Administratorzy Facebooka mogą zmniejszać zasięgi wyświetlanych postów i zwiększać opłaty za reklamy, ale dla małych biznesów ten portal to wciąż najlepsze miejsce do wypromowania swojej działalności.
G/O Digital, firma zajmująca się cyfrowym marketingiem, postanowiła zbadać, które portale społecznościowe według młodych ludzi są najlepsze wypromowania swojego biznesu. W badaniu wzięło udział 1000 uczestników w przedziale wiekowym 18-29 lat, którym zadano szczegółowe pytania dotyczące ich obecności w mediach społecznościowych. Wyniki były dość łatwe do przewidzenia: 69% badanych za najlepsze miejsce do promocji wybrało Facebooka, 12% wskazało Pinterest, 11% Twittera a 9% Instagrama.
Z jednej strony Facebook jest najdroższą formą promocji, ale pozwala znacznie lepiej zaangażować użytkowników. Co więcej, na reklamie facebookowej więcej zyskują właśnie takie małe, lokalne firmy, a nie wielkie korporacje, które i tak są powszechnie kojarzone, a kampanie w mediach społecznościowych służą tylko utrzymaniu ich pozycji na rynku. W przypadku start-upów pojawienie się w strumieniu danych potencjalnych klientów znacząco zwiększa szanse na zaistnienie w świadomości lokalnych klientów.
Wprowadzenie przycisku „Kup” do Facebooka zachęci jeszcze więcej małych firm do zainwestowania właśnie w ten portal. Przedsiębiorcy będą w stanie w jednym miejscu prowadzić kampanię marketingową oraz sprzedażową swoich produktów, a wszystko to będzie podparte solidną analizą skuteczności przekazu reklamowego. Dla nich Facebook przestaje być portalem społecznościowym, a staje się potężną machiną e-marktingową.
Z badań G/O Digital wynika, że aż 80% klientów podejmuje decyzję o zakupie produktów pod wpływem pozytywnych recenzji oraz ocen publikowanych na Facebooku. Aż 84% przebadanych wierzy w to, że reklamowanie firm oraz okazji z najbliższej okolicy klienta może bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż produktu. Co ciekawe, blisko jedna trzecia ankietowanych gotowa jest poświęcić swoją prywatność w sieci, jeśli tylko to wpłynie pozytywnie na ich biznes.
Pełny raport G/O Digital dostępny jest do przejrzenia lub pobrania w ramce poniżej: