w facebookowym strumieniu spowoduje, że więcej czytelników będzie mogło się z nim zapoznać.
Chociaż wydawcy potencjalnie stracą na reklamach ze strony, taki ruch pozwoli im znacząco zwiększyć zasięg wiadomości publikowanych na Facebooku oraz podbije oglądalność samego profilu, co pośrednio może przyczynić się do podbicia oglądalności na macierzystej witrynie; im więcej czytelników zainteresuje się treściami publikowanymi na portalu społecznościowym, tym większa szansa, że zainteresują się artykułami publikowanymi przez wydawcę.
A co z Facebookiem? Jeśli taki format prezentowania treści sprawdzi się, może okazać się, że za kilka lat redakcje informacyjne będą publikować przede wszystkim na Facebooku, podtrzymując zainteresowanie witryną.