Portal Zuckerberga będzie jeszcze głębiej analizował to, co na nim publikujemy. Wszystko po to, by sprzedawcom i przedsiębiorcom żyło się lepiej.
Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem to, że portale społecznościowe są doskonałym źródłem informacji dla klientów biznesowych. Facebook chciałby, aby wiadomości publikowane przez użytkownika były poddawane szczegółowej analizie marketingowej, która pomoże określić jego preferencje konsumenckie.
Tak pozyskany strumień danych będzie przetwarzany przy współpracy z firmą DataSift, która specjalizuje się w analizie danych z portali społecznościowych, wiadomości i blogów. Pierwsze testy nowych rozwiązań marketingowych będą przeprowadzane wśród brytyjskich i amerykańskich klientów, którzy sprawdzą, jak DataSift poradzi sobie z analizą publicznych wpisów użytkowników Facebooka.
Już wcześniej firmy trzecie miały ograniczony dostęp do tego rodzaju danych, jednak wraz z rozpoczęciem współpracy z DataSift Facebook otwiera się na znacznie szerszą i bardziej dogłębną analizę.
Na czym konkretnie ma polegać współpraca obu firm? Zamysł jest prosty, Facebook chciałby umożliwić swoim partnerom marketingowym wychwycenie, które spośród ich produktów są najczęściej komentowane i przyciągają największą uwagę w strumieniach danych użytkowników. Pozwoli to lepiej zaplanować kampanie reklamowe i skupić się na tych produktach, które mogą znacząco podbić konwersję sklepów.
W połączeniu ze złożonymi narzędziami reklamowymi, które pozwalają bardzo dokładnie określić zasięg postów sponsorowanych, nowe narzędzia z pewnością znajdą uznanie wśród wielu marketingowców.
Warto jednak wspomnieć, że dane analizowane za pośrednictwem DataSift nie posłużą do tworzenia kampanii spersonalizowanych; dostarczą one wyłącznie informacji o trendach panujących na rynku. Jak zauważają przedstawiciele Facebooka, będą agregowane i przetwarzane anonimowo, a z programu wykluczone zostały rozmowy prywatne prowadzone za pośrednictwem Messengera.