Mark Zuckerberg sukcesywnie wprowadza nowe rozwiązania, które pozwolą połączyć klienta biznesowego z prywatnym. Teraz umożliwił wysyłanie wiadomości wprost do reklamodawców.
Zaczęło się od informacji, jakoby w portalu miał pojawić się przycisk “Kup”, który pozwoli użytkownikom Facebooka nabywać fizyczne i cyfrowe dobra bezpośrednio z poziomu strumienia danych, później docierały do nas kolejne informacje o mariażu portalu z rynkiem biznesowym. Ostatnia wieść głosi, że reklamy w Facebooku nie tylko pozwolą wypromować produkt, ale także nawiązać kontakt z przedsiębiorcą.
Wszystko za sprawą funkcji, którą Zuckerberg i jego ludzie planują wdrożyć w najbliższym czasie. jak widać na powyższym zdjęciu, obok materiału promocyjnego pojawi się przycisk, dzięki któremu klient będzie mógł wysłać zapytanie ofertowe bezpośrednio do klienta. Nie jest to duża innowacja lecz kolejny krok na drodze do przemiany Facebooka w portal który łączy zalety witryn społecznościowych oraz e-marketnigowych.
Powód wdrożenia nowej funkcji jest prosty: administratorzy chcieli zwiększyć interakcję użytkowników z reklamodawcami, by zwiększyć konwersję materiałów promocyjnych, zwiększając przy okazji zarobki partnerów biznesowych (oraz swoje, oczywiście). Na naszych oczach Facebook pozwoli wyzbywa się swojego prostego, społecznościowego charakteru i zaczyna przekształcać się w wielozadaniową platformę, której głównym celem będzie połączenie potrzeb tak użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Co z tego wyjdzie i kto na tym zyska, o tym przekonamy się za kilkanaście miesięcy.