Najpopularniejszy portal społecznościowy dokonał kolejnego znaczącego zakupu. Teraz w jego ręce wpadł start-up Wit.ai, specjaliści od rozpoznawania mowy i interfejsów głosowych.
Start-up Wit.ai rozpoczął swój żywot 18 miesięcy temu i od tego czasu dorobił się sporego grona odbiorców. Dziś korzysta z niego przeszło 5500 deweloperów, którzy wykorzystują Wit.ai do tworzenia własnych aplikacji. Według wstępnych informacji, z usługi wciąż będzie można korzystać za darmo przy tworzeniu otwartych projektów. Facebook planuje w ten sposób zachęcić nowych użytkowników do korzystania z Wit.ai, licząc na to, że wraz ze wzrostem zainteresowania usługą, wzrosną wpływy z materiałów reklamowych.
Dzięki Wit.ai Facebook będzie mógł zaoferować zupełnie nowe narzędzia deweloperskie na platformie Parse. Wkrótce Messenger może otrzymać opcję głosowego wprowadzania wiadomości, a na Facebooku pojawią się aplikacje, które będziemy mogli obsługiwać przy wykorzystaniu funkcji rozpoznawania mowy.
Wit.ai stworzył niezwykle proste i naturalne w użyciu API, które pomoże deweloperom zamienić informacje głosowe na tekst i przetworzyć go na użyteczne dane. Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, że teraz są częścią naszego zespołu – powiedział przedstawiciel Facebooka portalowi TechCrunch.
Prostota jest najważniejsza
Dzięki Wit.ai deweloperzy mogą dodać kilka linijek do swojego kodu, by w pełni korzystać z systemu rozpoznawania mowy. Gdyby nie to narzędzie, twórcy oprogramowania musieliby zbudować cały system od podstaw i spędzić długie miesiące na żmudnych i kosztownych testach.
Facebook ma narzędzia i umiejętności, które pozwolą nam wznieść się na wyższy poziom – przekonują przedstawiciele Wit.ai w oficjalnej informacji na temat przejęcia firmy. Misją Facebooka jest ułatwienie komunikacji przeszło 1,3 miliardami użytkowników, a technologia, która rozumie nasz język, jest znaczącą częścią tego projektu.
Na poniższym filmie można przekonać się, jak łatwe jest korzystanie z API Wit.ai:
Facebook ma duże doświadczenie w przejmowaniu i promowaniu obiecujących projektów, o czym najlepiej świadczy przykład wspomnianego wcześniej Parse. Gdy Zuckerberg zainteresował się tym produktem i zakupił go w kwietniu 2013 roku, korzystało z niego 60 tysięcy użytkowników. Dziś ich liczba wzrosła do przeszło pół miliona.
Podobny los może czekać Wit.ai. Dzięki narzędziom i wsparciu ze strony Facebooka, już wkrótce z narzędzia może korzystać znacznie więcej deweloperów niż dotychczas. W obliczu rosnącego potencjału rynku wearable, Facebook może nieźle zarobić na zakupie Wit.ai. Już teraz w jego rękach jest jedna z najbardziej innowacyjnych firm w tej branży, Oculus. System rozpoznawania i analizowania mowy jest kolejnym elementem układanki, która pozwoli stworzyć w pełni funkcjonalne środowisko urządzeń wearable.